Onze zoon van bijna 4 is al een tijd zindelijk , echter met periodes plast hij wat vaker in zijn broek. Meestal gunt hij zichzelf dan geen tijd om naar de wc te gaan. Rond de geboorte van Cas is dat erger geworden, momenteel gaat het weer redelijk, vorige week 1x ongelukje en zondag ineens 3x :shifty: Das nog niet zo’n ramp maarrr…
S’nachts heeft hij al een keer bijna 2 weken iedere nacht een droog broekje gehad, de laatste maanden is dat wisselend.
Ik maak hem meestal 1x s’nachts wakker en soms s’morgens vroeg ook als ik zelf toevallig wakker ben. Dan plast hij even en gaat hij weer slapen.
Soms is hij s’morgens al nat, hij doet dat echt in zijn slaap.
Begin november gaan we een week naar center-parcs, dus ik had me al bedacht dat we dan s’nachts maar wel een luierbroekje aan moeten doen, kan moeilijk 7x een lakenpakket gaan kopen :shock:
Maar nou heeft hij deze week al 2x helemaal onder de uitslag gezeten, het lijkt wel of hij ineens allergisch is voor luiers?! :?
Eerst was hij ziek en had ik hem s’nachts een pamper-broekje aan gedaan, s’ochtends op onderbuik, rug en bovenbenen helemaal rood, leek ook een beetje verdikt, en voelde warm aan. Dag erna trok het rood wat weg maar zaten er allemaal pukkeltjes en bultjes, hij had er ook last van.
Zondag was hij bij mijn schoonouders met mijn man en plaste hij dus 3x zijn broek nat, dus hadden ze een luierbroekje aangedaan (ander merk)
s’nachts zonder geslapen, maar s’ochtends weer helemaal rood terwijl het van de vorige keer net weg was :wall:
Duss help wie denkt er mee hoe we dit moeten doen!?
Thuis is niet zo’n probleem, er ligt een zeiltje onder en ik was elke dag gewoon zijn beddegoed, maar hoe moet dat als we daar zijn? :shifty:
Poeh das lastig. Beddengoed van thuis meenemen?
Misschien een ander merk luiers proberen, die drynights vanaf 4jr bijvoorbeeld. Anders een katoenen luier en ik zou ook een paar zeiltjes meenemen en extra set beddengoed.
Wij hebben ook een bedplasser en altijd een hele tas voor hem mee als we weggaan :roll: Hij plast nl vaak door de luiers heen zelfs.
Dus een zeiltje om het matras te beschermen, slaapzak om dekbed van het huisje niet te bevuilen en extra lakens.
Ik heb geen 7 hoeslakens en zeiltjes, en het is ook nog eens een draaitol dus het gebeurt ook wel dat zijn kussen/dekbed meegewassen moeten worden :shifty:
Lune, ik heb nu al 3 merken geprobeerd, kan moeilijk alle soorten gaan kopen en ze vervolgens allemaal niet te kunnen gaan gebruiken
Katoenen luiers zat ik ook al aan te denken maar zijn die er voor deze leeftijd? :think:
2 waterdichte moltons meenemen.
Wij hadden dit standaard met Rhodé als we op vakantie waren…(zij plaste dan opeens weer in bed)
Wij namen twee zeiltjes en drie of vier lakens mee. Een slaapzak zodat het dekbed niet vies zou worden.
's Morgens als de boel toch nat is direct naar de wasserette en laten wassen en als het dan 's avonds niet droog is heb je nog reserve.
Kaatje katoen verkoopt de Mother-ease bedwetter pants, die gaan tot 30 kilo, dus dat moet passen denk ik toch? Het is natuurlijk niet echt goedkoop, maar je verkoopt ze wel heel makkelijk weer via mp ofzo.
Iemand een idee wat je bij die wasserette betaald?
Want als dat meevalt ga ik niet kijken voor katoenen luiers, vind het echt zonde om dat nu nog te gaan aanschaffen.
Zeker nu in november mijn werk als gastouder stopt en ik nog geen nieuwe gastkindjes heb :shifty:
Rhode, die heb ik idd nu er ook onder, maar dan zit je nog met de natte boel en 2x ongelukje dan heb ik niks meer he. We gaan 7 nachten
Zit ook al te denken om een topic bij gevraagd te openen of mensen me 1 of 2 broekjes/luiers (evt. tegen vergoeding)van andere merken willen toesturen, misschien dat er toch iets is wat wel goed gaat :think:
Dat zou wel het makkelijkst zijn he…
Ik heb al vaak gratis mogen wassen met mn oudste, maar dat was meestal op campings. Bij Roompot (cp beetje boven budget hier :lol: ) betaal je 6 euro ofzo.
We kregen 40% korting anders ook geen cp hier
Normaal ook camping maar deze zomer hadden we andere dingen te doen dan vakantie houden :inlove:
@Amaya wrote:
Zit ook al te denken om een topic bij gevraagd te openen of mensen me 1 of 2 broekjes/luiers (evt. tegen vergoeding)van andere merken willen toesturen, misschien dat er toch iets is wat wel goed gaat :think:
Ik heb nog huggies liggen, wil je wel tegen een evenredige vergoeding 2 opsturen!
Nica had het ook weer een tijdje, ook luierbroekjes mee gegeven toen ze ging logeren, maar uiteindelijk niet nodig gehad.
Ik zou toch nog een paar merken proberen, desnoods onderbroekje aanhouden onder het luierbroekje, zodat niet gelijk de luier in contact komt met de huid!!
wil je ook wel sturen een en hoef daar niets voor. die zijn vd jumbo eigen merk geloof ik
Je hebt van Huggies Dry Nights ook matrasbeschermers, is dat misschien een optie? Ik zag ze vandaag bij de plus in de schappen…
Die liggen niet lekker, mijn zoon werd er echt zweterig van.
welke maat heb je nodig en welk merk gebruik jezelf?
Das lief van jullie thanx :-
Ik heb nu broekjes van pampers die met 2 in zo’n doos zitten, de pakken zijn wit met rood. Bumblies had mijn schoonmoeder.
Zelf had ik nog een pak huggies broekjes op zolder, hetzelfde verhaal :wall: Zo apart, vooheen altijd van alles gebruikt, nooit problemen gehad en nu lijkt hij gewoon nergens tegen te kunnen.
Als er meiden zijn die dus 1 of 2 willen opsturen, heel graag en dan vooral broekjes aangezien hij s’nachts altijd slaapdronken gaat plassen en denk niet dat hij er dan vrolijk van word dat ik een luier bij hem aan moet doen
Hij is ongeveer 16-17 kilo nu en ik had broekjes maat 5 en 6 (passen allebei)
In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken! :-
Ik wil je wel kruidvat broekjes opsturen mt 5?
En heb je niet nog uit je kraampakket van die absorberende matjes? Die kan je toch als “molton” gebuiken op vakantie, desnoods een pak kopen. Lekt hij door, dan gooi je die matjes gewoon weg :thumbup: vriendin van mij deed het ook zo!
Affie, als je wilt heel graag, pb me maar even wat je van me krijgt dan.
Kruidvat zit hier ook in de buurt dus mocht dat goed gaan dan zijn die zo gehaald.
Iemand hier bood ook aan van de jumbo geloof ik, maar die zit hier niet in de buurt volgens mij :think:
En die matjes heb ik nog wel een hele hoop van liggen.
“probleem” is alleen dat hij echt een draaitol is in bed, dus op het hoeslaken blijven die nooit liggen, eronder kan wel maar dan moet ik dus wel 7 lakens mee gaan nemen.(kopen dus want we hebben geen 1 pers. beddegoed. en daarbij ligt hij ook geregeld half op zijn dekbed :shifty: Vorige week bijv. al 3x zijn dekbed moeten wassen omdat die ook nat was.
Handigste is dus echt een luier, maar ja nu nog 1 vinden waar hij tegen kan.
en ipv lakens en dekbedden een slaapzak gebruiken, gewoon zo eentje voor volwassenen (verkopen ze ook van bv Cars) ??
Die kan je makkelijk wassen. Eventueel nog een aantal lenen her en der en dan kan je even voort.