ik had al dagen een raar trekkend gevoel onder in de buik en opgezette (.)(.). De melk liep enorm terug en ik had rare aanvallen van emotionaliteit. ik heb ook veel stress gehad, dus ik was niet zeker of ik de voortekenen goed had. vanmorgen een testje gedaan
had ik verdorie een dikke plus in handen!
Ik heb een dochter van 10 mnd en we deden het wel veilig, dachten we
ik schrok me wild omdat ik eigenlijk een test deed om mezelf er te van overtuigen dat het gewoon onzin van me was, dat gevoel…
ik had net deze maand een discussie met hub gehad over een derde, ik wilde wel, hij niet, dus hebben we besloten om het even aan te zien en over een half jaar nog eens serieus te denken.
Wie kan nou verwachten dat je toch zwanger raakt…
hoe ga ik dit aan hub uitleggen?!? :think:
Uitleggen? neem aan dat ie erbij was toen? :mrgreen:
Nee zonder dollen toch eerst gefeliciteerd!
En ik zou zeggen (even aannemend dat hij nu/straks werkt) ga er vanavond even goed voor zitten en schuif de test onder zn neus.
Praat er goed over en hopelijk komen jullie er samen uit!
Succes!
Ow Nien ik kan me voorstellen dat je je wezenloos geschrokken bent! Je denkt dat je er alles aan doet om het te voorkomen en dan toch zwanger.
Je hebt 1 ‘voordeel’ de wens bij jou is er al, nu je man idd nog. Helemaal klaar was hij er niet voor, maar gelukkig heeft de natuur ‘bedacht’ dat je nog 9 maanden op je kindje (of 8 eigenlijk) moet wachten. Dat is dan ook wel zo ongeveer de tijd die je nodig hebt om je op alles voor te bereiden (als in kamertje en wennen aan het idee).
Wees gewoon eerlijk (wat anders zou je kunnen doen?), laat je tranen maar vloeien en zeg ook dat jij je al had ingesteld op dat halve jaar wachten waar jullie het over eens waren. Dat je nu toch ook geschrokken bent en het niet op deze manier wilde. Samen plannen maken en vooruit denken was zoveel fijner geweest. En ga voor jezelf na of je het NU ook ‘echt’ wilt. Niet lelijk bedoeld (komt vaak zo anders over via internet) maar als jij er ook echt nog niet klaar voor bent bekijk al je opties. Het is toch een proces waar jullie samen doorheen moeten min of meer ongeacht of het kindje er over een maand of 8 komt. :hug:
Hopelijk kunnen jullie samen de omschakeling maken dat dit kindje heeft bedacht dat het al eerder komt dan gepland. (wellicht ook een goed moment om zaken te bespreken als dit voor jullie echt het laatste kindje wordt? Na de bevalling evt sterilisatie van jou of hemzelf?)
jeetje wat schrikken zeg, dat verwacht je ook gewoon niet he??//
dat word een serieus gesprek voor jullie. gelukkig hebben jullie ff tijd idd om je er op voor te bereiden…succes meid
eh… is het een jaar vol verrassingskindjes ofzo :shifty:
Ik heb er hier in korte tijd al wel wat voorbij zien komen, soms vals alarm maar toch…
Hier ook een verrassingskindje en ik kan me goed voorstellen wat er dan door je heen gaat.
Hier wel andersom, manlief wilde wel een 4e, ikke niet. Maar het is voor ons geen reden om puur vanwege niet willen en niet zien zitten, een kindje niet te laten komen, dus hebben we 2 weken allerlei scenario’s de ronde laten doen en langzaam geaccepteerd dat dit kindje komt.
Er is vaak tegen mij gezegd de afgelopen weken… zal ik een glaasje roosvicee inschenken en dan zeggen, “het komt wel goed schatje”
En dat maakte me dan aan het lachen.
Het is gewoon zo. Het komt vast wel goed :-
Rustig met manlief gaan praten. Zo’n kindje maak je niet alleen en hij was er ook bij. Als hij echt geen 3e had gewild, dan had hij zelf ook extra op kunnen letten, dus dat zijn wel dingen die je kan aangeven mocht hij eh… nouja, een vinger naar jou toe wijzen. :shifty:
Maar ik hoop dat je net zo’n reactie krijgt als ik… mijn man begon keihard te lachen en zei "weet je, ik heb erover gedroomd laatst, ik droomde dat we 6 kinderen hadden en toen dacht ik… wat als Celleke nou weer zwanger is…
Hij vond het ontzettend grappig dat het ook zo was.
Dus… toch gefeliciteerd enne… alsjeblieft, een glaasje roosvicee…“het komt wel goed schatje” :hug: :-
dank dank voor jullie lieve woorden. De paniek is weer wat gezakt en ik ga het hub vertellen als de kids op bed liggen vanavond.
ik heb hem een bos rozen gekocht en een rijstekorrel in een doosje gestopt voor bij de test. ik hoop dat hij er (op termijn) aan kan wennen. wow ik kan het nog niet geloven, als alles goed gaat zijn we in juli WEER papa en mama…
toi toi toi dan maar voor vanaaf.
kan uit ervaring al wel zeggen dat als je 2 gewend bent, een 3e meestal makkie is hoor.
En het leeftijdsverschil van 18 maanden is ook overkomelijk :thumbup:
Het word gewoon gezellig joh. Hier is Mies echt ons slagroompje op de taart geweest en hij fietst overal zo in mee.
Ervaring als mama heb je al, je word makkelijker, je moet wel en… je hebt die ergste moederlijke onzekerheid niet meer.
Ik denk ook in Juli te bevallen, al ben ik officieel eind juni uitgerekend, dus kom gezellig mee beppen… verrassingkindjes… tja, wat zullen we zeggen… ze willen gewoon wel erg graag bij ons zijn he :inlove: :thumbup: :-*
Wow, wat een schrik!
Hoop dat je man goed heeft opgevat?
ok dan, het hoge woord is eruit.
hub is verschrikkelijk geschrokken maar heeft het geen moment in twijfel getrokken. Hij heeft nog wel even gespeeld met het idee ‘weg laten halen’ maar gelukkig had hij ook snel door dat dat GEEN optie is voor ons. Een cadeautje dat zooo graag bij je wil zijn dat ie door cycli, veiligheid en alle planningen heen breekt, moet welkom zijn. We hebben dus samen besloten dat onze verassing welkom is. een fijn gevoel
wel jammer dat hij direct vanavond weer weg moest en dus in totaal maar 2 uur bij me is geweest maar we hebben nog 9 maanden om ons voor te bereiden…
nu hopen dat alles goed blijft gaan, want het is nog ZOOO pril da tik niet eens mee durf te kletsen bij de maandmamas. Cell, dus nog even geduld. haha als ik het goed uitreken ben ik nu nog maar 4 weken zwanger, er kan nog zoo veel fout gaan…
bedankt voor de lieve woorden… Nien
Nien jammer dat jullie nu niet direct wat uitgebreider de tijd hebben om bij te praten. Maar pfff wat zul je iig al opgelucht zijn dat je het hebt verteld en dat hij het zo opvat als hij doet! Blijkt maar weer dat je toch de juiste man hebt getroffen nietwaar? :mrgreen:
Wen langzaam aan het idee, slaap er nog een goeie nacht over en begin maar langzaam met toch ook wat voorpret kweken.
fijn dat hij zo reageert meid…
en wat je zegt, jullie hebben nog wel even om eraan te wennen samen…
liefs bianca
Ik kan alleenn maar feliciteren, Cell jij ook trouwens, gefeliciteerd…
hartstikke bedankt allemaal, ik ga nu lekker slapen, ben doodmoe van alle emoties.
hub is terug van zijn rode kruis-meeting van vanavond en begint het voorzichtig leuk te vinden… 8) alles zal goed komen…YES!
Gefeliciteerd met jullie verrassing!
En nu op naar en goede zwangerschap
Gefeliciteerd meid… Gelukkig hebben jullie nog een paar maanden om te wennen aan het idee :-*
Wauw meid, wat geweldig! Zo’n verrassing en dan ook de reactie van je man, die het voorzichtig leuk begint te vinden!
(of heb je hem gisteren stiekem een glaasje roosvicee voorgezet …grappig Cell, wat je daarover vertelde :lol: )
Gefeliciteerd en Cell ook! Jullie verrassinkjes zijn gewenste verrassinkjes :inlove:
Met dank aan Debke :inlove: Ik mocht de eerste schrik bij haar dumpen en zij bood me het eerste glaasje virtuele roosvicee aan…
Geweldig, ze maakte me echt aan het lachen.
Grappig was wel dat meer mensen dezelfde opmerking maakten, blijkbaar heeft die reclame veel indruk gemaakt.
Maar Debke verdient alle eer :inlove: :mrgreen:
tja, het was een hele lieve reactie, dank je wel, nu is het wel een beetje rustiger, vanochtend een tweede test gedaan en die is ook positief, dus het is Echt!
Gefeliciteerd met je verrassing…en ik wens je een fijne zwangerschap.
fijn dat je hubbie zo reageerde.
dank je Boba, leuk, om je kindjes ukkie en pukkie te noemen! Wij noemden Sofie in de buik ’ pita’ (had onze zoon bedacht) voor deze hebben we nog geen ‘werknaam’ :lol: komt vast nog wel 8)