November 2004 gestopt met de pil! Deel 4

Hey meiden!

sonja, smurf, bambino, jullie zijn alweer op/ over de helft! nu begint het echt al heel wat te worden he?

Mirrie, voor jou zijn de kwaaltjes hopelijk snel weer over. Nog twee weekjes tot je eerste 'mijlpijl’maar.

Nou ja, twee weekjes, duurt allemaal wel lang he. Of vinden jullie dat wel meevallen tijdens je zwangerschap? nu ik die ovutesten doe wordt ik helemaal ongeduldig. Moet ik eerst op dat ei wachten en daarna ook nog eens op de rooie duivels (nou ja, daar zit ik dan weer niet op te wachten ;)). Vandaag een roze streep op mijn test, bijna positief dus. Nou ja, we klussen rustig verder. Dat is gelukkig geen straf :slight_smile: Temperatuur is nog steeds laag, dus dat klopt dan wel weer met die test. Mijn ei komt dus duidelijk later dan ik eerst dacht. Wie weet is dat de oorzaak dat het tot nu toe nog niet gelukt is (en natuurlijk het feit dat we tijdens het 'echte’klussen in ons huis 's nachts geen zin meer hadden in klussen :wink: ). Nou ja, genoeg gekletst.

Laten jullie weten hoe de echo’s waren?

doei! maya

Goedemiddag!



Maya, ik hoop dat die testen je wat duidelijkheid geven!



We hebben de echo gehad, alles zag er prima uit!

Was even vergeten dat ze dan ook checken of alle organen enzo wel goed zijn…en dat zag er goed uit gelukkig!

Enne…het wordt een meisje!!!

Hebben we straks zo’n echt meidengezin, geweldig!

Ben helemaal in de wolken :inlove:

Sonja, leuk zeg weer een meid!!

Heb vanmiddag ook weer een echo gehad en alles was goed.

Kleintje was salto’s aan het maken hahaha.

Ben 3 dagen langer zwanger en a.s woensdag alweer 12 weken.

Volgende echo 22 juli en dan weten we wat het gaat worden :smiley:



Groetjes,

Mirrie

Hoi Hoi,



Ben donderdag weer bij de verloskundige geweest. Omdat mijn bloeddruk weer te hoog was kon ik tegelijk afscheid van ze nemen en moet ik nu naar de gyn in het ziekenhuis, thuis bevallen is dus al geen optie meer voor mij. Ook moet ik waarschijnlijk na de bevalling 2 dagen blijven en heb ik dus kans dat ik veel eerder moet stoppen met werken en zelfs dan al plat het ziekenhuis in moet. Hopelijk valt het mee straks en als ik moet stoppen met werken dat ik dan wel thuis mag blijven. Vanwege mijn lange cyclus ben ik volgens de verloskundige nu 11 weken en 2 dagen, 30 mei moet ik komen voor een echo dus ben benieuwd of dit ook klopt. Ze kon donderdag wel heel in de verte het hartje horen, dus dat was wel heel gaaf :dance: Ben eigenlijk nu benieuwd of ik iets meer info op het net kan vinden over hoge bloeddruk, er staat wel een klein stukje in de nieuwe ouders van nu, maar ik wil graag meer weten. Dus als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graag van jullie!



Groetjes, Danielle

Goedemorgen,



Sonja> Wat leuk zeg dat je er een meid bij krijgt. Vertellen jullie het aan iedereen of houden jullie het lekker geheim tegenover familie en vrienden?



Mirrie> Wat een mooie duidelijke echo heb jij zeg. Echt heel duidelijk alles op te zien.



Vond mijn echo minder duidelijk, maar was bij de eerste echo dan ook al 15 wkn zwanger. Wij gaan op 29 juni een pretecho laten maken. En ik denk dat ik het ook wel wil weten wat het word. Mijn mannetje wilde eerst niet weten wat het wordt, maar nou vertelde hij gisteren dat hij al 2 wkn zit te twijfelen (dat wist ik helemaal niet) Hij wilt het nu misschien toch wel weten. Ik heb hem ook maar gezegd dat hij er maar rustig over na moet denken. Maar zou het wel leuk vinden als hij het ook wilt weten.



Afgelopen donderdag merkte ik bij het plassen wat bloed bij het afvegen. (het was echt een klein beetje, en leek ook meer oud bruin bloed) En ik ben er wel erg van geschrokken en maakte me meteen zorgen. Dus toen ik thuiskwam meteen de VK gefaxt en die zei dat het geen kwaad kon zolang ik geen helderrood bloed verloor. Wel heb ik ook voor de zekerheid bij de HA mijn urine laten onderzoeken op blaasontsteking. Maar alles was schoon op wat bloedsporen na. Ze zei ook tegen mij dat als ik twijfel dan kon ik gewoon weer komen om mijn urine te laten onderzoeken. Dus wel gerustgesteld. De volgende dag ook gelukkig geen bloed meer gezien. Wil nu toch ook wel proberen om wat rustiger aan te doen, want merk dat ik deze week toch te druk ben geweest. Morgen hebben we lekker een rustig dagje en doen we helemaal niks…heerlijk!



Zo lang verhaal nu…dus ga maar gauw eens aankleden!



Fijn weekend!



:-* Bambi

Hoi meiden!



Leuk Sonja een meid!!!Gefeliciteerd!



Bambi ik zou me ook echt zijn rotgeschrokken. Maar inderdaad oud bloed is helemaal niet erg dat kan door alles komen…



Klein wonder, kan je helaas niets meer vertellen over een hoge bloeddruk…die van mij is juist laag…hoop dat je nog lekker kan genieten hoor!!!



Maya> succes met klussen, zo te horen komt je ei er echt aan :dance:



Mirrie, mooie echo! Echt duidelijk te zien.



Wat ik zo geinig vind is dat iedereen zo’n geheel andere vorm baarmoeder heeft!! :slight_smile: De mijne is meer een hartje, die van mirrie langwerpig in de breedte en mijn schoonzusje meer in de hoogte haha!



Degene die ik vergeten ben…sorry



Hier alles goed. De kleine was van de week ontzettend druk waardoor mijn man en ik tot half 1 's avonds nog aan het genieten waren van de kleine hump die bleef schoppen haha! :inlove:



Afgelopen twee dagen was hij juist errug rustig en dan maak je je weer zorgen. :wall: Maar gelukkig gisteravond was hij weer duidelijk aanwezig.



Ga zo dadelijk even naar de prenatal. Lekker neuzen en shoppen waarschijnlijk. Er is altijd wel iets leuks te vinden!

Manlief is het hele weekend met zijn vrienden weg…mis hem echt vreselijk! Normaal ook wel maar nu is het veel erger…zal wel door de hormonen komen. :cry:

Gelukkig belde hij vanacht nog even en toen kon ik heerlijk lekker gaan slapen :lol:



:-*

Hoi meiden!



Da;s zeker schrikken Bambi! Gelukkig dat alles oke is.

Bij de echo vroeg die vrouw trouwens ook of ik bloedverlies had gehad, want ze zag nog een stolseltje…Maar dat is me gelukkig bespaard geblevn, laat stolseltje er maar lekker in toch?!



Gisteren feestje gehad, voor mijn verjaardag en ons huis.

Was erg gezellig,erg druk, erg vermoeiend, jullie kennen het wel.

Gelukkig was Esmee vanochtend in een goede bui en heeft tot half 10 in haar bedje zitten spelen.

We wilden het geheim houden van nummer 2, maar helaas heeft gisteren erg sneaky iemand bij mijn vriend eruit gekregen dat het een meisje wordt. En zich toen ook nog versproken tegen mijn schoonouders :doh:

Niet leuk…



Fijn weekend nog!

Hoi hoi,



Ik zal wel een zeikerd zijn maar maak me wel heel erg ongerust over het volgende. Zoals gezegd is mijn bloeddruk te hoog, onderdruk is 96. Nu ga ik 9 juni op vakantie en we gaan vliegen. Ik vind vliegen dus helemaal niks en maak me altijd hartstikke zorgen, mijn hart klopt mijn keel uit en natuurlijk stijgt me bloeddruk dan ook enorm. Ik ben zo bang dat ik daardoor mijn kindje dus wat aan doe dat ik het liefst de reis annuleer en dan maar thuis blijf. Mijn man denkt er wel hetzelfde over, maar als ik nu annuleer moet ik 75% alsnog betalen, heel misschien krijgen we wat terug via een schade formulier maar dat is nog maar de vraag. Natuurlijk ga ik na het weekend tegelijk de gyn bellen voor advies, maar nu duurt het weekend natuurlijk eindeloos lang. Wie herkent dit of kent iemand met hetzelfde probleem en weet evt of dit ook echt gevaarlijk is???



Danielle

Hallo allemaal!

Danielle, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt over je bloeddruk en ik kan me ook goed voorstellen dat je die reis wilt annuleren. Heb je geen annuleringsverzekering? dan kun je vaak geld terugkrijgen als je om medische redenen niet kunt gaan en daar lijkt me dit typisch een goed voorbeeld van. En als je geen voorpret kunt hebben voor je vakantie, dan mist dat ook een beetje zijn doel toch? Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat je het cancelt.

Sonja, een meisje, leuk! Heeft Esmee er straks een zusje bij, gezellig hoor!

Mirrie, wat een mooie echo. Ziet er al helemaal echt uit! en fijn dat je nu bijna aan de 12 weken zit.

Ik heb zowaar eindelijk positief getest op de ovutest gisteren. Heb dus pas op dag 20 mijn ei! en dat terwijl ik een vrij korte cyclus van 26 dagen heb…? Nou ja, we klussen vrolijk nog even verder en dan breken volgende week weer de spannende dagen aan :pray: .

Dag allemaal, fijne week! x maya

halloooooo!

ik ben een beetje in shock. Net op internet wat gezocht over het feit dat mijn eisprong zo kort voor mijn nod is. Blijkt dat dat niet normaal is en nooit kan lijden tot zwangerschap. Je ‘luteale fase’ (tijd tussen eisprong en menstruatie) moet namelijk minstens 10 dagen zijn en is bij mij dus maar 7 dagen! Als er dan bevruchting optreed spoelt het eitje gewoon weer weg met je menstruatie…

Ik zal dus wel weer gewoon rooie duiveltjes ontmoeten zondag of maandag. Maar dan ga ik volgende week wel meteen naar de ha, want ik begreep dat je er met medicijnen, clomid ofzo, wel goed wat aan kunt doen.

MOOI KLOTE! :cry:

maya

Inderdaad :evil: Maya als dat zo is! Maar als het met medicijnen te behandelen is blijft het er positief uitzien toch!! Hou moed!!!



Met mij gaat het vandaag iets minder…ben vanmorgen keihard met mijn fiets gevallen onderweg naar mijn werk. Kwam uit een zijstraat van rechts maar een stel pubers gaf me geen voorrang :evil:

Hierdoor moest ik remmen en glee zo in volle vaart onderuit. Dacht meteen los die fiets want ik wilde niet het stuur in mijn buik hebben!

Vervolgens heb ik geprobeerd om alles met mijn handen en knieen op te vangen want het was echt een buikschuiver idee. Gelukkig niet op mijn buik pijn maar mijn rechter hand is helemaal geschaafd en beide knieen dik, geschaafd en blauw :cry: Ben giga geschrokken!!

Die stomme pubers fietsten gewoon door. Gelukkig was er een ontzettend aardige dame die me binnen liet om een pleister te plakken en mijn wondjes schoon te spoelen die vol grind zaten…



Vanavond maar een lange warme douche want als ik het zo voel heb ik morgen echt overal spierpijn…



:-*

Pffff Smurf, da’s echt niet leuk!!!

Stelletje rotpubers :evil:

Die van ons worden niet zo.

Gaat het nu weer een beetje?



Maya,dat zou mooi k#t zijn als dat zo was, en het al die tijd daarom niet is gelukt.

Gelukkig dat er wel wat aan te doen is, alles komt goed!



Hier alles zijn gangetje verder, ben morgen precies op de helft!

Gaat zo snel!!!

Jeetje smurf, dat is niet zo best! Gelukkig heb je al een ingebouwde ‘buik-beschermings-reflex’ :wink: Je zal wel flink onder de blauwe plekken zitten. En misschien ook spierpijn vandaag? Wat stom dat die pubers gewoon doorreden. Wat krijgen die voor opvoeding?!

Danielle, heb je al besloten over je vakantie?

Ik ben nog steeds een beetje van slag vandaag. Gisteren was ik heel verdrietig. Ik weet wel dat het allemaal wel goed kan komen, maar het idee dat er nu misschien een bevrucht eitje in mij rondzwemt dat er straks met de rode duiveltjes gewoon weer uitgespoelt wordt vind ik heel naar. Maar goed, maar aan andere dingen proberen te denken vandaag.

Eerst maar eens aan het werk! Fijne dag allemaal!

x maya

Hoi meiden,



Smurf> Dat was wel effe schrikken zeg! Wat een rot pubers zeg! Zo wil ik mijn kind niet opvoeden. Hoe voel je je vandaag? Spierpijn of blauwe plekken? Gelukkig maar dat je niet op je buik bent gevallen, maar liever natuurlijk dat het helemaal niet was gebeurd.



Maya> Wat vervelend zeg! Kan me wel voorstellen dat je nu daarover gaat piekeren. Maar moed houden hoor!



Hier niet echt veel nieuws te melden. Geniet nu vooral van het mooie weer :stuck_out_tongue:



:-* Bambi

Inderdaad vervelende pubers. Alhoewel ik niet denk dat het iets met opvoeding te maken heeft maar meer met de leeftijd :wink:



Voel me vandaag een heel oud wijf haha! Alles is stijf. Ondanks de kneuzingen ben ik allang blij dat er niets met de kleine is. Heb me er echt over verbaasd dat je in een fractie van een seconde nog aan dat soort dingen denkt :smiley: Gelukkig maar!



Verder eigenlijk heel weinig te melden…



:-*

hallo meiden,

wat is het warm he vandaag. Nu is het nog wel uit te houden, maar 's middags is het om mijn kamer meestal niet te harden. We krijgen binnenkort airco op het werk, maar voorlopig is het dus nog even zweten 8)

vandaag dag 24, dus het aftellen begint weer. Ondanks mijn ‘ontdekking’ deze week toch wel weer spannend. Heb deze maand helemaal geen last van ongi-tekens. Zo heb ik geen enkele pukkel, terwijl ik normaal echt helemaal onder zit na de eisprong. Zou het dan toch door mijn nieuwe dagcreme komen?:wink:

Alvast fijn weekend allemaal, lekker genieten van het zonnetje!

x maya

Spannend Maya, we tellen met je mee af :pray:

Zou wel gaaf zijn als het jullie gelukt was.



Hier alles zijn gangetje verder, behoorlijk warm, dus doen erg relaxt vandaag!

Wat een heerlijk weertje!!

Lig lekker te bakken in mijn bikini. Dankzij de verkoelende zeewind is het zeer goed uit te houden!!! :stuck_out_tongue:



Gisteren bij de verloskundige geweest voor controle. Alles was goed. De kleine groeit goed volgens haar, volgens groei loop ik nu een week voor :inlove: Ben nu in totaal 8 kg aangekomen wat erg netjes is volgens de vk.



Nu moet ik iedere drie weken langs komen.

Ga maar weer eens heerlijk van de zon genieten. Wel begin ik te verbranden zie ik nu ik binnen zit…hmmm nog maar eens insmeren!



:-*

Hoi meiden,



Normaal vind ik het heerlijk als het zo warm is, maar nu even niet! Vind de hitte verschrikkelijk. Gelukkig staat er hier vandaag wel een windje, dus is het nog wel te doen.



Vanmorgen naar de stad geweest en kon het weer niet laten om spulletjes te kopen. Heb me lekker uitgeleefd…een slaapzak, muziekmobiel van Nijntje, fotoalbum van Nijntje, babypakje gekocht. En voor mezelf een badpak. Had deze week een gave bikini gekocht met allerlei vrolijke kleurtjes bij Prenatal voor maar 20 euro, maar het bovenstukje zat niet lekker. Teveel bloot en mijn (.)(.) hingen erin…echt geen gezicht. En als ik hem in mijn nek strakker trok deed dat weer zeer. Dus nu maar een badpak, want wil wel graag zwemmen!



Fijn weekend verder!



:-* Bambi

Hey allemaal!

Ja, was inderdaad een heeerlijk weekend. Ik heb het hele weekend in de zon gelegen 8) en roseetjes gedronken. Echt een super-relaxed weekend.

Rode duiveltjes zijn nog niet gesignaleerd. Mijn temp was ook nog steeds hoog vanochtend. Verder heb ik geen ongi-gevoel, maar ook geen tekenen van zwangerschap ontdekt. Begin nu toch een beetje zenuwachtig te worden. Mijn langste cyclus tot nu toe was 27 dagen en zit nu op dag 28… :pray:

maar mijn ventje zegt dat ie pas zenuwachtig wordt als ik langer dan een week overtijd ben, omdat ik niet echt heel regelmatig ben…

wordt vervolgd!

-x- maya