Nog geen 25, en toch al zwanger willen worden....

Hoi Allemaal,

Effe voorstellen: Ik ben Samantha, en 24 jaar. Sinds Februari willen we heel graag een kindje.

Waar ik benieuwd naar ben is of er meer van zulke jonge meiden zijn die graag zwanger willen worden. Krijgen jullie ook uit je omgeving reactie van : ‘Nou al, je werkt net een paar jaar…’ Of: ‘Geniet nog lekker even van jullie vrijheid…’

Op zich kan ik het me wel voorstellen, hoor, dat mensen zo denken. Maar ik ben erg benieuwd of anderen daar ook tegenaan lopen en wat je daar van vindt.

Groetjes, Sam

P.S.

We laten ons er niet door beïnvloeden hoor, we zijn echt klaar voor een gezinnetje…

hallo

ja zeker hoor

ik ben nu 25 ben al 4 jaar lang van de pil af, ik was denk ik 22 ( bijna 23) toen we stopten.

En tja hier ook wel hoor jebent nog jong zeker toen de miskramen volgen de missed abortion je lichaam is er niet klaar voor enzo…tja.

Gewoon dooen hoor en 25 is niet jong zeker niet jong het is een geweldi mooie leeftijd.

Kop op hoor lekker genieten van je wens en de weg er naar toe die te willen vervullen.

Succes en ale goeds en voorspoed.

bianca

hoi hoi

nou leeftijd zegt niks hoor… als je der klaar voor bent zou ik er gewoon voor gaan … ik was net 20 toen mijn zoon werd geboren … en nu 26 en heb inmiddels er een mooiuh dochter bij …

maar heb op zich (ondanks dat het hier best wel een taboe is) helemaal geen rare en nare reacties gehad… misschien kwam dat ook wel mede door dat mijn ex een heel stukkie ouder was …

groetjes en veel liefs miranda :vlinder:

hey!

ik ben ook 24 en ik ben nu zwanger. en nee hoor, ik heb tot nu too geen slechte reacties gehad over mijn leeftijd! moet je ook niet van aantrekken! je bent klaar waneer je er klaar voor bent!

jij en je man (vriend) zijn de enige die daar over kunnen beslissen!

sterkte!

Ik was net 23 toen ik mijn eerste kreeg…

Ik was net 26 toen mijn 2de geboren werd…

Heel bewust allemaal…op een gegeven moment merk je gewoon dat je er klaar voor bent…

ik heb me van de omgeving nooit iets aangetrokken…Een gevoel schakel je maar zo niet uit…

gewoon lekker je eigen gevoel volgen…

ik werd zwanger op mijn 23e.

Nu heb ik een hartstikke mooie dochter waar ik ontzettend trots op ben.

nu ben ik 24 en we zijn aan het proberen voor de tweede.

Ik heb niet zoveel nare reacties gehad over mijn zwangerschap.

Opmerkingen over mijn leeftijd kreeg ik al vaker :roll: als er mensen bij me aan de deur komen vragen ze vaak genoeg: ‘Is je moeder thuis?’

Als je er klaar voor bent dan ben je er klaar voor. Ik zelf vind 23/24 jaar helemaal niet jong. Ik vind het juist een mooie leeftijd :thumbup:

ik hoop dat jullie wondertje zich snel aandient!!

Bedankt voor alle lieve maar ook enthousiaste reacties. Wat leuk dat jullie allemaal van die trotse moeders zijn.

Geniet ervan!

Het lijkt me echt helemaal geweldig, zo’n kleintje wat op je lijkt, waar je voor mag zorgen.

Daar kan niets en niemandal me weer vanaf helpen, dat ‘oer-gevoel’.

Gelukkig waren die twee reacties echt van mensen die verder weg stonden, dus niet uit de directe familie of vriendenkring. Scheelt een hele hoop, hé?:slight_smile:

Nou, ik ben over tijd, dus het is weer 's vreselijk spannend…

Opmerkingen over mijn leeftijd kreeg ik al vaker als er mensen bij me aan de deur komen vragen ze vaak genoeg: 'Is je moeder thuis?'

Nou, Babbel, ik schoot wel in de lach toen ik dat las... Maar voor jou is het niet leuk natuurlijk. Met je kindje in de buurt zie je er vast wel 'moederachtig' uit...:) Hopenlijk komt er snel een lief brusje voor je dochtertje.

hihi je bent naar mijn maatstaven zelfs al laat :wink: ikwas 20 toen we gingen trouwen en is 22 toen sil geboren werd … dus laat iedereen lekker kletsen als jullie er klaar voor zijn … LEKKER ERVOOR GAAN!

ik ben nu 23… heb een zoon van 14 maand! in juni (dan ben ik nog 23) komt de 2e!! ik ben er ontzettend blij mee… heb ook niet het gevoel dat ik iets mis omdat ik nu kinderen heb

@Samantha24 wrote:

Opmerkingen over mijn leeftijd kreeg ik al vaker als er mensen bij me aan de deur komen vragen ze vaak genoeg: 'Is je moeder thuis?'

Nou, Babbel, ik schoot wel in de lach toen ik dat las... Maar voor jou is het niet leuk natuurlijk. Met je kindje in de buurt zie je er vast wel 'moederachtig' uit...:) Hopenlijk komt er snel een lief brusje voor je dochtertje.

ik kan er ook wel om lachen hoor!! misschien is het nu af en toe vervelend, maar als ik straks 35 ben en ze schatten me 25, hoor je mij niet klagen hoor :wink: :mrgreen:

Hier nog iemand! T is wel duidelijk dat we niet alleen zijn haha.

Ik word volgende maand 22 en wij zijn hier sinds augustus bezig voor onze eerste. Bij ons is er gewoon bewust voor gekozen, en wij trekken er ons niets van aan hoe anderen denken.

Ook ik ken de opmerking: Hallo, is je moeder of vader thuis? (Heb het huis zelf gekocht hoor hahaa)

Heb net een miskraam achter de rug (1nov), dat is wel heel erg kl*te, maar we laten ons niet uit het veld slaan hier!

Wel leuk om te weten dat er zoveel twintigers op het forum zitten!

Hé Affie!

Wat ontzettend naar lijkt me dat een miskraam. Eerst ben je heel erg blij dat je zwanger bent, en vervolgens gaat het fout…

Heel veel sterkte joh… Neem er lekker de tijd voor om verdrietig te zijn, en daarna misschien de draad weer oppakken…?

Ja, echt super dat er zoveel twintigers zijn… Echt nooit gedacht, ik zag zo vaak zwangeren en moeders boven de dertig… Ook de media met al hun gemiddelde cijfers van rond de dertig versterken heel erg dat idee. Maar ik merk gelukkig dat dat dus echt een vertekend beeld is.

Ja inderdaad, het is echt een hele schok, een miskraam. Precies zoals jij zegt ben je eerst door het dolle heen, en vervolgens komt er een heel intens gevoel van verdriet en teleurstelling.

Maar we klussen bewust gewoon verder in deze cyclus (mijn lichaam is alweer hersteld) want ik denk dat je juist alleen jezelf ermee hebt als je er te lang bij stil gaat staan. Ik ben jong en gezond en vertrouw erop dat mijn lichaam het wel kan!

En dat vertekend beeld komt natuurlijk ook omdat twintigers makkelijker de weg vinden op internet naar dit soort forums

:wink: hihi… we blijven een soort van “jeugd van tegenwoordig” hahaha

Ik ben zwanger geraakt op mijn 22e en op mijn 23e bevallen. Het was niet gepland maar ik wilde wel héél graag! Ik wilde altijd al jong moeder worden! Bij mij van mijn echte vrienden weinig vervelende reacties… Mijn meiden waren alleen maar blij.

Van de vaders kant veel negatieve reacties. Men dacht dat ik het expres gedaan had! Wat ergens ook wel logisch was, ik wilde zo graag een kindje en zeurde al een tijdje bij mijn vriend toen… Maar het stak wel… Uiteindelijk is alles wel op zijn pootjes gekomen en was iedereen blij :wink: Ookal zijn we nu uit elkaar…

Ik heb het er wel ff lastig mee gehad, want ik wilde graag een tweede (en derde) maarja, dat zit er nu ff niet in.

Affie, sterkte!

Ik heb trouwens sowieso het idee dat de moeders hier wat ouder zijn hoor! Meer gemiddeld zoals je overal leest haahha… zo 28-35 zal maar zeggen! Heb altijd t idee dat ik nog een jong meisje ben hahaha

Ik ben nu 30 en was 25 toen onze dochter werd geboren.

Leeftijd doet er niet zo toe denk ik.

Maar ze vragen aan mij nog steeds wel of mijn moeder thuis is. Of mijn vader… :roll:

Ik was 21 toen ik ging bevallen van Kevin, en we zijn alweer bezig voor een 2de.

Ben nu zelf 23, en Mark is 25 …

Ik vind het wel jong, maar we wilde het heel graag, ja waarom niet dan??

Succes met het zwnager worden :**:

ik was 20 toen ik gestopt was met de pil, en 22 (net) toen we begonnen met de 1 e ivf/icsi behandeling, heb daar idd veel commentaar voor gehad, omdat we nog zo jong waren en we de natuur, zijn werk moest laten doen, en niet de mmm in moest gaan, want daar was ik nog veel te jong voor dat kon ik wel als ik een jaar of 30 was :wall: :wall:

gelukkig heb ik nooit geluisterd en ben nu net 25 jaar en ben 2 hele mooie zoons rijker

christine schreef:

Ik wilde zo graag een kindje en zeurde al een tijdje bij mijn vriend toen.. Maar het stak wel.. Uiteindelijk is alles wel op zijn pootjes gekomen en was iedereen blij Knipoog Ookal zijn we nu uit elkaar..

Dat lijkt me idd steken, als je zulke reacties krijgt. Het lijkt me ook heel heftig om al zo jong in je eentje voor een kindje te zorgen.. Lukt dat goed, of vind je dat ook zwaar? Altijd je kindje opvangen als het huilt of moe is, terwijl je zelf misschien ook moe bent? Knap, hoor!

Nou Kimmetje, volgens mij ben je de jongste tot nog toe. Wat een prachtige zoons heb jij, van die mooie donkere koppies. Als je fam dat had geweten…:slight_smile: Nee, geintje, lijkt me niet leuk, hoor, zulke recaties.

Als ik jou was, zou ik maar trots zijn op je gezinnetje.

ik ben 25 jaar en gestopt met de pil…Ik heb een vriendin die op haar 24 een kindje heeft gekregen. De rest van de vriendinnen en vriendengroep heeft geen kinderen maar wij zijn er aan toe en…je weet ook nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. |Groetjes