Nog iemand net met rijles begonnen???

@fiep klophout wrote:

(nou rij ik zelden in het centrum want dat is een van de weinige plekken waar ik liever de trein voor neem, om niet 35 euro parkeerkosten kwijt te zijn als ik even bij iemand op bezoek ga…)

!!

ik heb een paar keer gedaan en doe het ook nooooit meer. Ik maak er liever een uitje met de train van met de kids. Vinden ze nog leuk ook.

@Elka wrote:

Voor de dames die zo’n moeite hebben met de lessen. Hebben jullie wel eens gedacht over lessen en afrijden in een automaat?

Je hoeft dan niet na te denken over het schakelen, maar puur op het rijden. dat geeft enorm veel rust.

Ik ben na jaren schakelen over gestapt op automaat. Mijn man ook en geloof me, wij zijn beide goede en ervaren ( schakel) chauffeurs ( zelfs racetraining gehad van Gijs van Lennep, op het circuit gereden en zelfs een rondje op z’n kant in de kombaan), maar met het drukke en agressieve verkeer van tegenwoordig is het echt wel het overwegen waard.

Je mag dan wel niet met je rijbewijs in een schakelauto rijden, maar je kan altijd nog na enkele jaren ervaring opdoen, alsnog lessen voor een schakelrijbewijs.

In ieder geval heel veel succes.

Ik wist niet eens dat je apart rijbewijs kon halen.

Ik rijd overigens nu een automaat en vind het ook heerlijk. Vooral met dat stad verkeer van en naar mijn werk. Het rijd zo lekker relaxt. Ik kon goed schakelen hoor en vond het ook leuk maar liep toevallig tegen een automaat en meerdere om me heen riepen van doen. Ik hoor steeds meer mensen die dat willen.

de enige plek waar ik ooit een automaat heb gereden, was in oeganda. en ik vond het eigenlijk maar gedoe. :eh: was ondanks dat het een automaat was, alsnog de hele tijd bezig met in welke ‘stand’ ikk hem wanneer moest zetten. (maar dat is in nl misschien anders, daar was het vooral met kuilen in de weg en bobbels en zo, en dan kun je sowieso amper doortuffen. Maar ja als je doortuft is een versnellingsbak natuurlijk ook geen moeite…misschien ben ik gewoon niet gemaakt voor de automaat…maybe next life :angel: )

@pooh wrote:

Mijn lessen gaan super!!! :dance:

Ik rijd nu 2 x per week en heb er nu echt zo ontzettend veel plezier in :thumbup:

Hee wat goed :thumbup:

@Ilse

Gefeliciteerd!

Ik heb vorige week vrijstelling verdiend op mijn tussentijdse toets, nu hoef ik me bij mijn praktijkexamen alleen maar te focussen op het rijden :dance:
Ook weet ik nu een beetje hoe een examen is... scheelt ook een hoop.

Ik moest (maar dat wist ik toen nog niet) minstens 1x bijzondere verrichting goed doen.
Eerst een omkeeropdracht, die ging gewoon perfect :shock: normaal kom ik schots en scheef op de andere weghelft terecht 8)
Daarna ergens parkeren... en grommmmm alleen maar mogelijkheid tot fileparkeren en dat kan ik dus gewoon echt niet.
En een hellinproefje, maar daar heb ik nou nooit moeite mee gehad.

Verder heeft de examinator me twee keer op de rem getrapt.
Oeps... gaat dus ook wel wat rigoreuzer dan bij je vertrouwde instructeur.
Maar dat was ook wel even goed, dan schrik ik tenminste 8)

12 April ben ik het bokje voor het echte werk.
En toch ben ik nu al zenuwachtig :shifty:

wat goed dat je je TT gehaald hebt! :clap:

ik moet volgende week en heb nu al de bibbers :shifty:

complexe kruispunten, uitritconstructies, fileparkeren en vak parkeren, orientatiepunt rijden…ik ben hier gewoon niet voor gemaakt :frowning:

Heb vandaag voor het eerst alleen op de snelweg gereden vond het best spannend :oops:

Gelukkig was het niet druk en kon ik makkelijk in en uit voegen.

Het rijden hier in de stad gaat gelukkig steeds soepeler en rijd steeds minder krampachtig.

Hoe gaat het verder met jullie en het rijden ?

De lessen gaan wel prima… we hebben nu twee puntjes waar ik aan moet werken en verder is het volhouden tot het examen.

Ik ben heel benieuwd hoe ik het zelf rijden ga vinden… heel benieuwd.

Ik denk zelfs dat ik mijn instructeur wel ga missen :oops:

T is altijd zo gezellig in de auto :mrgreen:

@Elisaatje

Hoeveel lessen heb je nu gehad?

Bij mij heeft het ook vreselijk lang geduurd voor ik een beetje vertrouwen kreeg.

Ik zat tot voor kort met zweet op alle onmogelijke plekken :stuck_out_tongue: achter het stuur… en nog steeds als ik een rotonde op kom, gaat mijn hart heel hard kloppen.

Uitritconstructie vind ik ook nog wel lastig… ik zie dan niet zo goed van te voren wat er aan komt en stop dan 9 van de 10 keer te lang voor ik verder ga.

Ik stop eigenlijk nog best vaak te lang… ben gewoon supervoorzichtig als ik het niet zeker weet.

Maar dat schijnt op je examen niet zo gewaardeerd te worden. :shifty:

Nou ja… liever voorzichtig dan iemand onder je auto…

Ik heb geen haast 8)

Ok, ik heb op mijn 18de wel rijlessen gehad, 8 x. Toen was zogenaamd het geld op. Ik heb nog heel vaak in mijn leven willen beginnen met rijlessen maar ik had geen geld en nu, zou ik het wel kunnen doen. Ik woon nu in België en ik kan dus gewoon mijn theorie halen en dan een voorlopig rijbewijs halen en daarmee les krijgen van mijn man maarrrrr. Ik durf nu niet meer zo goed.

Antwerpen is zooooo druk en zo chaotisch, nog erger als Amsterdam! En dan die ring van Antwerpen als we een keer naar Nederland gaan, gewoon vreselijk. Echt ze rijden hier zoooooo aso.

Maar goed, ik heb een afspraak gemaakt met een vriendin, we gaan binnenkort gewoon een keer ons theorie proberen te halen en dan hopelijk starten met rijlessen want eigenlijk, vind ik mezelf zoo een loser dat ik het niet probeer. Ik ben helemaal geen loser, ik ben stoer en sterk en ik kan heus wel autorijden. Nu mezelf nog overtuigen…

Pooh, ik snap je helemaal hoor en heel goed dat je doorzet!

Ik ben gisteren geslaagd :dance:

Wat heerlijk zeg, rijden zonder die bijzondere verrichtingen.

Ze stelde (ik had een vrouw, ook leuk :mrgreen:) geen stomme vragen over het verkeer en liet me lekker rijden.

Behalve dat ik de spoorwegovergang niet helemaal vrij leek te laten, was mijn rit haast perfect.

JOEPIE!!!

Nu moet ik nog een week wachten op mijn rijbewijs en dan mag ik zelf gaan rijden :slight_smile:

Gefeliciteerd!!! :dance:

@ Mir wat super!!!

Gefeliciteerd!!! :dance:

En wat goed joh, in 1 keer!!

Balen dat je tegenwoordig een week op je rijbewijs moet wachten.

Vroegah, toen ik hem haalde :shifty: kreeg je hem dezelfde dag nog mee van het gemeentehuis.

Nou verwacht ik natuurlijk de voltallige familie een keer hier op bezoek! :wink:

Gefeliciteerd, wat goed!!

waarom moet je een week wachten? das balen, zo leuk om meteen naar het gemeentehuis te gaan en op te halen!

en meteen te gaan rijden want na een week heb ik alweer bibbers, dat weet ik nu al.

@elisaatje wrote:

waarom moet je een week wachten? das balen, zo leuk om meteen naar het gemeentehuis te gaan en op te halen!

Ze doen er een week over om het felbegeerde pasje(elders) te fabriceren.

Dus je kunt hem wel meteen aanvragen bij het gemeentehuis, maar je krijgt hem pas een week later.

Gefeliciteerd :dance:

Heb nu ruim 1 maand mijn rijbewijs en cros al flink rond.

Je wil niet weten hoeveel vrijheid je ineens hebt.

i love rijden :lol:

Knap Ilse :thumbup:

ik hoop die vrijheid straks ook te hebben :pray: (maar balen dat je dan een week moet wachten. stom eigenlijk want ik ben al 30 jaar rijbewijsloos maar die week voelt te lang :roll: :lol: )

@miro wrote:

Nou verwacht ik natuurlijk de voltallige familie een keer hier op bezoek! :wink:

But off course :mrgreen:

Ik krijg het maar druk, ik schijn Leiden dus ook al een keer onveilig te moeten maken…

@Elisaatje

Je moet 5 werkdagen wachten omdat het pasje ergens anders gemaakt wordt.

Erg frustrerend kan ik je vertellen… ik heb zin :mrgreen:

@elisaatje wrote:

die week voelt te lang :roll: :lol: )

Yup… ik kon hem vandaag ook niet aanvragen… ik moest werken dus moet het morgen… nog een dag langer wachten :wall:

Hier kon je ook een spoed aanvraag doen dan kon je hem de volgende werkdag ophalen.

Rara wat heb ik gedaan :lol:

ja dat heeft ook wel in mijn hoofd gespeeld maar dat zou neerkomen op iets van 95 euro…

Ik ben wel een nederlander he :wink:

Ach, hij zou er op zijn vroegst misschien dinsdag al zijn.

Op zijn laatst donderdag.

Drie maal raden waar ik dinsdag langs fiets :mrgreen: