Nog iemand net met rijles begonnen???

@Mirretje:Goed zeg!!!

Ik ga bij dezelfde rijschool lessen als waar jij nu rijdt :wink:

Hier ook op mijn 18e lessen gehadā€¦ aangevraagdā€¦ en niet gegaan wegens omstandighedenā€¦ op mijn 26eā€¦ 6,5 maand zwangerā€¦ opnieuw begonnenā€¦ heb een snelcursus gedaanā€¦ (omdat ik op mijn 18e toch al ervaring had opgedaan) en het uren achter elkaar lessen is me prima bevallenā€¦ had het zo weer gedaanā€¦ :thumbup:

En achā€¦ niet opschepperig hoorā€¦ maar wel trots dat ik het hoogzwanger in 1x heb gehaaldā€¦ mag men best zeggenā€¦ :inlove:

Dames, knap dat jullie ondanks onzekerheden doorzetten en er weer voor gaanā€¦

Gaat jullie zeker lukkenā€¦ good luckā€¦ :thumbup:

@faizaa

Nouā€¦ Ik zou toch ook best een beetje trots zijn :wink:

Lekker opscheppen zou ik zeggen :thumbup:

@pooh

Weet je ook al wie jouw rij instructeur is?

Ik heb Rick, super vent, als je van lachen houdt moet je naast hem in de auto zitten :mrgreen:

Blijft ten alle tijden rustig, geeft je alle tijd om te wennenā€¦ echt een dotje :inlove:

Het komt vast goed :thumbup:

Ik heb nu 34 rijlessen gehad en ik zal wel boven de 40 uitkomenā€¦ Tot deze 40 wordt het door mijn werk vergoedā€¦

Ik ben dus ook nog steeds onzekerā€¦ Moet wat besluitvaardiger wordenā€¦ Maar dat lijkt wel goed te gaan nu.

Had laatst zoā€™n strakke actie, moest invoegen naar links, vet druk, ik me irriteren dat niemand me er tussen lietā€¦ Had ik de richtingaanwijzer de verkeerde kant op :wall:

ā€œachā€¦ Rechts is ook leukā€ hoor je dan naast je 8)

@Mirretje2 wrote:

achā€¦ Rechts is ook leuk" hoor je dan naast je 8)

Proestā€¦ goeieā€¦ :lol: :thumbup:

Succes dames, voor degenen die nog bezig zijn!

Ik heb zelf in Amsterdam gelestā€¦ Nou dan heb je dus echt ƃĀ”lles! Trams, bierfietsen, paardenkoetsen, asoā€™s, voetgangers die door Amsterdams groen lopen (lees rood), etc etc etcā€¦ Ik heb een les of 40 gehad geloof ik. De 1e keer examen op mn verjaardag, ging vet goed, maar gezakt :shock:

2e keer wel geslaagd, terwijl de motor 3x was afgeslagen en het echt niet ging! (dus als je motor afslaat tijdens je examen, geen paniek! Het gaat erom hoe je het oplost, als je meteen weer start en er verder niets is, dan is dat dis prima)

Inmiddels heb ik hem alweer ruim 6 jaar en ik rij nu heel makkelijk, maar in het begin vond ik het doodeng, in mn eentje in de auto! Rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt, en vaak genoeg doen! Als je na je examen een jaar niet gaat rijden, dan is het daarna doodeng, dus gewoon elke week even een blokje om, desnoods met de auto van je ouders als je er zelf geen een hebt, maar dan houd je het wel goed bij!

Klopt hoorā€¦ ik ben na het behalen van mijn rijbewijs vanuit Limburg naar Groningen geredenā€¦ met trillende handen, dat welā€¦ maar tochā€¦ en op een gegeven moment raak je die onwennigheid/onzekerheid kwijtā€¦ juist door het rijdenā€¦ :thumbup:

En petje af hoor, examen/lessen in Aā€™damā€¦ het is daar ZO drukā€¦ :shifty:

Ik zat daar op school, dus was het handigste, maar ik vond het ook wel handig voor mezelf. Er zijn zoveel mensen die niet in Aā€™dam durven rijden, omdat het zo druk is, maar als je daar lest, dan durf je daarna in elke stad te rijden :wink:

Ik kon ook kiezen om in Edam/Hoorn te rijden, maar dan zou ik elke les hetzelfde stuk van Edam naar Hoorn moeten rijden, wat een 2-baans provinciale weg is, ik denk dat ik dan veel minder had geleerd. Misschien 10 lessen minder nodig ook, maar ik ben heel erg blij dat ik het in Aā€™dam heb geleerd!

Geloof je meteenā€¦ als ik in Aā€™'dam centrum kom moet ik toch altijd even slikkenā€¦ ik ga wel hoorā€¦ maar pffā€¦ tis zo anders dan hier bij onsā€¦

Toch weiger ik om zulke plekken te vermijdenā€¦ :mrgreen:

ik heb met opzet ook 1 rijles in centrum van amsterdam gereden. Is hier half uur rijden vandaan. Ik heb best veel vrienden in amsterdam wonen, en was dus ook bang dat als ik het met lessen nooit zou doen, ik later nooit dat centrum in zou durven.

(nou rij ik zelden in het centrum want dat is een van de weinige plekken waar ik liever de trein voor neem, om niet 35 euro parkeerkosten kwijt te zijn als ik even bij iemand op bezoek gaā€¦)

en ik heb net als fai een flinke eerste rit gemaakt. Heb op 10-12 mijn rijbewijs gehaald, op 31-12 's ochtends een autootje gekocht en 's avonds oud en nieuw in antwerpen gevierd :mrgreen: ik voelde me heel stoer zo op de autoweg in mijn eigen autootje :mrgreen: maar damn, wat heb ik zitten stuntenā€¦de opmerking dat je pas leert rijden nƃĀ” je rijbewijs is absoluut waar. toen ik mijn autootje voor het eerst instapte, leek het ook echt alsof ik in een klap alles was vergeten wat ik met rijlessen geleerd had. het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik het idee had dat ik een beetje fatsoenlijk reed (en met parkeren heeft het nog wel langer geduurd voordat ik daar niet enorm tegenop zag)

Voor alle dames die nu bezig zijn: succes!!

Ik zag mezelf al nooit rijden in een auto en nu eigenlijk nog steeds niet.

Nu er iemand naast zit gaat het wel, ben echt heel benieuwd wat ik er van ga bakken :mrgreen:

Ik ga dagelijks rijden.

Ik moet kinderen van de BSO naar school brengen en halen in het centrum van groningen, dus ik zal genoeg rij ervaring gaan opdoen.

Pfff rijdn in aā€™dam lijkt me heel spannend :shifty:

Ik zweet al als ik de ebbingestraat in rij :slight_smile:

Bij mij heeft het ook wel even geduurd voor ik vond dat ik gewoon prima kon rijden. Ik had niet meteen een auto, dus in het begin heb ik weinig gereden. Ging wel af en toe met auto van mā€™n ouders om het gewoon af en toe te doen. pas sinds ik zelf een autootje heb, rij ik veel meer en vind ik rijden ook heerlijk en vind ik ook dat ik het prima doe.

Inparkeren vond ik ook vreselijk, fileparkeren dan! Nu dat voor mijn huis standaard moet kan ik het prima, dan went t vanzelf, maar daarvoor meed ik het altijd als het maar even kon! :lol:

Ik heb dat ook nog steeds met achteruit de bocht omā€¦ vreselijkā€¦ :shifty:

Achteruit rijden ben ik ook geen held mee :roll: :lol:

Ben afgelopen vrijdag voor de 3 keer eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs :dance:

Kan het rijbewijs pas woensdag aanvragen omdat ik er niet speciaal vrij voor ga vragen en dan rijden maar haha.

Vindt het stiekem best eng om dadelijk in mijn eigen grote auto zonder instructeur te rijden :oops:

Voor de dames die zoā€™n moeite hebben met de lessen. Hebben jullie wel eens gedacht over lessen en afrijden in een automaat?

Je hoeft dan niet na te denken over het schakelen, maar puur op het rijden. dat geeft enorm veel rust.

Ik ben na jaren schakelen over gestapt op automaat. Mijn man ook en geloof me, wij zijn beide goede en ervaren ( schakel) chauffeurs ( zelfs racetraining gehad van Gijs van Lennep, op het circuit gereden en zelfs een rondje op zā€™n kant in de kombaan), maar met het drukke en agressieve verkeer van tegenwoordig is het echt wel het overwegen waard.

Je mag dan wel niet met je rijbewijs in een schakelauto rijden, maar je kan altijd nog na enkele jaren ervaring opdoen, alsnog lessen voor een schakelrijbewijs.

In ieder geval heel veel succes.

Een automaat rijdt echt heeeeeeeeeeeeeerlijk! Mijn vriend heeft een automaat en daar rijd ik dus ook wel eens in, en echt, dat rijdt zooo relaxt! Hij heeft dan ook nog cruise control, dus ik hoef alleen nog maar te sturen hahaha. Oh wat heerlijk, zeker in de file enzo, niet continue tussen 1 en 2 schakelen, echt zo fijn! Ik wil ook graag een automaat! Maar heb mn auto pas een jaartje, dus die blijft nog wel even denk ik :slight_smile:

Vanavond mn eerste proefles na 3 jaar geleden ooit 3 rijlessen te hebben gehad. Hellup!

Ik had me voorgenomen dat ik nu genoeg zelfvertrouwen had om weer te beginnen, maar ik zit nu al te stressen terwijl ik pas over 2,5 uur die auto in moet, dat wordt weer wat.

Mijn lessen gaan super!!! :dance:

Ik rijd nu 2 x per week en heb er nu echt zo ontzettend veel plezier in :thumbup:

ik ben ook bezig, al een tijd en het examen komt heel langzaam in zicht (theorie allang binnen) maar oooooh wat heb ik hier soms een schurfhekel aan. je reinste pesterij, dat auto rijden :twisted:

(blij dat ik even stoom kan afblazen :wink: )

@ilsederooy wrote:

Ben afgelopen vrijdag voor de 3 keer eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs :dance:

gefeliciteerd!!!!