Nutrilon/Frisio/Kruidvat???

@mlk1982 wrote:

volgens mij ging het in dit geval niet om een koemelk allergie maar om allergie voor nikkel en dieren…dat kan je volgens mij idd niet voorkomen met H.A. voeding




Klopt, maar wanneer beide ouders allergisch zijn aangelegd, wat voor allergie dan ook, is de kans dat een kindje waar dan ook allergisch voor is ook groter. En het eerste allergeen waar een baby normaal gesproken mee in aanraking komt, is koemelk. Dus om te voorkomen dat kindjes die erfelijk belast zijn een KMA ontwikkelen, wordt HA voeding geadviseerd.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, om welke allergie het gaat, en hoeft het niet persee te gaan om een koemelk allergie. Bij mij is het aangeraden door meerdere mensen oa VK, ziekenhuis, en CB. Ook vind je hierover info op internet. Daar had ik destijds ook eea gevonden.

@Ricardo wrote:

Waar ik dus vannacht van wakker werd is het volgende:



Je mag je beeb dus niet meer als 1 liter geven omdat zijn niertjes dat niet aankunnen,…oke dat begrijp ik,…



Maar word er dan bedoel 1 liter flesvoeding of 1 liter vocht op zich,…



want Ricardo drinkt namelijk nu 3x 180cc + 6 en 2x 150cc + 5 en rond 16u nog wat lauw water tussendoor omdat hij dan honger heeft 3 u voor zijn voeding zeg maar,…




Mijn CB arts zei 1 liter water + de bijbehorende schepjes. Dus totaal iets van 1100cl.

@Anne-marie wrote:

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, om welke allergie het gaat, en hoeft het niet persee te gaan om een koemelk allergie. Bij mij is het aangeraden door meerdere mensen oa VK, ziekenhuis, en CB. Ook vind je hierover info op internet. Daar had ik destijds ook eea gevonden.




Nog meer off-topic… :wink: weet jij toevallig of er ergens een discussie/topic over de zin en onzin van HA voeding is?

Nee maar die zijn er wel geweest hoor!

ik heb zelf astma en allergieen en mijn vriend had als kind exceem. ik wil bv proberen maar als dat niet lukt is mij door de gyn en de verpleegkundige sterk aangeraden om hypo-allergene fv te geven. het is belangrijk dat je dat vanaf het eerste flesje doet. het schijnt toch de kans op het ontwikkelen van allergieen te verminderen.

ik zou het navragen bij de vk en/of een kinderarts.

@elisaatje wrote:

ik heb zelf astma en allergieen en mijn vriend had als kind exceem. ik wil bv proberen maar als dat niet lukt is mij door de gyn en de verpleegkundige sterk aangeraden om hypo-allergene fv te geven. het is belangrijk dat je dat vanaf het eerste flesje doet. het schijnt toch de kans op het ontwikkelen van allergieen te verminderen.

ik zou het navragen bij de vk en/of een kinderarts.




Dat was bij mij ook zo, en dus meteen vanaf het allereerste flesje. Ik had het meegenomen naar het ziekenhuis toen!

@Peetje wrote:

@dena wrote:
Wienie,

Ik zou niet beginnen met de hypoallergene variant. Dat doet nl niet af aan de allergien van jou en je (bijna) man :wink: .

Ik zou met de gewone fv beginnen. Je voorkomt nl geen allergien door te beginnen met hypoallergeen.




Volgens mij kán je wel degelijk een koemelkallergie voorkomen door HA variant.


Op babyallergiepuntnl wordt een heldere uitleg gegeven over hypo-allergene melk, misschien kun je daarme uit de voeten?

@Peetje wrote:

Mijn CB arts zei 1 liter water + de bijbehorende schepjes. Dus totaal iets van 1100cl.


Volgens mij komt er dan iets niet helemaal goed… Ik denk dat het één liter voeding moet zijn, dus inclusief poeder.

@Yvonne Z. wrote:

@Peetje wrote:
Mijn CB arts zei 1 liter water + de bijbehorende schepjes. Dus totaal iets van 1100cl.


Volgens mij komt er dan iets niet helemaal goed… Ik denk dat het één liter voeding moet zijn, dus inclusief poeder.


Klopt Yvonne, het ís ook inclusief poeder.

Van teveel FV kunnen kindjes ook aan de race gaan en dan ruikt de poep naar rotte eieren door het teveel aan eiwitten :slight_smile:

Het waren ook die eiwitten die niet goed waren voor de niertjes als het teveel gegeven werd.

wil even wel vermelden ( om de mama van ricardo niet bang te maken ) dat het wel gaat om de combi water met voeding, dus niet los water. Dat maakt verder niet uit en kan geen kwaad…



gr. Louise

@mlk1982 wrote:

wil even wel vermelden ( om de mama van ricardo niet bang te maken ) dat het wel gaat om de combi water met voeding, dus niet los water. Dat maakt verder niet uit en kan geen kwaad…



gr. Louise




Dat klopt Louise, heb ik haar op pagina 1 al verteld :-*

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat het 1 liter KV was en was ook erg verbaasd dat de arts van het CB anders zei. Maar denk eerlijk gezegd dat die 100cc extra geen probleem zullen zijn wanneer een kindje daar behoefte aan heeft.



Rick is nooit over de liter KV heen gegaan (ookal zat hij met 3 maanden al aan de max, hij dronk z’n flessen ook schoon op) en bij Jenna is het helemaal niet van toepassing. Zij drinkt max 800 op een dag.

Hej meid,



Tess is nu drie maanden, maar toen ze 2 maanden was dronk ze ook gewoon 5x 180 cc. Gewoon doen. Tess was bij de geboorte 4230 kg.

En jij weet het beste wat je baby nodig heeft.



Groetjes