Nutteloze kreten

Hebben jullie wel eens echt goed het verpakkingsmateriaal van een prdukt gelezen? Vaak staat er dan zo’n spectaculaire kreet op, maar als je goed leest staat er eigenlijk helemaal niks :smiley:

Zoals gisteren. Ik haal een zak wortels uit de koelkast en op de verpakking staat:

“deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt geteeld door speciaal geselecteerde telers”

Ja leuk denk ik dan… maar waar worden die teleters op geselecteerd dan??? Hun grote handen??? Kleine voeten??? Schone vingernagels???



Offe, deze dan, die kennen we allemaal:

“dit product is dermatologisch getest”

Boeiend om te weten, maar wat was het RESULTAAT van die test. Misschien kregen alle deelnemers wel zwaar acne of eceem ofzo :smiley: :smiley: :smiley:



Van die kreten op verpakkingen, er staat van alles maar het zegt niks…

Vind dat altijd wel grappig

Oh de smallprint bij bv Dove Deodorant reclame op tv. 84% van de geteste vrouwen vonden deze blahblahblahblah het beste. Om dan te zien dat ze op 200 vrouwen getest hebben. Want 200 vrouwen is een uitstekende doorsnee van alle vrouwen… :roll:

“light”





:roll:

vernieuwd

( was het niet goed dan?)



Of; nu nóg beter!!

( als het beter kon had je dat beter gelijk kunnen doen toch?)

Vernieuwd, en nu nóg beter, idd.



Bij Gilette bijv zie je dat ook heel erg.

'Niets scheert beter dan deze Fusin mesjes!!"



En de M
ch 3 dan? Die is ook van jullie…





Maar dermatologisch getest vind ik opzich niet vreemd, ik ga er altijd van uit, dat het dan juist geen reactie geeft.

Het is getest, en oke bevonden, zoiets.

Wat ik van dermatologische testen vind, hou ik maar even achterwege… :wink: :angel:



Vers, vind ik dan wel weer iets doms.

‘Bereid met verse melk’, of gewoon ‘vers’.

Net of je anders muffe zooi meekrijgt…

@Guusje wrote:

“light”





:roll:




Deze is toch juist heel duidelijk ?

@Frank@ wrote:



“deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt geteeld door speciaal geselecteerde telers”






heb je deze letterlijk geciteerd? want dan vind ik um behalve onzinnig ook taalkundig echt enorm slecht. In één zin drie keer een vorm van het woord telen.... :roll: hadden ze niet ook nog iets met een teelbal in die zin kunnen proppen?

ja maar ook vrij nutteloos :wink: en soms zelfs gewoon gevaarlijk ( die zoetstoffen overal maar in :silenced: )



want iets kan wel “light” heten omdat er minder suiker inzit, maar vaak wel ramvol zoetstoffen…en om hoeveel vet erin zit nog maar te zwijgen…



en doordat “light” minder vult gebruik je er weer meer van…dus effectief schiet je er niks mee op…nutteloos dus 8)

@fiep klophout wrote:

@Frank@ wrote:


“deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt geteeld door speciaal geselecteerde telers”






heb je deze letterlijk geciteerd? want dan vind ik um behalve onzinnig ook taalkundig echt enorm slecht. In één zin drie keer een vorm van het woord telen.... :roll: hadden ze niet ook nog iets met een teelbal in die zin kunnen proppen?


Daar zijn die telers misschien op geselecteerd. Zou een hele mooie zin worden.

'deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt geteeld door speciaal geselecteerde telers met enorm grote teelballen'


8)

Idd, als je er op gaat letten klinken sommige zinnen voor geen meter.



Ze maken nu reclame voor pindakaas maar dan zoveel % minder vet.

dan denk ik echt: Doe dan meteen alle potten zoveel % minder vettig ipv de speciale versie, is toch alleen maar beter?

Op een pak met winegums …



“bevat geen vet”



Tuurlijk niet … maar dat er een enorme hoeveelheid suiker in zit staat er niet op.



Op een paraplu hier staat



“kan verkleuren in de zon” … :mrgreen:

Die wasmiddel teksten zijn ook altijd zo dom.



‘Huld u in een weelderige geur van lindebloesem en zijde’.



Ik gebruik het normaliter alleen om vlekken te verwijderen, eerlijk gezegd.

Bij die Robijn reclame zie je zo’n dame helemaal gewikkeld in zo’n kleed dat ding besnuffelen, met een gelukzalige gezicht. :roll:

@Anneke wrote:



‘deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt geteeld door speciaal geselecteerde telers met enorm grote teelballen’





8)




:mrgreen:



“deze met zorg geteelde en geschrapte wortels wordt” =>

wortelS wordEN

Mijn moeder had een interessante waarschuwing op een verpakking voor steunkousen. “Voor uitwendig gebruik”

Want iedereen maakt wel eens de fout om een steunkous op te eten…toch?

@Nefarious wrote:

Mijn moeder had een interessante waarschuwing op een verpakking voor steunkousen. “Voor uitwendig gebruik”

Want iedereen maakt wel eens de fout om een steunkous op te eten…toch?
:mrgreen:

Allesreiniger: nieuw. met ACTIEVE DENNE-EXTRACTEN

:think:

@Mint wrote:

Allesreiniger: nieuw. met ACTIEVE DENNE-EXTRACTEN

:think:
Geweldig! Denne-extracten die actief de schoonmaak doen voor jou! ahaha :lol: Ik zie ze al rondrennen in tennis shorts en trainers…

Activia, met de bifidus Actiregularis Cultuur(huh watte :shifty: )…Activia kan volgens de lever-/darm stichting bijdragen aan een goede stoelgang.

allesreiniger met:



anionogene en niet-ionogene oppervlakte actieve stoffen :roll:



maw zo’n beetje van alles :mrgreen:

En toen ik van de week in de bouwmarkt vroeg of ze de “doe het zelf plamuur” ook in de “laat een ander het doen plamuur” variant hadden kon de medewerker er niet eens om lachen :smiley: :smiley: :smiley: