nou ik vind het wel nogal een verschil. Als je het homohuwelijk toestaat, dan stel je een homo-relatie gelijk aan een hetero-relatie, als je enkel een samenlevingscontract toestaat, dan accepteer je een homo-relatie wel, maar stel je het niet gelijk aan een heterorelatie.
Ik geloof dat madre het op het NOS-journaal had gezien, weet er verder ook het fijne niet van.
en uh, lief dat je het aanbiedt, maar laat dat belletje maar zitten!
Weet je ik heb verder geen problemen met het homohuwelijk en zie dan ook geen problemen in het gelijk stellen van een homo-relatie aan een hetero-relatie, maar ik begrijp je punt
En het is zowiezo al zo’n grote overwinning dat hij het tot hier heeft gehaalt!
Ik ben de laatste die zegt dat een gekleurde president in de USA niet bijzonder en heel belangrijk/welkom is! Ik zeg alleen maar dat zijn kleurtje niet alles is!
Dit is weer een enorme stap richting het uitbannen van rassenhaat!
En ik bedoelde het meer in de Nederlandse media.
Ik heb het nauwlijks gevolgt moet ik zeggen, maar dat wat ik gezien en gehoord heb (hier in NL) was voornamelijk over dat hij Afro-American is.
Maar veel minder over de dingen waar hij voor staat. En natuurlijk is het heel belangrijk om het te hebben over hoe belangrijk dit voor Amerika is.
Dat maakt deze verkiezingen ook zo spannend!
Ik ben gewoon bang dat het voor de amerikanen in het stemhokje letterlijk te zwart-wit is als ze alleen kiezen om het kleurtje van de nieuwe baas van het land. Die paar (te veel!) gekken van de KKK zullen dat zowiezo wel doen maar hopelijk zijn er ook een heleboel mensen van rechts/republikein die kiezen voor de beste optie (en dat is in mijn ogen dus Obama).
En hij moet ook gewoon winnen alleen al voor de enorme opsteker die het geeft voor de gekleurde medemens en de zwakeren in de amerikaanse samenleving.
En het zou ook gewoon moeten voor het beeld van ze willen uitstralen naar het buitenland want een land dat zulke krampachtige gedachten (rassenverschil) in stand houdt, die wil je toch eigelijk niet helemaal voor 100% aannemen?!!
nou gisteren tot half twee blijven kijken waardoor ik vanmorgen zo moe was dat ik mezelf er amper toe kon zetten om ietsje eerder uti bed te gaan om nog wat van het nieuws mee te pikken. maar het is me uiteraard niet ontgaan; obama gewonnen.
Mooi zo. ik hoop dat hij al is het maar een deel van zijn beloftes waar kan maken, en ik hoop dat het een opkikker is voor heel gekleurd amerika, dat het, 40 jaar nadat King werd vermoord, eindelijk mogelijk is een gekleurde leider te hebben.
En het is zowiezo al zo’n grote overwinning dat hij het tot hier heeft gehaalt!
Ik ben de laatste die zegt dat een gekleurde president in de USA niet bijzonder en heel belangrijk/welkom is! Ik zeg alleen maar dat zijn kleurtje niet alles is!
Dit is weer een enorme stap richting het uitbannen van rassenhaat!
En ik bedoelde het meer in de Nederlandse media.
Ik heb het nauwlijks gevolgt moet ik zeggen, maar dat wat ik gezien en gehoord heb (hier in NL) was voornamelijk over dat hij Afro-American is.
Maar veel minder over de dingen waar hij voor staat. En natuurlijk is het heel belangrijk om het te hebben over hoe belangrijk dit voor Amerika is.
Dat maakt deze verkiezingen ook zo spannend!
Ik ben gewoon bang dat het voor de amerikanen in het stemhokje letterlijk te zwart-wit is als ze alleen kiezen om het kleurtje van de nieuwe baas van het land. Die paar (te veel!) gekken van de KKK zullen dat zowiezo wel doen maar hopelijk zijn er ook een heleboel mensen van rechts/republikein die kiezen voor de beste optie (en dat is in mijn ogen dus Obama).
En hij moet ook gewoon winnen alleen al voor de enorme opsteker die het geeft voor de gekleurde medemens en de zwakeren in de amerikaanse samenleving.
En het zou ook gewoon moeten voor het beeld van ze willen uitstralen naar het buitenland want een land dat zulke krampachtige gedachten (rassenverschil) in stand houdt, die wil je toch eigelijk niet helemaal voor 100% aannemen?!!
Ach, ik ga maar eens slapen geloof ik.
haha los van je tegenstrijdigheden zijn we het dus eigenlijk gewoon eens :mrgreen:
Ik kon niet opblijven ivm vroege dienst maar toen ik vanochtend wakker werd dacht ik snel die tv aan.
Ik was ontroerd door zijn speech (wellicht nog wat achtergebleven hormonen ofzo) en ben erg geinteresseerd in wat hij brengen gaat
maar oh wat fijn om eindelijk eens straks een president te gaan zien en horen die ik serieus kan nemen en die een genot is om naar te kijken ipv zo’n clown als Bush jr.
Ik wist helemaal niet dat er recent twee jongelui opgepakt waren die een aanslag op hem wilde plegen :shock:
Heeft iemand de Kijk! van deze maand thuis? (dat tijdschrift)…
Daar staat een artikel in met uitspraken van Bush… als je dat leest vraag je je serieus af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die man president is geweest…
Bij voldoende verzoeken zet ik ze trouwens wel in een apart topic! (zijn er nogal wat!)