nog een ontlastingprobleem!!!!

Hallo, ??? :-/
Ik heb een zoontje van 3 jaar en we zijn al vanaf februari bezig om zindelijk te worden.(hij natuurlijk) De plasjes gaan helemaal goed,maar het poepen is een groot probleem,hij hield het soms meer als een week op!Sinds Maart krijgt hij hier Lactulose voor maar het blijft een probleem.We hebben ook al een kalender gemaakt met voor iedere keer als hij het op de wc doet een sticker en bij 4 stickers een klein kadootje.
Maar soms zie je dat hij moet,we gaan dan mat hem naar de wc hij doet dan echt zijn best,maar er komt niks 3minuten later zit het dan in zijn broek.Een luier wil hij niet meer aan.
We worden hier soms echt een beetje gek van,alle broeken in een sopje etc etc.Het is vooral voor hem vervelend!Heeft er nog iemand tips of goede raad???
Groetjes van Urs ;D

vervelend zeg !!
je kan een kind niet dwingen he.
heb je wel een wc verkleiner?
en anders toch een potje neerzetten.
kinderen zien hun poep als iets van hun zelf.
sommige vinden het daardoor eng, omdat ze er dan afscheid van moeten nemen.
misschien hem meenemen als je zelf naar de wc gaat?
wij zeiden in het begin wel van dag poep, ga maar gezellig naar je vriendjes.
is een idee.
je kan zeggen dat het beter is als de poep er uit gaat, anders gaat je buik au doen en dat is niet fijn.
succes !!!

Het gaat nu ineens een stukje beter met Donney,hij slikt nog steeds medicijnen en heeft nog altijd veel buikpijn en moeite met poepen,maar vanmorgen zei hij voor het eerst zelf dat hij moest!!!
Dus ik heb hem de hemel ingeprezen!!!
Urs

jippieeeeeeeee !!!
goed zeg !!!
wij hebben in het begin elke keer als hij op de wc/potje gepoept had, de slingers opgehangen.
had ze zo neergelgd dat hij ze zelf kon pakken.
vond ie geweldig.

:smiley: Hoi hedwich,Bedankt voor de tip met de slingers!
ik ga dit zeker uitproberen!
Groetjes Urs :wink:

ik denk dat na ongeveer 3 weken de slingers bleven liggen waar ze lagen, toen hoefde het van hem niet meer.
een vriendin van mij had een een stuk karton op de muur geplakt. en elke keer als haar dochter gepoept had op potje/wc, mocht ze er een sticker op plakken.
is ook een idee.

;D :slight_smile: :DYes het gaat echt de goede kant op met Donney!!! ;D
Vandaag de dokter gebeld voor zijn medicijn en kan gaan halveren(het werd nu erg dun :P)
Hij zegt echt zelf als hij moet dus hij is op de hele goede weg!!! :smiley: ;D
Urs

heeeeeeee wat fijn zeg !!! :smiley:

We blijven tobben hier hoor!!Vandaag ben ik nu zo,n 10 keer met hem naar de wc gegaan en hij wil wel poepen maar op de een of andere manier kan of durft hij niet te persen.Hij gebruikt nu ook al een jaar die medicijnen en we worden er nu echt een beetje moedeloos van hij wil het echt en plassen gaat ook goed maar poepen blijft een probleem!!Het is een poosje goed gegaan of eerder redelijk en hij zegt het zelf ook als hij moet,oeps even een onderbreking voor wcbeurt nr 11,maar het lijkt wel of hij het er zelf echt niet uit krijgt het plakt ook heel erg :P.Het is ook zo zielig voor hem omdat hij echt wel wil!!Vandeweek toch de ha maar weer bellen want dit gaat zo echt niet meer,niet zozeer voor ons maar vooral voor het ventje zelf!!!
Urs :wink:

Ik ben gisteren naar de ha geweest met Donney en ik kan 14 april terecht bij de kinderarts pfff dat duurt nog wel even!!Ondertussen gaan hier de kandoodoekjes binnen 3 a 4 dagen op det ventje krijgt me toch schrale billetjes echt heel zielig :-/
Urs :wink:

Nou,

vandaag dus naar de kinderarts geweest en het ventje zit verstopt!! :?

Dus dosering weer omhoog en klisma,s!Hij moet nu ongeveer 6 weken aan de dunne gaan om zijn darmen weer leeg te krijgen :frowning: Ook was zijn kontje helemaal kapot er zaten scheurtjes in :frowning: Geen wonder dat hij niet durfde dat doet natuurlijk hardstkke zeer :wall:

Groetjes Urs :wink:

jeeeeeee wat akelig zeg

is niet fijn

is dan idd wel logisch dat hij niet wilde

Nou inderdaad, en dan te bedenken dat ik er afen toe echt flink boos om was :oops: :oops: :oops:

Urs :wink:

Ach jee…arme man…



Wij kenden het met Jelle ook. Ik ga je niet meer vervelen met onze ervaringen, maar ik wil je wel sterkte wensen. Dit is niet meer iets wat je kunt negeren he? :-*

Ach jee Urs!! Wat erg voor die kleine!! ik had dit topic niet eerder gezien maar wat een getob zeg!! Hoe gaat het nu met hem??

Hoi Leila,

Het gaat op zich wel goed nu met Donney.Hij poept iig op de wc :thumbup: waar hij zelf ook heel trots op is :thumbup: :smiley:

Maar de dosering van zijn medicijn is nog vrij hoog,dit moeten wij geleidelijk af gaan bouwen,maar dit neemt nog maanden in beslag.De kinderarts vroeg ook nog afgelopen woensdag of we op vakantie gingen en ja we gaan naar frankrijk,met heeeeeel veeeel witbrood :thumbdown: daar moeten we echt op zoek gaan naar bruin brood anders kunnen we weer van voorafaan beginnen.Zijn darm was nog steeds niet helemaal zoals die moet zijn,dus wij proberen echt wel op te letten in de vakantie,anders zit het ventje dalijk weer verstopt :thumbdown:

Urs :-*

Hoi Urs



Wat sneu zeg…

Hopelijk gaat het nu steeds beter.

Weet niet of jullie nog weggaan of al geweest zijn inmiddels (tis al 1 1/2 maand na jouw laatste berichtje)

Zelf gaan wij een aantal keer per jaar naar Frankrijk en ze verkopen in de winkels ook bruin stokbrood (en nog lekker ook)

We nemen voor ons zelf ook altijd een doos Evergreen Liga’s mee, voor de vezels.

Misschien iets voor Donney ??



Sterkte!!



Liefs Nicje :-*

Hoi Nicje,

Nee we zijn nog niet op vakantie we gaan 24 juli,maar bedankt voor de tip van de evergreen daar had ik nog echt niet over nagedacht dus bedankt :thumbup: Op zich gaat het redelijk nu na een antibioticakuur waarvan hij aan de race ging zijn hebben we de dosering wel weer moeten verhogen maar goed daar gaat het redelijk mee dus we houden het daar maar even op!!!

Urs :-*

Hoi,



Ik woon zelf in Frankrijk. Als je bruin brood wil vraag dan naar:



Pain complet of pain aux cereales.



Ze verkopen hier steeds meer bruinbrood bij de meeste bakkers, dus ook de kleintjes.

Succes,



Marlous

Hee Bedankt hoor dat is weer een zorg minder voor de vakantie :thumbup: Je maak je eigen toch altijd weer druk over van alles en eigenlijk niks voor een vakantie,dus nu ik dit weet scheelt het ook weer :smiley:

Liefs Urs :-*