Nutriton vraagje

Nutriton mag je toch zo lang gebruiken als nodig is…of moet je het op gegeven moment afbouwen?



Alvast thnx voor antwoorden,

Groetjes van Mij

Ik heb bij Mateo niet echt afgebouwd…Gewoon gebruiken tot het inderdaad niet meer nodig is, al heb ik nog wel gewoon het pak opgemaakt…

tja het is hoe je het noemt afbouwen of vervangen.

meestal ga je na 6mnd beginnen met vervangen voor vast voedsel. en zo bouw je het een beetje af.

maar mijn jongste krijgt nog steeds 3 flessen op een dag.

en ik ga ook door tot hij die laatste 3 niet meer nodig heeft of wilt.

Ik ben van de ene op andere dag gestopt.

Ik kwam erachter dat ze ook zonder Nutriton plotseling

wel alles binnen kon houden. (en dat was pas een week

of 4 geleden)

Maar aangezien nutriton geen voedingswaarde o.i.d. heeft,

maar alleen een verdikkingsmiddel is hoef je het niet af te

bouwen hoor. Je kunt een eeen flesje zonder Nutriton

geven, kijken hoe het gaat. Gaat het goed dan kun je stoppen :wink:

Ik ben zelf gaan afbouwen met Siënne. Ze kreeg eerst drie schepjes er door en nu nog maar 1. Over een paar dagen ga ik het eens zondeer proberen.



Ik had de nutriton niet alleen tegen het spugen maar ook om de voeding wat dikker te maken. Anders ging alles te snel door de speen en een kleinere speen was ook geen optie meer.



Succes!

hallo,



ik ben nutriton gaan gebruiken. en heb de aanwijzing op het pak gevolgd.

maar met elke fles komt er tijdends het drinken erg veel schuim bij.

zo krijg ze toch te veel lucht binnen.



hadden jullie dit ook.

en hoe maken jullie het klaar.



groetjes henny

@henny wrote:

hallo,



ik ben nutriton gaan gebruiken. en heb de aanwijzing op het pak gevolgd.

maar met elke fles komt er tijdends het drinken erg veel schuim bij.

zo krijg ze toch te veel lucht binnen.



hadden jullie dit ook.

en hoe maken jullie het klaar.



groetjes henny


Ik ken nutriton niet, maar mijn andere flesvoeding schuimde als het niet warm genoeg was… Kan dat het zijn?

waar kan je nutriton eigenlijk kopen? Gewoon bij het Kruitvat?



kuzzz

nutriton kan je volgens mij wel bij het kruidvat kopen.

zelf heb ik het bij de etos gehaald, die zit bij ons in het dorp.

bij de supermarkt zag ik het niet staan.



ik maak het nu toch weer als hoe het op de pak staat. gebruik nu een andere fles die van difirax en dit werkt prima.



groetjes henny

Hoi,



Nutriton is idd niet bij supermarkten te verkrijgen, wel bij Kruidvat en Etos en verder zou ik het niet weten…



Als ik de fles klaargemaakt heb gooi ik er de Nutriton er in, en dan flink schudden…tenminste dit gaat hier prima, in het begin (toen schudden wij het minder) bleef er op het laatst in de fles een dikke brij over, nu niet meer.



Groetjes van Mij

ooh mooi dat hier toevallig ook een vraag over word gesteld ik heb er namelijk ook 1 :stuck_out_tongue:



Rivano drinkt friso zonder nutriton maar sinds een week ofzo spuugt hij steeds na t eten. Een vriendin raade mij aan om 1 lepeltje Nutriton door zijn fles te doen maar toen ik in de winkel t pak las leek t mij meer iets voor kindjes die echt een hele fles terug spugen ? En krijg je geen verstoppingen juist omdat t dikker word de voeding?

Ha Aapie27,



Het is niet alleen voor de beebs die een hele fles uit spugen hoor, ook voor de beebs die gewoon spugen (ja, volgens mij als je het gewoon te gek vind worden)



Het maakt de voeding wel dikker (was hier juist een voordeel, hij dronk de fles nl. te snel), maar je beeb raakt er juist niet verstopt door, Nutriton laxeert juist meer. Het wordt ook wel eens aangeraden als je baby last heeft van verstopping.



Succes, groetjes van Mij

Bas krijgt al vanaf zijn 4e week nutriton door zijn fles, omdat hij veels te gulzig is en daardoor had hij sneller krampen en terug spugen.

Het schuimen is mij niet zo bekend.



Als je nutriton haalt, probeer hem dan bij een schlecker te halen als er een in de buurt zit, scheelt je 1,50 euro met de DA, Kruitvat en de Etos.

ooh ok…nou hartstikke bedankt voor de uitleg ! Ik ga t zometeen ff halen

Hier een ex-nutriton gebruiker. Een week of 3 geleden was het pak leeg en we waren vergeten nieuwe te halen. Dus maar 1 fles geprobeerd zonder en dat ging goed. We hebben het eigenlijk nooit meer gehaald dus.



Amy spuugde niet gigantisch, maar ze gaf steeds mondjes terug, dat deed ze om de haverklap, zelfs 2 uur na haar fles nog (dus ze spuugde veel in etappes) en de nutriton hield dat mooi tegen. Toen gaf ze ook nog wel eens een mondje terug, maar dat is normaal.

ja dat heeft Rivano dus ook Becca, 2 uur na de voeding spuugt hij idd weer wat terug, ben nu sinds vandaag begonnen…dus ben benieuwd. Ik doe trouwens op een flesje van 200 cc 1 afgestreken lepeltje…

Veel succes Stephanie! Ik had gewild dat we het veel eerder hadden ontdekt. Wij deden altijd 2 schepjes op 200cc en gebruikte dan speen nr 3 op de aventfles. Het leek altijd wel of het al dik werd in de fles en zo dronk ze het goed op. Voor het slapen gaan krijgt ze fles en nutrix, maar daar deden we dan geen nutriton doorheen, omdat het zo al dik genoeg was en ze daarna toch naar bed ging.



Scheelde me trouwens wel een berg was :mrgreen:

Ik ben het nu ook aan het proberen, maar op de verpakking staat 2 tot 4 schepjes per 100 ml voeding.

Ik zit nu op 6x120 dus doe 3 schepjes. Of zou dat teveel zijn?

Nee hoor, maar het is net wat je prettig vind en wat helpt. Bij Amy was 2 scheppen op 200c meer dan zat en als ik meer scheppen deed, kwam het de fles niet uit :wink:

ok dankje :smiley: