Nutrilon/Frisio/Kruidvat???

Hoi



Ik geef Ricardo eigenlijk vanaf het moment dat ik flesvoeding geef Nutriolon en ben toen over gegaan op Nutrilon voor hongerige babies,…omdat hij gewoon niet genoeg had aan zijn voeding,…

Nu heb ik dat idee weer en vroeg ik me af of iemand me kan vertellen of Frisio of een ander merk als Nutrilon beter voed dan Nutrilon?



Ricardo is 61cm en 5440kgs vorige week gewogen en krijgt 4x 150 + 5

en 1x 180 + 6!!! Volgens de boekjes en de schema’s op het pak mag hij 5x 180 + 6 maar het CB zegt dat dat teveel is voor Ricardo?



Wie kan mij adviseren in andere merken voeding?

waarom wil je overstappen op een andere voeding? Omdat je het gevoel hebt dat Ricardo meer wil? ALs je dat gevoel hebt, dan zou ik hem gewoon meer geven en het cb links laten liggen. Elise dronk met 2 maanden ook al 5x180 en dat ging gewoon goed. Ze woog toen rond de 5620 gram ( dat was met iets meer dan 2 maanden ) en was 59 cm. Dus volg je gevoel, als Ricardo meer wil, gewoon geven. ( wel onder het liter blijven natuurlijk…) Zelf geef ik trouwens Friso en ben er over te spreken, maar zou niet overstappen als het niet echt noodzakelijk is… ( vanwege totaal niet willen eten bijv. )



groetjes,



Louise

oke, thanks voor je reactie,…



Ja ik dacht idd aan overstappen omdat ik dacht dat Nutrilon misschien niet genoeg zou voeden,…



Het CB vind Ricardo zwaar met zijn 2 maanden 61cm en 5440kgs,…maar jou beeb woog dus ook zoiets en kreeg met iets meer als 2 maanden ook al 5x180cc



Misschien een stomme vraag maar waarom moet je onder die liter blijven, ik hoor dat wel vaker? Niet dat ik hem meer wil geven als een liter hoor,.



Ik denk dat ik gewoon even ga kijken hoe hij zich voelt bij 5x 180cc,…

@Ricardo wrote:

Misschien een stomme vraag maar waarom moet je onder die liter blijven, ik hoor dat wel vaker? Niet dat ik hem meer wil geven als een liter hoor,.


Omdat dit slecht is voor de niertjes.





@Ricardo wrote:
Ik denk dat ik gewoon even ga kijken hoe hij zich voelt bij 5x 180cc,…


Dat lijkt me met zijn gewicht wel een goed idee!



Succes.

Oh dus een beeb mag niet meer als 1 liter op een dag,…vanwege de niertjes,…goed dat ik dat ook weer weet,…thanks



Nou ik ga dan maar 5x 180cc proberen,…thanks voor het advies en het reageren,…

@Ricardo wrote:

Oh dus een beeb mag niet meer als 1 liter op een dag,…vanwege de niertjes,…goed dat ik dat ook weer weet,…thanks


Meer specifiek: Niet meer dan 1 liter flesvoeding!

oh oke,…nou ja borst geef ik hem toch niet (meer) dus…

Mama van Ricardo, het cb kan soms een beetje rechtlijnig zijn met dingen. Ik persoonlijk vind Ricardo niet te zwaar en als hij vraagt om 5x180…

Volgens de pakken kan het ook al. Hoe zwaar was Ricardo bij z’n geboorte? Want dat speelt ook nog wel eens mee. Elise woog bijna 4 kilo. Een kind wat zwaarder is bij de geboorte die is met 2 maanden ook gauw wat zwaarder.



Elise loopt hier ( tja, consultatiebureaus :? ) tussen de middenlijn en bovenlijn in, qua lengte en gewicht. Nu weegt ze 6280 gram en is ze 63 cm. Ricardo is ook redelijk lang, dus moet hij voor z’n lengte ook gewoon wat meer voeding hebben lijkt mij… En meeste baby’s geven aan als ze vol zitten en laten ze gewoon wat van t flesje staan. Doet Elise ook nog soms hoor, dan heeft ze 1 dag minder honger en laat ze bijv. 15-20 cc staan de laatste 2 flessen.



Zou gewoon de 5x180 proberen en kijken wat ie er van vind, of ie er vrolijker van word :slight_smile: Is dit niet het geval, kan je altijd nog terug naar het oude systeem. Maar zou zeker niet wisselen van voeding omdat Ricardo meer wil en het van het CB niet mag… Dan krijg je misschien krampjes en dan ben je verder van huis dan wanneer je gewoon de voeding geeft die hij eigenlijk gewoon wel wil en mag hebben.



Alleen, de liter is wel belangrijk om in de gaten te houden ivm de niertjes… ELise krijgt zo af en toe ook wel eens wat meer, maar da’s echt incidenteel want is eigenlijk echt niet goed…



succes en ben benieuwd wat ricardo er van vind… :slight_smile:



groetjes,



Louise

Ricardo woog bij zijn geboorte 3990kgs en was 51cm,…dus was al een zware beeb,…gek hoe het kan verschillen want hier op het cb vinden ze hem ietsjes te zwaar,…nou ik vind het gewoon een stoer ventje :twisted:



Ik zal het je/jullie laten weten hoe hij zich voelt bij 5x 180cc

ik ben op den duur overgestapt op kruidvat omdat deze goedkoper is, scheelt een berg!

Maar wat nou beter vult… geen idee, denk niet dat er echtt verschil in zit

Ben ook overgestapt op Kruidvat vanwege de prijs, scheelt de helft! (HA)

Hier geen problemen met voeding weigeren, volgens mij smaakt het allemaal bijna hetzelfde, Mare doet er iig niet moeilijk over. Het moet idd allemaal voldoen aan dezelfde richtlijnen.

Dan vraag ik me af…met welke voeding beginnen??? Ik ga geen borstvoeding geven, maar meteen fles. Nu ben ik allergisch voor nikkel, maar dat is niet storend ofzo maar hubbie is allergisch voor honden en heel erg voor katten.



Kan ik gewoon beginnen met proberen van de kruidvat voeding? Heb zoiets van is een stuk goedkoper en zal ook prima voeidng zijn, of kan ik beter beginnen met nutrilon en dan hypo allergeen? want die hebben ze van kruidvat niet.



Kan altijd nog overstappen toch???

@wieniex wrote:

Dan vraag ik me af…met welke voeding beginnen??? Ik ga geen borstvoeding geven, maar meteen fles. Nu ben ik allergisch voor nikkel, maar dat is niet storend ofzo maar hubbie is allergisch voor honden en heel erg voor katten.



Kan ik gewoon beginnen met proberen van de kruidvat voeding? Heb zoiets van is een stuk goedkoper en zal ook prima voeidng zijn, of kan ik beter beginnen met nutrilon en dan hypo allergeen? want die hebben ze van kruidvat niet.



Kan altijd nog overstappen toch???




Kruidvat heeft Extra Care, is ook hypo-allergeen. Maar zou even overleggen met je VK.

Waar ik dus vannacht van wakker werd is het volgende:



Je mag je beeb dus niet meer als 1 liter geven omdat zijn niertjes dat niet aankunnen,…oke dat begrijp ik,…



Maar word er dan bedoel 1 liter flesvoeding of 1 liter vocht op zich,…



want Ricardo drinkt namelijk nu 3x 180cc + 6 en 2x 150cc + 5 en rond 16u nog wat lauw water tussendoor omdat hij dan honger heeft 3 u voor zijn voeding zeg maar,…

Het gaat echt om 1 liter flesvoeding inclusief schepjes Ricardo, water mag je geven zoveel je wil.

oh gelukkig maar,…jammie jammie

Wienie,

Ik zou niet beginnen met de hypoallergene variant. Dat doet nl niet af aan de allergien van jou en je (bijna) man :wink: .

Ik zou met de gewone fv beginnen. Je voorkomt nl geen allergien door te beginnen met hypoallergeen.

@dena wrote:

Wienie,

Ik zou niet beginnen met de hypoallergene variant. Dat doet nl niet af aan de allergien van jou en je (bijna) man :wink: .

Ik zou met de gewone fv beginnen. Je voorkomt nl geen allergien door te beginnen met hypoallergeen.






Mij is dat destijds bij Tijn wel aangeraden, omdat zowel Carlo als ik als kind eczeem hebben gehad. Zou HA flesvoeding de kans hierop verkleinen.



En ik kan be-amen dat Tijn tot nu toe een erg gave huid heeft :wink:



Ik ga dat nu ook weer zo doen, eerst HA van Nutrilon en dan na een halfjaar overstappen op de goedkopere van Similac of idd Kruidvat.



Baat het niet dan schaadt het niet toch?

@dena wrote:

Wienie,

Ik zou niet beginnen met de hypoallergene variant. Dat doet nl niet af aan de allergien van jou en je (bijna) man :wink: .

Ik zou met de gewone fv beginnen. Je voorkomt nl geen allergien door te beginnen met hypoallergeen.




Volgens mij kán je wel degelijk een koemelkallergie voorkomen door HA variant.

volgens mij ging het in dit geval niet om een koemelk allergie maar om allergie voor nikkel en dieren…dat kan je volgens mij idd niet voorkomen met H.A. voeding