ovulatietesten :oops:
We zijn al sinds mei vorig jaar bezig voor een 2de monstertje!! Maar helaas…tot nu toe nog geen geluk van een positieve test.
Nu is afgelopen jaar ook mn cyclus best rommelig geworden (dan weer 24 dagen, dan weer 28 dagen en alles wat er tussen zit) Dus nou wil ik eigenlijk eens proberen met ovulatietesten te werken…
Maar nu mijn vraag!! WELKE!! Ik heb echt geen idee welke er nou goed en duidelijk zijn. Prijs maakt me niet zoveel uit (en ben nogal van de digitale dingen (lekker duidelijk enzo)
Dus wie kan mij hiervoor inlichten :mrgreen:
alvast bedankt!
Groetjes Jiska
Hoi Jiska. Ik heb zo’n beetje alle ovulatietesten geprobeerd die er zijn, nou ja… in elk geval heeeeeeeel veel merken. Ik zweer bij Clearblue, zowel de digitale als de niet digitale, die vind ik het allerduidelijkste en ik hoef niet te twijfelen of de test wel of niet positief is (wat ik bij veel andere merken wel had). Nadeel is dat Clearblue vrij prijzig is.
hai Lieke
dank je wel, had al zo’n vermoeden dat CB een goeie test zou hebben, maar hoor het toch liever uit ervaringsverhalen zeg maar.
Jij bent ook al ff bezig lees ik :hug: sjonge ook voor jou heel veel succes meis :-*
Groetjes Jiska
Hi Jiska,
De apothekerstesten (samenwerkende apothekers) vond ik ook prima maar de digitale Clearblue test was toch wel het makkelijkst, geen twijfel mogelijk. En qua prijs zat daar niet eens zoveel verschil in geloof ik.
Hier was het na gebruik van ovulatietesten binnen een paar maanden raak. M’n eisprong bleek later te zijn dan ik zelf had berekend. Ook vond ik het prettig om zeker te weten wanneer mijn eisprong nou precies was, dat gaf al ‘rust’.
Heel veel succes!
wat ik me nog afvroeg, is het nou dat als de ovulatietest positief is je eigenlijk al aan de late kant bent of heb je dan ook echt die dag je eisprong?
kristen: ik hoop ook dat dat bij ons gaat helpen…heb nog geen zin om naar de dokter te gaan :shifty:
qua prijs maakt het me helemaal niet uit (hoef me gelukkig niet zo druk te maken over geld) als het maar duidelijk is.
Denk dat ik morgen ff langs de kruitvat fiets! Dan heb ik ze maar in huis, kan ik het in onze vakantie gebruiken :mrgreen:
Als de ovulatietest positief is, heb je meestal na zo’n 24-36 uur je eisprong. Vooral klussen zodra de test positief is :mrgreen:, en het liefst de dag na de positieve test ook. Dan maak je onder normale omstandigheden de meeste kans. Ik :thumbup: :thumbdown: voor je.
Ik heb altijd prima resultaat middels de dipstick ovulatietesten bijv. via sensitest punt nl…zijn niet duur, binnen 24uur in huis.
je kunt ook de ‘snel zwanger pakketten’. (tsss wat een vreselijke naam!) bestellen, krijg je geloof ik 10 ovu-testen en 2 zwangeschapstesten in huis.
suc6!!!
Moet even lachen Ineke om je opmerking… “snel zwanger worden pakket” :lol:
Hoe verzinnen ze het inderdaad! Ik vind dat ze “ons” (de niet snel zwanger worden vrouwen) wel korting mogen geven. God mag weten hoeveel geld ik al aan testen heb uitgegeven.
Ik verschillende ovulatietesten gehad en met de allergoedkoopste kreeg ik gewoon nooit een streepje terwijl ik door tempen zeker wist dat ik wel een eisprong had :think: De laatste maanden had ik de testen van het kruidvat. Daar kreeg ik wel een streepje mee maar toen hij op zijn donkerste was twijfelde ik nog steeds of deze nou positief was of dat ie bijna positief was. Nu heb ik dus digitale testen en van clear blue en ik vind ze super! Ik doe ze twee keer per dag (dure hoby dus) omdat wij met IUI bezig zijn. Ik vind ze vooral fijn omdat hij of positief is of niet… dus geen twijfel over mogelijk. Helaas zijn ze wel redelijk duur. 30 euro voor 7 testen.
:shock: 30 euro!! sjee zijn ze gek geworden ofzo!
nou ja…als die het duidelijkste zijn ga ik toch daarvoor denk ik. Ben straks in de buurt van een kruitvat, dus als ik tijd heb dan haal ik het gelijk maar, anders van de week ff. Iig word het in onze vakantie klustijd, heeeeel vervelend dus! haha Maar dan heb ik iig even de tijd om rustig te testen enzo.
Bedankt voor jullie antwoorden meiden (en jullie ervaringen ermee)
Liefs Jiska
misschien kun je die goedkopere ook proberen, weet je in ieder geval of ze bij jou wel goed werken. Bij mij werken ze echt prima hoor!
Maar zelf weten natuurlijk maar 30 euro is wel erg veel geld!
:think: misschien voor de eerste maand wel een goed idee, als die goedkopere testen ook werken dan kan ik een volgende maand die goedkopere doen.
al hoop ik natuurlijk dat ik deze maand eindelijk eens zwanger word :mrgreen:
groetjess Jiska
Tuurlijk!
Ik heb er ook net weer 12 stuks besteld, voor 14 euro. Krijg ze overmorgen waarschijnlijk omdat ik ze na 15:00uur betaald heb.
Het geeft mij wel een stuk rust, te weten dat we in ieder geval op het juiste moment klussen
vandaag eerste test gedaan…negatief nog! Ben benieuwd hoor…
Ik heb die van cb gehaald en een setje van de kruitvat zelf (vond ik nog prijzig maar oke) Alleen in die van de kruitvat zitten er maar 5, dus die ga ik pas vanaf zaterdag gebruiken. Dan gaat het een beetje gelijk op zeg maar.
Iig, ik hou jullie hier wel een beetje op de hoogte, alleen ga ik vanaf zaterdag een weekje op vakantie (wat rust tijdens de klusdagen :mrgreen: ), dus kan ik daarna pas reageren weer.
Bedankt voor jullie antwoorden.
groetjess Jiska
Ook hier nog een 2e vage streep. Had ik ook nog niet verwacht op dag 11. Op dag 9 was er nog weinig actie op de echo te zien.
Morgen maar weer. Zit meestal rond dag 14…
spannend ineke!! ik ga voor je duimen dat het deze maand raak is voor je
groetjes Jiska
oke dilemma(atje):
vanmorgen 2 verschillende testen gedaan…cb en kruidvat.
Cb was negatief, maar die van de kruidvat POSITIEF!! :?
Nu snap ik dat iedereen zegt: iig gaan klussen, maar welke test kan ik nou echt geloven???
zucht…dacht dat dit duidelijkheid zou brengen, maar ben nu nog meer in de war :mrgreen:
groetjess
Nou, ik zou wel klussen. Werkt die van de kruitvat ook met 2 steepjes? Soms zijn ze bijna even dik maar nog niet niet helemaal.
Bij een positieve test klussen wij die dag zelf en de dag erna.
En dan morgen gewoon weer testen, kijken hoe de uitslag dan zal zijn.
suc6!!!
Hier had ik net al wat vruchtbaar slijm, verwacht dat mijn test vandaag of morgen positief zal zijn, was gisteren al wel duidelijk te zien maar nog wel een stukje lichter.
ineke, die van de kruidvat werkt met 2 streepjes ja, en ik vond ze allebei wel vrij duidelijk. Niet dat ik aan het twijfelen was van…is dit nou een streepje of niet??
Dus nou ja…mn kerel is gewoon weer de klos vanavond…haha zal ie vervelend vinden denk ik :silenced: :mrgreen:
maarre…bij jou dus ook de goeie kant op, zitten we zo’n beetje gelijk met onze vruchtbare dagen…leuk!!
Ik blijf voor je duimen hoor!! :thumbup:
groetjess jiska
De steepjes moeten even vet van kleur zijn of die teststreep moet donkerder zijn he!
Nou veel plezier in ieder geval, ik ga om 14:30uur testen en dan gauw naar mijn werk.