Nog geen 7 mnd en loopt ...

Onze Dominique is volgende week precies 7 mnd,



maar onze meid loopt al 3 wk rond in de box :shock: , erg leuk maar erg vermoeiend voor haar en haar mams :mrgreen:



Het erge is nog dat ze nu ook stapt aan de hand, en niets anders meer wilt…

Aan de tafel staan, aan de bank staan, omwillen draaien naar de salontafel en weer terug…

Natuurlijk gaat het niet alleen en wil ze mijn hulp daarbij.



Erg lief en vertederend hoor, maar ik ben kapot…



Nu vroeg ik mij af of er nog meerdere mama’s zijn die ook zo’n turbo kind hebben als onze DO :mrgreen:



Ik zelf liep met 9 mnd , en niet langs de tafels maar echt los…

Dus waarschijnlijk heeft ze het van mij



Het nadeel is dat ze zich heel snel verveeld…

Even in de box is leuk maar dan begint ze te jammeren, in het wippertje wil ze niet meer, want waarom in het wippertje als ik kan rond stappen :wall: ,schommelpaard is leuk maar ook gauw tot verveling toe…

Dan maar eruit en lopen aan de hand



Kruipen kan die muts nog niet ,maar omdraaien, in de box zodat ze weer gaat zitten van staan en van staan naar zitten, nouja alles wat een kind zal gaan leren doet Dominique al,



Maar goed, mijn vraag is dus zijn er nog meerder die dat met hun kindjes hebben, en wat doen jullie allemaal…

Aangezien onze Do zich snel verveeld

De hele dag met haar lopen doe ik niet…kepook mijn tijd en me rug houd het niet :roll:



Ben benieuwd :mrgreen:

Jeetje wat is die snel hee!!! :shock:



Ik kan je helaas geen tips geven van die van mij loopt nog niet :?

Maar ze leert zich vast snel te vermaken.

wauw he die DO :inlove:



kan me voorstellen dat je kapot bent caab!!! ik kan je ook geen tips geven want die van mij die doet dat nog niet.



Weet wel dat de fysio tegen me vertelde dat als beebjes eenmaal door hebben hoe leuk het is om te lopen en te zitten ed dat ze alleen nog maar dat willen doen. Tis wel belangrijk dat ze plat op de voetjes staat en niet op d’r tenen. doet ze dat ook??



als matthijs wil staan dan staat ie meestal op zijn tenen en dat zou dan inhouden dat ze er neit aan toe zijn.



Maar jemig zeg, die DO…(vind het wel schattig hoor)



xx patries

nou do loopt gewoon op haar voetjes, daar let ik op omdat Isabel dus op haar tenen loopt :roll:



gisteravond op verjaardag, man man, ze bleef maar rondjes lopen, erg leuk natuurlijk, ze had alle aandacht maar tis vermoeiend :mrgreen:

goed hoor van dominique.



Stein was ook 6 maanden en een paar dagen toen hij stond in de box en rondjjes om te tafel liep.

Hij was 9 maanden toen hij losliep.

deed stein dat ook dat hij gewoon los stond aan de tafel, volgens mij heeft Dominique er geen erg in maar vertrouwd mij of iemand die haar helpt volkomen dat ze opgevangen wordt als ze losstaat…



Ik kan het me niet voorstellen dat ze strakkies losloopt, maar zoals ze nu bezig is, gaat het wel heel erg snel…



kruipen kan ze nog niet, maar dit…moet er soms gewoon om lachen , gewoon lachwekkend zo’n kleintje zien lopen :mrgreen: :mrgreen:

Hoi



Sebastiaan is ook zo’n “snelle jelle” :wink: .

Hij kroop met 6 1/2 maand en in het zelfde weekend ging hij ook staan in de box. Hij loopt alleen langs de randjes, verder nog niet.

Ik kan me goed voorstellen dat je kapot bent. Sebastiaan wou toen hij net kon kruipen ook niet meer in box, want op de grond was het veel leuker! Ik ben toen weer streng alle rituelen gaan toepassen en sindsdien gaat het weer goed. Na de fles eerst spelen in de box, dan gaan we even de hond uitlaten en daarna mag hij op de grond spelen.

Misschien dat zoiets bij jou ook helpt?



Groetjes,

Heleen

thanks voor de tip…



Ons schoot van het weekend te binnen dat ze jammerd omdat ze misschein meer trek heeft.

Want als ze de borst gekregen had was er niets aan de hand en was ze weer vrolijk en speelde dan weer zonder te jammeren :roll:



Dan is ze pas bijan 7 mnd maar ze is zo actief als een kind van 9 a 10 mnd…dat vergt energie en die moet je weer bijvullen met eten…



Dus zijn we vanaf gisteren begonnen met extra dingen te geven, ze krijgt 3x perdag de borst, nu kreeg ze smorgens een langevinger, die krijgt zen iet meer maar nu tussen door een halve fruithap, en tis heel maf maar ze jammerd niet meer en is super vrolijk, dat ik er niet eerder bij na dacht :wall: :wall: :wall:



Dat ze lekker rommeld in de box of buiten de box vind ik niet erg, het is dat gejammer dat zo veel energie kost en waar je je aan gaat irriteren :x .

ennu heeft ze dat al 2 dagen niet gedaan en ik voel me ook een stuk beterder :thumbup:



Ik heb ook een vast schema wat betrefd eten ,spelen bij mij of in de box

Maar bedankt voor de tip :thumbup:

voor alle duidelijkheid…hier het voedingsschema van onze do



7 uur bv

10 uur halve fruithap

12 uur a half 1, de borst



2 uur a half 3 een fruithap

4 uur de borst

om half 6 haar groentenhap( grote pot)

2 danoontjes



7 uur a half 8 een toetje voor bed gaan de borst maar dat is zo weinig aangezien ze in slaap valt :wink:

Sebastiaan krijgt ook een dubbele hoeveelheid aan fruit/groente :wink: .

Dat beweeglijke kost inderdaad veel energie :smiley:



Groetjes,

Heleen

Wow wat een snelle :clap: !! Merijn nog lang niet hoor… die wil alleen maar zitten en kruipen…

Ik kan je dus helaas geen tips geven…

maaruh voglens mij klopt je banner niet, die geeft aan dat do bijna 8 maanden is, terwijl je schrijft dat ze nog geen 7 maanden istoch?

do haar banner klopt wel hoor, do is 7 mnd 1 dag haha…

huh wat gek van de week stond er 7 maanden en 23dagen ofzo… vandaar mijn opmerking :think: … misschien was ie ff van slag :wink: :wink:

achja maak niet uit hoor haha… :mrgreen:

damian is nu 6 maanden en die wil het ook erg graag hij kan een een tijd volhouden om los bij de tafel te staan,en aan je handen lopen kan hij ook al.hij wil som sniet anders dan staan

ja leuk he!! en ook zeer vermoeiend…



lekker laten lopen die handel :mrgreen:

He Caab,



Kan me voorstellen dat het lastig is…kan je geen tips geven omdat Noor niet zo snel is…

zo dat is wel snel ja. Ons kindje wil al maanden staan steeds, hij overstrekt ook veel. De fysio zei zoveel mogelijk dit tegen te houden, dus geen grond onder de voetjes laten voelen omdat het dus nog veel te vroeg is om te gaan staan. Maar ja, die van jullie staat al :smiley:

het monster kruipt nu ook…ze is niet stil te krijgen…wil alleen maar lopen, overstappen en kruipen is wat minder maar als ze ergens niet bij kan dan gaat ze zitten en kruipt ernaar :roll: :lol:



Ik ben savonds versleten, nu is mijn man 5 dgn naar atlanta USA dus ik heb 3 kids helemaal voor me zelf alleen…ppfffffff :mrgreen:

Hihi, komt me bekend voor. Denk ook dat het genetisch bepaald is (niks aan te doen dus :mrgreen: ). Ikzelf liep los met 9 maanden, mijn eerste met bijna 10 maanden, 2e met 10,5 maanden en ik denk dat dit exemplaartje dat ook makkelijk gaat halen. Sinds ie kon staan en schuifelen was de box een ramp, want zitten ho maar en als ie ging lopen viel ie over z’n speeltjes :wall: . Kruipen doet Yves wel (heeeeeel hard), maar vooral richting iets waar ie zich aan kan optrekken. Ach het heeft ook voordelen, nog even en je kunt ze even neerzetten als je je spullen in de auto zet en ze vervelen zich minder als ze overal zelf naar toe kunnen. Wat ik wat minder vind is dat meneer nu ontdekt heeft hoe ie de trap op moet, helaas nog geen besef van hoogte dus erg eng. Heb het altijd zonder traphekjes gesteld maar ik weet niet of dat deze keer een goed idee is aangezien de andere 2 nog wel eens vergeten de kamerdeur dicht te doen. Zoeffffff, weg Yves :mrgreen:



Yvonne