Nu al maaaaanden 's nachts een ramp!!! Help!!!

Tja, dan ben jij al gauw degene die eruit gaat inderdaad. Mijn man denkt ook wel eens dat ze een goede nacht heeft gehad, terwijl dat echt niet zo is…

Ik heb hier al te horen gekregen dat mijn dochter wat slaapgedrag (en karakter :roll: ) op mij lijkt… en dat voorspelt weinig goeds qua wanneer ze door zal gaan slapen.

Als het hier blijft gaan zoals de laatste nachten blijven de oordopjes verder in t nachtkastje, maar voor rampnachten vind ik het wel een uitkomst :slight_smile:

:hug: ik weet heel goed hoe het is om gebroken nachten te hebben…

Met de oudste hebben we pcies hetzelfde meegemaakt alleen serieus tot 3,5 jaar :? Dat wil je natuurlijk niet horen…maar het positieve is wel hij slaapt nu door :mrgreen:

Bij hem zijn ook zijn amandelen geknipt (keel en neus). Bij hem hielp ventolin juist om beter te slapen. S nachts zijn ze vaak rond 2-4 uur benauwd schijnt. Verder heeft hij veel buikpijn gehad blijkt achteraf want hij had een meervoudige voedselallergie en tevens ook oorpijn door continu oorontstekingen.

Wellicht dat je daar nog naar kan laten kijken als hij zo verkouden blijft.

Sterkte :-*

moeilijk om dan een oorzaak te vinden! als jezelf geen goed gevoel hebt bij laten huilen moet je dat zeker niet doen.

Hier heeft ze nooit doorgeslapen…totdat ze begin janurari een dekbedje kreeg ipv de deken, ze heeft altijd dubbele deken gehad, dikke winterslaapzak van de hema. Sinds de eerste nacht onder het dekbedje slaapt ze door! :dance: Z eheeft het gewoon haar hele leventje snachts koud gehad :oops: Nooit gedacht, omdat ze vaak nat van eht zweet was, maar nu dus ook nat van het zweet is, en ik haar dagelijks schone pyjama aan moet doen vanwege het zweet!maar blijkbaar moet dat voor haar…

sterkte verder, hoop dat je snel een oorzaak vind waardoor je kindje door kan slapen!

Als tip bij een ooronstekin en verstopte neus. Er bestaat ook “echte” neusspray voor baby’s, met xylio blablabla erin.

Volwassen mogen 1%, kinderen vanaf 2 jaar 0,5 % ( deze twee gewoon vrij verkrijgbaar ) en baby’s met 0,25%. Bij sommige apotheken kun je deze krijgen, bij andere apotheken met recept.

Vraag hier eens naar. Het is geloof ik max 3 keer perdag voor 5 dagen.

Dit hielp bij N.oah erg goed.

LIefs Suzanne

@mereltje85 wrote:

Wij doen niet allebei oordoppen in hoor! Een van ons, zodat tenminste één kan slapen. Ik slaap gewoon nergens doorheen, dus ook al zorgt mijn man s nachts voor haar, dan wordt ik nog van elk geluidje wakker.

Lune, als we dat allebei zouden doen zou het inderdaad veel te ver gaan. Maar dat doen we echt niet hoor!

excuus voor de kort door de bocht reactie… :smiley:

En gelukkig maar, ik schrok er echt van :shock:

@Lune wrote:

@mereltje85 wrote:
Wij doen niet allebei oordoppen in hoor! Een van ons, zodat tenminste één kan slapen. Ik slaap gewoon nergens doorheen, dus ook al zorgt mijn man s nachts voor haar, dan wordt ik nog van elk geluidje wakker.

Lune, als we dat allebei zouden doen zou het inderdaad veel te ver gaan. Maar dat doen we echt niet hoor!

excuus voor de kort door de bocht reactie… :smiley:

En gelukkig maar, ik schrok er echt van :shock:

Is al goed :thumbup:

Heb niet alles gelezen maar ik zou toch echt even naar zijn oren laten kijken en dan niet door een ha maar proberen een doorverwijzing voor een kno te krijgen. Wij hebben bij Jim vanaf dat hij 3 maanden was totdat hij 18 maanden was vreselijk getobt. Tot zijn 1e jaar was hij 's nachts vaak heel benauwd doordat hij heel vaak een snotneus had en het snot dan terugloopt in de keel. Wij kregen daar niks voor van de ha en waren het na een aantal maanden echt zat. De KNO zag dat Jim hele grote neusamandelen had, dat was achteraf gezien ook de oorzaak dat hij zich altijd verslikte en heel slecht at. Die zijn toen hij een jaar oud was verwijderd. Toen ging hij 's nachts veel huilen en dan echt hysterisch en ontroostbaar. Mijn gevoel zei me eigenlijk al snel dat het niet goed was, maar iedereen om me heen vond dat ik daar niet in mee moest gaan en idd laten huilen, 5 min. methode, het hielp niet. Uiteindelijk de KNO weer gebeld en toen die keek bleek dat Jim al heel lang oorpijn moest hebben (zowel een andere kno, de arts op het cb en de ha hebben dit nooit gezien!) Hij kreeg buisjes toen hij ruim 18 maanden was, ik was toen hoogzwanger van Sem en toen was het over. Sindsdien slaapt hij altijd door en is hij slechts sporadisch wakker…

@suzusuzu wrote:

Als tip bij een ooronstekin en verstopte neus. Er bestaat ook “echte” neusspray voor baby’s, met xylio blablabla erin.

Volwassen mogen 1%, kinderen vanaf 2 jaar 0,5 % ( deze twee gewoon vrij verkrijgbaar ) en baby’s met 0,25%. Bij sommige apotheken kun je deze krijgen, bij andere apotheken met recept.

Vraag hier eens naar. Het is geloof ik max 3 keer perdag voor 5 dagen.

Dit hielp bij N.oah erg goed.

LIefs Suzanne

Klopt, en het word aangeraden om overdag kruidvat neusspray te geven, en snachts die Xylometazoline. ( http://www.samenwerkendeapothekers.nl/68/aandoeningen-bijholten/xylometazoline-hci-neusspray-1mg-ml-10-ml/ ), kan je eventueel laten uitschrijven door de HA.

Riley was 4 mnd oud met heftige oorontsteking + verstopte neus, en kreeg die dus. Ik heb het geprobeerd, het effect is echt… wow.

Het gaf mij een gevoel van stoned zijn, erg slaap verwekkend ook.

Je mag het 5 dagen achter aan 1 gebruiken, en mocht het nodig zijn 10 dagen (in Riley’s geval 3 weken :silenced: ).

Ook gaf mijn HA rescue spray als tip: http://www.bachrescue.nl/con_rescue_nacht.asp

Hier worden kinderen rustig van, en slapen er rustiger van in. Ik heb het een tijd geleden gebruikt voor mezelf, maar ook voor Riley.

Is te koop bij DA maar ook bij de tuinen die je heel uitgebreid advies hier over kunnen geven.

Ik gebruikte het met Riley, toen R.oy meerdere malen werd opgenomen ivm allergie, en ook als hij weer verkouden is,en al nachtenlang niet slaapt (hij was 4 uur lang wakker, huilen, huilen en nog eens huilen).

Wij hebben zelfs vanaf maand 4 tot ander halve week geleden , Riley in slaap moeten wiegen, R.oy deed dit, maar het brak op. R.oy moest er 'snachts uit, 's ochtends uit, ik kreeg het niet voor elkaar, en Riley wilden niet anders dan gewiegd worden. Sinds 1,5 week huilt hij zichzelf in slaap, hij heeft geen spray meer nodig al paar maanden niet, en geen gewieg.

Ik zeg niet dat je die rescue spray moet gebruiken, maar om in huis te hebben, R.oy heeft het ook even gebruikt, die werd rustiger, sliep sneller. (Riley wakker, dan was het R.oy er uit, Riley slapen, R.oy naar bed, 30/60 min wakker, met het spraytje is hij na 5 min vertrokken).

Ik zou wel naar de HA gaan voor die andere spray. Het verlicht echt de pijn aan de oren, wij zagen na 2 weken lang gehuil (we wisten eerst niet wat het was), en 1 dag die zag ik verbetering.

Meiden, thnx voor de reacties! :-*

Xylometazoline hebben we pas gebruikt omdat hij weer oorontsteking had (weer een kuur). We gebruikten het dan ook maximaal. Daarom mogen we die nu NIET gebruiken.

We kijken het dit weekend nog even aan en dan gaan we weer naar de ha. Hij is dan alweer een ruime week potdicht in zijn neus en niks helpt!

Zoutoplossing, Luuf, bedje schuin (hebben we standaard), noem maar op.

Het is al een lange(re) tijd dat hij 's nachts een dichte neus heeft, maar nu ook al een ruime week overdag. Ben bang dat hij weer oorontsteking krijgt, omdat de gangen dan weer verstopt zijn…

De KNO artsen hier in Drachten zijn niet zo ‘happig’ voor het knippen van de amandelen… Vandaar dat de ha het eerst nog even wil bekijken.

Maar goed, zo kan het niet veel langer meer! Nier voor Jesse en niet voor ons! Het mannetje wil heel graag slapen, maar snakt steeds naar adem.

Ik weet bijna zeker dat als zijn neusje vrij is hij weer lekker door gaat slapen!

We mogen nu voor de nacht weer Xylo gebruiken, verder wordt er niets aan gedaan! Zolang hij geen oorontsteking krijgt/koorts krijgt moet het vanzelf over gaan :?

@Memmie wrote:

We mogen nu voor de nacht weer Xylo gebruiken, verder wordt er niets aan gedaan! Zolang hij geen oorontsteking krijgt/koorts krijgt moet het vanzelf over gaan :?

Fijn… dat het wel mag. :thumbup:

Als er een paar weken (2 of zo) tussen zit kan het volgens mijn ha geen kwaad. Ik zweer er ook bij hoor, zo gauw er hier groene bellen komen krijgen ze voor de nacht Xylo!

Wat verder misschien ook wel een goede tip is, maar het is maar hoe je kind meewerkt :mrgreen: , is spoelen met zoutoplossing. Tip van mijn KNO (die zei overigens dat ik gewoon standaard iedere avond met zoutoplossing moest sprayen, en bij hele erge verstopping in het neusje blazen). Ik doe dat bij Sem altijd en het werkt als een trein, bij Jim was het al te laat toen ik er achter kwam hoe goed het werkt! Ik koop bij de apotheek een grote fles zoutoplossing (halve liter is geloof ik 2.50) ik trek met een spuitje 1 ml op en dat spuit ik langzaam (maar niet te zacht) in 1 neusgaatje en daarna het andere. Je spoelt dan het snot het keeltje in en dan houd je de holtes schoon. Het is dus voor een kindje wel even schrikken de eerste keer, maar Sem is het gewend en blijft er gewoon voor liggen! Het werkt bijv ook heel goed bij van die snotogen, dat is hier vaak in combi met groene snottebellen en na 2 dagen “spoelen” is het altijd weer goed.

Ok, thanks voor de tip!

Ben bang dat Jesse dat niet gaat pikken, maar kan het altijd proberen!