ochtend trouw idee

Hallo meiden



Wij zijn van plan te gaan trouwen dit jaar. Het liefst zonder ook maar iemand erbij maar das wat lastig ivm familie.

Nu willen we alleen ouders, broers, zussen en daar de kinderen van in ons geval 30 personen uitnodigen.

We trouwen op maandag ochtend. Maar wat doe je in hemels naam erna om het toch een beetje te vieren maar dus wel klein,

Een brunch is op zich wel een idee … maar ben benieuwd of er nog meer ideen zijn,.



Hoor ze graag



Groetjes

Als je het liefst zonder iemand erbij trouwt, waarom trouw je dan niet gewoon op maandagochtend en doe je de daaropvolgende vrijdag een etentje?

Tja meer dan een lunch kan ik op dit moment ook niet bedenken, maar dat hoeft natuurlijk niet in een “gewoon” restaurant te zijn. Je kan het bijv. ook op een zeilboot, rondvaartboot, o.i.d. doen.

Hé leuk :thumbup: :inlove:



Ik zou op maandagochtend samen trouwen, en dan vrijdags ofzo uiteten gaan met de gasten.



of



donderdagmiddag laat trouwen (ook niet zo duur geloof ik) en daarna lekker eten met de familie

Vrienden van ons zijn ook op maandagochtend getrouwd. Die hadden thuis een partytent (bruidstent) opgezet. Hadden wel een bruidstaart en in de tent stond een kachel. Hebben daar lekker koffie gedronken en geborreld. Dus wel klein maar heel erg feestelijk en echt een bruiloft gevoel. Heeft ook wel de hele dag geduurd, was erg gezellig en knus.

Ik heb geen suggesties maar ik lees even mee :mrgreen:

als je het liefst wilt trouwen zonder iemand erbij… dan doe je dat toch?



maandagmorgen, getuigen zijn de receptionisten… klaaaaaaaaaarrrr!!!



En in plaats van feestje achteraf, misschien op zondag (of zaterdag) een gezamenlijk vrijgezellenfeest…

waarin je ze dus verteld dat jullie “morgen” gaan trouwen… of weten ze het al?

wij hebben het ook klein gehouden met trouwen.

Eerst trouwen op het gemeentehuis, toen naar elders gereden en daar een rondvaart gemaakt. Aan boord koffie en bruidstaart. Vervolgens naar een restaurant gegaan en daar lekker een koud/warm buffet gedaan. Rond 16:00-17:00u was het afgelopen en gingen we lekker met het gezin naar huis. We waren ook met een klein groepje (zo’n 20 pers) en het was bere gezellig. Lekker ontspannen.

Mijn beste vriendin is maandagochtend getrouwd en daarna (9 uur in de ochtend ofzo) zijn we naar haar ouders huis gegaan om champagne te drinken en heerlijke taart te eten.



Daarna gingen we gewoon weg.



Maar als je alleen wil trouwen kan ik mij voorstellen dat je daarna ook niet iets heel uitgebreids wil? ?

vrienden van ons zijn na het gemeentehuis met hun kleine groepje naar de dierentuin gegaan, daar een feestelijke lunch en verder gewoon een dagje rondstruinen. was heel gezellig vonden zij :thumbup:

Wij zijn gewoon maandagochtend getrouwd met 2 getuigen erbij :slight_smile:



Daarna hebben we een strandwandeling gemaakt met zijn vieren, taart gegeten thuis, en toen zijn de getuigen naar huis gegaan.

In de middag zijn we met de taart naar mijn ouders gegaan (die wisten wel dat we gingen trouwen, maar niet wanneer), en hebben gezegd dat het gebeurd was :slight_smile:

Heerlijk ontspannen, koste geen drol :slight_smile:



Iets anders… mag jij 20-30 man meenemen op maandagochtend om te trouwen!!! Wij mochten eigenlijk alleen de getuigen en de ouders… heb je het nagevraagd?





Ideeen voor met een groepje:

Midget golfen na afloop (hilarisch! de bruid met de stokken).

Een leuke wandeling (wel van tevoren melden aan iedereen)

Lekker naar huis en iedereen een klein schilderijtje laten beschilderen, die later allemaal in de gang hangen. Thuis dan koffie drinken ondertussen en later nog ff ergens broodje happen.

Heee leuk Loes :thumbup: :inlove:



Duidelijk hoe onromantisch ik ben, ik dacht na het lezen van je topic titel dat over de krant ging. Dagblad Trouw :lol: Dus ik bespaar je mijn tips :wink: :mrgreen:

wij zijn ook op maandagochtend getrouwd :mrgreen:

zonder iemand erbij,niemand die het wist :smiley:



daarna gewoon gebak gehaald en de ouders uitgenodigd om gebak te eten :wink:

@Mip wrote:





Duidelijk hoe onromantisch ik ben, ik dacht na het lezen van je topic titel dat over de krant ging. Dagblad Trouw :lol:




hahaha ik ook





maar goed ik zou gewoon zonder gasten trouwen… en verder niets :mrgreen: als wij ooit toch die stap willen nemen dan doen wij het zo…

denk dat we niet eens de ouders inlichten… of misschien achteraf…

bellen om uit te nodigen voor een etentje en dan vertellen…





maaruh bij mijn zus gingen we bowlen :mrgreen: was ook erg gezellig :mrgreen:

wij zijn op een donderdagmorgen getrouwd, en hebben naar iedereen een kaartje gestuurd met een foto van melissa er op en de tekst:



JAHOOR MIJN PAPA EN MAMA ZIJN GETROUWD :mrgreen:



niet bij iedereen viel dit in goede aarde!!



voor de familie (vaders, moeders, broers , zussen en opa en oma) hebben wij een etentje gegeven

High Tea?



Leuk, feestelijk en ik denk niet echt duurder dan lunchen of dineren met een aantal mensen.



Wij gaan overigens over 2 wk ook heel klein trouwen (alleen eigen gezinen erbij) en doen dta op vr middag om 16.00. Wilden een borreltje doen maar hebben van onze wederzijdse ouders een diner cadeau gekregen voor het gezelschapje :smiley:

@preggie wrote:

als je het liefst wilt trouwen zonder iemand erbij… dan doe je dat toch?



maandagmorgen, getuigen zijn de receptionisten… klaaaaaaaaaarrrr!!!


Ik ken ook iemand die met z'n tweëen wilden trouwen met vreemde getuigen, maar dat kon daar niet (dat was in Assen), dus ze hebben daarom alleen haar moeder en zus meegenomen als getuigen en verder hebben ze volgens mij ook niks gedaan.
Het kan dus niet overal....

Wij zijn ook klein getrouwd, omdat wij er niet zoveel waarde aan hechten. In alle vroegte gratis getrouwd met alleesn zussen en pa’s en ma’s



Daarna bij ons koffie en gebak.



Wij zijn foto’s gaan maken met onze zwager.



Mijn pa en andere zwager hebben onze tuin overdekt (was juli)

Einde van de middag met pa’s ma’s zussen, nichtje en neefje en opa en oma uit eten geweest en va 20.00 voor pa’s ma’s zussen en vrienden een tuinfeest gegeven. Geen verdere familie dus. Totaal hadden we zo’n 40 gasten.

Cateraar ingeschakeld, koelkast in de schuur gezet en zelfbediening.

Was een super geslaagd feest, als ik het over zou mogen doen deed ik het op de zelfde manier weer.

Wij zijn ook getrouwd op een gratis ochtend. Wij geven niet om die megafeesten en ons opdoffen zodat we onszelf niet meer zijn… Dus gewoon in onze dagelijkse outfit getrouwd. Onze getuigen waren onze ouders. Daarna zijn we met onze ouders ergens koffie gaan drinken en 's avonds hebben we ze mee uit eten genomen. Ik had mijn broertje er nog wel graag bijgehad, maar we wilden 1 lijn trekken. Manlief heeft namelijk 2 broers met 3 en 2 kinderen, waarvan 2 ook nog eens aanhang, dus van zijn kant 11 mensen (tegenover mijn kant 1 broertje zonder iets erbij). Zo vonden wij het goed en zo zouden wij het weer doen…





Moet er bij zeggen dat manlief al een keer eerder getrouwd is geweest (ook niet uitgebreid) en dat ook voor hem een reden was om het zo te doen…

Wij waren met 17 man. We hebben na afloop met zijn allen op de hei gepicknickt (huh hoe schrijf je dat?!?!?). Moet je wel mooi weer hebben, en / of een alternatief. En een lading landbouwplastic voor onder de picknickkleden.



We hadden champagne, hartige taarten, gesmeerde broodjes en veeel fruit. En melk en karnemelk :wink:



Hele fijne dag gewenst alvast!



Groetjes,

Femke