Ik kan niks vinden hier over ZI (zelfinseminatie). Zijn er nog meer mensen die hier toevallig mee bezig zijn?
Kan je er meer over vertellen, heb her nog nooit eerder van gehoord
Ik heb een link gevonden met hoe zi te werk gaat,
het is dus zo dat je de sperma van en man zelf inbrengt zonder dat er medisch personeel aan te pas komt,
ik zal delink toevoegen ,
Ja voor meer info kun je ook kijken op http://www.kidinformatie.com
Maar op dit forum niemand dus? :eh:
je bent op kok waarschijnlijk uniek Zorro :inlove:
Hahahaha YES!!! :mrgreen:
Hallo,
Wij overwegen om met zelfinseminatie aan de slag te gaan.
Ondanks dat de samenlevingstest positief was, twijfelen wij er voldoende diepte bereikt word. (operatie man,lang verhaal)
We zitten nu in een wachtfase, dus eigenlijk wilde we het nu eens gaan proberen. Baat het niet, schaad het niet…toch
Op de manier waarop we nu bezig zijn lukt het toch ook niet.
Mijn man wilde al eerder hiermee beginnen, maar ik was/ben er nogal huiverig voor. Het wordt zo wel heel klinisch in bed!!!
Maar ik wacht nu op mijn ongi, over een dag of 10, dus in de volgende ronde gaan we het zo doen.
Jij hebt ervaring hiermee??? of ook nog niet? Zoja, hoe is jouw ervaring?
Ik ga volgende week zo’n setje kopen bij de apotheek. Volgens mij zijn die zonder recept verkrijgbaar.
Groetjes Pebble
Hoi Pebble,
Ja ik heb er ervaring mee, zit er vol in :mrgreen:
Maarre… er zit volgens mij geen verschil tussen ZI en gewoon vrijen qua diepte enz. Het zaad vind zn weg wel zeg maar… Wij doen Zi omdat ik lesbisch ben en hij homo :oops: Wij gebruiken gewoon een spuitje en een glas… Verder geen enge slangetjes of baarmoederhoedjes want dat schijnt ook weer niet goed te zijn omdat het de baarmoedermond beschadigd. Lopen jullie bij het ziekenhuis? Misschien is IUI een oplossing? Dan spuiten ze het rechtstreeks in je baarmoeder en hoeft het sperma niet zo’n lange weg af te leggen…
He,
Ja, wij zitten in een wachtfase en gaan dan of voor IUI of IVF.
Onze gyn. wil eigenlijk gelijk IVF, omdat onze samenlevingstest goed was en er geen aanwijsbare oorzaak is.
December mag ik terugkomen en dan gaan we definitief beslissen.
Ben vandaag ongi, maar we gaan a.s. poging met spuitje proberen.
Groetjes
Hoi Pebble,
Goed om te horen dat ik niet helemaal alleen ben en jullie in een soortgelijk traject zitten December… jeetje dat kllinkt nog ver weg! Maar je hebt in ier geval al iets om naar toe te leven
2 Zorro: weer wat bij geleerd :oops: wist ook niet wat het betekende namelijk!
Maar even een hele vreemde vraag: wat zou het voordeel zijn bij ZI ten opzichte van gewone sex (bij een heterostel dan) komt zo’n ZI dieper of misschien meteen beter op de plaats van bestemming?
Wat spannend voor jullie zeg, en wat een geluk dat je iemand hebt gevonden die jullie wil ‘helpen’ want dat lijkt me ook nog niet altijd even simpel :thumbup:
Ik begrijp dat jullie al bezig zijn met ZI of nog niet, elke maand weer spannend!!!
Succes ermee, en ik ga het er zeker even met mijn ha over hebben, wij zijn nu zelf 11 maanden bezig en helaas nog niet raak (op de 'gewone’manier)
Uhm Vrede… :eh:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt :mrgreen:
Wij doen ZI/KI omdat we dus geen heterosex hebben omdat ik op vrouwen val en hij op mannen… Verder ben ik single en is de donor een goede vrind van mij die straks ook gewoon de vaderrol op zich neemt… Er is geen verschil met sex dus ook geen voordeel 8)
Ik snapte je wel hoor :thumbup: maar vroeg me af of het voor mensen die normaliter wel gewoon sex hebben nog verschil uit kan maken of je VI doet of gewoon vrijt :think:
Succes met zwanger worden
ow ok sorry :oops:
nee dat maakt niet uit, bij de 1 is het dus de penis waar het uit komt en bij de ander een spuitje
Bedankt!!! :dance:
@Zorro wrote:
nee dat maakt niet uit, bij de 1 is het dus de penis waar het uit komt en bij de ander een spuitje
het lijkt ook best veel op elkaar he :mrgreen:
Hey ik zoek naar info op KOK over totaal iets anders, dan kom ik dit tegen
Ik zie zelfs dat ik zelf gereageerd heb hierop je topic,
Nu zit ik zelf gewoon domweg aan de Zelf KI gek hé? Nu ja ik kreeg even gek gevoel, Deze maand dus 2e ronde.
maar euhm nu ja wou ik even zeggen, ik zie je eig zelden nog op Kok klopt dat? k zal es zien ihhi
Heee das ook wat…
Zie ik deze topic staan… Ik dacht huh :shock: (Zorro was toch al verder dan KI??? )
Grappig want het is nl een heeeeeeel oude post!! (2005)
Zorro, ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat!
Ben jouw inlognaam weer eens kwijt geraakt, dus kan jou niet meer volgen, terwijl ik wel heel nieuwsgierig!!!
Hee Bianca, das ook wat…
Een jaar of 2 geleden ken je het woord niet eens en nu zit je er midden in…
Hou je het een beetje vol??
Ja nu idd een oude post had ik ook wel gezien hoor. Ik had via haar naam even pb gezonden nog geen reactie., Maar haar laatste post was ook in januarie ( weet alleen niet of dit jaar of 2006 was) maar dat ging over ivf meen ik. Die post dan.
Jammer want ik ben wel erg benieuwd. De uitapraak deed me wel wat van Hedje, dat zewél uniek op hetforum was met haar zelfinseminatie. Ik weet nu dat er iig nog 1 is die ook zelfinseminatie heeft gedaan. En ik meen zelfs nog iemand en dan André en ik dus ook. Allemaal wél om een andere reden enzo maar toch.
Dus en met zoeken kwam ik deze post tegen, echt toeval want ik zocht naar die pregnyl en dat andere ding die ik moet spuiten ihhi .
Maar goed, met mij gaat het hoor :thumbup: Keep on goïng :thumbup:
Bye Bye Lieve Nic :-*
Hoi!
Hier nog een ZI’er
Ben er nog maar net mee begonnen, deze week aan ronde 2 begonnen. Ik heb geen partner, maar wil wél graag een kindje. En na wijs beraad ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik die twee dingen ook los van elkaar kan zien, en dat het een dus niet het ander uit hoeft te sluiten.
Het is even wennen hoor, vond ik :shifty: maar alles bij elkaar valt het best mee. Ik vind het lastigste geloof ik nog wel om te bepalen of de timing wel goed zit. Je hebt tenslotte maar 1 magere kans per maand (in mijn geval dan hè).
Bianca, ik heb je topic wel eens een keer gelezen… ik hoop echt heel erg hard voor je dat het binnenkort raak mag zijn! Zit jij nu ook ‘in de wacht’ van de 2e ZI poging?
gr, Drella
hoi hoi drella bedankt om je ervaring mee te delen.
Dus jij doet KI via een donor ?
Dus KID wij doen dus KIE kunstmatige inseminatie met een eigenpartner.
Ja wij ook de 2e ronde morgen beginnen. Maar door we zelf meer sperma hebben ( ik bedoel de kans dus afhalen als we zin hebben enzo)
dus wij kunnen bijv morgen zondag en dinsdag insemineren de meest vruchtbare dgn zeg maar. Tussentijds kunnen we ook nog ( of ná de periode ) zelf gewoon op een "normale gemeenschap "hebben.
Dat is vooor jou dan weer lastiger .
Ik hoop dat jij ook je wens in vervulling ziet gaan :thumbup:
Heel veel succes iig.
:-* bianca