Nu al maaaaanden 's nachts een ramp!!! Help!!!

Hallo!

We hebben nu al maanden (ruim 5) erg korte en gebroken nachten…

Jesse sliep als baby al vrij vroeg door, heerlijk! Gewoon een goede slaper. Niet heel veel, maar ook niet weinig.

Totdat er ineens 8 tanden tegelijk kwamen, hij een puffertje kreeg ivm verkoudheid en benauwdheid en oorontsteking kreeg.

Logisch, arm ventje…

Maar goed, nu is het 's nachts nog een ramp! Er zijn nachten bij dat ik maar 3 uur slaap krijg als je alle momentjes bij elkaar op telt.

Ik ben kapot! Overdag heb ik ook nog eens een heel druk peuterpubermonster rondlopen (bovengemiddeld druk, wordt binnenkort geobserveerd).

We hebben Jesse laten huilen (lees krijsen) 2,7,15 min aai over zijn bolletje, speen en weer weg, maar hij blijft dan krijsen.

Hebben hem tussen ons in gelegd (verlatingsangs?), maar ook dat helpt niet.

Het CB wil overdag een pedagoog sturen, maar overdag is er helemaal NIETS aan de hand met Jesse… Alleen 's nachts is het een ramp!

We leggen hem tegelijk, na het boekje lezen, met Tycho op bed. Meestal slaapt hij meteen of moppert hij heel even. Maar rond een uur of 23.00-00.00 uur begint het en dat duurt dan de hele nacht.

Of we (ik) kunnen er 8x uit om zijn speen te genen en een aai over zijn bol, of hij blijft aan een stuk door huilen…

Wie herkent dit?

Welke stappen hebben jullie ondernomen?

Wie heeft er tips???

We willen nu eerst naar de ha gaan om te kijken of er niets lichamelijks met hem is. Als alles goed is, dan misschien naar een homeopaat/osteopaat/‘kraker’…? Er moet iets gebeuren! Ik trek dit niet veel langer!

Kan me voorstellen dat dit je gaat opbreken!

Lichamelijke dingen uitsluiten is misschien nooit onverstandig.

J heeft hier ook lastige nachten gehad dat ik er 3 of 4 keer uit moest om zijn speen te geven (valt nog mee natuurlijk).

Zijn bed staat standaard voor iets hoger op blokken vanwege steeds terugkerende tandenlast en het schijnt dat dat de druk op de oortjes dan was vermindert.

Aan zijn speen zit inmiddels een doekje en dat scheelt wel. Hij heeft hem nu eerder zelf te pakken. Anders misschien meerdere spenen in bed?

En op een gegeven moment was ik er klaar mee :oops: … ging ik zijn speen niet meer geven. Pas na tien minuten. Maar zover komt hij niet eens meer. Of hij moet echt met een paniekhuil wakker worden (er zit duidelijk verschil in bij J zijn gemauwhuil en paniekhuil). Met een paniekhuil er naar toe, speen erin, aai over de bol en zoef weg. 10 minuten laten halen (haalt hij echt nooit meer de laatste weken) en dan evt weer een aai en een speen. En zo door. Ik praat niet, kijk niet.

Een enkele keer is ie echt finaal over de rooie. Dan ga ik op een krukje naast hem zitten en aai zijn bol tot hij rustig ligt. En dan ga ik weer. Soms moet ik dat dan even een keer herhalen.

Ik heb geen idee of je er wat aan hebt. Ik hang echt heel strak aan mijn 10 minuten regel (houd de wekker erop in de gaten). Maar je schrijft dat je dat al geprobeerd hebt.

Sterkte ermee, ook met overdag je puberpeuter… als je moe bent kun je nog minder hebben :hug: .

Hij heeft geen honger?

Misschien een simpele vraag, maar bij ons was en is het soms een klein flesje en dan weer slapen…

Ik weet het hoor hoe erg het is, bij ons is het vanaf de dag van geboorte tot nu toe nog steeds niet doorslapen :roll:

Nee, geen honger… Hebben we ook al geprobeerd.

Heeft hij nog steeds een puffer? Toevallig ventolin of de seratide? Want als dat het geval is, dan kan dit heel goed de oorzaak zijn! Daar zijn wij na anderhalf jaar van gebroken nachten (4 keer op een nacht een klaarwakker mannetje was geen uitzondering…) door onze huisarts achter gekomen. Nadat ik daar zat omdat ik radeloos was, opperde ze dit. Het schijnt een zeldzame bijwerking van deze medicatie te zijn bij kleine kinderen.

We hebben andere medicatie gekregen, en ongelogen, de 2e nacht sliep hij door en sindsdien zijn de gebroken nachten grotendeels verleden tijd. Dat ik doorsliep heeft nog een tijd geduurd, gewoon omdat ik niet kon geloven dat dit al die tijd het probleem is geweest.

Krijsen laten etc. heb ik niet gedaan, dit maakte mij nog veel onrustiger. Achteraf ben ik blij dat ik dit niet gedaan heb, het mannetje kon er ook niets aan doen.

Hoe dan ook, een hele dikke knufel, dit is gewoon ontzettend zwaar :hug:.

Hier exact hetzelfde gehad, bij Lenn waren het zijn oren!

:hug: het is heel slopend…

Je wilt het misschien niet lezen, maar Lev werd geboren als slechte slaper en slaapt nog slecht.

Dat je soms maar 3 uur slaapt kan je echt opbreken. Eén idioot voordeel; als er eenmaal een ritme in zit van bijna niet slapen hou je het nog vol ook :shifty:

Maar ik kan me voorstellen dat je er nu nog echt genoeg van hebt.

Zijn het vaste momenten waarop hij voor het eerst wakker wordt?

Hier ook al 10 maanden gebroken nachten dus ik ga dit draadje volgen.

Dat kinderen een soort van ‘hyper’ kunnen worden van de puffer heb ik ook al vaker gehoord. Als het slechte slapen samenviel met het gebruik daarvan zou dat best een oorzaak kunnen zijn! Misschien zijn jullie (net als bij Soleil) wellicht geholpen met nieuwe medicijnen.

Sterkte :hug: , mijn zoontje slaapt nu sinds 2 weken door (alhoewel…hij krijgt nu weer tanden dus de afgelopen nachten waren weer een ramp :zzz: ).

Ik weet hoe je je voelt :hug:

Hier ook al ruim 8 maanden gebroken nachten :?

De afgelopen tijd is het vreselijk, heb vorige week 2 nachten gemaakt van 1,5 uur slapen en voor de rest met een huilend en krijzend kind in mn armen gezeten.

Eergisternacht ook van 00:30 uur tot 04:40 uur met haar rond gelopen en zo gaan alle nachten…

Honger is het niet want ze wil niks, ja ze sabbeld alleen aan de borst en een fles wil ze ook niet.

Ik weet het niet meer hoor, weet alleen dat ik doodmoe ben en op mn tenen loopt. Elke ochtend weer optijd eruit voor mn werk (werk 5 dagen per week ong.30 a 40 uur) ik hoop maar dat het gauw beter wordt.

Heb voor jou geen tips t’is alleen herkenning :hug: :-*

Luc en Stan zijn 15 maanden en de nachten dat ze hebben doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen. :zzz:

De ene nacht moeten we er misschien 2 keer uit en de andere nacht zelf 10 keer of vaker. We hebben vanalles geprobeerd, maar we hebben geleerd dat als ze na 2 a 3 minuten nog huilen, dat ze dan niet meer vanzelf stil worden en we toch even moeten gaan kijken. Meestal is een aai over hun bolletje en/of speentje voldoende, soms moeten ze even opgepakt worden om getroost te worden of nog een boertje te laten.

De eerste maanden was het van de honger, ze hebben tot 5 a 6 maanden nog elke 3 a 4 uur een fles gehad.

Daarna kwam er in een week tijd 4 boventanden en 2 ondertanden door.

Daarna een verkoudheid, een griep, waterpokken, buikgriep en dat soort dingen.

Nu weer in 2 weken tijd 2 ondertanden en 2 kiezen erbij en nog kiezen op komst volgens mij.

Ik heb niet het idee dat er een lichamelijke oorzaak is, omdat overdag alles goed gaat en ze 's middags zonder problemen 1,5 a 2 uur gaan slapen.

Ze hebben volgens mij gewoon last van druk op hun oren of verstopte holtes of pijnlijk tandvlees en dat soort dingen en als ze gaan liggen dan hebben ze hier meer last van. Dat heb ik zelf ook als ik verkouden of grieperig ben, dus ik kan het wel voorstellen. Het is erg vervelend, maar ze kunnen op deze leeftijd nog niet zeggen wat er aan de hand is en gaan dan gewoon huilen.

:hug:

Meiden, voor jullie ook een hele dikke :hug:

Hopelijk hebben we wat aan elkaar’s ervaringen/verhalen!

Ik ben werkelijk kapot! Heb 2 nachten bij mijn ouders geslapen om ff bij te tanken. Ik kon niet meer…

Ook omdat ik overdag een hele drukke, pittige peuterpuber rond heb lopen. Naar hem wordt eind deze maand gekeken. We moeten dan met hem naar het ziekenhuis.

Gisteren een migraine aanval gehad. Barstende nek- en hoofdpijn en :sick:

Dat puffertje (salbutamol en flixotide)gebruiken we alleen als hij echt verkouden is en het benauwd heeft. Dat is alweer een tijdje geleden.

We zijn gisteren naar de ha geweest, Jesse heeft weeeeeeeeeer oorontsteking! Deze keer hebben we (ik) het niet eens ontdekt :think: De andere keren had hij hoge koorts en was heel hangerig. Nu geen ziek ogend kind, maar wel een vuur rood oor! Kuurtje gekregen. Over een week weer terug en dan kijken we verder. Ook maar preventief billen smeren, want de vorige keer had hij een flinke schimmel te pakken van de kuur…zucht…

Het is me wel opgevallen dat zijn neusje wel vaak dicht zit 's nachts.

Toevallig dat het bij een ‘oude’ buurvrouw ter sprake kwam. Ze vertelde dat hun kleinkind altijd benauwd was 's nachts en de neusamandeltjes zijn geknipt en het is over! Ze tipte me om op te letten hoe hij ademt 's nachts. En echt, hij ademt door zijn mond waardoor de speen eruit valt…etc. Probeert wel steeds door zijn neus te ademen, maar schrikt dan als het waren en gaat dan door zijn mondje ademen.

Het kan goed zijn dat het beangstigend is voor zo’n klein kindje.

De ha denkt dat het heel goed door het gekwakkel van Jesse kan komen. Hij is vaak en lang verkouden en heeft al een keer of 4 oorontsteking gehad. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Ik houd jullie op de hoogte!

:-*

oke, dat zou hier ook een hoop verklaren nu ik jou stukje lees…

Indy is dr hele leventje verkouden, dichte neus, ontstoken ogen…en we gebruiken de pufjes 4x per dag omdat ze zo benauwd is…

Heel vaak wordt ze ook wakker omdat ze helemaal vol zit en in paniek raakt daardoor en niet in slaap komt. Of ze is te druk in bed en kan daardoor niet slapen (ze sliep altijd ingebakerd maar nu gewoon in slaapzak sinds een week)

Ben benieuwd hoe het verder bij jullie afloopt,

Beterschap voor je ventje en sterkte voor jou :hug: :-*

Hier ook alweer een tijdje om de 3 uur wakker 's nachts. Eergisteren heb ik hem eens getempt (hij had koele beentjes) en toen bleek hij inderdaad wat koel te zijn (36.3). We hebben hem iets warmer weggelegd en gisteren sliep hij opeens van 22.30-6.00 uur! Kan toeval zijn, maar ik hoop dat dit het was!of zou het soms een moederdagkadootje geweest zijn? :think: 8)

Een dikke :hug: meid…

Hier ook al 9 maanden een nachtbrakertje…

Vandaag hele dag 1 rood oortje geconstateerd dus ff in de gaten houden.

Zijn bedje warm maken kunnen we proberen, maar meneer ligt telkens gelijk bovenin :think:

Hebben hem nu rond 19 uur erin gelegd en als hij straks eerste keer wakker word (meestal tussen 20 en 21 uur) geven we hem zijn laatste fles. Misschien dat ie dan tevreden met een vol gevoel weer goed inslaapt.

Maar ook tandjes die hier doorbreken, dus het kan zoveel zijn denk ik dan!

Hoe gaat het nu?

Hier ook een moeilijk slapend beebje. Soms zit er in eens een nacht tussen dat het wat beter gaat. Maar uiteindelijk hebben we toch maar oordoppen aangeschaft, heb alleen geen idee of het helpt, want die nacht was wel een betere nacht voor mij, maar ze heeft zelf ook beter geslapen. Vermoedelijk komt dat hierdoor:

ik was haar de laatste fles aan t geven, maar had heel veel last van mn darmen, zo erg dat ik niet anders kon dan halverwege naar de wc gaan :thumbdown:

Verder vanalles gedaan… wel in bad, niet in bad, andere pyjama, iets met mijn geur bij haar bed, bedje schuin, zalfjes tegen jeuk enzo.

Ik hoop dat dit de oplossing is bij ons…

jeetje… ik vind het eerlijk gezegd gewoon gevaarlijk om oordoppen in te doen. Je moet haar toch goed kunnen horen?

En harteloos, maar goed, het lijkt me handig om daar verder maar niks over te zeggen :? Vijf maanden oud zeg…

Jesse is weer op controle geweest en zijn oorontsteking was aan de beterende hand. Zijn neusje blijft vol/verstopt zitten :?

Hebben het er ook met de ha over gehad, maar zij maakt er niet veel van. Zijn lijfje moet dat zelf aanpakken. Maar sinds 4 dagen is het weer veel erger geworden. Hij is weer behoorlijk snoterig voor de zoveelste keer :roll:

Ik kijk het nog even aan en anders bel ik gewoon weer!

Het is voor Jesse ook niet fijn. Hij wil graag slapen, maar hapt constant naar lucht.

Het lijkt erop dat als zijn neusje vrij is hij ook beter slaapt.

We mogen alleen zoutoplossing gebruiken (en rinikind van VSM) maar deze helpen niet! Zijn neusje blijft verstopt. Afgelopen 4 nachten waren dus weer erg vermoeiend.

Iemand tips voor de verstopte neus???

Oordopjes schaf ik absoluut niet aan! Ik moet er niet aan denken dat ik ze helemaal niet hoor, ondanks een betere nachtrust voor mijzelf.

Lief dat je vraagt hoe het nu gaat! :-*

Wij doen niet allebei oordoppen in hoor! Een van ons, zodat tenminste één kan slapen. Ik slaap gewoon nergens doorheen, dus ook al zorgt mijn man s nachts voor haar, dan wordt ik nog van elk geluidje wakker.

Lune, als we dat allebei zouden doen zou het inderdaad veel te ver gaan. Maar dat doen we echt niet hoor!

Memmie, wat sneu dat Jesse ziek is. Als het hem zelf niet lukt er bovenop te komen dan moet de arts inderdaad maar wat doen!

Helemaal niet verkeerd om iig 1 iemand goed te laten slapen! Als er maar iemand is die er wel voor haar is.

Beide erdoor heen zitten door slaapgebrek heeft ook niemand wat aan!

Ik ben helaas werkloos en mijn man werkt (meer dan) full-time. Ik ga er 's nachts dus uit. Als het echt vaak is dan laat ik mijn man ook eens gaan.

Ik hoor ook alles! Mijn man weet vaak niet eens hoe vaak ik er (wel niet) uit ben geweest.