November 2005 stoppers

Hoi Janinepien, welkom!

De banner kun je aanmaken via: http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm De code die je daar krijgt kun je in je profiel plakken bij het vakje ‘onderschrift’. Wat je kunt doen is het aantal dagen invullen die je had voor het slikken van de pil. Mocht je niet meteen zwanger raken (wat ik natuurlijk wel voor je hoop), dan merk je de komende cyclussen snel genoeg wat je werkelijke cyclusduur is. Je maakt hem steeds opnieuw aan als je weer ongesteld geworden bent. De banner geeft zelf de vruchtbare periode aan, 14 dagen voor je volgende (hopenlijk niet komende) menstruatiedag (NOD) zet hij je eisprong neer (groenste balkje)

Je kunt ook allerlei trucjes gebruiken om je vruchtbare periode te bepalen, zoals temperaturen, slijm beoordelen, ovulatietesten, enz. Of je die gebruikt moet je zelf weten, hangt er ook vanaf hoe serieus je meteen aan de slag wilt ermee. Ik heb ondertussen wel wat info op een rijtje staan, dus zeg het maar als je er wat info over in een PBtje wilt.

Veel plezier hier!

Groetjes, Nikki

he janinepien!!!

welkom bij de club!!!

lekker weer iemand erbij om ervaringen mee uit te wisselen.

knuffel meis

he janinepien,

nogmaals welkom… het is hier gezellig en als er vargen zijn stel ze…kunnen we van leren :stuck_out_tongue:

Hoi meiden,

Janinepien, welkom hier. Ik was om dezelfde reden destijds aan de pil gegaan en de eerste paar keer was het ook weer superheftig. Dat is daarna minder geworden, dus meid… er is hoop!!

Vanochtend een test gedaan, maar het bleef bij 1 streepje… :?

Woensdag moet ik naar de tandarts en het schijnt dat die dus niet verdooft als je zwanger bent. Het moet wel verdoofd worden, dus ik moet maar wel even opzoeken hoe dat zit. Of weet iemand van jullie dat??

Groetjes Garfield

Hey Garfielt,

Balen dat die test negatief is :? Maar hopelijk ben jij gewoon zo iemand die in het begin weinig hcg aanmaakt en dus wat later positief test :pray: :pray:

Wat betreft die verdoving, zover ik weet kan dat helemaal geen kwaad hoor, er is mocht je inderdaad zwanger zijn ook nog geen uitwisseling van bloed. Een foto moet je uiteraard wel heel erg mee oppassen want dat is wel schadelijk, dus een loodschort voor als je (misschien) zwanger bent. (helaas hebben niet alle tandartsen zo’n schort) :think:

Groetjes Kes :-*

ja garfield dat moet je zeker maar ff uitzoeken!!!

na hoeveel dagen geeft de tester uit dat je zwanger bent dan??? want als je het nou niet zeker weet wat dan als je naar de tandarts gaat van de week???

zo ben ff een ochtendje vrij en ik heb heerlijk uitgeslapen!!!

ik zit nu nog lekker in mijn pyjama achter de pc maar ik moet zo wel ff boodschappen doen dus die pyjama moet ff ingewisseld worden voor kleren!!! :smiley: :smiley: :smiley:

zo te zien is het een koude nacht geweest bij ons was het gras gewoon wit bevroren!! heerlijk idee dat de winter er weer aankomt ik ben namelijk een groot winter fan!!!

maar dan moet het natuurlijk wel gaan sneeuwen als het kerst is.

hebben jullie al leuke plannen voor de decembermaand???

wij niet!!! en dat vind ik ook helemaal niet erg.

wij gaan ieder jaar naar mijn ouders en dezekfde dag ook nog naar mijn schoonouders toe.

is erg leuk hoor maar bij mijn ouders is het zo saai!!! en als ik dan bij mijn schoonouders ben kom ik er achter dat het ook anders kan gelukkig.

zo nou weer genoeg gekletst ik ga mij maar eens aankleden en dan ff boodschappen doen.

fijne dag vandaag ladies en tot snel

knuffel nathalie

Ha meissies

Dank voor de leuke reacties!

Nikki, ik heb zo’n bannertje gemaakt, ik hoop dat hij het nu doet! Mijn cyclus is korter dan 28 dagen (was het tenminste altijd), dus maar op 25 gezet. Zou komende woensdag ovulatie moeten hebben, maar heb nu wat steekjes die hier op lijken, dus zou maar zo dus 25 dagen kunnen zijn. Is dus nog aan te passen als het anders moet begrijp ik, leuk hoor…

Voorlopig ga ik me denk ik nog niet op temperaturen storten, laat de boel maar even op gang komen eerst. En als het al snel lukt, dan is het alleen maar leuk!

Goed om te horen Garfield, dat die pijn later minder werd, hoop het maar! Ik had ook een zwaardere pil dan normaal, door die lichte brak ik heen. Op zich is dat wel gunstig nu, betekent misschien wel dat mijn cyclus erg hardnekkig zijn eigen willetje heeft en het dus snel weer op gang komt?!

Nou, zometeen ga ik ff lekker sporten samen met mijn vriend, gezellig! En wat dingen regelen voor ons huis. Zitten nu met hypotheek, bankgarantie etc. Wel veel dingen tegelijk aan je hoofd op deze manier, maar goed.

Trouwens, wie van jullie slikt foliumzuur?

Doei!

Hmmm banner ging niet helemaal goed…

Nog maar een poging wagen dan!

Voelen jullie je ook altijd zo ‘wiebelig’ als je ovuleert? Tikkie duizelig en buikpijn??

Laatste keer dan voor de banner. Volgens mij moeten de dagen er ook onder komen te staan?!

Joepie hij doet het!! :dance:

Goedemorgen dames,

Balen Garfield, maar wie weet test je later positief! Geduld is een schone zaak zeggen ze… :?

Bij ons was het gras ook helemaal bevroren vanochtend, leuk gezicht. Ik kan me ook vreselijk verheugen op de winter, maar dan moet het inderdaad wel echt winter worden, en niet dat gekwakkel met regen en 2 graden boven nul… :roll: We hebben ook nog weinig concrete plannen dit jaar voor december. Meestal is de strijd rond deze tijd al losgebartsen wie op welke avond waar verwacht wordt, maar nu is het nog steeds erg stil. Ik vind het niet erg, waarschijnlijk blijft er in ieder geval 1 kerstdag over met zijn tweetjes (andere bij mijn schoonfamilie), en dat is best leuk voor een keertje. Lekker samen op de bank met filmpjes!

Janinepien, het is gelukt met je banner!! Mooizo…

Ik hoop voor je dat je cyclus inderdaad zo sterk is dat hij snel weer zijn eigen ritme vindt. Wel vervelend om die extra bloeding en pijn te hebben (had ik ook na de pil), maar het is voor een goed doel moet je maar bedenken :smiley:

Wat de foliumzuur betreft, ik slik het. Ik ben 4 weken geleden al begonnen. Het wordt sterk aangeraden!

Ik heb zelf niet veel te melden. Mijn eisprong laat voorlopig nog even op zich wachten, maar ik blijf geduldig. Wel interessant die testen doen elke ochtend, maar ik kan me voorstellen dat het ook op de zenuwen kan gaan werken dit… Ik doe het denk ik ook alleen maar deze maand, omdat ik het boeiend vind om uit te vinden, maar als het niet raak is dit keer, ga ik maar niet elke maand ermee aan de slag. Het moet wel leuk blijven :slight_smile:

Groetjes, Nikki

He Garfield!

Wij adviseren “onze” zwangeren om gewoon verdoving te nemen als ze dat nodig hebben!! Je kan het gerust nemen hoor! Ik moet er niet aan denken om zonder verdoving een gat te laten boren, maar dat komt dan ook omdat mijn zenuwen heel erg aan de oppervlakte liggen! Dus ik ben gelukkig geen aansteller… :mrgreen:

Succes woensdag!! En, weet je al meer?

BTW: Jij kletst ook niet meer zo vaak bij de juli-stoppers??? :think:

Heeey

Nikki wij lopen wel redelijk gelijk met de banner, spannend.

Ik kan me voorstellen dat je niet elke maand gaat meten. Ik wil het ook niet teveel mijn leven gaan laten beheersen, eerst maar 'es gewoon niet teveel bij nadenken, dat kan altijd nog!

Kerst, jeetje, dat lijkt nog zo ver weg! Ik ben ook gek op de winter, althans, op sneeuw. Met dat krabben van de autoruiten heb ik niet zoveel!!

Meestal met Kerst is het (lekker standaard) ene dag bij mijn familie, andere dag bij schoonfamilie. Voorlopig is er nog niks concreet en dat maakt mij echt niks uit. Ik ben ook wel van de dvd’tjes op de bank met wat kaarsjes enzo!

Garfield, jeetje wat spannend. Misschien dat de test het nog niet aangeeft omdat het nog maar 3 dagen is?! Gewoon over een paar dagen nog een keer proberen… En wat betreft de tandarts: bel ff met de assistente, die weet vast hoe of wat, dan heb je daar ook geen zorgen over.

Suc6!

PS. Echt gezellieeeeeeeeeeeeee ditte.

hallo Janinepien,

ik slik foliumzuur, ben ik mee begonnen toen ik de laatse pil innam…

He meiden,

Smarty, ik was sowieso even wat minder actief op KOK vorige week. Ik heb het erg druk gehad met mijn studie. Maar ik heb wel tussendoor mee gelezen hoor. Hebben jullie nou al iets gehoord na het weekend op jullie bod??

Nikki, ik vind het gewoon om de ov. testen te gebruiken zodat ik weet wanneer ik ongesteld moet worden. Natuurlijk hou ik ook in de gaten wanneer mijn eisprong is, maar ik ben er daardoor niet méér mee bezig ofzo. Ik hou van duidelijkheid en regelmaat, dus wat er nu gebeurt, vind ik niet zo leuk. Dan liever óf ongesteld óf een positieve test. Nu hang ik er een beetje tussenin. Maarja, zoals je al schreef: geduld is een schone zaak :wink:

Groetjes Garfield

Hoi Janinepien, welkom! :oops: Sorry heb geloof ik over je eerste berichtje heen gelezen :doh: Maar gezellig dat je bij ons komt meeschrijven :mrgreen:

Ik gebruik Gravitamon, zit ook foliumzuur in en ook vitamientjes en das ook nooit weg :wink: Werk zelf in de kraamzorg en meeste verloskundigen adviseren dit sowiezo als je eenmaal zwanger bent, dus ben der maar gelijk mee begonnen.

Ik denk zelf dat mijn eerste cyclus na de pil ook korter gaat worden dan 28 dagen, dus denk dat ik maar eens een extra banner erbij ga zetten…

1 met de gemiddelde cyclusduur en 1 met de eisprong op de dag waarvan ik denk dat ik hem heb gehad :think:

Oja trouwens tipje voor als jullie zwangerschapstesten willen gaan kopen.

via internet kun je ze erg goedkoop bestellen, dus effe zoeken via google of mij effe PB sturen (volgens mij mag je hier namelijk geen commerciele link plaatsen :shifty: ) Ik heb ze zelf net besteld, zodat ik wat in huis heb als ik een keer moet (wil) testen. Heb der nu 5 voor nog geen 12 euro, en das inclusief verzenden. 2 verschillende merken zodat ik dan kan uitproberen welke fijner is… als ik eenmaal zover ben dan :mrgreen:

Nou dames ik ga nog effe douchen en dan me bed opzoeken, sta vannacht weer op wacht voor bevallingen.

Groetjes Kes :-*

Hoi!

Garfield, heb je al nieuws? Ik snap helemaal wat je bedoelt wb de onzekerheid. Als je vrij zeker kunt weten dat je NOD op een bepaalde dag is, door het testen van je ei, dan lijkt het me frustrerend/verwarrend als je menstruatie niet komt en je test negatief. Erg vaag… Hoop dat je snel duidelijkheid hebt (liefste met een positieve test uiteraard :wink: )

Janinepien, we lopen inderdaad bijna gelijk, spannend. Kunnen we samen duimen over 2 weekjes :smiley:

Kes, ik moest wel een beetje lachen om je dubbele banner, gek gezicht hoor. :wink: Maarja, je kent je cyclus nog niet, dus dit is best slim zo :thumbup:

Ik heb ook een vitaminepil speciaal voor voor en tijdens de zwangerschap (en evt. tijdens borstvoeding stond op het potje…). Het is alleen een ander merk dan Gravitamon, maar wel met hetzelfde doel (en uiteraard ook met de extra foliumzuur er in) Moet ook goed zijn toch? Ik vind het wel een lekker idee die extra vitamientjes.

:-* , Nikki

garfield ik ben voor je aan het :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!

nog even een vraagje: is alleen foliumzuur voldoende of moet je preparaat slikken waar meerdere vitamines in zitten speciaal voor zwangeren of diegene die zwanger willen worden???

ben vandaag lekker vrij en ga vanmiddag dus ook weer naar mijn huisje toe om te behangen en te verven!!!ik ben het nou wel een beetje zat hoor!!! :evil: :evil:

maar goed het is voor een goed doel!!! :mrgreen: :mrgreen:

fijne dag dames en tot snel

knuffel meissie

Als je gezond eet is foliumzuur voldoende.

:-* jentel

hmmm dan is nu dus de vraag: eet ik wel gezond???

op het moment niet maar dat komt ook doordat we aan het verbouwen en verhuizen zijn dus ja dan schiet gezond eten er nog wel eens bij in.

maar ik eet wel genoeg groeten en fruit op een dag!!!

maar ik eet meestal te snel of do combi is niet goed(brocolli met patat).

ik ga mij er gewoon even in verdiepen en ik kom er wel uit denk ik.

jentel bedankt voor je advies!!! en suc6 met zwangerschap!!!

knuffel meissie

Hallo dames,

Ik ben sinds afgelopen zondag gestopt met de pil, na 6 jaar gebruik. Ik ben 22, ga net samenwonen, en we willen dolgraag een kindje!

Even een vraag, als je stopt met de pil, wordt je dan gelijk al ongesteld. En als je daarvoor al geklust hebt, kan je dan al zwanger zijn?

Suc6 dames!