Okt.stopsters 2007... 3 nieuwe kindjes: Romée, Sepp en Vera!

Dankje Lotte :-*

Je moeder alle kindjes weggejaagd… ik zie het voor me :lol: :wink:



Lindaaa, de intocht is hier morgen. Vandaag gaan we het op tv volgen.

De intocht is ook niet overal vandaag natuurlijk. Bij mijn ouders komt hij pas over twee weken. Juist net wanneer we het Sinterklaasfeest van ML zijn werk hebben natuurlijk, beetje jammer aangezien mijn oom daar Piet is en mijn moeder iedereen schminkt.

Ben benieuwd hoe Tygo het dit jaar zal gaan vinden, k vind het zelf ook altijd zo’n spannende tijd! hihi Schoonzusje wou wel aan Kerst gaan doen ipv Sinterklaas (omdat ze met haar eigen familie ook al Sinterklaas vierde, ja dus… :roll: ) Ben er echt op tegen, cadeautjes horen bij Sinterklaas en ik wil het niet dubbelop. Dus pech voor haar, dan vieren we het wel gewoon met ons gezin! (of met mijn ouders… :mrgreen: )

Zeker als er nog kleine kinderen in de familie zijn vind ik dat cadeautjes bij sinterklaas horen.

Met mijn schoonfamilie vieren we tegenwoordig ook dubbelop.

Heb al een aantal jaar geleden voorgesteld alleen met sinterklaas te doen maar daar willen ze niet aan.

Cadeautjes onder de kerstboom vinden ze “zo gezellig”.

Dat is het ook, maar verzin ook iedere keer maar iets.

En wat dacht je van de kosten.

Nu geven wij niet van die heel dure cadeaus, maar alles bij elkaar is het toch heel wat.



Wij gaan vanmiddag naar de intocht.

Ben benieuwd of Yinthe dan nog zo stoer als als nu.

Ze wil persé op haar fiets (kan sinds deze week fietsen) zodat sinterklaas kan zien dat ze kan fietsen.

Maar vanmiddag ook eerst op tv kijken.

Heb Yinthe beloofd dat ze niet naar bed hoeft.

Hey dames,

hoe is het vandaag?

Tygo ligt op de bank, of hij nou echt ziek is weet ik niet, maar er zit niet veel leven in (ben k niet echt gewend van hem) en hij wil niks eten. K laat hem maar lekker. Drukte van Sint maarten en Sinterklaas is misschien ook iets teveel. Onze ‘stoere’ man wou natuurlijk niks van Sinterklaas weten bij de intocht, maar gelukkig kwam Sinterklaas op hem aflopen en gaf hem een hand. (in tegenstelling tot de pieten, die wel zagen dat hij bang was pakte Sint zonder twijfel zijn hand en dat is misschien wel goed geweest voor zijn angst) Hij vond zichzelf zo ontzettend stoer dat hij een handje had gehad van de Sint, meteen moest oma opgebeld worden natuurlijk! Toen het schoenzetten, tja… maar das toch eigenlijk spannend? Het idee dat er dan een Piet in huis komt om een cadeautje achter te laten… Gelukkig werd weer eens het klokje bijna rond geslapen en was Tygo erg blij met zijn Cars zaklamp!

Hoi hoi,



wij zijn gisteren ook naar de intocht geweest. Maar Damian heeft geen handje van sinterklaas gekregen. Wel een kusje van een zwarte piet hihi. Hij had ook heel snel door dat hij pepernoten kreeg van zwarte piet :mrgreen:



In zijn schoen zat een netje met chocolademuntjes en pepernoten. Denk dat Sinterklaas vond dat hij vandaag al veel te veel cadeautjes zou krijgen hihi. Want vandaag krijgen we de verjaardagsvisite :mrgreen:

Heel slim van Sinterklaas!! :wink:

Hier ook de intocht achter de rug.

Het verbaasde me een beetje dat Senne ook netjes de pepernoten aanpakte.

Had ik niet verwacht, zo’n zwarte kop zo dichtbij je lijkt me best eng.

Yinthe vond het wel een beetje spannend, maar ook wel leuk.

Ze wilde na de intocht niet nog ff de sint een handje geven, dus dat hebben we maar niet gedaan.

Vanmorgen hadden beide meiden een gevulde schoen.

Mini met een mandarijntje en een sinterklaaskalender en maxi met een choco sint en een sinterklaaskalender.

Ik heb werkelijk geen idee welke cadeautjes we dit jaar moeten kopen.

Iemand een idee???

Daar zit ik ook heel erg om te dubben.

Tygo heeft eigenlijk nog wel een nieuwe gymtas nodig (misschien gelijk ook eentje die doorkan als schooltas volgend jaar) en natuurlijk een pyjama. (vond het vroeger een rotcadeau en nu geef ik het zelf! haha) Zat ook aan een badjas te denken… Maar jeetje, speelgoed… Misschien nog weer een puzzel. En zit toch te denken aan een Vtech storio ofzo, omdat Tygo steeds met onze telefoon wil spelen. Iets leerzaams in iedere geval. Of miniloco voor kleintjes, bambino loco heet dat geloof ik.

Lastig, lastig, lastig!!

Boekjes zijn ook leuk, maar wij gaan hier eigenlijk wel zo’n twee keer in de maand naar de bibliotheek voor nieuwe boeken.

Moeilijk he om cadeautjes te verzinnen :think: Wij hebben hier voor Damian een keyboard (was een keer in de aanbieding bij Action), nog wat Lego en een pyjama (ja ook ik doe daar aan mee, hebben de jongens nodig :silenced: Gaat gelukkig bij Damian vooral om een cadeautje) Voor Ryan heb ik stapelauto’s en ook een pyjama.

Voor Damian heb ik in de schoen ook nog een soort puzzel om veters te strikken :mrgreen: Voor Ryan 2 paar sokjes (die heeft er al helemaal geen benul van hihi, maar gaat om het idee natuurlijk)



Wij vieren vooral kerst met mijn schoonfamilie. Dus dan krijgen ze ook nog… Wat een speelgoed hebben we aan het eind van het jaar weer :doh:

Gelukkig, ik was al bang dat ik de enige was met dit “probleem”.

Heb zelf ook al aan kleding enz zitten denken, maar wil er ook wel iets van speelgoed bij doen om dezelfde reden als jij Linda.

Ik baalde er vroeg ook altijd van als ik op school moest vertellen dat ik nieuw ondergoed gekregen had.

Ondergoed, daar zeg je me wat, das ook handig! :stuck_out_tongue: :mrgreen:

Arme kinderen.

Straks lopen ze dezelfde trauma’s op als hun ouders :mrgreen:

Ik denk dat je juist met deze leeftijd nog wel kan doen. Maar zodra ze naar school gaan niet meer :wink: Bij Damian gaat het vooral om het uitpakken vaak. En hij speelt dan toch met het speelgoed dat hij krijgt.

Yinthe had vandaag een maillot aan waar een gat in zat.

Zegt ze ineens, ga aan sinterklaas een nieuwe vragen.

Helemaal :thumbup: meid, weet mama gelijk wat ze kan kopen :mrgreen:

Even later zegt ze, mama heeft een gat in haar sok, ga je ook nieuwe vragen.

Slimmerik :wink:

:lol: :lol: Nou probleem opgelost hihi…

Kijk, Yinthe heeft pas goede ideetjes!! Zulke dingen verzint Tygo helaas niet! Zat zelf ook nog aan de dvd van Winnie the pooh te denken en hij wil graag het spelletje poepie knor. K moet alle prijzen maar eens gaan bekijken! Oh aangezien Tygo binnenkort ook een groot bed krijgt, dacht ik meteen dat een nieuw dekbedovertrek ook wel een leuk cadeau was, die moet ik toch kopen… :wink: Na de verhuizing moeten we het wel een beetje rustig aan doen met de cadeaus, maar k wil zelf ook vaak te veel voor die jongen… :-S

Een dekbedovertrek is inderdaad ook een goed idee.

Ik maak ook vaak een cadeautje van iets dat ze toch al nodig hebben.



Yinthe heeft vannacht zonder problemen geslapen :dance:

We hadden afgesproken dat we het licht op de overloop zouden laten branden en dat we het uit zouden doen al wij naar bed gingen en dat ging goed :thumbup:

Hopelijk blijft het zo.

Ik heb gisteravond heerlijk genoten van een rustig avodje op de bank en een nacht zonder onderbrekingen.(tel de plaspauzes niet mee :wink: )

Wat fijn is dat Lotte!

Sinds wij verhuist zijn heb ik Tygo ook in een mooi ritme en slaapt alleen nog in zijn eigen bed. Ik had dat jongetje zelf verwend, maar wat is het nu fijn dat ik elke avond weer voor mezelf heb!



Moet je er 's nachts vaak uit?

Om te plassen bedoel je, of voor de meiden?

Voor de meiden hoeft het in principe niet.

Yinthe heeft soms een periode dat ze 's nachts moet plassen en dan roept ze , maar het kan ook zijn dat ze weken achter elkaar door slaapt.

Senne snurkt eigenlijk de hele nacht door :mrgreen:



En zelf moet ik er meestal 1 of 2 keer uit dus het valt mee, maar het zijn toch onderbrekingen.

Voor jezelf bedoelde ik, maar het antwoord heb je al gegeven… :wink:

K ben net weer in mijn favoriete kledingwinkel met ook allerlei leuk babyspul geweest, potverdikkie wat kriebelt het toch! Maar goed, het is afwachten tot ik al dat moois een keer weer mag kopen!