Ik ben zelf helemaal gek van dit tafel zeil:
Zelf zou ik wel gaan voor ecru/beige grodijnen. Ik vind het met zwarte gordijnen altijd zo donker en zwaar worden.
Ik vind beige in huis echt de grootste stijlfout die men kan begaan, zwarte gordijnen vind ik juist heel stijlvol, zwart rolgordijn is nog leuker denk ik (heb ik zelf ook in de keuken )
Als je verder veel groen/lime hebt zou ik daarvoor kiezen als tafelkleed idd. :thumbup:
he die tafel hebben wij ook
kan je die gewoon schilderen? Ik heb er ooit ook overnagedacht nl. maar dacht dat het niet zou kunnen omdat het niet helemaal hout is ofzo…
Als het lukt ga ik hier ook een poging wagen denk ik (was al aan t sparen voor een nieuwe )
olijfgroen vind ik zelf mooi bij je type keuken staan.
@D. wrote:
Ik vind beige in huis echt de grootste stijlfout die men kan begaan, zwarte gordijnen vind ik juist heel stijlvol, zwart rolgordijn is nog leuker denk ik (heb ik zelf ook in de keuken)
Als je verder veel groen/lime hebt zou ik daarvoor kiezen als tafelkleed idd. :thumbup:
Ligt eraan waarvoor.
Mij lijken zwarte gordijnen net of je in een grot woont…
Of een mortuarium… :shifty:
Grijs zou ik op zich wel willen, maar zwart niet.
Heb nu gebroken wit overigens, maar dat zal wel in dezelfde categorie als beige vallen… :shifty:
Maar het ligt er maar net aan hoe je huis ingericht is.
Ik heb donkere meubels (koloniaal teak) en de stoelen en bank zijn donkerbruin, als je dan óók nog donkere gordijnen neemt weet je niet wat je ziet. Létterlijk, want dan moet je de hele dag de lamp aandoen ben ik bang… 8)
Je kunt ook decoraya googlen, zij heeft echt een geweldige style en geeft ook advies. Leuk leerzaam en doeltreffend
@Anneke wrote:
@D. wrote:Ik vind beige in huis echt de grootste stijlfout die men kan begaan, zwarte gordijnen vind ik juist heel stijlvol, zwart rolgordijn is nog leuker denk ik (heb ik zelf ook in de keuken)
Ligt eraan waarvoor.
Mij lijken zwarte gordijnen net of je in een grot woont…
Of een mortuarium… :shifty:
Grijs zou ik op zich wel willen, maar zwart niet.
Heb nu gebroken wit overigens, maar dat zal wel in dezelfde categorie als beige vallen… :shifty:
Maar het ligt er maar net aan hoe je huis ingericht is.
Ik heb donkere meubels (koloniaal teak) en de stoelen en bank zijn donkerbruin, als je dan óók nog donkere gordijnen neemt weet je niet wat je ziet. Létterlijk, want dan moet je de hele dag de lamp aandoen ben ik bang… 8)
De grotten en mortuaria die ik ken hebben geen zwarte gordijnen hoor.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Ik vind beige gewoon heel lelijk, bovendien is het ene zwart het andere niet natuurlijk, Materiaal, kwaliteit, dessin, etc zijn ook allemaal van invloed op hoe het oogt. Ik heb een lichte keuken, waarin een whitewash buffetkast, en dan voor het keukenraam een zwart rolgordijn met een heel fijn dessin. Oogt niet donker, maar dat komt vast door de combinatie met wit.

Beige is echt iets heeeel anders dan creme wit. Beige is wat bruiniger, een hele doffe saaie kleur. Creme wit is veel helderder.
Maar ik heb dus ook een hele hekel aan beige terwijl ik wel creme witte dingen heb.
Lime vind ik ook niet echt mooi. Vooral niet als je houd van rood paars ed. Ik zou voor rode oranje en paarse accenten gaan. Een tafelzijl van Kitch kitchen in die kleuren en de gordijnen hmmm niet zwart eventueel grijs of creme wit. Maar wellicht is het handig om gewoon eens naar de stoffen te kijken en dan de mooiste er uit te zoeken. De rest kun je daar op aanpassen.
Ik heb hetzelfde als jij. Ik wil ook in het nieuwe jaar alles schoon en anders en en en en. Gek word ik ervan. Ik wil gewoon een soort van grote schoonmaak
@D. wrote:
De grotten en mortuaria die ik ken hebben geen zwarte gordijnen hoor.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Ik vind beige gewoon heel lelijk, bovendien is het ene zwart het andere niet natuurlijk, Materiaal, kwaliteit, dessin, etc zijn ook allemaal van invloed op hoe het oogt. Ik heb een lichte keuken, waarin een whitewash buffetkast, en dan voor het keukenraam een zwart rolgordijn met een heel fijn dessin. Oogt niet donker, maar dat komt vast door de combinatie met wit.![]()
Ik zie nu van die zwarte fluwelen gordijnen voor me, haha.
Ik ken overigens ook iemand met zwarte rolgordijnen (wel transparant, niet verduisterend) en dat staat best strak.
Ik heb geloof ik niets van beige in huis.
Meer roomwit en ecru inderdaad, zoals Ariël aangeeft.
Dat vind ik wel mooi neutraal.
Meestal knal ik dan met accessoires en dergelijke, maar niet met basis items zoals gordijnen, vloer, etc.
Stel je wil een keer wisselen dan gaat dat wat lastiger.
Nu ben ik in to het turquoise en grijs, turquoise gordijnen zou ik niet doen, grijs lijkt me dan wel weer mooi.
Alleen krijg ik mijn man niet aan de nieuwe gordijnen…

Tja…
Ik ben reuze handig met de naaimachine en maak mijn keukengordijnen gewoon van simpel katoen a 4 euro de meter. Dus dan heb ik in een zondagmiddag voor 60 euro nieuwe… vandaar dat ik me ooookkk over de gordijnen niet heel druk kan maken.
Misschien maak ik ze wel allebei… zwarte voor de winter als het toch donker is buiten en ecru/beige/zand (hoe je het noemen wilt) voor de zomer.
Maar we hebben gisteren samen besloten omdat de keuken aansluit op de kamer om niet te rigoreus een andere stijl te doen als de kamer.
In de kamer hebben we alles cremewit (ral 9010) met taupe.
Aangevuld met roze en paarse/rode accesoires… kussentjes, tafelkleed en kaarsen enzo.
We gaan dus voor neutrale gordijnen in eerste instantie. en een roze tafelzeil… dat past leuk bij de rest.
@maantje wrote:
he die tafel hebben wij ook
kan je die gewoon schilderen? Ik heb er ooit ook overnagedacht nl. maar dacht dat het niet zou kunnen omdat het niet helemaal hout is ofzo…
Als het lukt ga ik hier ook een poging wagen denk ik (was al aan t sparen voor een nieuwe)
Over welke tafel hebben we het nu?
Ik ga een andere tafel (die nu in de garage staat) schilderen, die op de keukenfoto staat blijft waar hij is. Die is van Ikea, model Forsby, niet meer te koop. 1 meter breed, 1.80 lang.
Maar ook die is te schilderen want helemaal van massief grenen!
Kwestie van schuren en schilderen.
De tafel in de schuur is kleiner en echt zo’n jaren 90 grenen tafel in gele lak. Daarvan heb ik alle lak van het blad afgeschuurd zodat we hem kunnen olien en alleen de poten worden geschilderd…
Maar als je dus die ikea tafel hebt, ja die kan je prima schilderen, het is geen fineer.
maak je wel weer foto’s als het klaar is , vind je huis zoooo gaaf en die inrichting :drool: . Mijn handen beginnen hier dan echt te jeuken met het ongeordende zooitje hier :oops: . misschien als de kinderkamer op tijd klaar is :lol:
cell nog een vraagje, als je een tafel schildert doe je er dan nog een lak overheen tegen het krassen? ik denk dat je krassen wel snel ziet op een witte tafel?
Nee…
Een tafel schilderen met echte verf is hetzelfde als lakken… ze noemen dat dan ook lak-verf.
Het liefst op een basis die je moet verdunnen met terpentine (heb je tegenwoordig ook al milieuvriendelijkere versies van)
Maar het blad van de tafel die wij gaan olien, gaat in de kleur olie en daarna word hij in de wasolie gezet, dat beschermd dan.
Het zal altijd wel kwetsbaarder zijn dan een gelakt blad, maar ik wil graag die natuurlijke en matte uitstraling.
beschadigingen in olie zijn relatief makkelijk op te lappen met wat staalwol en een geweven doek met wat reserve olie…
Bovendien ben ik ook niet bang voor wat schade, dat maakt de tafel juist levendiger /doorleeft en daar houd ik wel van.
Mies heeft nu in die grote houten ikea tafel ook met zijn vork zitten prikken… lekker laten hoor… daar lig ik niet wakker van.
ok dank je wel Cell!
Nu nog mijn man overhalen :mrgreen:
@Cell wrote:
@maantje wrote:he die tafel hebben wij ook
Als het lukt ga ik hier ook een poging wagen denk ik (was al aan t sparen voor een nieuwe)
Over welke tafel hebben we het nu?
Ik ga een andere tafel (die nu in de garage staat) schilderen, die op de keukenfoto staat blijft waar hij is. Die is van Ikea, model Forsby, niet meer te koop. 1 meter breed, 1.80 lang.
Maar ook die is te schilderen want helemaal van massief grenen!
Kwestie van schuren en schilderen.
De tafel in de schuur is kleiner en echt zo’n jaren 90 grenen tafel in gele lak. Daarvan heb ik alle lak van het blad afgeschuurd zodat we hem kunnen olien en alleen de poten worden geschilderd…
Maar als je dus die ikea tafel hebt, ja die kan je prima schilderen, het is geen fineer.
de tafel van de foto bedoel ik idd. wist niet dat je het over een andere tafel had. Ik ga ook eens kijken wat ik een leuk kleurtje zou vinden :lol:
Lastig.
Gezien de ruimte zou ik geen donkere gordijnen nemen, dat maakt alleen kleiner.
Misschien de rolgordijnen vervangen voor andere? Er zijn van die gordijnen die je kan dichtdoen, beetje jalouzie idee.
En dan in beige, of ecru,
Qua zeil zou ik voor rood gaan, maar dat is persoonlijk. Ik houd niet zo van kleuren,meer van aardetinten.
Dat zijn in mijn optiek… de meeeeessstttt afschuwelijke gordijnen/gordijnsysteem ever… :lol: Mijn schoonzusje heeft ze ook hangen… och erm wat een gedrochten vind ik dat.
Nee hoor, die komen mijn huis niet in… sorry voor iedereen die ze wel heeft hangen :shifty:
Heb inmiddels stof… nouja… praktisch, makkelijk en ontzettende weirdo die ik vaak ben… Ik heb bij ikea 4 roze spreien gekocht… ja… zo worden ze verkocht, als beddensprei.
Het is een geweven katoen, vrij dik. Met een ingeweven ribbel. Ze zijn poederroze en ik heb er 2 van 150x250 gekocht a 6 euro en 2 van 250x250 a 10 euro.
Er hoeft alleen maar plooiband in en een zoom. En ik heb hartstikke leuke poederroze gordijnen voor 32 euro :lol:
Tafelzeil hebben we roze besteld, soort van zelfde kleur met roosjes en stipjes erop.
Tezamen met taupe in de woonkamer en de beige basiskleur van de keuken met zwart aanrechtblad en zwarte eetstoelen, staat het vast erg leuk.
Zodra ik alles heb hangen enzo, dan maak ik een plaatje… 8)
Het klinkt super Cell! Ik ben heul benieuwd naar je foto’s!
shutters.