Officiële veiligheidswaarschuwing rvs-handdoekhaken p.9

Ow, wat heftig zo’n opmerking van zo’n kleintje.

Dikke knuffel voor je ventje!

Bij de GAMMA is per direct de handdoekhaak waarmee Q. en een dreumes een deel van hun vinger zijn kwijtgeraakt, uit de schappen genomen. Reden is zeer groot gevaar op verwondingen voor kinderen.

Ben zo blij, maar het is veel te laat :cry:.

Hierbij de foto van de betreffende haak (foto door mij gemaakt):

Dat is in ieder geval goed nieuws! Wel spijtig dat er zo’n dergelijke aanleiding voor moest zijn :hug:

Hoe gaat het nu met je Qukeltje?

Oh wat vreselijk zeg. Jullie arme ventje…

Met Q. gaat het nu wel goed, al heeft hij nog steeds fysiotherapie. Hij lijkt er verder geen last meer van te hebben.

Toen ik hoorde dat de specifieke haken van het ongeluk uit de handel genomen worden, werd het me allemaal wel even te veel. Waarom moet mijn kind eerst zo’n afschuwelijk ongeluk krijgen voordat die verschrikkelijke haken uit de handel worden gehaald?

Tja, daar is een heel toepasselijk spreekwoord voor:

Als het kalf verdronken is, dempt men de put.

Helaas moet er zoiets gebeuren voordat men beseft dat ze gevaarlijk kunnen zijn voor kleine kinderen.

Fijn dat het met Q. weer goed gaat. :thumbup:

Het is heel triest dat het heeft moeten gebeuren, maar gelukkig zijn ze nu uit de schappen en wordt dit leed andere kindjes bespaard. Maar daar heb jij niks meer aan… :hug:

Jeetje, ik heb dit topic nooit gezien, maar schrik me rot! Wat verschrikkelijk voor je zoontje, en ook voor je andere zoontje die alles heeft gezien! Ik hoop dat hij er goed mee kan leren omgaan, en dat de pijn wel minder wordt?

Goed dat er gelijk actie is ondernomen, helaas zijn er al slachtoffers gevallen… Maar hoe cru het ook klinkt, had jij vermoed dat dit kon gebeuren? Ik zelf niet, heb daar niet écht bij stil gestaan…

Want ja, wij hebben ze ook, in de keuken en wc, op kindhoogte… Maar die gaan er wel af nu, hoe fijn ze ook waren! (Hier gekocht bij @ldi, je hebt ze overal)

Geef je zoon maar een dikke knuffel, en zo’n vraag aan sinterklaas, dat snijdt wel ff door je hart… :cry:

Mijn nichtje heeft ze vanmiddag helaas toch nog bij Gamma zien hangen :? .

Ik had ze hier in huis overal hangen, maar heb ze meteen allemaal van de muren getrokken.

Weg met die enge dingen.

:shock: :shock: Jeetje he hier schrik ik echt van!!

Binnenkort komt er een productwaarschuwing op de site van de voedsel en warenautoriteit en in bouwmarkten over deze haken. Of het alleen een waarschuwing of ook een terughaalactie gaat worden is mij niet verteld door de VWA.

@belle wrote:

Binnenkort komt er een productwaarschuwing op de site van de voedsel en warenautoriteit en in bouwmarkten over deze haken. Of het alleen een waarschuwing of ook een terughaalactie gaat worden is mij niet verteld door de VWA.

goede zaak! heb jij dat voor elkaar gekregen?

Dit is naar aanleiding van de klacht die ik en nog iemand anders over deze haken hebben ingediend bij de VWA.

Goed zo… :clap:

Hoe is het nu met je zoontje?

En hoe is het met jou?

Met mijn ventje gaat het goed. Alleen heeft hij erge last van de kou. AFgelopen weekend moest hij ondanks handschoenen heel erg huilen van de pijn :cry: . Wat betreft gebruik van zijn vinger moet hij alleen nog kracht opbouwen. Meer functie dan hij nu heeft zal hij nooit meer krijgen. Hij kan zijn vinger gebruiken bij het vasthouden van grote dingen, maar voor de rest kan hij er niets mee. De vinger is gewoonweg te kort om nog de normale functies uit te kunnen oefenen. Dit heeft zijn middelvinger nu zo goed mogelijk overgenomen.

Zelf ben ik nog steeds heel boos dat mijn kindje de aanleiding moet zijn voor deze actie.

Ik heb trouwens het bedrijf van de betreffende haak een officiele klachtenbrief gestuurd met daarin een termijn van 10 dagen om te reageren. Ik weet dat ze het ontvangen hebben (aangetekend met handtekening retour), maar heb nog geen reactie ontvangen. De termijn is vandaag afgelopen.

Belle, jeetje arme Q. :hug:

Goed dat je een klachtenbrief hebt gestuurd.

Het gaat hier om produktaansprakelijkheid. Het zou misschien wel goed kunnen zijn om een claim in te dienen. Er is tenslotte letselschade opgetreden. Wie weet hoe dit hem hindert om later een geschikte baan te vinden. Of andere kosten die jullie hierdoor moeten maken.

Laat je eens goed informeren.

@belle wrote:

Met mijn ventje gaat het goed. Alleen heeft hij erge last van de kou. AFgelopen weekend moest hij ondanks handschoenen heel erg huilen van de pijn :cry: . Wat betreft gebruik van zijn vinger moet hij alleen nog kracht opbouwen. Meer functie dan hij nu heeft zal hij nooit meer krijgen. Hij kan zijn vinger gebruiken bij het vasthouden van grote dingen, maar voor de rest kan hij er niets mee. De vinger is gewoonweg te kort om nog de normale functies uit te kunnen oefenen. Dit heeft zijn middelvinger nu zo goed mogelijk overgenomen.

Zelf ben ik nog steeds heel boos dat mijn kindje de aanleiding moet zijn voor deze actie.

Ik heb trouwens het bedrijf van de betreffende haak een officiele klachtenbrief gestuurd met daarin een termijn van 10 dagen om te reageren. Ik weet dat ze het ontvangen hebben (aangetekend met handtekening retour), maar heb nog geen reactie ontvangen. De termijn is vandaag afgelopen.

oooh wat zielig dat hij zo’n last heeft af en toe…echt heel erg triest. Maar goed dat hij toch een weg vind in alles he…Dappere kanjer is het.

En brieven blijven sturen he. Niet opgeven. Op een gegeven moment MOETEN ze reageren en een flinke vergoeding geven :silenced:

Hoe is het met jou verder? kan je het ondanks de boosheid het een plekje geven.

We zitten er ook aan te denken om een claim in te dienen via onze rechtsbijstandsverzekering. Helemaal nadat we via de VWA gehoord hebben dat de producent niet kan bewijzen dat de haken niet gevaarlijk zijn.

Madre, op zich gaat het met mij een stuk beter. Ik zie niet elke keer meer zijn kortere vingertje en ook de nachtmerries zijn voorbij. Schuldgevoel blijft op de achtergrond aanwezig, maar wordt wel wat minder. Ik denk dat er nog wel een hele tijd overheen gaat voor ik het echt achter me kan laten.

Mijn zoontje is gewoon een heel vrolijk en levendig ventje. Ik ben ook zo trots op hem dat hij ondanks alles zichzelf is gebleven en zijn leventje weer heeft opgepakt. Hij blijft alleen wel wat bang voor het ziekenhuis. Zelf heeft hij het er trouwens over dat zijn vingertje beter is doordat een dokter in het ziekenhuis er een kusje op heeft gegeven :lol: .

Toverdokters… :slight_smile:

Ik zou wachten tot ze misschien toch een reactie geven en anders inderdaad een claim indienen. Misschien eerst even bellen met jullie rechtbijstand voor advies.

Denk aan jullie hoor…

Denk ook dat het op een gegeven moment gaat slijten en julllie het gewoon (moeten) accepteren. Tijd zal iig pas komen nadat alles met de fabrikant achter de rug is. :hug: