November/decemberstoppers 2011 #3

@pooh wrote:

@Romi82 wrote:
Esther ook bij een 1e kun je een goede bevalling hebben gelukkig.

Als die van mij weer net zo verloopt teken ik ervoor. En liefst net wat minder lang persen natuurlijk :mrgreen:



Bij mij gaat t goed! Eerste werkweek bij nieuwe baan achter de rug.

Verloskundige was woensdag weer tevreden, bloedgeprikt, bezig met Geboortekaartjes uitzoeken, babykamer verven. En tussendoor nog een scriptie zien af te ronden voor 9-11.




wat doe je nu dan…

of heb ik wat niet gelezen :doh:


Stond op FB.

Ben van accountant naar controller gegaan, klant had gevraagd te komen werken bij hun. Liep al 2 maanden, maar op laatste moment heel snel gegaan omdat ik niks kon zeggen tegen oud collegas omdat we nog een controle aan het doen waren bij die klant. En ook bij klant wisten ze niks tot afgelopen maandag een uur of 9. Paar minuten later reed ik parkeerplaats op…

Dus had het verder ook nergens gezegd, enkel op besloten forum van de shoppers.

Wij hebben elkaars FB niet denk ik?

Nee jouw facebook heb ik niet.

Heb Miro wel op mn facebook.

Moet je me daar ff zoeken en toevoegen :wink:

Pooh, dat zijn idd hoopgevende berichten. Klinkt allemaal heel normaal eigenlijk. :wink: :thumbup:



Esther, mijn bevalling was (behalve een stukje te vroeg) ook heel goed te doen hoor. Ik heb er 13 uur over gedaan en het werd allemaal langzaam aan steeds heftiger. Dus ik kon er een beetje rustig aan wennen. Het is me uiteindelijk allemaal zonder pijnstilling gelukt en daar ben ik eigenlijk best nog wel trots op. Ben erg benieuwd of het straks wat sneller gaat. Maar ik kijk in ieder geval met een positief gevoel terug op mijn eerste bevalling.



Na mijn eerste shopping-ronde ben ik maar weer even gestopt. Ik heb zoveel kleertjes van mijn zusje gekregen. Dat moet ik eerst maar eens allemaal uitzoeken en dan eens rustig kijken wat ik nog nodig heb. Maar uiteindelijk wil ik natuurlijk wel nog een paar setjes erbij kopen voor de eerste weken. Dat vind ik wel leuk om echt zelf te kopen. Maar ik heb er op zich niet zo’n haast mee. Straks eerst maar eens een nieuwe kast voor C. uitkiezen en dan kunnen de rest van haar meubels naar de babykamer. Dan heb ik meteen ook plek om alle nieuwe kleertjes op te bergen. Die liggen namelijk nu allemaal bij haar achter in de kast. :?

Hoihoi!!

Ik leef nog hoor!!! :mrgreen:

Hier alles goed, kleintje ligt alleen met z’n billen beneden… maar goed, we hebben nog alle tijd om te draaien :roll: .

Thuis zitten we aan het eind vd verbouwing vd badkamer, dus ben erg druk geweest (en nog) thuis. Het resultaat mag er zijn hoor, het is prachtig geworden!! :inlove: En al heerlijk 2x gedoucht onder mijn regendouche… :dance:

Vriendje komt thuis :inlove:

Morgen vliegt hij.



De klus was 8 dagen, al met al is hij bijna 6 weken weggeweest.



Vind het best spannend… vlinders in mn buik… eerste keer dat we zolang zonder elkaar zijn geweest :inlove:



Morgen eerst shoppen, dus mn tijd wordt wel nuttig besteed anders loop ik hier vast als een kip zonder kop rond :lol:



Enne volgende ronde wordt IK zwanger hoor!!!



MIsschien helpt deze gedachtegang wel

@pooh wrote:

Vriendje komt thuis :inlove:

Morgen vliegt hij.



De klus was 8 dagen, al met al is hij bijna 6 weken weggeweest.



Vind het best spannend… vlinders in mn buik… eerste keer dat we zolang zonder elkaar zijn geweest :inlove:



Morgen eerst shoppen, dus mn tijd wordt wel nuttig besteed anders loop ik hier vast als een kip zonder kop rond :lol:



Enne volgende ronde wordt IK zwanger hoor!!!



MIsschien helpt deze gedachtegang wel




Oh, wat heerlijk Pooh!!!

Ga je wat lekkers voor hem maken of lekker uit eten samen, gezellig hoor!!



Jij bent zeker aan de beurt volgende keer!

Hij zal eerst moeten bijkomen :lol:

Hij werkt nu namelijk van 24u tot 12u en slaapt dan.

Vanaf maandag weer op kantoor, dus die arme jongen heeft vast een jet legg.



Dus nog ff geen plannen.



Maar in okt heb ik een weekend weg gepland dus quality time komt goed!! :inlove:

@pooh wrote:

Hij zal eerst moeten bijkomen :lol:

Hij werkt nu namelijk van 24u tot 12u en slaapt dan.

Vanaf maandag weer op kantoor, dus die arme jongen heeft vast een jet legg.



Dus nog ff geen plannen.



Maar in okt heb ik een weekend weg gepland dus quality time komt goed!! :inlove:




Ha, mooi zo.

Kan me voorstellen dat je nu niets doet met 'm, hahaha… :lol:

Vandaag ongesteld geworden.

Deze ronde ga ik gewoon zwanger worden :inlove:



Enne heb mn rijbewijs vandaag gehaald :inlove: :inlove:

Poon wat goed (x2) :lol:



Deze maand is hij niet weg???

Hij is afgelopen zondag thuis gekomen en dat blijft ie voorlopig ook :lol:

Pooh, gefeliciteerd!!! (idd x2…hihi)

Succes met rijden en met de rest… :mrgreen:

Hallo hier! (Of moet ik echo zeggen :wink: )



Rustig hier de laatste tijd? Hoe gaat het met iedereen? En in het bijzonder met Pooh? Zou het dan idd deze maand gebeuren voor jou? Hoop het maar!



Miro, hoe doet Stijn het? Lees wel eens mee met jou maandmama’s en krijg zo de indruk dat het wel lekker loopt?



En Naatje en Romi, hoe verlopen jullie zwangerschappen? Gaat ook al opschieten hè!



Hier gaat het wel ok. Vandaag weer controle gehad bij de VK en alles was opzich in de orde, maar ons kindje wordt wel groot geschat, dus moet nu maandag voor een groeiecho om te kijken of dat klopt. Vind het eerlijk gezegd een doodeng idee om van een enorme baby te moeten bevallen, maar eerst maar eens afwachten wat er uit die echo komt. Verder gister mn diplomauitreiking gehad, was leuk en gezellig :slight_smile: Morgen nog de bruiloft van zwager en schoonzusje en dan nog 1,5 week werken en dan lekker verlof. Merk wel dat ik beetje bij beetje begin met aftellen, toch wel spannend, zeker omdat het allemaal nieuw voor me is…

@Esther wrote:

Hallo hier! (Of moet ik echo zeggen :wink: )



Rustig hier de laatste tijd? Hoe gaat het met iedereen? En in het bijzonder met Pooh? Zou het dan idd deze maand gebeuren voor jou? Hoop het maar!



Miro, hoe doet Stijn het? Lees wel eens mee met jou maandmama’s en krijg zo de indruk dat het wel lekker loopt?



En Naatje en Romi, hoe verlopen jullie zwangerschappen? Gaat ook al opschieten hè!



Hier gaat het wel ok. Vandaag weer controle gehad bij de VK en alles was opzich in de orde, maar ons kindje wordt wel groot geschat, dus moet nu maandag voor een groeiecho om te kijken of dat klopt. Vind het eerlijk gezegd een doodeng idee om van een enorme baby te moeten bevallen, maar eerst maar eens afwachten wat er uit die echo komt. Verder gister mn diplomauitreiking gehad, was leuk en gezellig :slight_smile: Morgen nog de bruiloft van zwager en schoonzusje en dan nog 1,5 week werken en dan lekker verlof. Merk wel dat ik beetje bij beetje begin met aftellen, toch wel spannend, zeker omdat het allemaal nieuw voor me is…




JOehoe terug!!! :-




Hier vrijdag een positieve ovu test gehad, ei flink benut.

Nu op het wachtbankje :angel:

Vanavond nog ff klussen en dan is het wel weer klaar op commando :lol:



Dus wie weet, ben er wel positiever mee bezig dan voorheen dus we zullen zien.



Bevallen… makkie!!! :inlove:

zet hem op!!

Sorry ik lees meestal wel bij. Maar van reageren komt het niet altijd.

Het gaat hier wel goed inderdaad. BV loopt als een tierelier.

Stijn is nu al 5200 gram! (tussen de 4 en 4,5kg was ook oke geweest zeg maar :wink: )

Slapen ging dit weekend even wat minder goed. Hopelijk krijgen we dat weer een beetje op de rit.



Spannend Ruth en Esther voor jullie de laatste loodjes!!

Is het nog een beetje vol te houden?



@ Esther hoe was de groeiecho?

Mij werd ook steeds voorgeschoteld dat ik een groot kind ging krijgen.

Maar Stijn was ‘slechts’ 3570gram.

Dus laat je niet te snel van de wijs brengen. Groeiecho’s kunnen er naast zitten. :wink:



@ Pooh was spannend! In ieder geval had je nu duidelijk een eisprong. En heb je heel gericht kunnen klussen.

Ik hoop voor je dat het raak is deze keer! :pray:

Ik lees ook wel bij maar druk met scriptie, werk en Fenna.

Gaat heel goed, buik groeit lekker, maar heb pas door dat ik zwanger ben als ik een trap krijg…

Spannend Pooh, wie weet is het wel gewoon raak deze maand! Hou ons op de hoogte!! Goed dat je zo positief blijft trouwens, vind ik echt knap van je :-*



Miro, fijn dat het goed gaat bij jullie :slight_smile: hij groeit als kool zeg! Mooi mannetje is het ook trouwens :slight_smile:



Romi, dat klinkt lekker druk… Ga je de deadline van je scriptie halen? Wanneer had jij nou ook alweer een groeiecho? Rond dertig weken toch?



De groeiecho viel enorm mee al ga ze wel eerlijk toe dat het al wat aan de late kant is voor een groeiecho. Het buikje liep 1 week voor, de beentjes precies op termijn, het hoofdje kon ze niet goed meten omdat het al redelijk diep lag, maar niets extreems dus. Ik heb dus het idee dat het allemaal wel meevalt. Ik heb gewoon nog een flinke plens vruchtwater waardoor m’n buik misschien iets groter dan gemiddeld is, maar zelfs dat vind ik persoonlijk nog wel meevallen. Hou alleen wel veel vocht vast de laatste week, beetje een plofkop haha :smiley:

@ Esther dank je! Uiteraard vind je je eigen kind altijd mooi en knap.

Maar het is altijd leuk om ook van anderen te horen dat ze je kind mooi vinden.



@*Esther wrote:

De groeiecho viel enorm mee al ga ze wel eerlijk toe dat het al wat aan de late kant is voor een groeiecho. Het buikje liep 1 week voor, de beentjes precies op termijn, het hoofdje kon ze niet goed meten omdat het al redelijk diep lag, maar niets extreems dus. Ik heb dus het idee dat het allemaal wel meevalt. Ik heb gewoon nog een flinke plens vruchtwater waardoor m’n buik misschien iets groter dan gemiddeld is, maar zelfs dat vind ik persoonlijk nog wel meevallen. Hou alleen wel veel vocht vast de laatste week, beetje een plofkop haha :smiley:




Dat valt wel mee inderdaad.

Bij Stijn lag het buikje 3 weken voor op groei en het hoofdje 2,5 weken.

Alleen de beentjes hadden de juiste termijn.

En toen ik 34 weken zwanger was werd Stijn al geschat op 3000 gram.

En bij 36 weken op 3300 gram.

En hij is geboren bij 38wk3dg met 3570 gram.



En ik vind jouw buik nog steeds niet extreem groot hoor.

Dus ik zou zeggen laat je niet van de wijs brengen.

En blijf lekker genieten van de laatste weken van je zwangerschap.

Hallo meiden, even ons topic wat leven inblazen!!

Hoe is t met iedereen?



Mag hier inmiddels bibben :mrgreen:

Ben benieuwd hoe mn kereltje eruit ziet :inlove:



Maar ik ben nog bezig n babydeken te haken en die is nog lang niet af, dus gupje moet nog even blijven zitten :wink:

Jaaaah Ruth en Esther het is jullie maand!!! :dance:

Oh wat leuk en spannend zeg!



Ik zal eens beginnen met een lijstje waarop we de geboren baby’s kunnen vermelden.

Die zal ik dan na de geboorte van jullie kindjes erop zetten.



(misschien komt Ici zich ook nog wel melden.

Die kwam laatst in het januarimama’s 2011 topic melden dat ze een meisje verwachten en dat zij in stuit ligt.

En daarom met ks gehaald zal worden begin november)



@ Pooh och ik zie dat je een nieuwe ronde bent in gegaan. :hug:

Maar aan de andere kant natuurlijk positief dat je zo’n keurige cyclus hebt.