Nouu jaa zeg

Ik zie allemaal gekke mensen rondlopen,

met rood haar, blauw haar, zelfs een Kikker, varken, bijtje…

Gele pakken, groene pakken, rode neuzen, veel bier !





Jaaaaaaaaaaaa ALAAAAFFFFF



Tis weer gekte in Brabant :mrgreen:

Hier zijn ze al begonnen :roll:



Fijne Carnaval voor degene die het gaat vieren…



Ik helaas niet dit jaar, heb een scheurtje in mijn kuit,

dus mag niet mee Hossen :wall:

oh ben zo blij dat ik hier in het noorden woon :oops: :oops: :oops:



Voor iedereen die het gaat vieren… veel plezier :thumbup:

(maar zelf heb ik er dus minder dan niks mee :o )

nou mamamarije: ik woon in een dorp wat een en al carnaval is, maar ook ik heb er niks mee.

ben dan ook blij dat mijn meiske er nog niets van snapt en we niet hoeven te gaan :smiley:

Alaaf Alaaf Alaaf



Wij vinden het hier helemaal te gek, maar ja daarvoor zijn wij ook

echt Limburgers

Heerlijk vanaf vanmiddag tot en met woensdag!!!

ik ben een limburger die verhuis is naar brabant maar carnaval hoort er wel echt bij.



alle 3 mijn kids hebben vandaag ook carnaval mijn oudste is een tiroller meisje mijn middelste een hippie en mijn jongste een lievenheersbeestje haha.





ALAAF ALAAF

Ik ben dan altijd wel jaloers hoor op de echte zuiderlingen! Hier is het ieder jaar hetzelfde; ik heb er totaal geen zin in tot het echt begint. Hier vieren ze op school altijd wel echt carnaval; met dweilorkesten, muziek en optocht. En als ik het dan hoor, heb ik ineens zooooo zin… Helaas wordt het hier in Nijmegen net niet echt gevierd. Op zondag bij de optocht is het echt leuk, dan is vrijwel iedereen langs de kant ook verkleed en zijn de kroegen helemaal vol met carnaval. Maar op zaterdag, maandag en dinsdag ben je echt uitzondering. Als ik in het echte zuiden zou wonen, zou ik denk ik gewoon ruim 4 dagen mezelf onderdompelen in het carnavalsfeest… lijkt me echt heeerlijk :smiley:

zit trouwens ook de hele week met die nieuwe carnavals hit in mijn hoofd



IK HEB EEN ZACHTE G EN OOK EEN HARDE L :oops: [/code]

ja hier ook allemaal verkleedde kinderen :smiley:



Luna: mama dat wil ik ook!!! (Luna zit op een christelijke school dus heeft dat niet de rk kant wel :wink: )

tja dit was onze dochter met de carnaval… (jongste krijgt dit jaar dit pakje aan :inlove: )

nog geen 5 mnd oud… mag je zelf bepalen of wij van carnaval houden



zal 1 hint geven.



ik ben al eens al lala verkleed geweest… :wink:



vervelend gab dat je nu niet mee kunt doen.

Ik ben ook limburgse die in brabant is gaan wonen, maar het brabantse carnaval is niks vergeleken met het limburgse :silenced:



Vandaar dat we naar limboland gaan en Anne daar blijft logeren t/m woensdag om samen met opa, oma, oom en tante het echte carnaval te beleven :dance: (vandaag wel al optocht gehad met school, 1 uur lopen met -3°…brrrr)

Sja… ik heb er dus werkelijk nooit iets van begrepen. Ik als carnaval leek vind het het meest stompzinnige ‘feest’ dat er bestaat. Maar ja, nogmaals, ik ben er niet mee groot gebracht en dus echt een leek… Vroeger toen ik in dienst zat heb ik het eens op stratemseind in Eindhoven Carnaval gevierd. En nee, toen snapte ik het ook al niet… :mrgreen:



Ennieweej, voor de vierders; VEEL plezier!

Carnaval moet je ook niet snappen, als je dat gaat proberen te doen is de lol er zo af :lol:

Het carnavalsvirus is een hardnekkig virus. Het nesteld zich in je bloed, en blijft daar verborgen zitten tot de eerste carnavalsklanken.

Bij sommigen word het virus al bij de zwangerschap via de placenta doorgegeven.



De eerste noten klinken, en je benen beginnen te kriebelen, je moet en je zal gaan hossen.

Ik vind het een stompzinnig feest, en heb jaren geprobeerd het te vermijden, maar 1 carnavalsliedje en ik moet, dan moet het pakje uit de kast, dan moet de smick op het gezicht en dan ben ik bloedchagerijnig als ik thuis moet blijven.



Ik vecht er dus niet meer tegen. De enige oplossing is emigreren, en zelfs dan. Dus vanmiddag het virus maar wakker laten schudden, en tot aswoensdag ben ik verloren… :inlove:

@inkie wrote:

Het carnavalsvirus is een hardnekkig virus. Het nesteld zich in je bloed, en blijft daar verborgen zitten tot de eerste carnavalsklanken.

Bij sommigen word het virus al bij de zwangerschap via de placenta doorgegeven.




ahh.. zo komt het dat onze meiden er ook van houden.. :mrgreen:

wat ik mij altijd afvraag:

waar komt in vredesnaam de term Alaaf vandaan?

(ik ben dus geen carnavalsvierder)

Ik kan me helemaal niets voorstellen bij carnaval vieren.

Je zal wel meer in de buurt moeten wonen om het te begrijpen denk ik.

aahhh ik kom dan niet uit limboland maar ben een echte fries en weet je

ik vind het zoooo jammer dat het hier niet is!!!

esmay heeft morgen een carnaval feest en ik ben stad en land afgeweest voor een leuk passend kostuum! en het liefst koop ik er ook 1 voor mezelf :oops:

@Kroes wrote:

wat ik mij altijd afvraag:

waar komt in vredesnaam de term Alaaf vandaan?

(ik ben dus geen carnavalsvierder)




Volgens mij kwamen ze toen hossend langs de Efteling en tja toen groetend: a! Laaf :wink:

alaaf is van prins carnaval… hoe en wat weet ik ook niet…

ben geen echte brabo

@Kroes wrote:

wat ik mij altijd afvraag:

waar komt in vredesnaam de term Alaaf vandaan?

(ik ben dus geen carnavalsvierder)




Wiki zegt:

Alaaf

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken



De term Alaaf is een carnavals-groet afkomstig uit de Keulse Carnavals-traditie.



De oudste schriftelijke vermelding van het woord is te vinden in een petitie van Vorst Metternich aan de Keulse Keurvorst in het jaar 1635. Oorspronkelijk is het een uitroep bij het uitbrengen van een dronk. Sinds het begin van het moderne Carnaval in 1823 wordt “Kölle Alaaf” in Keulen gebruikt als begroeting tussen Carnavalsvierders. In andere Duitse steden luidt de carnavalsgroet: Helau.



Over de herkomst van het woord Alaaf bestaan twee lezingen. Sommigen zeggen dat Alaaf een verbastering is van het woord elf. Elf is immers het “gekkengetal”, denk aan de “Raad van Elf”. Anderen zeggen dat Alaaf afkomstig is uit het oud-Keulse dialect; “all af”, hetgeen zou betekenen “alles weg”; Dit is gegrond op de oorsprong van de carnaval, namelijk dat voor de vastentijd al het goed spijs en drank op moest; “Kölle Alaaf” (“Keulen Alaaf”) zou verder ook kunnen betekenen “(behalve) Keulen, alles weg” of “Keulen voor alles”. Het gebruik van het woord Alaaf komt voor in veel carnavalstradities, voornamelijk op de linkeroever van de Rijn. Ook in carnavalstradities in Nederland wordt de term gebruikt, met name in plaatsen langs de Duitse grens zoals Kerkrade.



In veel Brabantse plaatsen, waar men doorgaans het Bourgondisch carnaval viert, wordt de uitroep niet gebruikt; en kan men bij gebruik rekenen op rare blikken.



Ook in België maakt men gebruik van de term. In grote carnavals zoals Aalst en Ninove en het kleinere carnaval in Halle, begroeten vierders elkaar stevast met Alaaf.



Alaaff vanuit een wit zuid Limburg !!!