Nog geen test gedaan, 1 of 2 dagen overtijd - zwanger !

Ik zit nu op de bank met mijn laatste glaasje rose en laatste sigaret. Vorig jaar precies rond deze tijd was ik ook zwanger, op misschien een paar dagen exact gelijk. Alleen na 9 weken heb ik een miskraam gehad, een heel vervelende ervaring waarna ik niet geheel bewust toch wel depressief ben geweest. Pas toen de zomer een beetje voorbijging, twee maanden geleden, ging ik mij plotseling beter voelen, energieker enzo. Toen pas realiseerde ik me ook dat ik me al een tijd niet meer zo ok voelde. Nu sinds ruim een week denk ik dat ik weer zwanger ben. Heb net een test gekocht die ik dus morgen ga doen. Ik vind het bizar dat ik net als vorig jaar praktisch weet dat ik zwanger ben nog voordat ik letterlijk over tijd ben. Had vandaag een verjaardag met mensen waar ik normaal gesproken wel geduld voor heb , maar vandaag dus helemaal niet. Ben m snel gepeerd. Normaal moet ik maar 1 x per dag en soms eens per twee dagen grote behoefte doen, nu wel twee keer per dag. Heb net alle luxaflex in mn huis schoongemaakt. Fohn was al 5 weken stuk en strijkbout half stuk afgelopen twee maanden, vandaag had ik het daar helemaal mee gehad en eiste dat we eerst naar de blokker gingen voordat we naar de verjaardag gingen. Realiseer me nu pas hoe vervelend en ongeduldig ik dus kan zijn als ik zwanger ben. Gelukkig kan ik mezelf wel in toom houden en ga ik me niet afreageren op andere mensen, maar moeite kost het me wel. Vraag me af wie er in het begin ook lastig is geworden, en veeleisend. Zal morgen wel laten weten wat de test uitwijst ! Als ik niet zwanger ben, dan ben ik dit weekend wel een enorme tuthola geweest voor mn omgeving.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Laat wat weten… :wink:

en wat was de uitslag?

Niet normaal. Daags later een test gedaan, niet zwanger. Nog een dag later ongesteld, maar heel kort, weinig en alleen lichtrood. Was er dus van overtuigd dat er iets mis met me is. Rond de 15e had ik dus opnieuw ongesteld moeten worden, gebeurde niet…ben helemaal niet ongesteld geworden deze maand. Werd wel wakker met enorme bulten in mn borsten, weer een schrik want ik heb al eerder last gehad van een aandoening dat alles opgezwollen is. Maar goed zo dobberde het voort, en opeens bedacht ik me dat ik nu echt vet over tijd ben ! En nu echt alle zwanger verschijnselen…Heb nu dus geen test gedaan,maar volgende week wel de echo en intake…Wat zal ik me schamen als ik op die tafel lig en dan schijnzwanger blijk te zijn…maar ik weet zeker dat het nu zo is, en dus ook al twee weken geleden gestopt met roken. Het meest benieuwd ben ik dus , hoever ben ik over tijd ? dat zou dus ook weleens 6 ipv 2 weken kunnen zijn…

Ik hoop dat je natuurlijk zwanger bent, maar hoe kan je nu 100 % zeker weten vol overtuiging zeggen dat je zwanger bent, en een intake + echo regelen, zonder dat je ‘ooit’ een recente test heb gedaan ? :oops:

Zou het dan niet erg kunnen tegenvallen mócht het inderdaad een schijnzwangerschap zijn ? Kan me zo voorstellen dat je daar dan ook niet helemaal ‘lekker’ uit terugkomt, als je je al hebt ingesteld op een zwangerschap. :oops:

@Duska wrote:

Niet normaal. Daags later een test gedaan, niet zwanger. Nog een dag later ongesteld, maar heel kort, weinig en alleen lichtrood. Was er dus van overtuigd dat er iets mis met me is. Rond de 15e had ik dus opnieuw ongesteld moeten worden, gebeurde niet…ben helemaal niet ongesteld geworden deze maand. Werd wel wakker met enorme bulten in mn borsten, weer een schrik want ik heb al eerder last gehad van een aandoening dat alles opgezwollen is. Maar goed zo dobberde het voort, en opeens bedacht ik me dat ik nu echt vet over tijd ben ! En nu echt alle zwanger verschijnselen…Heb nu dus geen test gedaan,maar volgende week wel de echo en intake…Wat zal ik me schamen als ik op die tafel lig en dan schijnzwanger blijk te zijn…maar ik weet zeker dat het nu zo is, en dus ook al twee weken geleden gestopt met roken. Het meest benieuwd ben ik dus , hoever ben ik over tijd ? dat zou dus ook weleens 6 ipv 2 weken kunnen zijn…

Doe eerst eens een test joh.

ja, waarom test je niet? Als dat bloedverlies een innesteling is geweest kan het heel goed dat je daarvoor nog niet positief testte. Vandaag toch maar 1 halen? Voor 5 euri heb je er 2 bij de kruidv@t :wink:

Wat een vaag verhaal. Geen test doen maar wel een intake en een echo regelen :shock:

@Penelope wrote:

Wat een vaag verhaal. Geen test doen maar wel een intake en een echo regelen :shock:

Ja… waarom geen test? :eh:

ik snap ook niet hoe je een afspraak bij de vk kan regelen als je geen positieve test hebt gehad.

heeft ze daar dan niet naar gevraagd, wanneer je een positieve test hebt gehad?

kan me niet voorstellen dat ze zomaar een afspraak plannen…

vreemd…

Bij mij hebben ze daar van de week ook niet naar gevraagd bedenk ik me nu, maar dit is mijn 4e zwangerschap (de 3e was een MA), misschien dat dat meespeelt. Dat ze me inmiddels al aardig kennen. Ze heeft wel gevraagd naar de eerste dag van de laatste menstruatie.

Heb je je al ingeschreven bij het kdv? Daar zijn ook nog wel eens lange wachtlijsten :roll:

@crazymom wrote:

Heb je je al ingeschreven bij het kdv? Daar zijn ook nog wel eens lange wachtlijsten :roll:

Rare opmerking :roll: Vraag dan gewoon waarom ze nog niet getest heeft, maar deze opmerking vind ik toch echt not done!

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze een echo krijgt omdat ze zo’n rare menstruatie heeft gehad en dat ze nu toch willen kijken of ze zwanger is. Ik heb namelijk ook pas heel laat positief getest. En er zijn mensen waarbij de mensturatie uitblijft, testen negatief zijn, maar bij een echo blijken ze toch zwanger te zijn.

Zo kan je het dus ook opvatten haar verhaal :wink:

Hoe dan ook, ik hoop voor je dat je zwanger bent!

Ze zegt toch dat ze zeker weet dat ze zwanger is.

Ben wel heel benieuwd! Het is een beetje vaag allemaal maar ik lees wel vaker dat vrouwen maar negatief blijven testen en toch zeker weten dat ze zwanger zijn (en ook zijn). Misschien is dat nu ook het geval? Dan geeft een echo wel zekerheid natuurlijk. Ik dacht alleen dat er dan eerst een bloedtest gedaan werd :think:

Maar goed, hoe dan ook… ik ben heeeeel benieuwd!

@joseetje wrote:

Ja dus? Ik wist ook 100% zeker dat ik zwanger was, maar de ha geloofde mij niet zonder een positieve test. Ik zat nog voor mijn positieve test in het ziekenhuis met een schaar in mijn been :roll: :wall: , toen zou ik een tetanusprik krijgen. Het eerste wat ik vroeg was, kan dat met een zwangerschap? Ben je zwanger dan, was de vraag. Uhmm nou, ik weet zelf zeker van wel, alleen de testen geven nog negatief aan.

Dus ja, ook zij kan het zeker weten zonder positief te testen. Ik heb inmiddels 5 zwangerschappen gehad, waarbij bij alle 5 ik al vóór de positieve test al wist dat ik zwanger was. Ik ben gewoon eenmaal heeeeeeeeel gevoelig voor hormoonwisselingen. En daar merkte ik het aan.

@joseetje wrote:

dat kun je toch nooit 100% zeker weten zonder een test???

je kunt je lijf nog zo goed aan voelen, het kan je altijd voor de gek houden

heb ik zelf ook gehad, heel raar is dat

maar ik beweer heus niet dat ze niet zwanger is hoor

vraag me gewoon af waarom ze niet getest heeft, lijkt me dat je dat toch op z’n minst eerst doet.

@Debbie & Lana wrote:

En er zijn mensen waarbij de mensturatie uitblijft, testen negatief zijn, maar bij een echo blijken ze toch zwanger te zijn.
Maar zij geeft aan na haar laatste bloeding niet meer getest te hebben.

Ik vind het erg vreemd!

Ik had een miskraam gehad, en daarna niet meer ongesteld (met positieve test!). Heb bijna moeten smeken om een vroegere echo (met de 7 weken dus).

Heb ook de datum en al door moeten geven van wanneer er positief getest is!

En de bloedtest? Wanneer is die gedaan dan?

Dus ook ik vraag me af waarom niet gewoon eerst fijn een testje doen? En van daaruit verder bekijken…, :think:

Maar ja de post is van 10 oktober en daarna is er niet meer gereageerd door haar…,

Ik snap je wel Debbie.

Maar de TS geeft ook aan haar vorige menstruatie zeker te weten dat ze zwanger was.

Daar begon haar topic mee.

Ze test, test is negatief en een dag later word ze ongested, ondnaks dat ze het zo zeker wist.

Maar wel heel weing ed.

De TS gaat dan waarschijnlijk ervan uit dat dat een innestelingbloeding was.

Met haar vorige menstruatie erbij zou ze dan al 8 weken moeten zijn,

Of niet en dan weet ze weer zeker dat ze zwanger is, dat wist ze de vorige keer ook en toen werd ze ongesteld.

Het gaat er niet om dat testen het wel of niet bij je doen het gaat erom dat ze uberhaupt nog helemaal niet getest heeft.

TS ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon zwanger bent.