ok... nu is het genoeg...

Vandaag weer naar het cb geweest, en dat heeft voor mij de druppel betekend… Daan was amper 160 gram aangekomen in 2 weken tijd. Hij krijgt dus duidelijk niet genoeg… is ook steeds vaker na twee borsten nog ontevreden en komt dan bovendien ook nog na 1.5 uur alweer, om dan alweer niet tevreden te zijn.



Ik heb lang en breed nagedacht, en ik wil niet hetzelfde als toendertijd met Lucas… niet weer die stress, verdriet etc. Ik ga afbouwen. Nog niet helemaal, probeer de ochtend en avondvoeding er nog in te houden, en wellicht nog ergens in de middag, maar ga zeker 2 voedingen per dag vervangen door kv. Zijn curve vlakt me te veel af… Hij begon op de middelste lijn en heeft nu inmiddels de onderste lijn al bereikt… in een maand tijd maar 330 gram aangekomen, tis gewoon niet genoeg. Hij ligt nu nog te kermen, heeft om resp 17.00, 19.00 en 20.30 gedronken(beide borsten) Hij krijgt zo lekker een flesje en tegen 23.00 ga ik kolven…



Met lichte pijn in mijn hart ga ik dit doen, gewoon omdat ik denk dat mijn manneke het nodig heeft… Hij heeft 3.5 maand genoten van het beste wat ik hem kan geven, en nu mag meneer Fr**o me helpen…



Dus nog niet helemaal het einde, maar toch een stukkie!!

:hug: weet niets te zeggen meid…

He wat jammer nu. Nu ging het bij mijn meisje in het begin ook niet hard met aankomen in gewicht hoor. Maar die was er wel heel tevreden op dus dat maakt natuurlijk een groot verschil.

Maar je kindje heef in ieder geval een goed start gekregen en hopelijk voor jullie kunnen jullie er voorlopig nog een paar borstvoedingen inhouden.

Je hebt je best al zo gedaan, al 3 ½ maand BV gegeven! Dat is al langer dan veel moeders doen :thumbup:



Ik heb je op msn al gesproken, zelf zit ik te denken om tussen de middag de BV te vervangen door KV en de rest gewoon BV zolang het kan.

Misschien dat ik dan tussen de middag wel kolf, al wat er uit komt is meegenomen en dat kan ik dan misschien 's avonds erbij geven.



Succes meid, en je bent zowiezo al toppie dat je al zolang BV hebt kunnen geven! :hug:

welke curve bedoel je mv2kids, de BV curve of de curve in het groeiboekje van CB? Het is toch ‘normaal’ dat BV babies rond deze tijd wat afvlakken in de groei? (de zogenaamde BVdip oftewel KVspurt?)



Meid, begrijp me niet verkeerd, ik snap je zorg, maar het zou zo jammer zijn als je afbouwt vanwege de wrong reason… :hug:

het is zo moeilijke keuze he… heeft Daan nu echt te weinig aan jouw melk of is hij zo ‘ontevreden’ vanwege wat anders (sprongetje, tandjes, niet fit, noem maar op…)… echt jammer soms dat ze niet kunnen praten he…



sterkte meissie! :-*



groetjes, hazze

meid,



ik lees uit je berichtje dat je ff steun nodig hebt, en geen preek van mij dat je het wellicht nog eens zou kunnen volhouden (bv dip is inderdaad rond deze periode, heb ik net in Yannick’s boekje gezien) want je weet zelf het beste wat je wel en niet wilt.



Sterkte, en probeer voor jezelf de juiste balans te vinden.

oh, en ik weet van b.v. Marite dat die een tijdje kv heeft bijgegeven, maar uiteindelijk weer volledig bv is gaan geven, toen eenmaal de bv dip voorbij was.



:-*

Essie

ik weet dat er een dip is… maar deze dip die duurt nu al meer als 4 weken… Hij vlakt steeds meer af(zei ik twee weken geleden ook al) Ik heb het over de bv curve, niet over die van het cb…

het is niet zo dat hij eerst gestaag groeide en nu even een mindere periode heeft, hij groeit al een tijdje wat mondjesmaat… Als hij op dit tempo doorgaat, schiet hij over niet al te lange tijd onder de curve door…

Ik wil dit niet afwachten… niet dat ik over een week of twee ineens als een gek moet gaan bijvoeden en hem uit die vlakke curve moet gaan halen. Dat stuk stress kan ik er niet bij hebben. Dus kies ik de meest gezonde en rustige oplossing, nu al gaan bijvoeden, voor ik er te laat mee ben… snappie?

Maar is je kindje niet op zoek naar zijn eigen groeilijntje om het zo maar te zeggen. De lijn waarop een kindje begint (dus zijn geboorte gewicht) is vaak niet het eigen groei lijntje.

Mijn man en ik zijn allebei klein, de kinderen hadden een gemiddeld geboorte gewicht (tussen de 3000 en 3700 gram) maar zijn dus uiteindelijk allemaal afgedaald naar het onderste of een na onderst lijntje waar ze dan vervolgens op blijven hangen.

Marieke ik ben trots op je mop!!

:hug:

Je hebt je door zoveeeeeel heen gevochten en stug volgehouden en ik vind dat je een :clap: :clap: :clap: :clap: verdient!!!

Ik weet niet of ik door al die dingen heen was gekomen…ik vind dat zo sterk van de dames hier dat ze zo vol kunnen houden!!

Dus jou lieve kleine man heeft zoveel goeds van zijn mama gekregen!

En vanaf nu gaat hij nog steeds lekkers krijgen van mama…en als jij voelt dat hij dat erbij nodig heeft zou ik zeggen volg je moedergevoel…

Jij weet wat het beste is voor Daan

:-*

@baukje wrote:

Maar is je kindje niet op zoek naar zijn eigen groeilijntje om het zo maar te zeggen. De lijn waarop een kindje begint (dus zijn geboorte gewicht) is vaak niet het eigen groei lijntje.

Mijn man en ik zijn allebei klein, de kinderen hadden een gemiddeld geboorte gewicht (tussen de 3000 en 3700 gram) maar zijn dus uiteindelijk allemaal afgedaald naar het onderste of een na onderst lijntje waar ze dan vervolgens op blijven hangen.






Dat kan in principe ook… maar de vader van Daan is vrij lang. Lucas en ik zijn allebei van de kleine zeg maar… maar ook lucas had een goed stijgende lijn. Denk dus niet dat het in de aard van het beestje ligt, daar daan nu al groter is als Lucas…



Tis denk ik gewoon de beste oplossing… en ik troost me met de gedachte dat Daan mooi wel drie en halve maand het beste heeft gehad!!!

Als het voor jullie de beste oplossing is, dan kun je uiteraard super trots op jullie tweetjes zijn, dat jullie het zo ver geschopt hebben!



Maar ik kan het niet helpen dat ik denk: krijg je geen spijt over een tijdje? Als je voeding onverwachts snel terug loopt en je 's nachts niet even lekker snel aan kunt leggen…



Ach, je moet kiezen waar je je goed bij voelt, maar ik zou het niet prettig voor mezelf vinden als ik over een tijdje lees dat je spijt hebt en ik heb niks gezegd. Dus: óf doorgaan, óf bijvoeden, maar dan zonder spijt!!! :hug: :hug: :-*

ah meid :hug: nou, vindt het al supergoed hoor dat je het zo volhoudt! en je moet inderdaad je gevoel maar gewoon volgen…heb ik ook gedaan en dat heeft me een hoop rust opgeleverd… :smiley: nui geef ik nog steeds bv en een beetje kv en zo gaat het prima!

Voor de duidelijkheid: doen wat je hart je ingeeft hoor! Dat áltijd!



Ik hoop dat je gauw de rust en het vertrouwen terugvindt in de groei van Daan.



en wees maar trots op je 3,5 maand en alles wat er nog bij komt!

:thumbup:

Maar ik kan het niet helpen dat ik denk: krijg je geen spijt over een tijdje? Als je voeding onverwachts snel terug loopt en je 's nachts niet even lekker snel aan kunt leggen...



hahaha... sja, dat zullen we tegen die tijd wel merken, maar daan is behalve de eerste weken, nooit meer 's nachts gekomen. Nee ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt. Daan heeft vanmorgen bij me gedronken(twee borsten) tussenin heb ik hem een half-bv-half-kv fles gegeven en de eerstvolgende voeding zou je dan verwachten dat ik aardig op knappen zou staan, maar niks is minder waar.. weer twee borsten gedronken... hij had er net genoeg aan... (had tussendoor niet gekolfd) Ik ga nu eerst kijken of ik een om en om schema kan realiseren(bv-kv-bv-kv-bv) maar heb er ook vrede mee als het langzamerhand zo terugloopt dat ook dat niet meer lukt.

Spijt,.. breek me de bek niet open. Dat had ik dus bij Lucas, toen ik van het een op het andere moment was overgestapt... (met 5 week)... Toen ben ik volledig gaan relacteren. Heb hem nooit meer terug aan de borst gehad, maar wel nog 2 maanden gekolfde melk gegeven. Nu komt de beslissing grotendeels vanuit mezelf. en ik kan er goed vrede mee hebben. Geloof niet dat ik deze keer twijfels ga krijgen. Klinkt heel gek, maar elke keer als ik een flesje maak, voel ik een soort van rust... tis goed zo...

@mv2kids wrote:

maar elke keer als ik een flesje maak, voel ik een soort van rust… tis goed zo…
Dan moet je dat gewoon zo doen. Ik merk dat ik bij de (enigszins gedwongen) afbouw bij Tosca aan het uitstellen ben omdat ik die rust niet kan vinden bij het maken van een flesje en dat maakt de twijfel (en de onrust) groter. Helemaal niet handig dus. Dus :thumbup: dat je er zo 100% achterstaat en :thumbup: dat je 3,5 maand hebt gegeven :clap:.

@mv2kids wrote:

tis goed zo…




Dan IS het ook goed zo! :hug: :clap:

nou afbouwen is hier niet meer aan de orde… het zakt in als een plumpudding. En dat wat ik kolf, krijgt ie wel, maar vult hem gewoon niet genoeg. Gisteren had ie een fles met 150cc bv en 60cc kv… zou je zeggen dat ie het daar wel ff op zou kunnen doen… Nou niet dus… nog geen 2.5 uur later was het al weer huilen… HONGER!!!



Gisteren om 21.30 de laatste voeding gegeven… (bv), vanmorgen uiteindelijk maar een flesje gemaakt… er kwam gewoon amper meer iets uit…



Dus ik ga jullie verlaten in dit hoekje van het forum… Ga nog wel proberen om andere dames te steunen en te voorzien van ervaringstips… ik gooi de knuppel in het hoenderhok, en hou er mee op!!!

ah meid :hug: maar hè, je hebt toch immers je best gedaan? én bekijk het van de positieve kant, je hebt hem wel een supergoede basis gegeven!! :wink:

He wat jammer nou, je klinkt erg negatief en verdrietig… Dit was natuurlijk niet het einde waar je op gehoopt had!!! :hug: :hug: