Nog geen test gedaan, 1 of 2 dagen overtijd - zwanger !

Maar haar laatste menstruatie was, zoals ik het las, niet haar normale mensturatie. Te kort en te weinig.

Maar waar het mij meer omging was die opmerking. DAT vind ik niet kunnen. Het is gewoon een nutteloze, onder de gordel opmerking. Je spot op zo’n moment met iemands gevoelens en dát vind ik dus not done.

Dus we dwalen, mede door mij ook, van het onderwerp af waar ik eigenlijk op reageerde en dat was de opmerking :wink:

En daarom doe ik geen test. Nu al over tijd sinds de 15e, en borsten die drie keer groter zijn en pijn doen niet normaal, tepelhof wat ook enorm gevoelig is en het i net alsof mn tepels ook ineens twee keer zo groot zijn. Ik ben onverklaarbaar moe rond een uur of 12 al, moet dan gewoon een tukkie doen. Normaal heb ik echt 9 uur slaap nodig, nu wordt ik al om half 7 wakker. Verder voel ik het ook in mn onderbuik, het is nu de derde keer dat ik zwanger ben , twee keer niet goed gegaan dus en ik weet zeker dat ik ook drie keer de innesteling heb gevoeld.

Over het algemeen vind ik sommige verschijnselen vrij ranzig en onprettig, en al helemaal geen pretje om deze randverschijnselen van anderen te lezen dus wat dat betreft had ik mij de vorige keer ingehouden. Wie zit er nu te wachten op een verslag van mijn tepelhof.

Nu de reden waarom ik dus geen test doe : Omdat ik het zo vreemd vond nu al 7 weken geleden dat ik toen ik de test deed, deze negatief was en ik toen al in lichte mate dezelfde verschijnselen had. Ik wist het toen gewoon zeker en echt niets van wishfull thinking. Toen ik een dag later ongesteld werd, en dat drie dagen later al weer ophield, eigenlijk nog voordat het bij mij op gang komt, dacht ik dus zie je er is echt iets mis met me. Misschien ben ik gewoon helemaal niet meer vruchtbaar.

Maar ja, nu al meer dan drie weken geleden, een week dus voordat ik opnieuw ongesteld moest worden, werd ik wakker met bulten in mn borsten zo groot als eieren. Weer een schrik natuurlijk, onvruchtbaar en dan ook misschien nog borstkanker ? Ik maak hier geen grappen over, gebeurd genoeg in mijn omgeving dus waarom zou mij dat niet kunnen overkomen. Maar goed, nog een paar dagen aangekeken en toen mn tepels ook steeds groter werden dacht ik verrek ik ben gewoon zwanger !

En als ik nu weer een test ga doen en deze is negatief terwijl ik misschien toch al 7 of 8 weken zwanger ben, is voor mij een formidabel excuus om gelijk een lekker glas prosecco te drinken met een sigaret erbij.

Ik geloof best dat zo een test zeer betrouwbaar is, maar het is nu bijna 1 december , zwanger ben ik zeker, en als blijkt dat dat idd al langer is dan 4 weken dan ga ik meteen dezelfde middag idd naar het kinderdagverblijf om in te schrijven. Dat horen jullie dan wel 1 dec, ik beloof dat ik ook zal berichten als het niet zo is.

Ik zou niet zo stellig zijn als ik het niet zeker wist, als ik niet zwanger ben ben ik vast heel interessant studie materiaal want hoe vaak komt schijnzwangerschap nou voor ?

Aan degene met al langere zwangerschapservaring, en wat ik elders niet kon vinden :

Wanneer gaat de pijn in je borsten weg of wanneer wordt het minder.

Vorig jaar dus, toen ik al 9 weken zwanger was, werd ik op een ochtend wakker en had geen pijn in mn borsten meer. Toen ik naar de wc ging had ik misschien een druppeltje bloedverlies, maar wist gelijk dat het mis was.

Daar ben ik nu dus zo bang voor, dat ik wakker word zonder die pijn in mn borsten. Moet die pijn normaliter blijven tot het eind, of wordt die pijn inderdaad minder op een gegeven moment ?

Ik vind het een beetje raar verhaal sorry… :oops:

Als je pertinent geen test wil doen…waarom vraag je niet aan de HA ofdat hij bloed wil laten prikken? Of had je dat misschien al gedaan? :oops: Je kunt dan aangeven dat bij jou de test steeds negatief is, en dat je toch zwangerschapsverschijnselen hebt. En dat je graag zekerheid wilt hebben. Ik heb van meer vrouwen gehoord dat ze negatief testten en toch bewezen (bloedtest en/of echo) zwanger waren.

Het feit dat als je test negatief is dat je dan een formidabel excuus hebt om dan een sigaret op te steken en een glas prosecco te drinken, en dat je daarom niet test gaat erbij mij niet in :hand: Want dan komt het op mij toch over dat je er toch niet helemaal zeker van bent…

Even over de pijn in je borsten:

Ik heb bij al mijn zwangerschappen nooit lang echt gevoelige borsten gehad. Meestal in het begin alleen en nu bij deze zwangerschap nog helemaal niet eigenlijk.

Dus wel of geen pijn in je borsten, hoeft niet altijd iets te zeggen volgens mij.

De meeste beginkwaaltjes verdwijnen na 12 weken.

Op dat moment is je lichaam wat meer gewend aan de hormonen ed.

Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat je als je straks geen kwaaltjes meer hebt het dan gelijk over is.

Overgesn was je de vorige keer 1 a 2 dagen overtijd en nu al 2 weken.

Daar zit een heel verschil in, veel vrouwen testen met 1 dag overtijd nog niet positief en de ene test is de andere ook niet.

Dr zijn erbij die voor NOD al positief testen en sommigen hebben wel een paar dagen meer nodig.

( digitale werd bij mij na 3 dagen overtijd positief)

Ochtendurine en andere urine kan in het begin ook een hoop verschil maken.

Ik denk ook dat er maar heel weinig vrouwen zijn die niet positief testen en wel zwanger zijn.

Al met al zou ik in jouw geval echt wel een test doen.

sorry ik wil echt geloven en vertrouwen met heel mijn hart dat je gelijk hebt en zwanger bent.

Maar toch vind ik het vreemd dat als je nu zolang overtijd bent, je nog geen test hebt gedaan!

Ook geen doktersafspraak???

En de echo, heb je die al gehad ondertussen dan?

Ik doe dinsdag de intake en daaropvolgend de echo. Ik had de verloskundige meteen gezegd dat ik nog geen test had gedaan, wel dat van de maand ervoor, en dat ik zeker wist dat ik zwanger was. Ze had me heel goed begeleid de vorige keer en heeft helemaal niets gezegd dat ik toch een test moest doen, en kon zich helemaal verplaatsen in het feit dat de test die ik een maand eerder had gedaan, misschien niet de juiste uitslag was. We hebben het over de verschijnselen gehad en toen feliciteerde ze me.

Nooit zat er meer speling dan 3 dagen in mijn cyclus, vandaag is de 29e dus dat is dus precies 14 dagen te laat.

@Duska wrote:

Ik doe dinsdag de intake en daaropvolgend de echo. Ik had de verloskundige meteen gezegd dat ik nog geen test had gedaan, wel dat van de maand ervoor, en dat ik zeker wist dat ik zwanger was. Ze had me heel goed begeleid de vorige keer en heeft helemaal niets gezegd dat ik toch een test moest doen, en kon zich helemaal verplaatsen in het feit dat de test die ik een maand eerder had gedaan, misschien niet de juiste uitslag was. We hebben het over de verschijnselen gehad en toen feliciteerde ze me.

Nooit zat er meer speling dan 3 dagen in mijn cyclus, vandaag is de 29e dus dat is dus precies 14 dagen te laat.

Maar waarom doe je nu dan geen test, of heb je die niet meer gedaan?

Waarom weet je zeker dat die negatief zou zijn :think:

Dat vind ik een beetje moeilijk te snappen/begrijpen…,

Prima hoor, als jij niet wil testen dan doe je dat niet…

Maar testen is toch eigenlijk ook gewoon leuk en spannend? :shifty: :oops:

Dat vind ik een beetje moeilijk te snappen/begrijpen

sorry maar ik kan het ook niet begrijpen :oops: Juist als je er zo zeker van bent, er is niets mooier dan twee van die strepen te zien verschijnen of het woord "zwanger" :inlove:

Ik hoop echt dat je gevoel het juist heeft maar wel of geen kwaaltjes zegt echt niet altijd iets :shifty:

@Smurf78 wrote:

sorry maar ik kan het ook niet begrijpen :oops: Juist als je er zo zeker van bent, er is niets mooier dan twee van die strepen te zien verschijnen of het woord “zwanger” :inlove:

Ik hoop echt dat je gevoel het juist heeft maar wel of geen kwaaltjes zegt echt niet altijd iets :shifty:

Ja indd, ik heb weet ik veel hoeveel testen gedaan, in het begin echt net heeeeeel licht positief (he Matsjo :wink: )!

Maar het is toch heel mooi om die streepjes te zien vind ik ook persoonlijk :oops:

Ik zou ook niet van “kwaaltjes” uitgaan indd, je lijf kan je soms flink goed voor de gek houden (jammer genoeg)…,

@Cin. wrote:

@Smurf78 wrote:

sorry maar ik kan het ook niet begrijpen :oops: Juist als je er zo zeker van bent, er is niets mooier dan twee van die strepen te zien verschijnen of het woord “zwanger” :inlove:

Ja indd, ik heb weet ik veel hoeveel testen gedaan, in het begin echt net heeeeeel licht positief (he Matsjo :wink: )!

Maar het is toch heel mooi om die streepjes te zien vind ik ook persoonlijk :oops:

Ik zou ook niet van “kwaaltjes” uitgaan indd, je lijf kan je soms flink goed voor de gek houden (jammer genoeg)…,

Ja idd :mrgreen: Net als ik (7 dagen voor nod :oops: )

Ik heb eigenlijk wel respect voor Duska…

Ik had er inmiddels denk ik 15 testen doorheen gejaagd :oops:

Ja dat wel, maar ik zou wel voor mezelf eerst die zekerheid willen met een positieve huistest of dokterstest voordat ik naar de VK zou gaan voor een echo (en dan de grote kans hebben dat er niks te zien is, en je erg verdrietig bent).

Trouwens mijn VK/GYN zou zeggen dat je echt perse eerst een test zou moeten doen, en anders de doc! Anders hoef je er niet heen.

Dacht in januari ook heilig dat ik zwanger was, altijd stipt op tijd enz (pil gebruik wel nog) maar toen heb ik zelfs 2 maanden overgeslagen. En dat terwijl ik zoveel tekenen van zwangerschap had. Werd er beetje gek van toen :shifty:

Maar de testen bleven negatief toen. Ook moest ik toen naar de dok en moest ik nog 2 maanden afwachten, dan nog niks dan pas naar de VK. :think:

Och zo zie je maar dat het waarschijnlijk dus overal anders is of zo?!

dus de hamvraag:

Waarom test je gewoon niet! Het zou toch wat zijn als je bij de vk komt en je niet zwanger bent…hoop van harte dat het wel zo is, hoor begrijp me niet verkeerd…Maar da komt de klap mijn inziens veel harder aan dan wanneer je ene test gaat doen…

ik bedoel; What`s the problem? :eh:

vind dat iedereen een beetje raar reageerd hier… ik zou geloof ik ook eerst gaan testen hoor en dat bedoel ik ook niet…

maar het feit dat zei een afspraak heeft bij de VK (of was het gyn?)voor een echo snap ik heel goed… als je een miskraam hebt gehad (of meerdere) ben je gewoon erg onzeker… en dan kan die test wel zeggen dat je zwanger bent maar ik weet uit ervaring dat ik pas een beetje gerustgesteld was toen ik een echo kreeg…

weet niet meer wie het zei maar dat diegene moest smeken voor een vroege echo dat is heel verschillen qua ziekenhuis… ik kon gelijk bellen naar de gyn voor een echo toen ik wist dat ik zwanger was (na de 1e miskraam) en hoefde niet eerst naar de VK… en ze vroegen idd ook niet of ik getest had…

dat deden ze vroeger toch ook niet?? het is nu gewoon zo dat je kan testen maar het is niet verplicht!

en dan kan die test wel zeggen dat je zwanger bent maar ik weet uit ervaring dat ik pas een beetje gerustgesteld was toen ik een echo kreeg...

dat is het m.. ze heeft geen positieve test gehad... vandaar de reacties...

Ik was ook pas gerustgesteld na de echo van 13 weken, die van te voren vond ik erg fijn maar geloven en hopen deed ik nog niet.

Had van te voren ook 2 miskramen gehad, maar wel met positieve test!

Ook weer voordat ik naar de VK ging, eerst zekerheid!

Wat Claudia28 schrijft, dat bedoel ik dus ook.

Weet je al iets meer Duska?

Ik hoop voor je op goed nieuws en dat je het os even laat weten…

7 weken en een dag !

Over twee weken dus opnieuw een echo, was niet veel te zien maart wel hartslag , al met al vitale zwangerschap. En nu maar hopen dat het zo blijft…