Oké dit is bizar...

Sem staat nu even uit te buiken in de box (hij wil dus gewoon niet blijven zitten in zijn stoel dus dan maar in de box :roll: ). De box staat naast een antieke kast van mijn ouders, met in die kast een tegeltje met een versje van Toon Hermans en een oude foto van mijn moeder (heeft mijn vader laten maken toen ze net gestorven was). Sem staat dus nu tegen de kast oma te roepen :shock: . Heb hem nog nooit verteld dat dat oma is, er staat wel een andere foto van haar in de kamer van vlak voor ze dood ging en Jim weet dat dat oma is, maar daar ben ik met Sem eigenlijk niet mee bezig geweest nog. Bizar toch?

wat gaaf dat oma even langskomt.



Tenminste daar geloof ik in. Zeker kinderen zien meer dan volwassenen en vindt het ook minder gek



groetjes

marlies

Weird he zulke dingen… Lenn had dat dus bij mijn schoonouders bij de foto van de (overleden) oma van mijn man… Daar begon hij ook oma tegen te roepen! (was ie rond dezelfde leeftijd)



Aan de ene kant kan het dat ze een oudere dame koppelen aan het woord oma, maar ja, wie kan bewijzen dat oma’s soms niet even op bezoek komen :wink:

Mooi zeg. Sanne heeft dat ook bij een foto van mijn overleden oma en opa. Daar zegt ze opa en oma tegen en lacht heel lief en gaat dan gewoon door met spelen. Ze zegt verder alleen tegen haar eigen opa’s en oma’s, opa en oma, dus er zal toch wel iets meer zijn. Wij hadden het er niet met haar overgehad, dus dat kan het ook niet zijn geweest.

Ik ben zelf heel nuchter in die dingen, maar stond toch wel even raar te kijken toen mijn oudste (toen net 3) me vertelde dat oma op het plafond liep hier in huis en naar hem zat te lachen.



En toen ik een paar maanden geleden door een parkje langs een begraafplaats met hem liep zag hij een jongetje tussen de bomen. Ik zag niks en zei hem waar hij hem dan zag. Nou daar zei hij, dat jongetje met die blonde haren en hij wees (ik zag niks) en hij zei dat het jongetje dood was. O … wat zielig mompelde ik verbouwereerd. Nee hoor, was zijn antwoord, hij speelt en lacht, hij is niet zielig hoor.



Ik weet niet wat hij nu echt ziet en wat fantasie is, maar ik doe maar gewoon met hem mee en het is inderdaad ook wel een fijn idee dat sommige mensen wellicht nog bij ons komen buurten.

Kinderen pikken dat soort dingen heel snel op, zeker van oudere broetjes of zusjes. Dat is hier ook zo. C.hristan weet ook niet wie opa is maar E.va wel.



Daarnaast ben ik overtuigd van het extra spiritueel waarnemend zintuig van een kind. Ik heb het meegemaakt met E.va. Die heeft mijn vader echt kunnen zien en omschreven wat hij aanhad. Ze ging dikwijls mee naar het graf maar ze wil niet meer want ze ziet dode mensen en dat vindt ze niet mooi zegt ze.

Yup…bijzonder he…kinderen staan nog zo open voor alles…

kippevel…

Vertelde het net aan hub en die zei al nou dan wordt ze bedankt, slaapt ie daarom zeker zo slecht :mrgreen: . Sem is gemiddels 3x per nacht wakker, maar altijd huilend en laat dan veel windjes. Heb ook gevraagd (al heel lang geleden) of ze, als ze er is dan uit zijn kamer wilde gaan…

Wat een hoop herkenbare reacties zeg! Amy riep ook al vroeg naar oma, zonder dat ze wist hoe of wat. Zo bijzonder!!



Nu heeft ze het vaak over een meisje, Ariente. Dan zingt ze een liedje dat ze niet in haar kamer mag komen. :think: En laatst liep ze naar een leidster van het kdv en zei: Ariente is hier!

Die kreeg meteen kippenvel :mrgreen:

Niemand weet waar ze die naam vandaan heeft, niet uit een boekje, tv of wat dan ook… Dus sja…

Toen mijn oudste een jaar of 2 was lag hij met mij samen in mijn bed. Hij keek naar het plafond en zei ineen:



Mam, wie is die meneer daar.

Welke meneer Jes?

Daar boven…

Ik weet het niet Jes. Maar het is vast een hele aardige meneer die even gedag komt zeggen.

Ok, dag meneer…



En hij ging slapen… Ik was best geschrokken, maar wilde hem niet bang maken. Daarom dat ik ook meekletste en vertelde dat het een aardige meneer was.

Ik geloof zeker dat er meer is dan de meeste van ons zien…

bijzonder zeg!

:mrgreen:

Bij ons rijdt opa regelmatig in een tractor over het plafond, dat van die tractor geloof ik niet zo, hihi, maar dat hij hier regelmatig is geloof ik wel. Vind het wel een fijn idee dat hij af en toe met Lotte en Nikki komt kletsen.



Soms is hij er ook als ze 'savonds gaan slapen, maar daar reageren ze niet altijd even goed op. Dan stuur ik hem (en eventuele anderen) ook altijd weg. Zo van “Zeg maar dag, Lotte en Nikki moeten nu gaan slapen” en gek genoeg wordt het dan rustig. Blijf ik altijd raar vinden, maar het werkt.

hier is ook altijd iemand, geen idee wie, Maar melissa noemt haar of hem Pepe, ze hebben ruzie, ze dansen samen… in het begin vond ik dat maar raar, maar aan de andere kant ze heeft een vriendje waar ze heel veel dingen tegen verteld…



Heb zelf gevoel dat het mijn tante is… die is overleden toen melissa 6 weken was… en de dag dat zij stierf , hoorde we dat melissa geen hersenbeschadiging had…

:shock: :shock: :shock:



Waarom altijd kinderen en niet wij als ouder?? Enfin, tis idd heel byzonder… En bizar :mrgreen: Maar ook schitterend om te lezen dat jullie je kinderen aardig serieus nemen…



Ellen69: Gehehe, best wel grappig dat zodra jij zegt dat je 2 schatten moeten gaan slapen, dan ook gelijk stil is :inlove: Maar je vader heeft respect voor jouw en je kids… :inlove:

Hier precies zo’n zelfde verhaal.

Een foto van mijn overleden moeder stond ergens achteraf, niet in het zicht op een hoge kast in een kamer die we nauwelijks gebruikte.

Toen mijn zoontje 2 was ging hij ineens op zijn teentjes tegen de kast staan met zijn armpjes gestrekt en zei: oma zien…

Toen ik vroeg: Is dat oma dan? Zei hij: oma van mij slaapkamer.

Best apart want hij heeft maar 1 oma die we 1 x per jaar zien. Op dat moment wist hij volgens mij nog niet eens want het woord ‘oma’ betekende.



Ik ben zelf ook best nuchter en mijn moeder al helemaal. Die heeft voor haar dood gezegd dat ze niet kwam spoken en was er van overtuigd dat dood dood is, dan is er niets meer.

Die houding gaf mij overigens ook rust, ik hoef haar niet te zoeken want ze is er toch niet.

Maar dat voorval vond ik erg apart.

Overigens…voor de mensen die er de creeps van krijgen (zoals ik…) of de mensen die het gewoon een fijn idee vinden:



Als je in 2 tegenovergestelde hoeken (zodat als je een lijn van bakje naar bakje zou trekken deze schuin door de kamer zou lopen) een bakje met water en grof zeezout (gewoon van de AH) neerzet, houdt het negatieve dingen buiten…



(Ik weet dit omdat mijn zusje van 21 hier ervaring mee heeft, en het helpt goed volgens haar)

In elke hoek van de kamer een klein beetje gewoon zout strooien kan ook. Vergeet dan niet de hoekjes bij de ramen.



Ook hier ervaring met het spirituele.

Zowel ikzelf als onze dochter hebben/zijn het allebei.



Mijn dochtertje riep op een gegeven moment ook ineens oma en keek heel gericht. Op dat moment kreeg ik erge zin in een sigaret, terwijl ik nooit gerookt heb. De overleden oma’s rookten allebei…

je kunt ook gewoon vragen of ze niet weer willen komen

WAUW! Wat bijzonder en fijn!

Oma is nog in de buurt!





Nu “durf” ik ook hier wel neer te zetten wat ik laatst met SL heb meegemaakt. Ik had de avond ervoor “Spookhuis” gezien, een documentaire van Frans Bromet. Ik lag daar 's ochtends nog eens aan te denken. SL was ook net wakker en lag naast mij.

Toen dacht ik dus “goh, ze zeggen altijd dat kinderen daar zo open voor zijn, maar ik heb van de kinderen nog nooit gemerkt dat ze iemand zien die ik niet zie”. En op dat moment zegt SL heel rustig “ik zie een spook!” (niet echt de juiste benaming maar misschien dat ze niet wist hoe het te noemen?). Ik vraag aan haar waar ze dat ziet, en ze wijst op het bed. Daarna zei ze “mevrouw!”. Ik vroeg aan haar "is het J.oke? (vorige bewoonster die in de kamer die nu mijn slaapkamer is, is overleden - ik moest gewoon direct aan haar denken). Toen draaide SL met haar handen, haar stem veranderde een beetje en ze zei zoiets als dat ik voorzichtig moest zijn met Th. (ik was de avond er voor nogal boos op hem geworden omdat hij niet wou slapen en hij in die periode nogal moeilijk was). Daarna keek ze echt heel vreemd, toen zwaaide ze, en zei dat de mevrouw nu weg was.



Ik vind het bijzonder, geloof nu ook 100% dat zeker kinderen zielen kunnen zien en… ik weet nu beter mijn rust te bewaren bij Th, pak hem nu anders aan (heb daarvoor ook hulp gezocht) en het werpt nu al zijn vruchten af :thumbup: !