ik doelde eigenlijk meer op echt speciefiek ervaringsinfo van scholen in adam. Geen idee eigenlijk waar jij woont, maar iets zegt mij friesland :think: :?
Friesland?? Daar hebben we wel gewoond
Ik ben wel een utregse hoor maar we wonen nu in Drenthe.
Dus je hebt gelijk, het is geen echte ervaringsinfo wat betreft a’dam maar wel ervaringsinfo van een jenaplan-moeder. :mrgreen:
Het lastige is dat je nu naar kind kijkt en hij steekt nu zo en zo in elkaar, maar hij is nu nog maar net 2 jaar en over nog eens 2 jaar hoeft ie pas naar school, in die tijd kan ie zich heel anders onwikkelen en een heel ander kind zijn, want dan is ie ouder.
Mateo's zwakke punten zijn overigens:
Snel afgeleid
Ongeleid projectiel,
druk,
veel aandacht nodig...
Dit is misschien typisch voor een 2 jarige, zijn niet alle peuterjes een beetje zo???
Maar zijn er dan de wachtlijsten dan, en zijn die dan zo lang dan, dat je nu al op zoek gaat naar een school, wij konden hier een half jaar van te voren inschrijven. Er zijn nauwelijks wachtlijsten hier in de regio, gelukkig.
Hoe was je belletje geweest naar de vrije school? Mijn ervaring is dat je niet echt welkom bent buiten de open dagen daar…, maar wie weet is dat alleen hier in de buurt…
Marlous mijn 2 ventjes zijn allebei opgegeven (ja, al een week na de geboorte; er zijn hier megawachtlijsten voor deze school :roll: ) op een jenaplan school. Ik heb vanaf het begin een heel erg goed gevoel gehad bij deze school.
Hoop dat jij ook een school vindt die bij je kindjes past en die jou ook aanspreekt.