normale zwembroek?

We kregen de volgende tip van de reisorganisatie:



“steeds vaker worden bermudazwembroeken en boxershorts verboden in zwembaden. Neem daarom ook een normale zwembroek mee.”



Wat bedoelen ze met al die varianten op de zwembroek en wat is dan een normale zwembroek?? :think:

Ennieboddie?

een zwembroek in vorm van een slip?? of mag dan ook iets pijpje? slipzwembroekjes vind ik zoooohooo lelijk :oops:

jaa dat bedoelen ze :wink:

Mijn man kocht een strakke zwem-boxer en werd mooi het zwembad uitgestuurd! En dat vond ie echt al heel vervelend, een slip peinst hij echt niet over.

een strakke boxer of slipzwembroek…

En waarom hè? Ik snap echt de reden ervan niet…

Hier hadden we een hele mooie voor Mateo gekocht voor zwemles en die bolde op omdat er elke keer lucht onder kwam :wink:

In frankrijk moesten de mannen ook een gewone zwembroek aan…

Mijn man heeft er toen zo 1 gekocht[is btw niet mijn man dit hoor :mrgreen: ]

En misschien kan ‘losse’ stof ergens tussen komen zodat je vast komt te zitten etc etc.



Ik noem ook maar een dwarstraat…

Zou het niet met hygiëne te maken hebben?

Weet niet hoor, maar dat is het eerste wat mij te binnen schiet.

@El73 wrote:

In frankrijk moesten de mannen ook een gewone zwembroek aan…

Mijn man heeft er toen zo 1 gekocht[is btw niet mijn man dit hoor :mrgreen: ]





ooit in een ver verleden (jaren 80 :lol: ) mocht zelfs dit niet in Frankrijk.

Moest het echt slipmodel zijn.



Hier zwemmen ze sowieso in zo’n model.

Inderdaad is het een ‘hygienekwestie’. De redenatie is dat ‘korte broeken-zwembroeken’ ook gewoon gebruikt worden, op terras, om mee te sporten, in de tuin etc. Die broeken zijn daardoor vaak ‘vuiler’ dan zwembroeken die maar 1 functie hebben. Ik vind het onzinnig, maar dit schijnt toch echt de redenatie te zijn.

@Suuus wrote:

Inderdaad is het een ‘hygienekwestie’. De redenatie is dat ‘korte broeken-zwembroeken’ ook gewoon gebruikt worden, op terras, om mee te sporten, in de tuin etc. Die broeken zijn daardoor vaak ‘vuiler’ dan zwembroeken die maar 1 functie hebben. Ik vind het onzinnig, maar dit schijnt toch echt de redenatie te zijn.




nee hoor, het is geen hygiene kwestie, maar in het verleden zijn er een paar gevallen geweest van mannen/jongens die met losse zwemshorts in het circulatiesysteem van een zwembad zijn verstrikt geraakt met verdrinking tot gevolg. Vorig jaar of het jaar ervoor is er nog een nederlandse jongen op de eerste dag van hun vakantie in Italie verdronken in het zwembad op de camping. Pa en ma waren nog de spullen aan het uitpakken en deze jongen (tiener) ging vast een duik nemen. Hij raakte vast en door de enorme kracht kon hij niet loskomen en verdronk



Iig heeft er vorige week een heel stuk in het Algemeen Dagblad gestaan; de opa van die jongen heeft er zijn levenswerk van gemaakt om zwembaden te onderzoeken op gevaarlijke circulatiesystemen. Er schijnen zulke krachtige te bestaan dat er vlgs dat artikel zelfs een geval was van een klein kind dat haar darmpjes zelfs uit haar lichaam gezogen werden (als je het zo opschrijft lijkt het wel een broodje aap verhaal, maar dat stond werkelijk zo in het artikel).

Okee, fijn dat jullie meteen twee mysteries in één keer oplossen :slight_smile: .

Persoonlijk zou ik trouwens kiezen voor een veiliger circulatiesysteem, ipv voor strakke broekjes, maar goed, ieder zijn meug.

Zijn de verplichte badmutsen ook daarvoor?



Nu jullie mij toch zo goed aan het helpen zijn: waar vind ik zo’n zwembroek zoals op het plaatje (no way dat G een speedo aantrekt. Ik hoop dat de andere gasten er een vergelijkbare afkeer van hebben 8) ). Trouwens, ik weet ook al niet waar ik een badmuts kan krijgen. Ws bij de receptie van de camping :mrgreen: .

dat soort broeken heb je overal en nergens.

HEMA, WE, sportzaken… moet lukken :thumbup:

De vriend van mijn sz loopt dus altijd in die pijpjes dingen. De eerste keer dat hij meeging op vakantie in Turkije (kende ze hem net) kwam hij later en hadden we net een week zitten grappen over strakke zwembroeken, gingen we naar het strand, liep ie nog in een gewone bermuda of hoe je het noemen moet, gingen we zwemmen ging dat ding uit. Sz en ik hebben echt een hele tijd in een deuk gelegen, hub vroeg hem of ie echt serieus in zo’n ding ging zwemmen, ja dus. We hebben hem er een beetje mee gepest (en hij zwemt dus nog steeds in van die dingen, en nee het is geen oud mannetje, hij was toen 23). Ik denk dat hub dan dus gewoon de hele vakantie niet ging zwemmen, die wil al geen strakke onderbroek aan…

Die zwembroeken kun je overal krijgen en de badmutsen op de camping kosten iets van 1,50 of zo. Badmutsen is wel voor hygiene

@Maxime wrote:

@Suuus wrote:
Inderdaad is het een ‘hygienekwestie’. De redenatie is dat ‘korte broeken-zwembroeken’ ook gewoon gebruikt worden, op terras, om mee te sporten, in de tuin etc. Die broeken zijn daardoor vaak ‘vuiler’ dan zwembroeken die maar 1 functie hebben. Ik vind het onzinnig, maar dit schijnt toch echt de redenatie te zijn.




nee hoor, het is geen hygiene kwestie, maar in het verleden zijn er een paar gevallen geweest van mannen/jongens die met losse zwemshorts in het circulatiesysteem van een zwembad zijn verstrikt geraakt met verdrinking tot gevolg. Vorig jaar of het jaar ervoor is er nog een nederlandse jongen op de eerste dag van hun vakantie in Italie verdronken in het zwembad op de camping. Pa en ma waren nog de spullen aan het uitpakken en deze jongen (tiener) ging vast een duik nemen. Hij raakte vast en door de enorme kracht kon hij niet loskomen en verdronk



Iig heeft er vorige week een heel stuk in het Algemeen Dagblad gestaan; de opa van die jongen heeft er zijn levenswerk van gemaakt om zwembaden te onderzoeken op gevaarlijke circulatiesystemen. Er schijnen zulke krachtige te bestaan dat er vlgs dat artikel zelfs een geval was van een klein kind dat haar darmpjes zelfs uit haar lichaam gezogen werden (als je het zo opschrijft lijkt het wel een broodje aap verhaal, maar dat stond werkelijk zo in het artikel).




Ik heb toevallig vorige week die utizending gezien. Je durft bijna niet meer te zwemmen met je kind :shock:

Overigens had dat niks te maken met wijde zwembroeken…De regels zijn echt opgesteld vanwege de hygiene. Staat er vaak ook bij op de camping.

Dat was mij ook verteld, dat het hygiene was. En dan vooral dat met die wijde broeken veel haartjes in het bad komen :sick:



Nu zijn er wel wijde broeken met broekjes erin maar dat controleren ze dus niet. Overigens heeft mijn vriend zo’n pijpjesding en ik vind het wel ok hoor. In Frankrijk loopt iedereen met die dingen, en Italie ook volgens mij.



Voor mijn oudste heb ik hem bij de hema gehaald.

vinden jullie die pijpjesbroeken dan werkelijk zo raar?

Onze jongens willen niet eens in zo’n wijd geval zwemmen… dat bolt aan andere kanten en zit voor geen meter als je het water uit komt.



We hebben er 2 van en die worden eigenlijk alleen maar als gewone korte broek gedragen en de heren (incl mijn man) gaat in zo’n pijpjesding het water in.



Zie hier eigenlijk nooit volwassen kerels in zo’n wijd geval rondlopen in het zwembad?

Is hier toch vooral aan de pubers voorbehouden als ik zo rondkijk (incl. de meiden, want die lopen dan in bikini met zo’n wijde short er over).

Nee hoor, ik dacht eigenlijk dat ze al vrij standaard (en hip :mrgreen: ) waren. Mara goed, wie ben ik…