Nooit gedacht...

Dat ik zo blij zou zijn met een bezoekje aan de tandarts straks…

Ik zit sinds gisterenmiddag al met zon extreme kiespijn! Ik word er echt gek van en heb vannacht geen oog dicht gedaan :shifty:<br /> Zon vreselijk kloppend gevoel de hele tijd en het lijkt net alsof ik contineu op een stuk aluminiumfolie sta te kauwen…au*

Ik ben echt zo bang voor de tandarts, ga braaf op controle elke 6 maand, maar kom er altijd goed door, tot dit nu :roll: …

Het is nu alleen niet te harden dus tja dat bied de tandarts uitkomst…

Iemand nog tips voor als ik op de stoel ligt straks?

Geen tips alleen maar ogen dicht en aan leuke dingen denken…heel veel sterkte voor straks.

Probeer te ontspannen… (helpt bij mij altijd wel).

meid je bent blij als straks de verdoving zit, dan ben je eindelijk van die ellendige pijn af. En ontspannen helpt inderdaad, maar ik weet hoe moeilijk dat is als je daar ligt.

Suicces straks bij de tandarts

Inderdaad als de verdoving zit dan ben je al blij, verlost van de pijn! :hug:

Ik reageerde laatst heel slecht op de adrenaline in de verdoving. Mijn mond was gevoelloos, maar ik begon heftig te trillen. Maar als ik moest kiezen tussen pijn of trillen, ga ik voor trillen!

Als er wat gebeuren moet, dan werkt de verdoving op zich al lekker.Eventueel een mp3speler met je favo muziek opzetten (dat mag)!

Vanmiddag dus geweest… Aangezien de TA weet hoe panisch ik ben, werd de muziek even wat ahrder gezet (skyradio) dus met jinglebells op de achetr grond heeft hij de boel nagekeken en fotoos gemaakt :wink:

Ik heb een onstoken wortelpunt en iets met een halfdode zenuw :silenced: …

Heb nu een Ab kuur gekregen, en moet dan vrijdag terug komen voor een 50 minuut lang durende zit op de stoel…

Ondertussen is met ibuprofen 600 redelijk goed uit te houden met de pijn…

Ik ben alleen doodsbenauwd voor wat er komen gaat vrijdag…

Flink laten verdoven, proberen te ontspannen (ja, lastig 8)) en vooral er aan denken dat die nare pijn er van weg gaat, dan is een wortelkanaalbehandeling best te doen. Je kunt er trouwens nog wel wat napijn van hebben, dus zorg dat je eventueel pijnstilling in huis hebt. Hopelijk ben je hierna van de problemen af!

Oef das niet tof meis! Maar geloof me door de AB ben je straks beter te verdoven (lieve TA dus :wink: ) en na de behandeling ben je definitief van het gedonder af! Kun je maar beter gehad hebben voor de kerst. Mocht je alsnog met de ibu niet in slaap kunnen komen; je mag het ‘mixen’ met een para om de pijn te blokken. Enneuh neem naar de TA een lekkere warme kruik of handwarmer mee voor op je buik. Ik krijg van de combi spanning en verdoving (bij mij is een mandibulair blok standaard omdat ik moeilijk te verdoven ben dus mijn hele zijkant gezicht is verdoofd dan) krijg ik het ijskoud terwijl het zweet op mijn rug staat. :shifty:

De kruik op je buik helpt je ook ontspannen. :thumbup:

Heb er tot nu toe een stuk of 5 gehad waarvan 1 onder narcose de rest was ik echt helemaal zelluf bij en was echt te doen. Jij kunt het ook! :-*

Ik heb echt een k*t nacht gehad zeg…Heb de Ta gebeld…De assistente (toevallig werkt mijn buurvrouw erook, dus ze kent me) moest me eerst teleurstellen. Ik zei dat het echt niet meer ging en barstte zowaar in tranen uit toen ze aan me vroeg of het echt zo erg was…Ze gaf aan mijn een ander soort pijnstiller voor te schrijven…Nog geen minuut later belde ze me op…Ze heeft een aantal afspraken van vanmiddag weten kunnen te verzetten naar mijn oude plekje morgen…Ik kan vanmoddag om 13.45 dus langskomen voor de behandeling…Ik ben er nu echt gewoon misselijk van, maar het kan zo echt niet langer…Ik sta op het punt om de kies er zelf uit te halen

:silenced:

Niet te gespannen! Je bloeddruk stijgt dan waardoor je meer last hebt van je bonkende kies hebt. :hug: Probeer zo goed mogelijk (oh hoe onmogelijk is het eigenlijk wat gemeen) om te ontspannen. En wanneer het verdoven niet lekker gaat omdat het te ontstoken is vraag ook om zo’n mandibulair blok verdoving. Ja het is lastiger omdat er meer van je gezicht verdoofd is maar je bent meer ontspannen omdat je nog minder van de behandeling voelt. :hug: Het komt weer goed en vandaag nog!! :pray:

Bij mijn wortelkanaalbehandeling (moest vier keer terug) had ik meer last van de foto - die in mijn tandvlees stak - dan van de hele behandeling zelf.

het is wat ongemakkelijk zo lang stilzitten met zo’n doek in je mond :smiley:

Heb uiteindelijk 65 minuten in de stoel gezeten en af en toe heeft hij mij, ondanks regelmatig bij spuiten met verdoving, regelmatig goed pijn gedaan…Er stond schijnbaar erg veel druk van de ondersteking die onder de kies zit op de worteld…Hij speolde dus steeds maar met verdoving…Ik ben hem iig dankbaar want zo was het nog uit te houden :wink: …Mijn hele gezicht is nu wel zo`n beetje verdoofd en dat kon ook nog even duren, maar ik heb er goede hoop op dat ik vanavond beter kan slapen als de voorgaande nachten :pray:

Bedankt iig voor jullie tips! Het heeft me geholpen!

Fijn dat het achter de rug is, dat heb je toch mooi maar weer gedaan!

:hug:

Toppie! Dat slapen zal vast gaan (preventief ook pijnstilling neem ik aan?) lukken. En fijn dat ie ook spoelde met verdoving dat doet de mijne ook tussen de peroxidespoelingen door. :thumbup:

Hoe ist nu? Beetje beter?

Het gaat nu super!! Mijn tandvlees is van de klemmen wel helemaal kapot, maar ik merk dat elke dag weer beter gaat…Ik ben in ieder geval van die ellendige kiespijn af!! Wat kun je daar een pijn van hebben zeg! :silenced:

Gelukkig heb je het erop zitten en voelt het alweer stukken beter.

Pijn is zo vervelend en kiespijn helemaal. :wall:

En rhiannon: jouw tip: niet te gespannen :wink: :lol: moest daar zo om lachen. Ik ga altijd vol spanning daar heen :mrgreen: en ik denk vele met mij :mrgreen: Maar snap wel de bedoeling ervan, je doorbloeding gaat dan ook sneller.

Ja, ik snap de tip ook, haha, maar ik lig altijd met witte knokkels en samengeknepen billen hoor.