Noodweer..

@Tamma wrote:

Hier absoluut niets aan de hand . Wie weet slaan wij het wel over :pray: :lol: . Liever niet vannacht als ik net in slaap ben, want ik heb al een paar bagger nachten achter de rug (dat heb je als je buikslaper bent en er nu een buik in de weg gaat zitten)

Helaas vannacht om 4.30 brak het los :? . Nadat Mischa al 3x aan het dromen/spoken was geweest, dus deze nacht was ook verre van ideaal. (ooit komt het goed :angel: ) Trouwens, tijdens de onweer/hagel/regenbui hoorde ik geen kind, sliepen als een os. :eh:

ik lag gisteren voor 9 uur al op bed en ben nog wakker geweest tot 10 uur denk ik.

en vanmorgen om half 8 was ik wakker, keek naar buiten en zag dat alles nat was.

maar niet geweten dat het zulk noodweer is geweest vannacht, tot ik hier las

Hier ook regio Rotterdam: vannacht onweer, verschrikkelijk! Het kwam zelfs door ons DICHTE dakraam in de badkamer binnen gespetterd! Alles stond blank.

Pffff Hubbie wilde het gordijn open laten om te kijken, maar na mijn panikerige reactie heeftie de gordijnen toch weer gauw dicht gedaan.

Dus hier ook een anti-fan van onweer.

:zzz: :zzz: Om 03.00 en 0500 brak het hier los…

Lucas sliep door, daphne niet ze was zo bang van die flitsen bij mama op schoot tegen mijn aan met de gezichtje helemaal in me viel ze weer in slaap… helaas om 0500 weer mega noodweer, ik was bang en ben zooo moe :zzz: :zzz:

Manlief en ik zaten om 04.00 uur rechtop in bed…dochterlief heeft van het hele spookhuis niksniet gemerkt :mrgreen:

Mijn overbuurvrouw zei vanochtend dat het hier vannacht ook enorm hard geonweerd heeft. Ik ben om 5 wel even wakker geweest maar heb het alleen in de verte horen onweren. Wij hebben er dus heerlijk doorheen geslapen :mrgreen:

O jeetje… Ik dacht dat ik de enige was die de halve nacht geen oog dicht heeft gedaan. Heb werkelijk liggen zweten van de warmte (lag met mijn hoofd onder het dekbed) en angst. Ben doodsbenauwd voor onweer. Dat geflikker en die herrie die erop volgt… Jakkie. Ben bang voor blikseminslag. Heb die angst denk ik overgenomen van mijn vader. Die is ook doodsbang voor onweer.

Ik voel onweer ook altijd aankomen. Ik lig dan lekker te slapen, maar als het nog maar heel ergens in de verte onweert (je hoort het nog nauwelijks) ben ik al klaarwakker. Heb wakker gelegen van 02.00 uur tot 07.00 uur. Op een gegeven moment hing die bui pal boven ons huis (had ik het idee) en een knallen! Ook veel hagel en regen trouwens.

Aan een kant was ik wel blij dat het vannacht was. En niet als ik op weg moest naar mijn werk. Moet namelijk altijd nog een stuk lopen voordat ik op kantoor ben. Zie mijzelf al lopen door zo’n onweersbui :shock: …

Nu schijnt hier het zonnetje weer gelukkig.

Hier ook heerlijk weer vannacht zeg :liar: :liar:

Pff spoken zeg…even overal gecheckt of er geen lekkage oid was…en was wel geinig want toen ik op zolder stond zag ik dat ik niet de enige in de wijk was…waren meer die ff op zolder stonden…gezellig dat weer…

En de kleine schat…die heeft er niets van meegekregen…gelukkig!

Op dit moment een heerlijk zonnetje, maar MÈÈÈÈÈNNNNNNN Wat een noodweer is het hier vannacht geweest!

Onze kindjes hebben daar doorheen geslapen al was Vera wel wakker vanwege toren hoge koorts wat maar bleef oplopen, ik zag me al naar de HAP rijden in dat weer :hand:

Toen het flitsen en de donder vrijwel tegelijk kwam vroeg ik aan hub: schat zet jij de container even aan de weg :lol: :angel: Hij zei, Ja is goed en zal ik de hond ook gelijk even uitlaten? :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: We hebben niet eens een hond :lol: :lol: :lol:

NU even alle natte plekken opdweilen dat is achter gebleven door het weer van vannacht :roll:

heb unive gebeld, waterschade word vergoed, allleen onze lekke dakgoot door een dakpan die daar in is gekomen niet :?

:eh: volgens mij is hier alles langheen gegaan…wel geregend maar voor de rest. geen noodweer geweest…

wel balen als er wat kapot is hoor…normaal vind ik het wel wat hebben soms dat noodweer…als het overdag is…maar niet als er schade is hoor…

hier noodweer vanaf een ur of half 5 tot 8 , eng vind ik niet maar wel een gek gevoel van als er maar niks in slaat ofzo , ik heb dat een keer van dicht bij gezien dat is zon erare gewaarwording hé ?

@oessie wrote:

heb unive gebeld, waterschade word vergoed, allleen onze lekke dakgoot door een dakpan die daar in is gekomen niet :?

:shock: :shock: Wat idioot… da’s toch ook het gevolg van het weer geweest??? :think:

@oessie wrote:

hier nog lekker weer… maar ben echt ontzettend bang voor onweer… als het midden in de nacht onweert ga ik altijd mijn moeder bellen :oops:

En dan, wat doet jou moeder dan?

Kan ze je gerust stellen?

Hier nog zo’n bangerik, maar het heeft twee kanten.

De flits vind ik mooi om te zien.

Maar wij stonden veel met vakantie’s op de camping en als er dan onweer kwam, moesten we schuilen in de toilet/douche gebouden…

Vooral in Appelscha (Roggeberg) heb ik er ervaring mee als klein kind.

Misschien dat ik het daardoor nu nog wel eens eng vind.

En mijn man heeft mij buiten in de regen en onweer ten huwelijk gevraagd bijna 3 jaar terug. :inlove:

Hij vond het blijkbaar wel schattig dat ik huilend op de fiets zat, en toen vloog mijn ketting er ook nog af.

Misschien fietste ik te hard, haha.

We waren wezen klussen in ons huis en toen waren we onderweg naar zijn ouderlijkhuis 15 minuten verderop. En toen kwamer onweer…

Hier in de buurt is het ingeslagen in een huis.

Zolderverdieping is afgebrand.

Oplettende buren hebben de bewoners gewaarschuwd.

Het ging flink te keer hiero.

Net als ik dan weer bijna sliep kwam er weer zo’n harde knal.

Heb er zelf niet echt zo’n hekel aan, maar ben blij dat ik pas vanmiddag hoef te werken.

Na een afschuwelijke nacht en gelukkig een jongetje wat erdoorheen sliep begint het hier nu gewoon weer overnieuw :thumbdown:

hier ook de hele nacht niet geslapen zoveel regen hagel en onweer ging de hele nacht door tot een uur of 7

hier schijnt de zon nu wel maar er is alweer sprake van slecht weer :frowning:

heb vanacht gelukkig lekker geslapen toen we om 3 uur naar bed gegaan zijn, voor die tijd lekker met de gordijnen open op de bank gezeten/gelegen en genoten van het schouwspel!

Vanmorgen op het nieuws hoorde ik dat in een heleboel woonplaatsen die in een strook boven ons liggen blikseminslag is geweest en er brand door is gekomen, en dan klinkt het toch wel erg dichtbij hoor. :shifty: Ben absoluut niet bang voor onweer, maar wel voor brand!

ICL ja dat vind ik nou ook , ben verzekerd voor stormschade, maar dat vinden ze blijkbaar bij unive geen stormschade :wall:

Anita ja ik bel dan mijn moeder, en die houdt me aan de praat, ik ben doodsbenauwd voor onweer, heb me wel eens afgevraagd of daar een cursus voor is of zo

Net na mijn laatste berichtje hier achter de schuifpui een knal :shock: ik zag de vonken ervanaf spingen en ik schrok , en er ging thee over de laptop, maar zo jullie het zien hij doet het nog ik hoop dat hij het blijft doen :pray:

En om 4 uur was het er weer :shifty:

we hoorde ook een piep , mijn man denkt aan piekspanning :think: alarm enzo doen eht gewoon nog…