Nouu jaa zeg

ik heb echt helemaal niets met carnaval. Vind de muziek helemaal niets, dat gehos niet en het drinken erbij ook niet. Maar jouw kiddies zijn helemaal :inlove: Donna!

@Kroes wrote:

wat ik mij altijd afvraag:

waar komt in vredesnaam de term Alaaf vandaan?

(ik ben dus geen carnavalsvierder)




even opgezocht





De term Alaaf is een carnavals-groet afkomstig uit de Keulse Carnavals-traditie. De oudste schriftelijke vermelding van het woord is te vinden in een petitie van Vorst Metternich aan de Keulse Keurvorst in het jaar 1635. Oorspronkelijk is het een uitroep bij het uitbrengen van een dronk. Sinds het begin van het moderne Carnaval in 1823 wordt `Köl

Ik ben van Enschede verhuisd naar Brabant, maar in Enschede waren wij ook echte carnaval vierders en we zaten bij een vereniging (De OPA’s) ik ben miniprinses en dansmarieke geweest, mijn vader prins, mijn moeder verzorgde de dansmariekes)













:mrgreen:







Nouja en hier in uden word het ook gewoon gevierd natuurlijk :mrgreen:

We doen er niet zo veel aan want vriendlief vind carnaval vreselijk (brabander). Ik ga morgen met Damian naar de kindercarnaval en zondag misschien ook.

chelleke… wat schattig… hier komt vriendlief ook uit brabant… maar wij waren eerst alle dagen weg… ben zelfs nog dansmarieke geweest (van mijn 14e tm 18e)

Alaaf! Als rasechte Brabantse doe ik er … niet aan mee! Ik heb er zoveel mee dat ik dus als echte ontaarde moeder helemaal vergeten was dat Jim vandaag op het kdv carnaval moest vieren :oops: :wall: . Gelukkig lijkt ie op zijn moeder en hoeft het voor hem allemaal niet zo hij wilde niet verkleed en was dus gelukkig ook niet de enige :mrgreen: .



Ik ga trouwens wel volgend jaar naar de optocht in Den Bosch kijken als ik van Nannietje mee mag, want ik vind het wel leuk als de jongens er iets van mee krijgen en als ze wat groter zijn gaan ze met opa en oma mee carnavallen een weekendje op opa’s werk (pa werkt in een soort wijkcentrum waar ze carnaval vieren).

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Alaaf Alaaf Alaaf



Wij vinden het hier helemaal te gek, maar ja daarvoor zijn wij ook

echt Limburgers

Heerlijk vanaf vanmiddag tot en met woensdag!!!






woensdag mag hier geen carnaval meer gevierd worden hoor.

Dan is het aswoensdag en begint het 40 dagen vasten!!!





maar ook hier wordt het volop gevierd.

van mn 12e tot mn 18e dansmarieke geweest, daarna 6 jaar lang leidster geweest van de nieuwe danmariekes, mijn man heeft jaren in de raad van 11 gezeten.

op dit moment zit ik in de organisatie van de kindercarnaval en mn man is voorzitter bij de podium bouw van het gala.



het echte feesten staat hier ivm de kids op een laag pitje, maar ooit komt dat wel weer.

ik zag vanmorgen een 16 jarige jongen verkleed als mega mindy :mrgreen: maakte mijn dag goed!



ella ging verkleed als lieveheersbeestje naar het kdv en heeft op mijn arm mee gedaan in de polonaise!

Ik ben een echte Limburgse en vind dr geen zak aan…



Ik haaaaaaaaaaat carnaval…



Ik haat verkleden… doe er ook niet aan mee…



Ik haat in de kou naar de optocht kijken en mensen die allemaal die irritant kleine rot confetti in je haar gooien…



Ik haat die syntetische rot pakjes die ik mn kind moet aantrekken… kots…



Ik haat al die stijve knakkers die met carnaval ineens allemaal heel lollig doen en je groeten… door het jaar zeggen ze niks en met carnaval ineens losgaan… ik vind dat altijd zooooooo raar… idioten…



Ik haat dat gezuip en al die kots s’morgens op de straat…



Ik haat die huppeltrutten met korte rokjes die zich na de carnaval ziek melden omdat ze met gabberpietjes hebben zitten viezelevozelen ergens op de motorkap van 1 of andere auto…





Ik vind het verplicht vrijnemen bloedirritant grrrr… en dat de sportschool dicht is NOG erger… ik zou echt daarom alleen al in Rotterdam of zo willen gaan wonen…



Ik ben ZOOOOOO blij dat het woensdag weer voorbij is…



Shreggedekedek… ALAAF… mit de boks aaf…

@faizaa wrote:

Ik haat al die stijve knakkers die met carnaval ineens allemaal heel lollig doen en je groeten… door het jaar zeggen ze niks en met carnaval ineens losgaan… ik vind dat altijd zooooooo raar… idioten…





dit zou mijnzin geweest kunnen zijn!



nou ja, de bedoeling ervan dan :slight_smile: ik had hem wel wat anders omschreven :wink:

@faizaa wrote:

Ik ben een echte Limburgse en vind dr geen zak aan…



Ik haaaaaaaaaaat carnaval…



Ik haat verkleden… doe er ook niet aan mee…



Ik haat in de kou naar de optocht kijken en mensen die allemaal die irritant kleine rot confetti in je haar gooien…



Ik haat die syntetische rot pakjes die ik mn kind moet aantrekken… kots…



Ik haat al die stijve knakkers die met carnaval ineens allemaal heel lollig doen en je groeten… door het jaar zeggen ze niks en met carnaval ineens losgaan… ik vind dat altijd zooooooo raar… idioten…



Ik haat dat gezuip en al die kots s’morgens op de straat…



Ik haat die huppeltrutten met korte rokjes die zich na de carnaval ziek melden omdat ze met gabberpietjes hebben zitten viezelevozelen ergens op de motorkap van 1 of andere auto…





Ik vind het verplicht vrijnemen bloedirritant grrrr… en dat de sportschool dicht is NOG erger… ik zou echt daarom alleen al in Rotterdam of zo willen gaan wonen…



Ik ben ZOOOOOO blij dat het woensdag weer voorbij is…



Shreggedekedek… ALAAF… mit de boks aaf…




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Woarum dinkste det ich in Veenendaal bin gaon woenuh. :wink:

Wij zijn al een 2 avonden verkleed geweest!! Ik ben weer opgewarmd. Laat maar komen die ‘vasteloavundjsdaag’!!! Morgenavond op stap, Zondag optocht kijken, daarna op stap, maandagochtend Fruhshoppuh, 's middags meelopen met de wichteroptocht en 's avonds opstap, dinsdag ochtend stappen tot s’avonds na de abdicatie van de prins… En dan… daar wil ik nog niet aan denken…



Dus ik ben zo iemand die perse vrij wil met de carnaval… :mrgreen:

Knipoogje… :-*



ik ben al dik 2,5 week ziek… vanmorgen ongesteld geworden… en moest omrijden vandaag door al die gekken, stad zat dicht… dus dan ben ik niet zo subtiel…



eerlijk gezegd… zou ik ook niet zo subtiel zijn als ik dat allemaal niet was… :silenced: ik haat carnaval… :silenced:





Judith… ich shnap dich helemaol… gaef dich groot geliek… :thumbup:



Het enige dat ik leuk vind aan carnaval is… ROWEN HEZE… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:



Maarja, dat luister ik ook wel buiten de carnavalsweek… :angel:

En dan dat geld wat je kwijtbent…



Mijn baas was 1000 euro kwijt in die week… 1000 euro!!!



Zonde!!! :mrgreen:

Fai ik denk er precies zo over! Al dat hypocriete gedoe tijdens carnaval kan alles, niks is gek genoeg en daarna is iedereen weer saai en stijfjes. Waarom kan je alleen gezellig zijn als het carnaval is? Ik heb daar geen drank voor nodig…

@Tante Soesa wrote:

Fai ik denk er precies zo over! Al dat hypocriete gedoe tijdens carnaval kan alles, niks is gek genoeg en daarna is iedereen weer saai en stijfjes. Waarom kan je alleen gezellig zijn als het carnaval is? Ik heb daar geen drank voor nodig…






Alaaf ben t helemaal met je eens…

@Tante Soesa wrote:

Waarom kan je alleen gezellig zijn als het carnaval is? Ik heb daar geen drank voor nodig…




gezelligheid kan natuurlijk buiten carnaval om, maar met carnaval is het toch anders… en ik moet toegeven ik drink zelf geen druppel alcohol. rij altijd, en vriendlief drinkt gewoon en zuipt niet…

Oké, waar zal ik beginnen… Ik ben een geboren en getogen Hagenees, woon alweer 17 jaar in Den Bosch/Oeteldonk en heb me er alweer veel jaartjes geleden gewoon aan overgegeven. Go with the flow. Errrrrg leuk. Hou vooral van het verkleden en het feit dat die hele stad op z’n kop staat. Als er op straat niks te zien zou zijn, zou ik het lang zo leuk niet vinden. Overigens ben ik de rest van het jaar net zo’n feestneus, hou ik erg van gek doen en ben ik allesbehalve saai.

Vandaag ging m’n oudste verkleed naar school (als Wiske :inlove: ), want daar was al wel feest en ze dacht dat carnaval ook al echt overal begonnen was. Hélemaal in tranen toen we haar vertelden dat dat nog niet zo is. Verteld dat het zondag pas echt begint. Geloofde ze niet. Manlief is naar de binnenstad gereden met haar om het te bewijzen. Ze was echt heftig teleurgsteld. Ge-wel-dig vindt ze het. Dusse, wij zijn dur klaor veur!!!



Oja, en Chelleke, wat een superpakje heb je daar aan. En dan bedoel ik dat konijn. Lieieieieieieffff!!! En die blik van jou erbij…!!! :lol:

Hier geen carnaval vindt het wel jammer, maar wij hebben koninginnenach natuurlijk :wink:



Maar er was 1 ding wat ik mij afvroeg, wie vast er nog 40 dagen na de carnaval??

Bijna niemand meer neem ik aan, en hoe gaat dat dan in zijn werk, net zoals bij de Moslims, met Rammadan.

Van zonsopkomst tot zonsondergang niet eten, of gaat dta bij de Katholieken er anders aan toe?



Verder iedereen een gezellig carnaval gewenst en voor alle haters kom een weekend naar het westen, hier is het heerlijk rustig :wink:

Nou hier ok een Limburgse, maarre carnaval mag van mij wel afgeschaft worden :shifty:

Tja voor de kids vind ik het leuk, die gezichtjes :inlove:



Maar echt he, waar sommige mensen het lef vandaag halen om tijdens carnaval lief en aardig tegen mij te doen terwijl ze normaal je negeren als de pest onderhand dan he (beetje overdreven opgeschreven haha).

Zelfde als toen ik jonger was, en gewoon gekust werd door vreemde mensen :shifty: :hand:



Neej dat hoeft allemaal niet voor mij!

We gaan wel ieder jaar hoor, met mijn hele familie. Maar ik hou me meer bezig met de kids, rest van de familie met de drank en de volwassenen :lol:

ik kan helaas maar 1 avond gaan ivm de kids.

maar vanavond ga ik dus feest vieren.



Gister met Charity naar schoolcarnaval geweest,vandaag kinderoptocht en opstap. morgen kindercarnaval en maandag weer optocht.



Ik vind het zelf te gek mijn dochter heeft 4 pakjes :oops:

mijn zoontje 2 pakjes.