O jee.... voorraad op?

Zoals ik al zeg: o jee… Ik zit al weer aan kv te denken (moet zo boodschappen doen). Ik kolf lang niet meer genoeg op mijn werk, kolf op mijn vrije dagen steeds bij, maar ook dat is niet meer voldoende. Vorige week heb ik de voorraad aangebroken (omdat het net vakantie geweest was en ik dus een week niet gekolfd heb), en die voorraad is al weer bijna op! Als ik thuis ben is er niets aan de hand, want er is wel voldoende melk tijdens een voeding. Maar dat kolven… aangezien ik 3,5 dag werk ben ik daar wel van afhankelijk. De 2 dagen dat ze naar de gastouder gaat vind ik het ergst, eind van de week, 2 dagen achter elkaar (en dus geen bij-kolf-mogelijkheid) en ik wil haar niet laten zitten zonder melk. Thuis is het minder erg, Johan kan haar wel even bezighouden tot ik weer thuis ben en er lag dus nog genoeg in de vriezer.



Even nadenken, wat kan ik nou het beste doen?


  • een nieuwe, dubbele kolf aanschaffen, in de hoop dat het kolven dan beter gaat
  • de bijvoeding opvoeren, in de hoop dat ze daar meer van binnen krijgt en ze dus minder melk nodig heeft (maar dit zal dan niet Rapley zijn, want daar krijgt ze nog te weinig mee binnen).
  • of misschien pap gaan maken van de bv, zodat het wat meer vult?
  • voor de momenten dat er te weinig melk is KV geven
  • nog iets anders?



    Pffffffff, zit er helemaal doorheen. Ben blij dat ik volgende week donderdag en vrijdag vrij ben, en Leonie dus niet naar de gastouder hoeft, maar ik kan moeilijk van vrije dag naar vrije dag leven… Ik zie ook niet hoe ik de kolfopbrengst zou kunnen verhogen, ja, meer rust zou wel prettig zijn, meer uren in een dag ook :shifty: en dus misschien een dubbele kolf. Ik krijg wel een tsr, maar zou die misschien sterker worden met de neusspray? Vragen vragen vragen…

Hoi Biebels



Lastig hoor

Wat ik uit eigen ervaring en met wat logisch nadenken kan vertellen:



Syntocinon is echt superspul. Bij mij wordt de tsr er sterker van. Je kan het zo via de HA krijgen dus dat kun je zeker proberen

Verder een dubbele kolf. Waarom huur je er niet eerst een via de LK? Dan kun je uitproberen of het ook meer melk oplevert.

Bijvoeding is BIJvoeding. Wij doen hier Rapley en prut door elkaar. Ze gaat steeds meer eten, maar houd er rekening mee dat het een week of 4 duurt voordat ze echt leren eten. Het hangt van Fenna’s humeur af hoeveel vaste voeding ze wil. Wat ik wel merk is hoe meer ze eet, deste minder ze vraagt. Maar dit is een natuurlijk proces en ik forceer niks.

Tja, wat is wijsheid…

Je plan is om nog heel lang Bv te geven, ga ik vanuit…



Ik heb de neusspray ook uitgeprobeerd in de hoop meer te kolven, maar dat werkte niet bij mij. Met of zonder spray zat bij mij geen verschil in.



Dubbele kolf heb ik altijd gebruikt. Maar om hem nu nog te gaan kopen… Da’s duur. Huur er eerst eentje bij de thuiszorgwinkel. €2,25 per dag (wel ook nog borg) . Levert dat echt veel meer melk op, dan kun je hem nog altijd kopen.

ohh, bedenk net dat je ook nog een set erbij moet kopen die €35,- kost. Dus ook nog wel duur. (wil wel kijken of die set in mijn kast staat of al ingepakt is in verhuisdozen en dus bij mijn ouders staat.)

In ieder geval levert een dubbele kolf je echt heel veel tijdswinst op.



KV: tja, het is vooral de vraag hoe erg je erop tegen bent. (Ik ben nu helemaal over op KV. Ik vond het welletjes geweest met het extra kolven en nachtkolven na 6 maanden.)



Kolf je wel iedere ochtend na, ook als je niet hoeft te werken en in het weekend?

Ik zelf had hier niet altijd zin in en liet het in het weekend dus wel eens, met als gevolg dat mijn productie nog meer kelderde en ik weer nachten eruit moest.



Slaapt Leonie 's nachts door? trek je het om er 2 nachten ofzo 's nachts eruit te gaan. Het heeft mij er telkens weer voor een paar weken erdoor heen geholpen.

Ik bouwde een mooie voorraad op 's nachts en als ik stopte kolfde ik nog een tijd lang 's ochtends meer.

Maar ja, het gaat in tegen de rust…



Drink je nog voldoende?



Ik heb ook geen echt antwoord voor je, ik probeer alleen maar mee te denken.



Succes ermee meid. :-*

@Hellen wrote:

Slaapt Leonie 's nachts door? trek je het om er 2 nachten ofzo 's nachts eruit te gaan.


Slapen? Wat is dat? :? Ik kan me de laatste nacht goed slapen niet meer herinneren (word nu afgestrafd voor de eerste maanden, toen sliep ze soms het klokje rond :shock: )

Genoeg drinken: ik doe mijn best, maar soms schiet het er echt bij in :oops:

Neusspray: hmmm, ik herinner me nu dat me dat vorige keer niet eens aan een tsr hielp (toen heb ik het zo van de huisarts gekregen).

Nakolven doe ik dus wel op de dagen dat ik vrij ben, zoveel mogelijk. Ik hoop met de voorraad van nu de komende 2 dagen nog door te komen, in het weekend hoop ik voldoende bij elkaar te grabbelen voor maandag, dan maandag voor dinsdag, en dan ben ik even een tijdje vrij. Dan maar even proberen uit te rusten en veel drinken en kolven…

Jullie zijn lief!

Biebels, ik zelf zag de productie destijds omhoogschieten met de dubbele electrische kolf. Ik had eerst de Avent handkolf en daar liep ik zo mee te tobben. Ik wist niet wat mij overkwam toen ik electrisch begon te kolven. Ik zag de productie verdubbelen en de kolftijd halveren



Het is dus zeker het overwegen waard om een electrische te kopen

bij mij helpt de spray me wel aan een hele krachtige TSR, maar qua hoeveelheid maakt het niet uit… het loopt alleen sneller door zeg maar.



nu nog een nieuwe electrische kolf kopen, tsja… mss een tweedehands die veilig is (Ameda lactaline personal, kan geen melk in de motor komen, is :thumbup: )



ik zie mijn voorraad ook afnemen, maar kan nog wel een beetje in de pas blijven met kolven gelukkig…



meid… :hug: :-*



hazze

biebels iig ff een :hug: voor jou!

VIND JE EEN BIKKEL HOOR!

DOORZETTER!

En dan toch even een :wall: ook…

DRINKEN IS ZOOOOOOOOOOOOOOOO BELANGRIJK!!

Ik drink hier hele potten (lees thermoflessen) rooibosthee.

veeeeeeeeeeeeel drinkt denk ik 3l op een dag minstens :shifty:



al eens bvthee geprobeerd?

werkt hier wel…

ik doe alle kunstjes…

bvthee

anijs eten

bruin bier drinken

cashews eten

baat het niet dan schaad het niet,en volgens mij heb ik er wat aan…

misschien proberen?



:-*

Ik heb weinig toe te voegen…



Ik heb het ook gehad en heb het nog een maand volgehouden om elke dag extra te gaan kolven, smorgens na de voeding en savonds voordat ik naar bed ging…

Elke 10cc was ik blij mee en dat hup de diepvries in…

Ik heb dit een maand volgehouden en leefde ook van voeding tot voeding (flesvoeding naar flesvoeding)…

na die maand was ik het echt beu, en had ik het er niet meer voor over :oops: …



Sterkte met elk besluit wat je neemt…



gr patricia

Hmm… bedenk me net dat ik eerder ongeveer hetzelfde probleem heb gehad (jemig, ik ben ontzettend vergeetachtig door het slaapgebrek! :wall: ).

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=33724&highlight=blijft+melk

Dit was 31 januari… Daarna is het een tijdje best goed gegaan, had ik plotseling weer genoeg in de koelkast voor de volgende dag. Heb toen niets bijzonders gedaan geloof ik, snapte ook niet hoe ik ineens weer genoeg had. Maar misschien is er dus nog hoop? :pray:

er is altijd hoop Biebels… hoop verloren, al verloren toch?

:wink: :hug: :-*

Ik kolf eigenlijk altijd met syntospray… (avent handkolf) Het werkt bij mij fantastisch. Gewoon een recept bij de huisarts vragen en eens proberen. (is allicht goedkoper dan een nieuwe kolf toch?! :wink: )



En om je voorraad weer aan te vullen: op het moment dat je een voeding laat vervallen gewoonop die tijd een paar dagen blijven kolven, en je vriezer/koelkast is zo weer gevuld.

Succes!

@bolletje!!! wrote:

Ik kolf eigenlijk altijd met syntospray… (avent handkolf) Het werkt bij mij fantastisch. Gewoon een recept bij de huisarts vragen en eens proberen. (is allicht goedkoper dan een nieuwe kolf toch?! :wink: )


Klopt, maar ik heb de neusspray eens eerder gehad, en toen merkte ik eigenlijk vrij weinig. Vandaar dat ik hem nu nog niet gehaald heb :roll:


En om je voorraad weer aan te vullen: op het moment dat je een voeding laat vervallen gewoonop die tijd een paar dagen blijven kolven, en je vriezer/koelkast is zo weer gevuld.
Succes!

Voeding laten vervallen? :shifty: Volgens mij komen er alleen maar meer voedingen bij... 8)

zooo herkenbaar, ineens heb je weer genoeg…

gaat het inmiddels alweer ietsjes beter?

@Biebels wrote:



Even nadenken, wat kan ik nou het beste doen?


  • een nieuwe, dubbele kolf aanschaffen, in de hoop dat het kolven dan beter gaat




Is de kolf die je op dit moment hebt ook om te bouwen tot een dubbele set?



@Biebels wrote:
* de bijvoeding opvoeren, in de hoop dat ze daar meer van binnen krijgt en ze dus minder melk nodig heeft (maar dit zal dan niet Rapley zijn, want daar krijgt ze nog te weinig mee binnen).




Wat je naast de bv geeft is inderdaad nog bijvoeding; de melkvoeding blijft nog een tijd de hoofdmaaltijd voor je kind, ze heeft dus echt nog een aantal melkvoedingen per dag nodig.



@Biebels wrote:

  • of misschien pap gaan maken van de bv, zodat het wat meer vult?




  • Zodat je tussendoor een keer extra kunt kolven bedoel je?



    @Biebels wrote:
    * voor de momenten dat er te weinig melk is KV geven?




    Die mogelijkheid heb je idd altijd achter de hand. Kan dat rustgevend voor je werken of heb je juist moeite met het idee om kv bij te geven?



    In elk geval is het wel belangrijk, wil je je productie zo goed mogelijk op peil houden, dat je dan tussendoor gaat kolven.



    @Biebels wrote:
    * nog iets anders?


    Jullie hebben een ontzettend moeilijke start gehad met de bv. Die periode zal voor je gevoel natuurlijk achter je liggen, maar de gevolgen van die moeilijke start blijven voor jullie helaas merkbaar. De start is namelijk niet alleen belangrijk voor het geven van bv op dat moment, maar vormt de basis voor de gehele bv-periode. Dat zou kunnen verklaren waarom je vaak zoveel moeite moet doen om het allemaal bij te benen. En ik vind het een geweldige prestatie hoor; je kindje alweer ruim zes maanden aan de borst, je bent een kanjer! :hug:

    Je geeft aan dat je nog geen Syntocinon hebt opgehaald. Misschien kun je dat toch nog eens proberen?
    En anders is er nog iets anders wat voor jou wellicht een oplossing zou kunnen zijn, namelijk het gebruik van Domperidon: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al_even_bezig/domperidon_1.html

    Mijn kolf is niet om te bouwen tot dubbele, maar een hele lieve schat heeft me een tweedehandse dubbele kolf toegestuurd :-* :-* Ben benieuwd of dat gaat helpen!



    Ik heb het eigenlijk niet zo op medicatie, dus voordat ik Syntocinon of Domperidon ga proberen wil ik eerst al het andere proberen. En misschien vind ik het dat ook niet waard… (maar ik heb al zo veel keren gezegd ‘dit is het laatste wat ik probeer’, en er kwam altijd weer iets anders)



    Mijn idee bij meer bijvoeding of pap was, dat ze dan misschien minder melk zou vragen, zodat ik genoeg zou kolven. Maar ik ben er al achter dat dat niet gaat werken.



    Morgen geef ik het laatste zakje klontjes mee aan de gastouder, dan is de la officieel leeg… :cry: Het kolven ging vandaag wel weer redelijk, maar het is nog niet genoeg voor een hele dag. Ik heb gelukkig de optie om tussen de middag naar haar toe te gaan om te voeden, en ik hoop dat ik vanavond nog een keertje kan kolven (en dat ik mag slapen, lijkt me ook wel eens fijn :shifty: ). Ik ga er dus van uit dat ik voor morgen nog genoeg heb. Dan moet ik dit weekend hard aan de slag om voldoende voor maandag te hebben… we zullen zien of dat lukt. Ik zou het verschrikkelijk vinden om de bv op te moeten geven omdat ik niet genoeg kolf, terwijl er niets aan de hand is als ik Leonie zelf kan voeden. :snooty:



    (heb trouwens gisternacht ineens weer 3 voedingen gehad, dus er lijken echt voedingen bij te komen… ben zó moe :zzz: Collega’s vragen ook gelijk: hoe gaat het met je? Zie er vast belabberd uit, hahahhhaha)

    Jeetje, wat geweldig lief dat je een dubbele kolfset toegestuurd hebt gekregen!!! Echt super :thumbup:



    Heb je trouwens al eens geprobeerd om tijdens het kolven borstcompressie toe te passen? Meer uitleg kun je vinden op http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al_even_bezig/borstcompressie.html .

    Biebels oww jij bent ook echt een doorzetter.

    Ik hoop dat de dubbele kolven voor jouw gaat werken.



    Ik ben zelf met 6 maanden en een week over gestapt van 5 naar 4 voedingen (kolven).

    Omdat hij toen al fruit en groeten erbij kreeg.

    Daarbij merkte ik dat de procuktie ongeveer gelijk bleef wat ik nu in 4 voedingen kolfde.

    Ik heb hem binnen Hellen! :-* Ik ga hem dit weekend uitproberen, want ik moet nog even bijkolven voor aanstaande maandag (en dinsdag). Woensdag maar een ochtendje werken, en dan ben ik 4 dagen vrij… Lekker veel aanleggen en kolven :roll: in de hoop dat het dan wat beter gaat.

    Bedankt voor al jullie steunbetuigingen! :-*

    @Yona wrote:

    Ik ben zelf met 6 maanden en een week over gestapt van 5 naar 4 voedingen (kolven).

    Omdat hij toen al fruit en groeten erbij kreeg.

    Daarbij merkte ik dat de procuktie ongeveer gelijk bleef wat ik nu in 4 voedingen kolfde.


    Ik heb geen idee hoeveel voedingen Leonie nu drinkt, maar het zijn er in ieder geval meer dan 4/5! De groenten en fruit vervangen hier nog lang geen voeding. En ik ben al een voeding minder gaan kolven op m’n werk, ik kolf nu 2 keer. Dat komt wel ongeveer overeen met wat Leonie tijdens mijn afwezigheid drinkt, maar ik kolf op die momenten dus niet genoeg…

    Ik ben weer bij, heb net voor het eerst weer wat klontjes ingevroren 8) . Weet niet HOE we het gedaan hebben, ik kolf ook niet veel méér per voeding, maar toch… (misschien heeft ze wel een tijdje extra veel gedronken ofzo).



    Tsjonge, zo’n dip is toch niet goed voor je zelfvertrouwen… :shifty: