nootjes

ik zal het eens testen (tenminste als Luna daar zin in heeft dan :lol: :lol: )

:shock: Myrthe haalt het nog láng niet…

Moet even bedenken wat we nu gaan doen. Ze eet al bijna een jaar nootjes.
:think:

Stein mag van mij geen nootjes.



Nootjes zetten een laagje aan in je slokdarm. Kinderen met longproblemen kunnen het er dus benauwd van krijgen.



Ook ben ik erg bang dat ze stikken.

Sara redt het bijna. :lol: Voorlopig krijgen ze toch geen nootjes, maar ik vond het wel leuk om even uit te proberen. 8)

:lol:



Luna heeft nog geen zin gehad om mij na te doen :?

Matthijs mag wel eens een nootje hebben.



Hij moet dan op schoot zitten en aan ons laten horen dat het nootje kraakt, dan is het goed.



(slaat misschien nergens op, maar hij doet mee en wij weten dan zeker dat hij het al gebroken heeft tussen de kaakjes)

ons mannetje mag ook geen nootjes. hij is al een type dat slecht zijn eten kauwt en snel grote stukken doorslikt.

hij mag pas nootjes als hij 18 is :lol: (grapje natuurlijk)



maar nee de eerste jaren zeker nog niet. ik vind nootjes ook erg gevaarlijk. er zijn genoeg anderen dingen die ze wel kunnen eten.

Hier krijgen ze het wel. Niet veel, maar juist wel. Yoni ging toen ze bijna twee was naar de verjaardag van ons buurjongentje. Daar stonden de pinda’s zo op tafel. Doodeng, helemaal omdat ze niet wist hoe ze ze moest eten. En thuis kan ik er wel voor zorgen dat ze niet binnen handbereik liggen, maar de situatie bij anderen heb ik niet in de hand. En al ben ik er zelf bij, ik zie niet alles wat er gebeurd. Daarom heb ik haar - en later Anyk - geleerd hoe ze nootjes moet eten. Als Anyk hier een nootje krijgt breek ik het in veel stukjes en liever geef ik haar iets anders.



Ik ben wel heel bang dat een van de kinderen zal stikken, beetje te veel vervelende ervaringen ben ik bang. Lolly’s heb ik een hekel aan, 't liefst gooi ik ze gelijk weer weg. Ik leer ze goed kauwen of ergens aan slikken, niet lopen met snoep in de mond enz. Op de peuterspeelzaal heb ik ze laatst maar weer geleerd dat manderijntjes en sinaasappelpartjes altijd in stukjes gesneden moet worden of in elk geval een sneetje erin. (kan zich anders vastzuigen aan de luchtpijp)