November & December 2014 stoppers

@ Marlies spannend weer!

@ Missme1 lief dat je informeert! Ik ben een beetje druk.

Nog 4 dagen werken en dan heb ik zwangerschapsverlof!!! Zo’n zin in!

Even alle aandacht richten op de komst van de kleine.

We hadden zaterdag inderdaad weer een groei echo en pretecho.

Qua groei doet ons dametje het prima.

Ik hoefde me geen zorgen te maken met betrekking tot mijn diabetes aldus de echoscopiste.

Nu werkte ons meisje ook wat beter mee met de 3D echo.

In het begin nog wel veel met haar handje voor haar gezicht.

Maar na 30-40 minuten gaf ze haar protest op.

En werd ze rustiger en konden we haar nog even goed bekijken.

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Leuk! Foto. En heerlijk verlof zeg ???

Heb je al getest?!?!?

Nog 1 dagje werken en dan verlof!!!

Zo fijn dat ik me dan even volledig op de komst van de kleine kan gaan richten.

Ik heb het zo druk met gezin, werk en huishouden dat er eigenlijk niet voldoende aandacht naar de zwangerschap ging.

Dat zal straks hopelijk wel anders zijn.

Hier even een foto van ons meisje.

Ze steekt hier net d’r handje in haar mond.

Maar het is wel de mooiste en duidelijkste foto.

@ Marlies hoe is het bij jou?

@ Missme1 bij jou schiet het ook alweer op! Heb je het nieuws al een beetje met je omgeving gedeeld? Hoe zijn de reacties?

Dat neusje!! :inlove:

Ja de meeste weten het nu wel. En vrij wel alleen maar.positieve reacties :slight_smile:

Nu wachten tot de echo van 2.november dan weer een echo. Wie weet zien ze het geslacht wel :mrgreen:

Verlof heerlijk zeg! Geniet er maar van. Voor je het weet zit je weer met zo’n kleintje in je armen!

Ga je borstvoeding geven?

Marlies, hoe gaat t?

:inlove: ja lief he? Dat neusje! Dat herken ik ook heel erg van de 3D echo’s van mijn andere kinderen.

Precies hetzelfde neusje! :inlove:

Jaa ik heb verlof!!! Heerlijk!!!

Vanmorgen bij de vk geweest.

De bloedsuikers en groeiecho’s zijn zo goed, dat ze me beschouwen als ‘normale zwangere’.

En ze laten alles op een natuurlijk beloop, ook als ik over de 40wk ga hoef ik niet perse ingeleid te worden.

Nou beter kan mijn verlof niet beginnen!

Nou voelde vandaag nog niet als verlof, ik ben op vrijdag altijd vrij.

Maar maandag zal dat wel anders zijn. Dan ga ik lekker aan de babywas beginnen!

En ik ga zeker weer BV geven. Beide kinderen 1,5 jaar gevoed. Misschien dat ik de laatste nog wel langer ga voeden.

Bij de eerste gestopt, omdat ik inmiddels 6 mnd zwanger was van de tweede.

En bij de tweede gestopt, omdat ik na 4 jaar zwangerschap en BV wel weer eens mijn eigen lijf terug wilde.

@ Missme1 Wat leuk dat je allemaal positieve reacties hebt gekregen! Hadden mensen het ook verwacht of waren ze verrast?

Heb je al een buikje? Ik kon het haast niet verbergen de eerste 3 maanden. Zo hard ging ik.

Wat leuk joh dat je over 2wk misschien het geslacht al weet!

@ Marlies je bent op vakantie deze week he? Ik hoop dat je met goed nieuws terugkomt!

Mijn allereerste positieve test hield ik in mijn handen tijdens een vakantie op Mallorca! :inlove:

Hey meiden,

Wat een leuke berichten allemaal!

Prachtige echo Miro en wat fijn dat je helemaal gezond bent en nu heerlijk van je verlof kunt genieten!

Missme, mooi dat je positieve reacties krijgt, dan wordt het allemaal nog echter lijkt mij!

Ik ben vorige week op vakantie geweest en we waren 10 minuten ter plekke toen ik ongesteld werd. Heel rot, maar ik had er zoveel afleiding dat ik er hooguit 5 minuten om heb getreurd. Ik moest daar een groep begeleiden, dus geen tijd voor verdriet :wink:

Vandaag een knaller van een eisprong en we hebben het woensdag voor het laatst gedaan. We zullen het vanavond nog een keer gezellig maken en dan hebben we er weer alles aan gedaan! Grappig hoe je toch elke maand weer volledig vertrouwt dat het wel eens goed gaat komen. Komt waarschijnlijk ook omdat ik mijn eisprong en aanloop daar naartoe zo’n drie dagen voel. Dat maakt het wat tastbaarder ofzo?

Heel bijzonder dat ik op vakantie ook twee mensen tegenkwam die hetzelfde mee gaan maken of hebben gemaakt. De één was uitbehandeld en wil net als wij niet voor ivf gaan, de ander had net alle onderzoeken gehad en ook geen oorzaak gevonden net als wij.

We hebben er een uurtje over gebabbeld en dat was dan dat, gewoon verder genoten van de dingen die we nu juist konden doen.

Hier vandaag een flink aan de poets en dan heerlijk weekend.

Miro, ben je al een beetje gewend aan de vrijheid en kom je ook aan de dingen toe die je voor ogen had?

Missme, wanneer begint jouw verlof?

Jeetje meid. Wat ben je sterk, ondanks toch weer die teleurstelling. Maar wat toevallig dat je dan precies 2 mensen tegen komt met zo’n gelijke situatie. Allicht haal je daar weer kracht uit. Of komt nu toch dat wondertje.

Wat is ivf dan exact, bevruchting buiten de.baarmoeder en dan terug plaatsen?

Hey miro. Hoe is het met verlof. Trek je het nog n beetje?

Hier alles ok. Mijn oudste is woensdag aan zijn neus en keel amandelen geopereerd. Daar eigenlijk mee bezig geweest de afgelopen dagen. Maar t gaat hardstikke goed. Hij was heel stoer vond ik zelf.

Verlof pas eind maart hoor, dus dat duurt nog wel even!

Nog even de winter door dus en dan verlof voor jou missme!

Gaat vast sneller dan je denkt, vooral de decembermaand vliegt vaak voorbij.

Fijn dat je dan gelijk met je kindje de lente/zomer ingaat, lekker veel naar buiten!

Bij ivf stimuleren ze de eierstokken tot het produceren van veel eitjes die inderdaad buiten de baarmoeder worden bevrucht. Dit gaat gepaard met veel hormonen en pijnlijke puncties om de eitjes te oogsten.

Als ik 5 jaar jonger was en er zou een medische reden zijn, had ik het misschien wel overwogen. Maar nu voelt het niet oké. Mocht ik nu nog zwanger worden, wil ik dat het een cadeautje is en geen noodgreep.

Maar alle respect voor de meiden die het wel ondergaan, het is geen pretje.

En ja, positief blijven is wel het slimste, ik hou er zelf een beter humeur aan over en mijn omgeving ziet me nog steeds graag komen. Ik voel me een heel gelukkig mens en probeer tevreden te zijn met wat er is en me niet teveel bezig te houden met te willen wat er gewoonweg niet is.

Miro, gaat het.goed of onverwachts bevallen?

Even een berichtje. Ben zo verliefd.

Na 2 knullen krijgen we een meisje!! :mrgreen: :inlove: :inlove:

Aaaah super missme, wat een geluk!!

Meiden sorry voor de stilte van mijn kant.

We gaan even door een moeilijke tijd, vorige week slecht nieuws gekregen over de gezondheid van een dierbare.

Met de zwangerschap gaat alles goed hoor!

En het gaat minder snel dan ik wil, maar mijn checklist wordt langzaam iets korter.

En echt uitgerust ben ik ook (nog) niet. Maar ik voel me redelijk fit, ik mag dus niet klagen.

@ Marlies jammer dat het weer niet raak was. Knap hoe jij steeds de moed erin houdt.

En knap dat je al voorbij de kinderwens durft te denken. Het lijkt mij erg moeilijk.

Ik blijf voor jullie duimen! Hopelijk deze ronde geluk!

@ Missme1 wat leuk dat jullie nu een meisje krijgen!! :inlove:

Ik kan me voorstellen dat je dat erg leuk vindt, na 2 jongens.

Is je oudste goed opgeknapt na zijn operatie?

De oudste is goed hersteld. Sindsdien ook meteen nacht zindelijk. Dus hardstikke trots.

Maar rommelt t bij je?! Ben zo benieuwd! !

Hier alles nog rustig.

Wel wat voorweeën af en toe. Maar niks waar ik zenuwachtig van wordt. :wink:

Wel veel stress om de ernstig zieke dierbare.

En dit weekend ook een rotweekend, omdat mijn zoontje kroep had.

Vooral zaterdag op zondag hebben we nauwelijks slaap gehad, omdat hij steeds in paniek en helemaal benauwd wakker werd.

Gelukkig ging het afgelopen nacht weer goed en hebben we onze verloren slaap weer ingehaald.

Mijn dochter zei vanmorgen dat de baby voor Sinterklaas geboren wordt.

Geen idee of ze voorspellende gaven heeft. Maar ik hoop stiekem wel dat ze gelijk krijgt.

Missme, dat scheelt weer een hoop luiers!

Miro, heftig lijkt me dat zo’n kroep. Gelukkig is dat weer achter de rug.

Slaapgebrek kan ik heel slecht tegen… waarschijnlijk minder handig, mocht ik óóit… :wink:

Hier een rare maand. Vanaf cyclusdag 4 al klachten die ik normaal rond en na de eisprong heb. Steken in de eierstokken en zere borsten.

Houdt ook al de hele maand aan, nu op dag 19. We hebben extra goed ons best gedaan en mogen nog zeker een dikke week wachten.

Ik zal voor je duimen Miro, dat het komt wanneer jij wil en het belangrijkste, dat alles goed gaat! :pray: :thumbup:

Jeetje Miro, dat is pittig zeg!. En voor sinterklaas zou leuk zijn haha!

Marlies, spannend zeg!!! Ik duim extra hard.

Ik heb net de VK gebeld. Maak me toch zorgen omdat ik nog steeds.niks voel. De 1e voelde ik met 14wkn. De 2e ondanks placenta voor met 18 weken. En nu.niks en toch 20wkn… :shock:

15.10 mag ik even komen luisteren.

@ Marlies mijn duimen draaien weer voor je!

@ Missme1 wat vervelend dat je de kleine (nog) niet voelt bewegen.

Hoe was het bij de vk?

Hier alles nog rustig hoor. :wink:

Alles goed! Bewegelijk, hartje klopte, en nog steeds een meisje ???

Nu wachten op jouw baby!

En en en komt de baby voor 5-12?!

En.een positieve test? :pray: :kaars: :pray:

Op 12 december ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter!!

Ik was toen 40 weken en 4 dagen.

Ik zal jullie de naam even sturen in een pb. :wink:

Miro, van harte gefeliciteerd!!

En wat een prachtige namen :inlove:

Ik wens jullie heel veel geluk, gezondheid en liefde met elkaar.