nutrilon 3

Ja gelijk heb je Marlous ze moet toch iets binnen krijgen aan melk he?

Omdat ik er zelf nav dit topic weer benieuwd naar was, heb ik een beetje uit proberen te rekenen hoeveel het nou scheelt, gewone melk of flesvoeding.

Een liter koemelk is al snel 80 cent. Groeimelk van bv. AH is 6,50 voor 800 gram (Nutrilon 10,50 voor 850g). Vond op een ander forum dat je uit een pak Nutrilon 32 flesjes van 200ml zou moeten kunnen halen (dat is dan 6 schepjes) en bij Friso zouden het er ongeveer 30 zijn. Dat is dus 6-6,4 liter melk. Voor koemelk betaal je voor dezelfde hoeveelheid 4,80-5,12.

Gewone melk is dus wel iets goedkoper, maar echt heel veel vind ik het als je een B-merk flesvoeding gebruikt niet. En een voordeel vond ik dat fv niet zo snel over datum gaat en dat je het makkelijk mee kon nemen.

(Wij hebben ook heel lang fv gegeven. Eerst Nutrilon/Friso, vanaf anderhalf jaar oid B-merk. Op het laatst was de verhouding water-fv wat anders dan op de verpakking staat aanbevolen (wat meer water), dus was het eigenlijk nog minder duur. (En kocht het vaak ook nog in de aanbieding, soms voor 3 euro per pak… :silenced:) En ik vond het dus ook gewoon erg handig. Sinds een paar maanden zijn we over op gewone melk.)

nienke, daar heb je wel gelijk in, had het ook al eens berekend, maar toch zijn we bij Jesse met koemelk begonnen met 1 jaar. Ze hoefden op dat moment ook niet zo heel veel meer kon ik me herinneren ( 300 cc?) en dat hield af en toe een flesje in en zuivel 's avonds/op brood… voordeel aan koemelk is dan weer dat je niet speciaal DIE winkel in hoeft om het te halen, gewoon elke supermarkt is goed dan. We hadden wel af en toe een pak voor als we weg gingen en namen dan poeder en melk mee, dat dronk hij toen nog goed ( nu hoeven we denk ik niet meer met warme melk aan te komen )