Okt en nov 2009: Compleet en de eerste brusjes zijn onderweg

Jeetje Selena, wat een verhaal meid.

Weet even niet wat ik daarop moet zeggen, maar in ieder geval een :hug: voor jou en heel veel sterkte. En ja, dat klinkt een beetje suf en afgezaagd na zo’n verhaal, maar gemeend is het zeker.

Jeee Selena, wat een nieuws zeg!! :frowning: :frowning:

Ik wens je heel veel sterkte. Hopelijk gaat jullie wens alsnog in vervulling!



Laat je weten hoe de afspraak bij de HA was?



:hug: :hug: :hug:

Dank jullie wel.



Ik zal laten weten hoe het gesprek morgen verloopt.

Ben er wel zenuwachtig voor aangezien het dezelfde huisarts is die me eerst niet wou doorverwijzen en me vol afwimpelde (cycli van 200 a 300 dagen zouden immers nog normaal zijn, en omdat ik geen overbeharing en extreme acne had werd me ook maar direct verteld geen PCOS te hebben dus wel).

Hij wimpelt je nogal snel af en ben bang dat dat morgen weer gebeurt (ook omdat ik vit. b12 wil laten testen ivm bepaalde klachten, en dat dat eenzelfde soort gesprek dan kan worden als toen).

@ selena

Jeetje meid… je krijgt wel wat op je bordje zeg… :hug:



Zal vast niet zo makkelijk zijn als het lijkt, maar kan het schotje in je vagina dan niet verwijderd worden? Als scheelt dat misschien niet zo heel veel, zou toch ‘1 zorg’ minder zijn…



Weet niet of je kantjeboord kent, maar die heeft ook een schot in d’r baarmoeder. Misschien dat zij je op dat punt met haar ervaringen verder kan helpen (als je daar tenminste behoefte aan hebt)…?



Zou je heel graag (goede) moed in willen spreken, maar het ziet er idd steeds minder rooskleurig uit voor jullie, vrees ik… Toch mogen jullie de moed (nog) niet opgeven, hoor! We blijven keihard duimen dat er toch nog een wondertje jullie kant op mag gaan komen! :-



@ diaan

Zou het niet weten, maar blijf voor je duimen! :-




@ danielle

Duim voor jullie dat die vriendin jullie huisje wil hebben!



@ CN

En hoe is het nu met jou, meid?



Hier niet veel te melden. Zit momenteel niet zo lekker in m’n vel. Zondag en maandag weer wat meer gedaan en sindsdien - naast de continue zeurende pijn in m’n rug, waar ik nu sinds ruim een week last van heb - af en toe een ‘trekkend gevoel’ in m’n rug. Als ik dit schrijf, brandt m’n slokdarm van het opkomend maagzuur (heb ik vaker last van later op de avond - bij m’n andere zs eigenlijk nooit zo last van gehad, alleen bij de jongste op het einde af en toe 's avonds, maar lang niet erg als nu). En ik wordt helemaal gek van de kinderen en dan vooral van de oudste (pertinent NIET luisteren, doen wat HIJ wil, wanneer hij wil, etc. - lekker rebellerig dus :roll: ).



Nou ja, kortom, zit dus gewoon niet zo lekker in m’n vel en ben erg en erg gauw chaggie - maar wel heel dankbaar voor de zs, hoor!



:-* voor jullie allemaal

@ Iuno: Hmm… ja dat is vervelend he. Kinderen voelen het volgens mij ook echt aan als je niet zo lekker in je vel zit. Gaan ze je extra uitproberen. Ik werk zelf in het onderwijs en dat komt me wel bekend voor… Hopelijk voel je je snel weer wat beter!



@ Selena: Ben benieuwd hoe het bij je huisarts was en hopelijk word je nu wel doorverwezen en niet afgescheept met smoesjes.



Dan ego: het huizen zoeken zit hier opeens in een stroomversnelling. We hebben gisteren ons droomhuis voor de tweede keer bezichtigd en gaan vandaag een bod uitbrengen. Alles op een rijtje gezet en we kunnen het zelf hebben als ons huis nog niet verkocht zou worden, al is de kans toch redelijk met die vriendin van de buuf.

He Selena, jakkes joh, het zit jullie ook allemaal niet mee, he? Naar hoor… kan me voorstellen dat de moed je dan af en toe flink in de schoenen zakt… Maar toch zeg ik: kop op, moed blijven houden! Ze kunnen zo ontzettend veel tegenwoordig! En zeker PCOS hoeft geen belemmering voor jullie kinderwens te zijn. Mits ze jullie wel gewoon helpen natuurlijk… ben benieuwd wat de huisarts zegt! :hug:



Iuno, voor jou een dikke :hug:



Motormuisje, oe, spannend he? Die tijd van de huizenjacht enzo? Ik hoop dat jullie bog geaccepteerd wordt en jullie je huidige huis inderdaad verkopen!



Hier alles ok, 23 weken zwanger alweer en net de eerste dingen gekocht, leuk hoor! :slight_smile:

Dank jullie wel :slight_smile:



Inderdaad kom ik wel steeds meer op een dag op het punt dat ik het niet meer zo rooskleurig in zie. Maar heb op dit moment zo iets van: ik laat me niet kisten, we blijven hoop houden, het is immers nog steeds NIET onmogelijk, zal ze eens wat laten zien… :mrgreen: Probeer het nu maar eens in stapjes te bekijken. Eerst maar eens weer een eisprong zien te pakken, dat zou al weer fantastisch zijn en de kansen ruim verhogen…



Ben nu aan de DCI (PCOS-Solutions), een homeopatisch middel speciaal voor PCOS-ers wat, als je even zoekt, goed bekend staat. Diverse onderzoeken naar gedaan, uit 1 studie zou 86 % weer ovuleren na DCI, uit een andere studie (staat op freya.nl, dus een betrouwbaar middel neem ik aan)ovuleren 19 v/d 22 mensen weer Vs 6 v/d 22 zonder DCI… Dat het ook op Freya.nl staat lijkt me wel een goed teken, dan is het geen bakerpraat-middeltje maar zal het echt werken en is het echt goed onderzocht. Ze zeggen zelfs dat het nog gezonder lijkt dan Clomid, i.v.m. dat het homeopatisch is, geen bijwerkingen heeft en je niet de belasting hebt van ziekenhuis in-ziekenhuis uit… Ben benieuwd. Als de resultaten net zo goed zijn als uit de studies blijkt hoop ik weer een eisprong te krijgen.



Overigens is volgens de gyn het tussenschot in mijn vagina geen belemmering. Er is ruimte genoeg voor seks, dus heeft het geen consequenties voor het zwanger worden. Aangezien ik er ook geen pijn aan heb of wat dan ook, wordt dat niet geopereerd.



Maar goed, eerst maar eens een eisprong. Als ik een eisprong heb en het ei bevrucht wordt (wat ook gewoon zou moeten kunnen) zou het nog steeds in 1 van mijn 2 holtes moeten kunnen innestelen (als 1 daarvan niet afgesloten is, sowieso is er 1 open omdat ik anders niet kan menstrueren, dus zou een zwangerschap ook mogelijk kunnen zijn) etc… De 2 holtes lijken gelukkig wel even groot, dus het zou in alle 2 de holtes goed kunnen blijven gaan wat betreft ruimte… Ook weer een geluk bij een ongeluk zeg maar :slight_smile: In ieder geval, de kans is een stuk kleiner, maar het kan nog steeds gebeuren, dus we houden hoop. :slight_smile: Op naar een eisprong !

Selena, ik probeer ook al een tijdje aan de B12 en ook mijn HA wil er niks van weten. Vervelend hoor, 't is toch ons eigen lichaam, als wij dat nu graag willen…

Ben wel blij dat je het nog wat van de positieve kant kan bekijken. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af!!



Iuno, volgens mij zijn de kids overal op momenteel! Heb hier een heel stel logees van familie, kennissen en vrienden en word er soms ook gek van! Maar wat Danielle zegt zit ook wat in. We zijn zelf niet fit en dat voelen ze feilloos aan! Hoop dat je je er een beetje doorheen kan trekken!



Oh Danielle, droomhuis?!?! Dat klinkt goed, ik duim voor jullie. Houd je ons op de hoogte!!



Tierrr, wat vliegt de tijd. Alweer 23 wkn… Leuk leuk leuk om te shoppen daarvoor!



Hier nu de eerste week van de vakantie. Gevuld met logeetjes!

Vrijdag gaan de laatsten naar huis, dan kan de vakantie pas echt beginnen! :wink:

Ben erg moe, dus ga lekker niksen deze vakantie denk ik. Of in ieder geval alles op zijn tijd! :slight_smile:

Lichamelijk redelijk op orde. Heb precies 14 dgn na de curettage een bloeding gehad van 12 dagen. Geen idee of dit nu al een menstruatie was of niet, we wachten het maar rustig af. Ga er nu nog maar even niet vanuit, wacht op de volgende bloeding, gaan we dan weer tellen. :slight_smile:

Selena, weer een heel verhaal meid. Knap dat je positief blijft denken al is het moeilijk. Goeie instelling hoor!



CN, succes nog even met alle drukte haha. Klinkt wel gezellig, maar is ook wel weer “fijn” als iedereen uiteindelijk weer naar huis is hihi.



Dan een update van mijn kant weer. Ben helemaal hyper… hahaha. We hebben dus vanmorgen een bod gedaan en we hebben vanmiddag een tegenbod gehad. Positief is dus dat we nu in onderhandeling zijn en niemand mag “inbreken”, want het leek erop dat er nog iemand serieus interesse had… Nu hopen dat we er uiteindelijk uitkomen.

Maar wat weer leuk is, die makelaar belt natuurlijk net als hubbie naar de kapper is en ik alleen thuis ben. Dus ik met de zenuwen de telefoon opnemen en ben nu natuurlijk alweer de helft vergeten van wat hij allemaal te vertellen had hahaha. Nou ja, het bod weet ik nog en dat is het belangrijkste hihi. Straks met hub overleggen en weer terugbieden…

Spannend spannend spannend danielle.



wij hebben destijds 's ochtends om 10.00 uur bezichtigd, waren op slag verliefd. Na bezichtiging hapje gegeten, overlegd wat 't ons waard zou zijn en na 2x heen en weer bieden was het huis om 16.00 uur van ons!

Echt zeer onwerkelijk maar wel geweldig!!

Spannend Danielle :mrgreen: Hihi, kan me je zenuwen wel voorstellen hoor…



Ik ben inmiddels weer terug v/d huisarts, het is inderdaad zo gegaan als ik verwacht had, maar had me er op voorbereid :stuck_out_tongue: Wat de vit. b12 betreft vroeg ie direct waarom ik het wilde testen. Vertelde dat ik klachten had die er op leken (had een klachtenlijst uitgeprint en mijn klachten aangestipt om het geloofwaardiger te maken gezien hij je niet serieus neemt) en kreeg gelijk een reactie van :jajaja, okeoke, keek niet eens op het lijstje (en wist dus niet welke klachten ik had) en zei gelijk: dat heb je niet. Kan daar zo boos weer om worden, zo ging het exact bij de PCOS en dat blijk ik wel te hebben. Ben dus direct in tegenwoord gegaan door kribbig te zeggen: ja dat zei je van de PCOS ook en dat blijk ik ook te hebben, dus ik wil het laten testen… maar dat kon hij zich opeens weer niet herinneren (dat had hij niet gezegd, ging zogezegd over wat anders etc. en maakte er een ander verhaal van. Ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen denk ik zo). :eh: :liar: Werd dus een welles-nietes spelletje maar heb me toch assertief op durven blijven stellen (normaal klap ik dicht als er zo gedaan wordt tegen me) en nu dus wel een bloedprikformulier meegekregen… Dan maar op zo’n manier want hij laat me uberhaupt niet uitpraten (en verstaat dus de helft niet, ook al herhaal ik een woord 3 keer (bijv. prikkelende tong) gaat hij het hebben over een ‘droge mond’ die ik heb… wat heel wat anders is).



Ook uitleg gekregen over het hoe en wat van de kinderwens en het nog niet geholpen worden (overigens keek hij nogal raar op toen ik vertelde van het tussenschot wat ik heb, alsof hij er nog nóóit van gehoord had). Voor de fertiliteitspoli zou je aan bepaalde eisen qua gezondheid etc. moeten voldoen en zou je een bepaalde mate van stabiliteit moeten hebben. Aangezien het korter dan 2 jaar geleden is dat ik een periode niet goed in mijn vel zat vindt hij dat te recent om te spreken van een goede stabiliteit en raadt hij het sterk af om op DIT moment zwanger te worden (eh juist, terwijl hij op hetzelfde moment toegeeft onvoldoende van mijn huidige situatie te weten ?). Naar zijn idee moet ik nog 2 a 3 JAAR wachten. Ook bij dat gesprek me assertief opgesteld want ik wil me niet zomaar laten kennen en weet het toch echt zelf het beste. :eh: Werd weer een hele discussie. Die 2 a 3 jaar wil ik dus mooi niet wachten, dus heb verteld dat het ZH heeft gezegd dat ik nog 6 maanden moet aankijken, gaat het dan net zo goed als nu, moet ik terug naar mijn huisarts en ‘moet’ hij me weer doorverwijzen naar de gyn en word ik wel geholpen. :naughty: Waarop hij zei: als het ZH dat heeft gezegd is dat zo en heb ik er verder niets over te zeggen (6 maanden vindt hij zelf veel te kort maar goed). Heb er dus van weten te maken dat ik nog 6 maandjes moet wachten (ZH zei 6 maanden tot 1 jaar, maar goed, 6 maanden is dan niet gelogen), dan terug kan bij hem en dat hij me dan wel ‘moet’ doorverwijzen als het nog zo gaat… Dat is dan nog te overzien, zeker nu ik nog zelf PCOS-Solutions wil proberen.



Ben in ieder geval wel een beetje trots op mezelf dat ik me zo goed aan mijn wensen heb gehouden en me zo assertief heb blijven gedragen, anders zat ik nu dus weer thuis met niets (net zoals vorige keer)…



Nu weer genoeg geweest over mezelf…

Wat goed van je! Ik durf dat niet he…

Let op bij het prikken van je B12. Ik mocht uiteindelijk ook laten prikken, mijn waarde zat boven de bovenwaarde in het boekje van de HA’en, en krijg dus mooi niet de spuiten. Hoewel een vriendin van me zich laat spuiten tot 3x de bovenwaarde en zich daarna pas lekker voelt…

Ik heb in mijn tienertijd een paar maanden bij het GGD gelopen, en als er nu ook maar wat is in de trant van ‘niet lekker in m’n vel zitten’, gooien ze het direct op psychisch… Echt waardeloos.

Heb 't idee dat je hier in NL niet de baas bent over je eigen lichaam.



Net als wat jij zegt Selena, dat ze iets uitsluiten, wat je daarna wel blijkt te hebben, echt verschrikkelijk! Als ze nu eens luisterden…



Nou goed, genoeg stoom voor vandaag… :wink: Ga eten koken :slight_smile:

Sorry, maar alleen even een klein ego berichtje van mij… we hebben het huis :smiley: Zijn helemaal superblij!

Danielle, gefeliciteerd!!! :dance:

En jullie eigen huis, al wat van gehoord?

Goedemorgen meiden,



Hoe is het ermee? Hier gaat alles goed. Ben nog niet ongesteld maar durf nog niet te hopen. Weet wel dat ik gewoon nog 4 dagen wacht want dan zit ik qua dagen op mijn langste cyclus. Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik nog niet ongesteld ben maar aan de andere kant is het ook wel erg frustrerend want weet nu niet zo goed waar ik aan toe ben. Lekker moeilijk allemaal maar het komt uiteindelijk wel goed. Zou toch wel mooi zijn als het nu een keer raak is. Ben het wachten nu wel zat aan het worden.



Selena, wat vervelend zeg die uitslag. Ik hoop dat het allemaal snel goed mag komen.



Iuno, kinderen voelen aan dat je je niet lekker voelt en dan gaan ze je testen. Ik hoop dat ze ook wel lief voor je zijn en je veel knuffelen want dat is toch wel weer een bevestiging dat ze je toch ook wel lief vinden.



Danielle, Super dat jullie een nieuw huis hebben dan kan je ook gewoon weer doorgaan met zwanger worden ?. Ik hoop dat jullie huidige woning ook snel verkocht zal worden en je kan gaan genieten.



CN, leuk he al die logees, doen wij ook altijd in de vakantie. En het is ook weer lekker als ze naar huis zijn. Geniet lekker van je vakantie!



Ik ga weer werken. Vandaag twee vergaderingen en verslagen uitwerken dus de dag zal wel weer voorbij vliegen.



Fijne dag allemaal.

Selena, :hug: meid wat een verhaal lees ik, heftig hoor!!!

Kan je niet naar een andere huisarts, het klinkt allemaal heel erg naar zoals je behandeld wordt, zou er ook niet graag heen gaan als ik het zo lees. Terwijl het zo belangrijk is moeilijke dingen te kunnen bespreken. Fijne huisartsen zijn er wel hoor, ik hoop dat je er eentje kan vinden. (soms is het lastig i.v.m. ruimte enzo, maar heeft je vriend misschien een andere? en zou je daar niet heen kunnen?).



Daniëlle, gefeliciteerd met jullie aankoop, spannend!!!



Iuno, herkenbaar hoor het gedrag van de jongens, al moet ik zeggen dat het op het moment erg goed gaat en ze ook echt wel rekening met me houden.

Ik probeer ze ook af en toe uit te besteden :oops: Is dat voor jou geen optie?



CN, geniet nog even van een weekje vakantie in rust :mrgreen:



Marcella, je houdt ons wel in spanning!!! (ik had al lang een test gedaan geloof ik) nog 4 lange dagen wachten, ik duim voor je hoor.



Hier is het aftellen toch wel begonnen, nog 7 weken…

Ben moe en heb veel pijn helaas. Straks de intake van de kraamzorg…

Daarna even tijd voor mezelf, heb al een tijdschrift gehaald, de jongste zit nu op het kdv en de oudste is logeren :dance: .

Oh, voor wie het leuk vindt er staan foto’s in het showforum van de sept.2010 mama’s van mijn buik en de babykamer.

Marcella, spannend hoor!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



Alex, wat vervelend dat je zoveel last hebt nu. Het aftellen is dus echt begonnen voor je! Wie weet komt de kleine wel een beetje eerder! :slight_smile:

Dames even een snel ego berichtje tussen door, volgdende keer ga ik alles even goed lezen…



Maar ben afgelopen donderdag weer ongesteld geworden…helaas.

Op naar de volgende ronde!!!



liefs diaan

@ Diaan

:hug:



Verder alleen ff snel ego… :oops:



Gaat hier dus helemaal niet goed. :frowning:

Woensdagmiddag toch maar naar het ziekenhuis gegaan, want leek er inmiddels op dat ik voorweeen had. 2 nachtjes ter observatie gebleven en door de stricte bedrust was alles gelukkig alweer heel snel rustig. Maar was dus wel een èchte waarschuwing van m’n lijf.

Oudste logeert nu tot volgend weekend bij opa & oma. Morgen moet hub weer werken (komt dan pas vrijdagavond weer thuis) en ben dan wel alleen met de jongste en de hond. Was eerst wel positief, maar hoop inmiddels echt dat ik het redden van de week, want krijg nu - ondanks héél veel liggen toch bij het minste of geringste een vervelende harde buik en door het vele liggen ga ik me verder ook steeds lamlendiger voelen. Maar weet nu gelukkig dat ‘beneden’ alles nog echt potdicht zit, dus ben niet bang dat beebje er komende weken er al ‘uit gaat vallen’, hoor. :wink: En vanaf volgende week heb ik 3 weken achter elkaar iemand in huis (mijn moeder of hub), dus dat scheelt ook weer. Daarna zien we wel weer verder, hoe-of-wat…



:hug: voor iedereen die het kan gebruiken!

En sorry dat ik verder ff niet reageer… :oops:

Diaan, vervelend dat je weer ongesteld ben geworden. Toch weer een terugstelling

Iuno, Ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan. Het is niet leuk als je kindje zoveel te vroeg geboren gaat worden. En zeker als de overlevingskans klein is.



Hier gaat alles nog steeds goed. Vandaag 4 dagen overtijd en stel het testen toch nog een paar dagen uit. Ga donderdag op de eerste dag van mijn vakantie testen als ik dan nog niet ongesteld geworden ben. Ook heb ik nog niet echt het idee dat ik ongesteld ga worden. Heb nog wel steeds gevoelige borsten.



Fijne avond allemaal!