nootjes

vanaf welke leeftijd mag een kindje nootjes eten?



niet dat ik Luna nu nootjes wil gaan geven ofzo maar met verjaardagen staan al gauw nootjes op tafel (en nu is het zo’n lekkere drukke tijd met verjaardagen…) dat ik mij toch begin af te vragen of ze ze al mag eten of nog niet

Ik ben echt héél erg anti-nootjes :oops:



Mijn dochter van 9 mag ze van mij hebben maar de anderen kinderen nog niet ( 6 jaar, 3 jaar en 1 jaar )



Ik ben doodsbenauwd dat ze erin stikken.

tyg eet ze weleens

nouja, eet…

hij wil ze graag eten, maar ook wij zijn als de dood dat ie erin stikt,

dus hij mag het alleen als ie op schoot zit en dan 1 voor 1.

goed kauwen.



op schoot zitten houdt ie niet lang vol,

dus na 2 nootjes heeft ie het wel weer gezien :mrgreen:

en dan is het op tafel staan geen enkel probleem meer.

beste is vanaf 3 jaar en niet eerder

brittany is er bijna in gestikt ze was toen net 2 jaar oud

brittany krijg sinds kort nootjes en dat gaat nu goed

dus geef je kind geen nootjes aub

Anne eet al heel lang nootjes en ze heeft daar nooit problemen mee gehad. Zelf zegt ze altijd al: goed kauwen! Laatst had ze van iemand een dropje gekregen en ik had niet goed opgelet op wat voor een droje dat het was, het was een muntdrop en daar had ze zich wel in verslikt…gelukkig hoeste ze het snel op, ze zou hier eerder nootjes dan drop krijgen.

Hier niet eerder dan voordat ze 4 jaar waren. En dan nog 1 voor 1 en alleen als ze zitten.

Pinda’s, nee. Cashuwnootjes, ja. Ook ander soort nootjes dan pinda’s eten ze bij mij mee…

ja idd het stikgevaar was ook wel iets waar ik zelf mee zat



nu deed ze het van de week erg netjes zelfs bij de japansemix pikte ze net die dingen eruit zonder nootje en ik zat heel de tijd goed op te letten of ze niet per ongeluk een ronde te pakken had of uit het andere schaaltje een cashew nam



Miekske: zit daar verder nog verschil in dan in een cashew nootje of pinda dat ze bij jou wel die (en andere) mogen maar geen pinda’s ?

Een pinda vind ik te hard. Een cashewnootje is zacht, die bijten ze zo door…

@miekske wrote:

Een pinda vind ik te hard. Een cashewnootje is zacht, die bijten ze zo door…




Maar het principe blijft voor mij hetzelfde, als de noot achter in de keel schiet :silenced: :silenced: :silenced: . Ik vind cashewnootjes trouwens best groot.



Nee ik ben echt een chicken met pinda’s en andere aanverwanten. :shifty:

Myrthe eet alle nootjes. Al zeker een halfjaar. Misschien wel een jaar zelfs.

Ze pelt zelfs haar eigen pistachenootjes. Die vindt ze zoooo lekker!

We ziijn wel altijd in de buurt dan en ze moet zitten terwijl ze eet.

Hier mogen ze ook gewoon nootjes eten van mij. Wel goed kauwen, 1 voor 1 en blijven zitten. Ik vind dropjes 1000 keer enger. Die krijgt Kes van mij nog niet. Of het moeten echt héle zachte dropjes zijn.

Ik heb altijd geleerd dat ze pas nootjes mogen als hun strottehoofd volgroeid is. Dat kun je checken doordat ze dan met bv hun linkerarm over hun hoofd hun rechteroor aan kunnen raken.

Daarvoor is de kans op stikken te groot



gr

muts

@muts99 wrote:

Ik heb altijd geleerd dat ze pas nootjes mogen als hun strottehoofd volgroeid is. Dat kun je checken doordat ze dan met bv hun linkerarm over hun hoofd hun rechteroor aan kunnen raken.


:lol: :lol: Waar hangt de camera? :smiley:

ja leuke grap… maar het is écht waar hoor!

(één van de wijsheden die ik tijdens de pufclub lessen heb onthouden)



gr

muts

Noten mogen ze hebben vanaf 1 jaar. DWZ geprakt door gerechten bijvoorbeeld.

Eva eet al een tijdje nootjes, maar beslist geen borrelnoten of pindás . Wel pijnboompitjes (na het aanbakken in de pan zijn ze heel zacht), walnoten en grote mixnoten. Ze is er gek op.

ik heb pas mijn kinder-ehbo weer gehad voor mijn werk, en daar kwam ook de vraag over stikken, noten etc.

die verpleegster gaf aan dat als een kind met zijn linkerhand over het hoofd zijn rechter oor kan pakken, dan is het tijd voor noten etc.

eerder niet!!



zodra kinderen die beweging net als volwassenen kunnen maken zijn de luchtwegen hier rijp voor.



dus…hier krijgt thijs voorlopig geen noten, ze stikken zo in een noot!!



groetjes

En hoe oud zijn ze dan gemiddeld als ze dat kunnen?



Ik ben trouwens net als Anita als de dood voor nootjes. Die van mij hebben er dus nog nooit een gehad. Zal voor de gein vanavond aan de oudste eens vragen of ze die arm-truc kan.

@silvia78 wrote:

ik heb pas mijn kinder-ehbo weer gehad voor mijn werk, en daar kwam ook de vraag over stikken, noten etc.

die verpleegster gaf aan dat als een kind met zijn linkerhand over het hoofd zijn rechter oor kan pakken, dan is het tijd voor noten etc.

eerder niet!!



zodra kinderen die beweging net als volwassenen kunnen maken zijn de luchtwegen hier rijp voor.




aaah gelukkig, dacht al dat ik een vreemd weetje had geleerd!

@muts99 wrote:

@silvia78 wrote:
ik heb pas mijn kinder-ehbo weer gehad voor mijn werk, en daar kwam ook de vraag over stikken, noten etc.

die verpleegster gaf aan dat als een kind met zijn linkerhand over het hoofd zijn rechter oor kan pakken, dan is het tijd voor noten etc.

eerder niet!!



zodra kinderen die beweging net als volwassenen kunnen maken zijn de luchtwegen hier rijp voor.




aaah gelukkig, dacht al dat ik een vreemd weetje had geleerd!

Ik maakte er wel grapjes over, maar ik geloofde je wel hoor. Het is gewoonweg te absurd om niet waar te zijn. Ik denk dat ik tijdens mijn puflessen teveel aan het puffen ben geweest. :wink:
Ik vergeet het steeds te testen bij Myrthe, maar ik ga het zeker doen.