Ogentest drie jaar cb

Waarom zijn het zulke onduidelijke plaatjes?

Weet je wat lev ziet, van links naar rechts?

Auto, eend, piraat

Waakhond, huis, klok

Lelli Kelly’s :lol: , poes, kasteel (de sleutel?)

Lamp, paardenraces (de vlag :mrgreen: )[/spoiler]

nou is toch hartsikke duidelijk wat hij ziet?!?!

Vind vooral die LellyKelly’s geweldig gevonden :lol:



Mis alleen de gieter (fluitketel)?



De plaatjes zijn idd nogal out of date.

Wij lopen met de middelste in het zhuis voor zijn ogen (heeft een brilletje van voor zijn 2e) en ook de oogarts vindt de plaatjes zwaaaaar achterhaald, maar je geld he… dan moeten alle zhuizen en bureaus andere kaarten.



Zolang ze maar elke keer voor hetzelfde plaatje dezelfde naam gebruiken :thumbup:

Die fluitketel is de piraat :mrgreen:

hahaha wij lopen ook bij een orthoptist… en ik had mijn moeder een keer meegenomen omdat we niet wisten wat een plaatje was…zij zei dit en ik zei dat hahaha



de orthoptist zei het kan allebei hahaha



ging over die sleutel… ik vond het op een kerkje lijken, met een wolk er boven, echt nooit een sleutel erin gezien… :mrgreen:

Dave wist ook niet wat het was…dus ging al die tijd met mij mee…

mijn moeder zei toen ineens nee joh het is een sleutel…

hahaha de orthoptist vond het wel grappig





nu hij 4 is krijgt hij die andere ogentest

Pepijn die bleef maar volhouden dat er een raket te zien was (de klok). ik vind de plaatjes ook behoorlijk verouderd.

enne hoe moet een kind weten wat een fluitketel is?? Zet dan een plaatje neer van een waterkoker…

Whahaha, vooral die Lelli Kelly’s :thumbup: :thumbup:



Stomme plaatjes. Echt verouderd. Nikkie moet binnenkort naar de ortoptist, met dezelfde plaatjes. Ik ben benieuwd waar zij mee komt als we gaan oefenen.

Gewoon van te voren oefenen, dus jij verteld wat er op het plaatje te zien is :wink:

Dan benoemen ze het ook goed.

@mamavb wrote:

Gewoon van te voren oefenen, dus jij verteld wat er op het plaatje te zien is :wink:

Dan benoemen ze het ook goed.




Wij hebben wel ‘geoefend’ van te voren, maar als zij iets redelijk duidelijks zelf hadden bedacht vond ik het prima… ben ik niet gaan veranderen.



De oudste zei schoen tegen de laars… ook duidelijk.

De fluitketel is bij allebei een gieter (de fluitketel bij oma noemen ze waterkoker… klopt ook nog :mrgreen: ). De sleutel is ook kerk geweest hier (idd met een wolkje er boven) en de zwaan een eend… als het maar telkens hetzelfde is wat ze noemen dan zien ze ook elke keer hetzelfde :wink:

Hier werd de vlag feest genoemd en de hond een poes. Ze zei het zeer consequent en dan is het al snel goed :wink:

Gezakt :mrgreen:

Hij weigerde dat brilletje op te zetten. Hij zei “dit vind ik niet leuk” en toen was het klaar.

hahaha! Zo een heb ik er ook! Die moet dus volgende week terug he…Om daar nog een keer te gaan vertellen dat hij dat brilletje echt niet op doet… :roll: :lol:

Ik heb gezegd dat ik geen nieuwe afspraak wil… Ben met de oudste eindeloos voor herkansingen voor een gehoortest geweest, begin er niet meer aan :wink:

Jesse wilde toendertijd ook dat brilletje niet op, en als we het voor mekaar hadden raakte hij helemaal in paniek en weigerde hij te zeggen wat de plaatjes waren.

Ik dacht toen zelf nog, ach gewoon opstandig gedrag, maar dat bleek dus te komen doordat hij daadwerkelijk niets kon zien.

Verder nog nooit wat gemerkt ervan, en bij de oogarts bleek hij +5 te hebben.

Nu draagt hij een mooi brilletje.

@Cariska wrote:

enne hoe moet een kind weten wat een fluitketel is?? Zet dan een plaatje neer van een waterkoker…




Ja wahahahah Jayden zei ook al “dat weet ik niet” :lol: hij moet 6 sept terug omdat die met 3 jaar niet voldoende was :roll:

Hier ook voor een herkansing geweest, eerste keer wilde hij het brilletje niet ophouden, hij had er ook geen zin in.

Pas weer geweest, hij als grote broer zou aan zijn broertje laten zien hoe je dat moet doen :angel:

Hij liet redelijk goed het brilletje zitten. Benoemde alleen bij de kleinere plaatjes hele andere dingen dan er stonden, maar ja… is dat nu gewoon omdat hij er geen zin meer in had of zag hij het echt niet…

Met 4 jaar krijgt hij die test met die rondjes en dan even afwachten hoe dat gaat, anders huisarts of oogarts neem ik aan? :think:

… ik moet 6 sept… ik vrees met grote vrezen… :mrgreen:

Tycho wil ook nooit gewogen en gemeten worden, laat staan dat 'ie een brilletje opzet en plaatjes gaat benoemen!

mijn dochter zei toendertijd vuilnisbak tegen de vlag … geen idee hoe ze erbij kwam…

ze was ook gezakt beide keren ze had gen zin meer dus zei niks…



in het ziekenhuis bleek alles in orde

@Cariska wrote:

enne hoe moet een kind weten wat een fluitketel is?? Zet dan een plaatje neer van een waterkoker…




Breaking news, maar echt waar, er zijn nog mensen die een fluitketel hebben en waarvan de kinderen dus weten wat een fluitketel is. :wink:

@Memmie wrote:

… ik moet 6 sept… ik vrees met grote vrezen… :mrgreen:

Tycho wil ook nooit gewogen en gemeten worden, laat staan dat 'ie een brilletje opzet en plaatjes gaat benoemen!




dat is grappig mijn meisje moet ook de 6de

we zijn al aan het oefenen met de plaatjes

ik vrees ook dat ze niet echt mee zal werken. :pray:

veel succes maandag :thumbup:





vind het ook wel erg spannend aangezien de 2 andere ook een brilletje hebben gaat het niet goed maandag mogen we gelijk bij de oogarts een afspraak maken we hoeven niet nog een 2de of 3de keer terug tekomen dat vind ik wel fijn de oogarts kan het gelijk goed meten.

maar we gaan er van uit dat het niet nodig zal zijn(hoop ik tenminste)



april noemt de fluitketel een theepot :mrgreen:

en bij de sleutel zei ze als eerste een kasteel :inlove: