Nog geen 25, en toch al zwanger willen worden....

hihihi samantha, ik heb me gelukkig nooit laten beinvloeden door alle commentaar, en net wat je zegt als ze geweten hadden dat er zulke mooie kindjes uit voort vloeide, piepten ze ws wel anders :wink:

ik ben dol gelukkig en had het zo weer over gedaan :stuck_out_tongue:

ik zie dat je al 3 dagen overtijd bent, heb je al getest???

Op mijn 23ste werd ik zwanger, en toen ik 24 was werd Sita geboren! :inlove: Mijn vriend en ik zijn meer dan 10 jaar samen. :inlove:

En nog kregen we reacties van: Was het wel gepland zo jongā€¦ :snooty: :naughty: :sick: JAZEKER was het gepland!

Ik ben nu 25 en we zijn voor een 2de bezig! :inlove:

Zeker niet te jong hoor ! Ik ken iemand die op haar 16e bevallen is, nu 17 en een zoontje van 4maanden. Als je er klaar voor bent, gewoon doen ! :mrgreen: Ik en vriendlief zijn ook hƃĀ©ĆƒĀ©l jong, maar er wel 100% klaar voor. :slight_smile:

Ik vind het ook niet te jong. Ben zelf nu 23, maar op mā€™n 22e de medische molen ingegaan, omdat zwanger worden zonder hulp niet mogelijk is.

Kreeg daar van sommige mensen best commentaar op, indd wat Kimmetje zegt ā€™ geef de natuur de tijdā€™ en ā€˜ga eerst genieten van elkaar.ā€™ Toch ben ik blij dat ik heb doorgezet toen, we zijn er nog lang niet maar hebben iig wel de tijd aan onze kant staan. Eerder was mā€™n droom om op mn 25e 2 kinderen te hebben, nu ben ik allang blij als eentje mag lukken!!

Succes, hopelijk lukt het jullie gauw!

Liefs

Mar

Nee, Kimmetje, ik heb nog niet getestā€¦ Vandaag dus 4 dagen, en nog steeds niks te zienā€¦ Testen doe ik van 't weekend. Ik ben al vaker over tijd geweest, en dan was het niks. Dus nog effe volhouden, maarā€¦:slight_smile:

Groetjes Sam

Ik was 24 toen ik zwanger werd en 24 toen ik beviel.

Groetjes Ellen

Hoi hoi,

Hier ā€˜nog zo eenā€™ā€¦ Ik ben op dit moment 21 (nou ja, wordt over 2 weken 22), en 21 weken zwanger van onze eerste. :inlove:

Ik heb op zich ook nog niet echt vervelende reacties gehad, tenminste niet van vrienden en familie. Op straat wordt ik wel nogal eens vreemd aangekeken (heb al een flink buikje), maar daar probeer ik me niks van aan te trekken. Ik zou zeggen: Als je er klaar voor bent, ga ervoor!!!

Mijn vriend (overigens 26) en ik wonen al een hele tijd samen in ons eigen huisje, en waren er gewoon klaar voor.

Laat niemand je vertellen dat je tegen je gevoel in moet gaan.

Het is niet voor niets dat de onderzoeken allemaal bewijzen dat in de 20 de beste leeftijd is om kinderen te krijgenā€¦

Succes, ik duim voor je!! :thumbup:

Liefs, Naduah

Ik ben nu 22jaar en 27 september 2006 bevallen van mijn dochtertje Kitana.

Heb nooit een reactie gehad op mijn leeftijd.

Nou meiden, erg leuk om nog steeds reacties te krijgen. Ik ben er hartstikke trots op dat er zoveel jonge moeders zijn.

Zelf zijn we er ook helemaal klaar voor. Biologisch gezien is dit voor je lichaam ook de beste periode: je bent het meest vruchtbaar, je bent op zā€™n sterkst, dus goed opgewassen tegen bevallingen, vele minder kans op complicaties en handicaps, e.d. Wat dat betreft verwonder ik me altijd weer hoe mooi de natuur in elkaar steekt.

Hoe vinden jullie het om al zo snel minder te gaan werken? (of misschien zelfs te stoppen). Vinden jullie dat niet jammer van je opleiding?

Diep in mā€™n hartje vind ik dat wel een beetje jammer, maar de kinderwens is echt veel groter, dus hoop ik ook een jonge mama te worden.

Groetjes, Sam

Hier nog een jonge mama!!

Ik was 23 toen ik stopte met de pil (we wilden 6 maanden mijn cyclus de tijd geven om weer normaal te worden) en ik was net 24 toen ik zwanger werd van Kyan. In augustus ben ik bevallen met keizersnede van een heerlijk mannetje!!! :inlove: :inlove:

In mijn omgeving wist iedereen al dat ik graag kinderen wilde, dus de reacties waren alleen maar leuk toen ik vertelde dat ik zwanger was.

Van sommige mensen (vooral degenen die me niet zo goed kende) kreeg ik te horen dat ik nog zo jong was en lekker nog moest genieten van het leven enzo. Net alsof je niet meer geniet als je een kindje hebt!! :wall:

Mensen doen soms voorkomen alsof je wereld stopt met draaien en je het alleen maar zwaar hebt en nooit meer geniet als je kinderen hebtā€¦ Ik vond het echt de grootste onzin die ik heb gehoord en nu ik mama ben vind ik dat nog steeds. Het cliche: ā€œje leven staat op zijn kopā€, vind ik ook wel meevallen. In het begin kwam ie gewoon ook 's nachts, maar ja, dat weet je toch als je een kindje krijgt. Al met al vind ik het heerlijk om voor hem te zorgen en geniet ik gewoon nog meer van het leven als daarvoor. :smiley:

Samantha: je vroeg of ik jammer vond om minder te werken. Nee, absoluut niet. Ik ga van 4 dagen naar 3 dagen (moet over 2 weken alweer beginnen) en als het even kan (financieel) naar 2 dagen.

Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn. Ik had vorig jaar 8 november mijn laatste ongi, dus wie weet word je deze ronde ook wel zwanger.

Ik ga, mijn ventje huilt!

idd. leuk om te lezen dat er zoveel jonge moeders zijnā€¦

IK ben op mijn 20ste zwanger geraakt en op mn 21ste bevallen van ons zoontje. We vinden het zo leuk en willen graag een klein leeftijdsverschil dat we eigelijk gelijk al voor een 2e wilden gaan. Ik ben nu dus in mei uitgerekend en ben dan nog 22. Lekker jong moeder. Gelukkig krijg ik alleen maar positieve reacties.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik het werken wel een beetje mis hoor ondanks dat ik er bewust voorgekozen heb om thuisblijfmoeder te zijn. Ook de tijd voor mezelf enzo begin ik nu een beetje te missen. Maar ik merk dat ik me die gewoon af en toe moet gunnen . eens alleen uitgaan , of alleen de stad in doet me dan goed.

Maar een kindje dragen . krijgen en hebben is zo byzonder mooi dat ik het voor geen goud terug zou willen missen of terug zou willen draaien.

Dus doe vooral wat je gevoel je ingeeft!!

:-* inge

hoi daar

hier nog een jonge meid die probeert zwanger te worden!

ben nu 22 en sinds 23 juni ben ik getrouwd. (precies op de dag dat we 5 jaar samen waren) in juli ben ik gestopt met de pil en nu maar afwachten.

Kreeg toen we vertelden dat we gingen samenwonen (3 jaar geleden) al opmerkingen dat ik zo jong was, toen we gingen trouwen ook en nu krijgen we al te horen dat we nog lekker van het leven moeten genieten voor we zwanger wordenā€¦ nou ik trek me er lekker niks van aan haha wij zijn er klaar voor en dat is het belangrijkste!! :smiley:

liefs fay

Hoi Fay,

Je hebt groot gelijk hoor!!! Geniet maar lekker van het vooruitzichtdat je straks zwanger bent en mama gaat worden :wink:

Ik ben op mijn 19e getrouwd (was bijna 20) en nu alweer 5 jaar getrouwd.

Hey, leuk topic dit!

Wij zijn ook jong getrouwdā€¦ik was nog net 20 en hubbie was net 21.

Ik was 22 toen Mischa werd geboren en ben nu 24 als onze tweede uk geboren wordt. Ook lekker jong dus.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog helemaal niet gewerkt had voordat ik zwanger raakte. Behalve weekendwerk dan. Dus ik weet ook niet wat ik mis. :mrgreen: Ik ben een bewuste thuisblijfmoeder, wat me goed bevalt.

Hier ook 24 en zwanger van de eerste! Ik krijg juist hele leuke reakties!

ā€˜O wat gaaf zoā€™n jonge mamaā€™ en ook van ā€˜ach vroeger was dat niet meer als normaalā€™

Dus meid no worries!

Ik ben inmiddels 26, maar was net 25 toen ik met de pil gestopt ben en ja de opmerkingen dat we nog moeten wachten om de mmm in te gaan ide herken ik wel, er zijn zelfs mesnen die suggereren dat ik me daar pas op mijn 35e druk om moet gaan maken :wall:

persoonlijk denk ik dat je het zelf merkt wanneer jij en je man er aan toe zijn om een kindje te mogen krijgen.

Zelf (ik ben 25) willen wij al een hele tijd graag een kindje, maar door verschillende omstandigheden mocht ik eerder nog niet in verwachting raken. Maar gelukkig, sinds een paar weken mag het!!

Probleem is alleen dat mijn geest er dus al zo lang mee bezig is, dat het mij nu niet snel genoeg raak kan zijn, terwijl het natuurlijk nog best een flink aantal maanden kan gaan duren eer het zover is

Karin, ik werk op een fertiliteitspoli (ofwel: onvruchtbaarheidspoli) en ik kom daar genoeg jonge mensen tegen die al heel lang proberen om zwanger te worden maar waarbij het niet lukt. Dus je bent helemaal niet te jong daarvoor. Dat is juist ook weer ergens een voordeel, want als je 10 jaar ouder bent heb je al veel minder kans om zwanger te worden.

ā€¦

Nou Kimmetje, volgens mij ben je de jongste tot nog toe.

Ik ben zeker niet de jongste hier, maar ik kreeg mijn eerste toen ik 20 was en hoop nu bijna 5 jaar later met zo`n 9 maanden de 3e te mogen krijgen :inlove:

Heel veel succes en veel plezier! Wij willen namelijk graag een 2e om het dan weer zo te doen als bij de eerste, lekker alles uitpluizen en shoppen, kamertje, echo`s, namen kiezen etc. etc. etc.
Plus dat we eigenlijk alletwee wel een groter gezin willen.

Maar ik ben het eerste jaar bij mijn eerste thuis geweest, waarvan ongeveer een half jaar vanuit huis gewerkt maar werk eigenlijk wel fulltime, dus het hoeft niet!