Ogentest drie jaar cb

Hier nog eentje die gezakt is :mrgreen: , maar dan niet omdat ie het brilletje niet opwilde(want ach die lijkt toch best op je stoere cars zonnebril- ik wist dat ik ooit nog een keer blij zou zijn dat ik dat ding gekocht had :dance: ), maar omdat ie steeds riep “weet ik niet” omdat hij de plaatjes niet herkende, als ze nou gezegd hadden dat we moeten oefenen toen ik de afspraak maakte :wall:



Jasper herkende overigens nog best veel al noemde hij de fluitketel een ‘kopje thee’ :lol: vond ze overigens prima, alleen dat de poes een poes moest voorstellen en de hond een hond dat ging er maar niet in :eh: :roll: :lol: Dus nu vooral niet vergeten te oefenen 8) gelukkig heb ik nog even, wilde niet nog een keer apart voor de oogtest komen dus nu gewoon samen met de 14md afspraak voor Robin…

tygo is 24 augustus geweest en was mega verlegen en zei alles zo zachtjes dat ze hem 5 oktober nog een keertje wil zien

ik vind het best… patrick is vorige keer met hem geweest en we zijn pas verhuisd dus snap dat het allemaal nog erg spannend is

5 oktober ga ik zelf mee… dan kan ik ook zelf dingen nog bespreken



pat zei wel dat het hele aardige mensen waren

ik heb wel eens van die nare verhalen gehoord over cb’s

die van mijn zusjes zijn zeikerds



tot nu toe heb ik het wel getroffen vind ik dan

zowel bij ons toen in almere als nu in zeewolde zijn het aardige mensen

open minded zeg maar :mrgreen:

Misschien een tip…

Mijn oudste wilde destijds ook niets zeggen met de test van 3 jaar, die vond het ook hel erg spannend.

Heb als eerste een snoepje beloofd :angel: En daarna toen de wvp even weg moest en we nog een keer mochten proberen had ik haar op schoot en hadden we afgesproken dat ze tegen mij mocht zeggen wat ze zag en toen ging het :thumbup:



Net met de jongste naar de test voor 4 jarigen geweest…

Die wilde ook niet en na een paar keer dat ze het goed zag met het ene oog zei ze doodleuk dat ze het met het andere ook niet kon zien :shock: . Ik moest dan naar de huisarts of haar een jaar eerder door de schoolarts laten zien. Maar ik ken onze dame…en dan hebben we dus hetzelfde probleem.

(want waarom zou je het daar wel doen).

Dus toen heb ik gevraagd of ik het een keer mocht proberen en ben ik dus de rondjes aan gaan wijzen en gezegd dat ze beter even mee kon werken dat we anders nog een keertje moeten.

En…het werkte, ze zag het perfect :dance:

de oogtest is super gegaan ze deed het heel goed

van de hond had ze een grote wolf gemaakt :inlove:

ze hoeft nou pas met 4 jaar weer :dance:

@Pimpernella wrote:

@Cariska wrote:
enne hoe moet een kind weten wat een fluitketel is?? Zet dan een plaatje neer van een waterkoker…




Breaking news, maar echt waar, er zijn nog mensen die een fluitketel hebben en waarvan de kinderen dus weten wat een fluitketel is. :wink:




Hier geeft het CB mee dat ze helemaal niet precies hoeven te benoemen wat het plaatje is…een eend mag ook een vogel of ander gevleugeld dier zijn en ja…die fluitketel…

Bij Jo 2 jaar terug was dat een koffiezetter.

Dan sta je even te kijken dat Eli (pas geleden) het ding ineens koffieschenker gaat noemen…



Goh…zouden wij nou koffie- of theedrinkers zijn hier??? Hihi…

Beide kids waren prima…

Nou Jayden gister voor de 2de keer geweest en hij is geslaagd, dus voorlopi geen 8) voor hem :mrgreen:

@colle wrote:

hahaha wij lopen ook bij een orthoptist… en ik had mijn moeder een keer meegenomen omdat we niet wisten wat een plaatje was…zij zei dit en ik zei dat hahaha



de orthoptist zei het kan allebei hahaha



ging over die sleutel… ik vond het op een kerkje lijken, met een wolk er boven, echt nooit een sleutel erin gezien… :mrgreen:

Dave wist ook niet wat het was…dus ging al die tijd met mij mee…

mijn moeder zei toen ineens nee joh het is een sleutel…

hahaha de orthoptist vond het wel grappig





nu hij 4 is krijgt hij die andere ogentest




ohhh wat grappig dat jij dat nu zegt… kreeg van de week een oproep voor mijn dochtertje, keek in het boekje… J. riep, hee een sleutel… ik riep, nee, een kerkje! hahaha

ik moet met mijn dochtertje ook binnenkort. Zowel bij haar als mijn zoontje heb ik het idee, ze zien hartstikke goed. Bij mijn zoontje kwam ik van een kouwe kermis thuis + 6.75 en moeten elke dag afplakken.



inmiddels ken ik hem niet meer zonder bril en iedereen vind m zo hip… hij stond nu zelfs op een afvalinfobrochure van mijn werk (die door de hele gemeente werd verspreid, hhaha) hij werd goed herkent!



maar ja, ben benieuwd met mijn dochtertje… het is in ieder geval na haar verjaardag, dat scheelt.



maar goede tip, dat ze ook tegen jou mag zeggen wat ze ziet.



en idd, ik ga nog even oefenen…



fluitketel was hier ook ‘kopje thee’.