Nog even... (en we hebben er zin in!)

Nog even en dan gaat het beginnen, dan mag Thomas naar de kleuterklas van de Vrije School!

We hebben voor de vakantie kennis gemaakt met zijn juf, juffie Marga, een hele lieve jonge juf (heeft net haar diploma gekregen).

De klas begint met 10 kinderen, ik geloof 4 kinderen van (net) 4 jaar de anderen zijn al 5 of zelfs bijna 6 jaar.

Ook heeft Thomas al kennis gemaakt met een ander nieuw jongentje.

Eigelijk kan Thomas niet wachten tot hij nou eindelijk echt naar school mag, maar nu nog even lekker van de vakantie, en van het hebben van geen verplichting genieten!!!

En we moeten in de vakantie nog even wat spullen kopen… o.a. euritmietjes (soort danschoentjes).

Dinsdag 12 augustus worden wij op school verwacht! :dance:



Nu krijg ik steeds van buurtvrouwen (eigelijk 1 in het bijzonder) te horen dat Thomas het vast heel moeilijk gaat krijgen op school de 1e tijd :shifty: , bij het volgende gesprek is het juist weer dat het de 1e tijd fantastisch gaat maar dat wanneer hij gewend is de problemen zullen komen (uuh?!) en hij krijgt het vast zowiezo moeilijk want momenteel kan hij zo moeilijk zijn eigen speelgoed delen en met andere kinderen spelen…

Maar ik heb een gesprek gehad met zijn peuterjuf en daaruit kwam naar voren wat voor’n heerlijk gezellig joch Thomas is in de groep… Ik denk dus zelf dat het allemaal wel mee gaat vallen, buurvrouw kan het gewoon niet hebben dat Thomas naar zo’n leuke school gaat :stuck_out_tongue: :wink: !

Je buurvrouwen moeten niet zeuren…



Wist je dat roken in bijzijn van kinderen heel slecht is!! :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue: Hahahaha jij bent goed :mrgreen: :thumbup: !

IK weet dat wel… ik wel! :wink: :stuck_out_tongue:



Maar uuh, spreken we ondanks dat A. en M. niet naar de Vrije School gaan nog wel een keer af? Kunnen we J. en SL koppelen :wink: :stuck_out_tongue: en gaan wij naaien ofzo :wink: .

Ja natuurlijk!



Harstikke leuk! Of we gaan zweeds leren, jij dan en ik Fins… :angel:

Kaupapunki, Aurinko, Kirja…Meer is er tot nu toe nog niet blijven hangen… 8)

Owh dat kan natuurlijk ook :mrgreen: .

Fins lijkt me ook wel een mooie taal… maar ja, ik wil een Zweed aan de haak slaan :think: .



Thomas vroeg vanmorgen nog aan mij; “wanneer mag ik nou naar school?!”.

Mijn geld is een beetje op (gereserveerd voor een weekje Vlieland!), dus kan niet dagelijks met hem naar Sprookjeshof gaan of andere leuke dingen die geld kosten… en nu regent het al 2 dagen dus het bos enzo is ook niet echt een optie. SAAI!

hallo,



hier gaat mijn zoontje ook bijna naar school. in september heb ik het gesprekje en in 2 oktober wordt hij 4 en dan mag hij mee draaien. hij gaat ook naar de vrijeschool toe :smiley: hij vraagt ook heel vaak nu mag ik naar de basisschool toe he! hij zit nu op de creche en hij kan niet wachten tot hij voor hem doen naar de "grote"school mag soms weet ik niet meer hoe ik het moet uitleggen dat het gebeurd als hij jarig is geweest :?



liefs

Morgen is het hier ook zover, Tim gaat voor de eerste keer naar school. En deze emomama heeft nu al een brok in haar keel en prikkende ogen :oops: :oops: .



Dat wordt nog wat morgen…

het lijkt ook moeilijker voor de mama dan voor die kleintjes zelf he :wink: ik zit er ook niet echt bepaald naar uit te kijken daar in tegen mijn zoontje wel :lol:



morgen alweer is de vakantie al weer aan het omgaan dan?? :?



heel veel succes morgen met de kleine man die een grote man wordt.



:thumbup:

he wat kunnen buurvrouwens toch vreselijk irritant doen zeg

wees gewoon blij dat jullie er zin in hebben

en als ie het moeilijk gaat krijgen, dat zie je dan toch wel weer.

lekker genieten hoor!

ben benieuwd hoe hij het heeft op school!

Ooow je hoeft morgen pas…



Weet je al hoe je het gaat doen? Fiets, bus??



Wij zijn vandaag begonnen… :dance:

Ik ben benieuwd hoe hij het heeft Marite.



Is alles er klaar voor?

judith hoe is het tim vergaan en natuurlijk jou???

Ja, morgen is het zover!

Thomas heeft er gewoon heel veel zin in (wou vandaag eigelijk al, maar vandaag werden de oudste kleuters naar de 1e klas gebracht, en namen de anderen afscheid van de oude kleuterjuf) en mama voelt een spannend soort opwinding en ietwat emoties voor het afsluiten van de 1e periode.

Morgenvroeg om 6 uur gaat de wekker, om 7 uur moeten we klaar zijn om de deur uit te gaan. We gaan met de bus, via een omweg (moeten overstappen :wall: , onze bus heeft nog vakantie regeling en rijdt gewoon nog niet).

Mijn fiets is nog niet “lange afstand proof” en heb de route ook nog niet met mn bakfiets gedaan dus dat durf ik echt nog niet aan.

Vanaf volgende week gaat het “gewoon” met de rechtstreekse bus, en dan lap ik mn oude fietsje op samen met mn broer en zet ik die in Assen neer, dus dan ben ik een heel stuk mobieler! :thumbup:



Wat een avontuur!

En wat hebben we er zin in (Thomas & ik tenminste, ik hoop dat SL het een beetje trekt :think: ).



Judith, hoe is het met Tim gegaan vandaag?!

En met jou natuurlijk! :hug:



En Kaar, hoe was jullie 1e dag?

Is het goed als ik volgende week eens langskom?

Ik heb voor deze week Thomas plechtig beloofd op school te blijven (ze hebben gelukkig een ouderruimte).



En mamadaantje, wat leuk dat je zoontje ook naar de Vrije School gaat!



Buurvrouwen zeggen er niks meer over… zijn zeker jaloers :wink: :stuck_out_tongue: !



Hahaha, nu ik dit zo allemaal schrijf word ik pas echt zenuwachtig :shifty: !

Marite, zie mijn topic :mrgreen: :mrgreen: .



Hij kwam vol verhalen thuis, at als een haas een broodje en stond alweer bij de fiets, want anders kwam ie te laat :inlove: .



Vanmiddag om 15.15 uur was school afgelopen en haalden we een jongetje op dat total loss is. Hij is dwars, huilerig, gaapt om de haverklap :inlove: en wil alleen maar op de bank liggen :mrgreen: .

Ietwat moe dus wel, hahahaha.



Maar wat hééft hij het naar zijn zin gehad en dat is voor mij het belangrijkste :thumbup: !

Quote van Tim: “mama, mag ik nu altijd naar school toe? Ik vind het zooooo leuk!!” :inlove: :inlove: :inlove:



Heel veel sterkte voor jou morgen en veel plezier voor Thomas! Het gaat vast en zeker helemaal goedkomen!



:-*

Een ouderruimte?? Da’s handig!



Je bent welkom… bel of sms me dan maar…

judith wat goed dat hij het zo leuk gehad heeft zeg en hij zal inderdaad wel bekaf zijn geweest na zo’n lange dag.



marite hier gaat wesley straks op de vrije school het eerste jaar elke dag tot 1 uur naar school, is dat bij jullie ook zo op de vrije school?

Ik ben, als doorgewinterde Vrije scholer, heel benieuwd hoe Thomas het gehad heeft vandaag!

En misschien weet jij het antwoord Marite; waarom begint het nieuwe jaar op de vrije school altijd op dinsdag en nooit op maandag?

En, en, en, hoe was het, hoe vond Thomas het, hoe vond jij het, kortom… VERTELLLLLLLLLLLL :mrgreen: :mrgreen:

Het was gister een leuke maar zeer vermoeiende dag.

De wekker ging om 5 voor 6 :zzz: :shock: … Lekker rustig aan gedaan, Thomas wou niet echt wakker worden dus die heb ik er maar als laatste uitgehaald toen SL en ik al klaar waren.

Pap en brood gegeten en toen opweg naar de bus.

Omdat het nog vakantiedienst is moesten we met een klein taxibusje, erg aardige kerel :liar: , zeer behulpzaam :liar: :liar: maar ok, we moesten maar heel even mee. Toen overstappen op de gewone bus, naar het station in Assen, en van daaruit nog een wandeling naar school (ik had Th. in de buggy en SL in de rugdrager). Op school waren wij 1 van de eersten.

Toen het tijd was, kwam juffie de deur open doen, en gingen alle kinderen met hun ouder/verzorger naar binnen. Thomas wou direct gaan spelen, zat gelijk in de poppenhoek :mrgreen: , maar het was dus de bedoeling om eerst juffie netjes een hand te geven en dan te gaan zitten.

Bijna alle kinderen hadden een bloem meegenomen, wij niet want daar wisten we niks van :shifty:

Wat ik zo fijn vond aan de juffie is dat ze echt even contact maakt met de kinderen. Bij Thomas gaf ze niet alleen een hand maar ook even een hand op zijn hoofd en oogcontact, ook als geruststelling (want zij zag wel dat Th erg zenuwachtig is).

Toen alle kinderen er waren gingen ze staan en deden de ochtendspreuk :inlove: en daarna zongen we nog een goedemorgen liedje en daarna namen we afscheid. Ik zag dat, toen de ouders weg waren, juffie Thomas en het andere jongetje naast zich neerzette, vond ik ook wel fijn, nog even die extra aandacht en begrip voor het nieuw zijn!

Ik ben met SL ff naar het “parkje” naast de school geweest en ben daarna nog even weer naar binnen gegaan want ik was wat vergeten. De deur van Thomas zijn klas was open (ze mogen ook op een deel van de gang spelen). En ik zag Thomas daar binnen, aan de tafel lekker aan het spelen met de andere kinderen :thumbup: .

Ik ben met SL de stad in gegaan :stuck_out_tongue: lekker ff shoppen bij H&M :shifty: :naughty: .

En toen was ik optijd weer terug bij school. De kleuters speelden buiten. Ik kon Th. eerst nergens vinden, maar toen zag ik hem, samen met twee grotere meisjes :inlove: .

Toen gingen ze weer naar binnen, nog even afscheid nemen/ dag afsluiten en toen deed juffie de deur open en klingelde het klassehulpje met het belletje en mochten de ouders binnen komen. :stuck_out_tongue: Thomas zei al dat hij graag het belletje wou doen :mrgreen: .

Juffie vond dat het heel goed was gegaan, de meeste kinderen kijken de 1e dag alleen maar en Th. was direct al gaan spelen, met de grotere kinderen:inlove: !



Toen opweg naar huis, Th. sliep al voordat school uitzicht was, en heeft tot aan huis geslapen, iets wat ik de volgende keer niet laat gebeuren want hij was echt helemaal over de rooie toen we thuis waren.

Ik wil vanaf morgen eerst ff een stop doen bij het speeltuintje hier vlakbij, kan hij eerst nog in alle rust even zijn energie kwijt en dan met een fris hoofd naar huis!



Vandaag hebben we een rust dag (de jonge kleuters hoeven woensdag nog niet naar huis) en dat is maar goed ook want we zijn alle 3 bekaf!

Hebben tot 10 uur geslapen en Thomas is nu nog aan het bankhangen!



Maar we hebben een erg fijne dag gehad!

En Thomas zijn juffie is echt zoooooooooo lief! :thumbup:





@ Fleur1 waarom ze op dinsdag beginnen?

De rest van de school begon “gewoon” op maandag, behalve de nieuwe kleuters. Op maandag brengt juffie de oudste kleuters naar de 1e klas en is de dag helemaal anders dan anders, niet echt een fijn begin voor een kleutertje!

Weet niet waarom de VS waar jij op zat dat standaard deed :mrgreen: misschien geen zin in maandagen?! :wink:



@ Mamadaantje op deze Vrije School gaan ze tot aan de 3e klas (groep 5) tot 13uur naar school! En de jongste kleuters zijn in elk geval op woensdag nog vrij. :thumbup:



Oe, en ik heb een telefoonnr. / adres gekregen van een andere ouder van mensen die in mijn dorp wonen en ook hun kinderen naar de VS (gaan) doen! Dus wieweet valt er iets te regelen! :thumbup:



Oe en Kaar… heb jij morgen iets te doen? 8)