nutrilon 3

dat drinkt juul nu.



maar er komen heel snel dikke klonten in



hoe komt dat

Goed door roeren en niet schudden ?

Warmer water gebruiken waardoor het beter oplost ?

roeren met een vorkje?

En anders idd wat heter water de fles maken.



nutrilon 3 is eigenlijk niet echt nodig hoor, je kan tot 12 mnd met nr 2 doen en dan gewoon over op gewone melk… :slight_smile:

Volgens mij loste ik dat altijd op in wat heter water (helft heet water, daarin oplossen en dan koud erbij, geloof ik :think: ) en in inderdaad ook wat harder schudden/roeren.

't Is alweer even geleden :wink:

@MegaMindy wrote:

roeren met een vorkje?

En anders idd wat heter water de fles maken.



nutrilon 3 is eigenlijk niet echt nodig hoor, je kan tot 12 mnd met nr 2 doen en dan gewoon over op gewone melk… :slight_smile:




Dat wilde ik dus net gaan neerzetten :slight_smile: we hebben het er ooit eens met de kinderarts overgehad en die was kort en duidelijk, nutrilon 3 is alleen goed voor de rekening van de nutricia :mrgreen:

Toch geef ik het nu wel in oveleg met de CB arts :mrgreen:

Waardoor de klonten komen weet ik niet, ik geef kruidvat melk en geen last van :think:



Ons mannetje groeit niet veel meer, lengte+gewicht. Zo’n lekker spekkie als het eerst was, zo smal word hij nu.

Maat 68 word nu pas een beetje krap… Dus een beetje extra is voor hem wel goed, hij eet namelijk prima dus zo krijgt hij net wat extra’s binnen…

(BV wilde hij jammer genoeg net na zijn verjaardag niet meer)

Hoi hoi!



Nutrilon nummer 3 is inderdaad een stuk dikker en heeft meer klontjes dan nutrilon 2. Dat viel mij ook op. Ik roer het erg goed door. Nummer 4 schijnt weer dunner te zijn. Wij hebben een 3 standen speen en normaal dronk onze dochter op stand I en nu moeten we hem naar II zetten door nummer 3.



Zij drinkt overigens nog lekker in de ochtend en avond een fles opvolgmelk. In de ochtend na haar brood en 's avonds voor het slapengaan. Ze vind gewone melk niet lekker (wel karnemelk met roosvicee) en is gek op de opvolgmelk. Vind het prima :mrgreen:

bij kruitvat eigen merk geen klonten, en ik doe het met koud water.

(ja, ik weet het, erg zielig voor mijn kindje)

Waarom zielig? Als jouw kindje dat lekker vind is het toch prima?

Hier 1 die met koud drinken heel slecht drinkt, dus drinkt hij lauw water, lauwe diksap :sick:

Moet ik zelf ok niet aan denken, maar ach als hij dan wel zijn vocht binnenkrijgt… :wink:

@Amaya wrote:

Waarom zielig? Als jouw kindje dat lekker vind is het toch prima?


laat ik zeggen dat ik het een en ander aan kritiek te verduren heb gekregen...

@Amaya wrote:

Toch geef ik het nu wel in oveleg met de CB arts :mrgreen:

Waardoor de klonten komen weet ik niet, ik geef kruidvat melk en geen last van :think:



Ons mannetje groeit niet veel meer, lengte+gewicht. Zo’n lekker spekkie als het eerst was, zo smal word hij nu.

Maat 68 word nu pas een beetje krap… Dus een beetje extra is voor hem wel goed, hij eet namelijk prima dus zo krijgt hij net wat extra’s binnen…

(BV wilde hij jammer genoeg net na zijn verjaardag niet meer)






huh maat 68 met 1 jaar??

heb contact gehad met cb



ze kreeg ook hele erge krampen van de nummer 3

ze heeft ook al die tijd alleen bv gehad,

ben nu met nummer 2 gestart.

nu gaat het goed





oja ons meisje is ook bijna een jaar, en heeft ook nog enkele kledingstukken maat 68

@Amaya wrote:

Hier 1 die met koud drinken heel slecht drinkt, dus drinkt hij lauw water, lauwe diksap :sick:




Dat heeft onze boef ook heel lang gedaan. En nu heeft hij zijn melk nog steeds het liefste warm :thumbup:



Nutrilon 3 heb ik nooit gegeven. Ik kwam er met 12 maanden achter dat ik eigenlijk met 10 maanden over had moeten stappen. Toen las ik het pas op het pak :shifty: Maar lees nu dus dat 't eigenlijk helemaal niet hoeft nr. 3. Pfffieuwww… :angel:

@MegaMindy wrote:

@Amaya wrote:
Toch geef ik het nu wel in oveleg met de CB arts :mrgreen:

Waardoor de klonten komen weet ik niet, ik geef kruidvat melk en geen last van :think:



Ons mannetje groeit niet veel meer, lengte+gewicht. Zo’n lekker spekkie als het eerst was, zo smal word hij nu.

Maat 68 word nu pas een beetje krap… Dus een beetje extra is voor hem wel goed, hij eet namelijk prima dus zo krijgt hij net wat extra’s binnen…

(BV wilde hij jammer genoeg net na zijn verjaardag niet meer)






huh maat 68 met 1 jaar??




Dat is niet zo raar hoor, dat was onze zoon ook met 1 jaar… En mensen reageerde ook precies het zelfde als jij :mrgreen:

At (lees vrat) als een dijker maar groeien was een heel ander verhaal…

Ja, hij heeft denk nog zo’n 50% van zijn kleding maat 68 aan, lange broekjes gaat hij nu wel naar 74 als ze niet te ruim vallen.



Overigens kun je je dan wel voorstellen hoe het eruitziet als ik met een dubbele kinderwagen aan de wandel ben, met links mijn ventje van 14 maanden met nog geen 9 kilo en 73cm, en daarnaast mijn gastkindje, met zo’n 76 cm en ruim 11 kilo… Maar wel 6 maanden jonger :shock: :lol:

@dragon wrote:

@MegaMindy wrote:
roeren met een vorkje?

En anders idd wat heter water de fles maken.



nutrilon 3 is eigenlijk niet echt nodig hoor, je kan tot 12 mnd met nr 2 doen en dan gewoon over op gewone melk… :slight_smile:




Dat wilde ik dus net gaan neerzetten :slight_smile: we hebben het er ooit eens met de kinderarts overgehad en die was kort en duidelijk, nutrilon 3 is alleen goed voor de rekening van de nutricia :mrgreen:


Vertelde de drogist mij ook. Hier nog gewoon nutrilon 2

Hier ook net voor de 12 maand met gewone melk gestart hoor, hier ook geen opvolgmelk meer. Koeienmelk is beter voor de beurs :lol: :lol:

Kom hier niet zo vaak, maar zag dit topic.

Ik vind Nutrilon 3 zo’n onzin. Er zit ook nog minder poeder in dan bij nutrilon 2. Misschien komt dit ook wel door een ander maat schepje? Nooit gekocht dus ook nooit de lepeltjes kunnen vergelijken.

Nr 2 is ook alleen maar gemaakt zodat ze er reclame over kunnen maken.

Werk trouwens wel daar, maar dat betekent ook weer niet dat je de producten van dat merk niet mag bekritiseren. Vind de potjes groente ook helemaal niks.

@Sennapen wrote:

Hier ook net voor de 12 maand met gewone melk gestart hoor, hier ook geen opvolgmelk meer. Koeienmelk is beter voor de beurs :lol: :lol:






Klopt ik was vandaag met Jason (11 maanden) bij het CB en mocht al halfvolle melk gaan geven ipv voeding maar sinds een week of 6 moeten ze ook weer vitamine D bij krijgen schijnbaar.

Dat is het nieuwe advies schijnbaar?



Ook de zuigelingen naast de gewone FV en BV dus ook weer aan de vitamine D.

Heb ik ook gehoord, het nieuwe advies is meer vitamine D dan eerst. Dus ook meer dan er nu in de flesvoeding zit.



Dochterlief wil overigens geen gewone melk drinken, vind ze niet lekker. Dan toch maar nutrilon en geen yoki oid :wink: