nog een interieur vraagstukje

Ik wil ook de keuken nog wat aanpakken…

Die is beige, de muren zijn beige, aanrecht is zwart en vloer grijs.

Er hangen witte semi transparante rolgordijnen en ik wil er nog overgordijnen bij maken.

Een stippen stofje… welke kleur… zwart of beige.

De tafel is nog steeds hout en blijft dat ook, de kinderen hebben inmiddels allemaal een zwarte tripp trapp… voor ons komen er ook nog 2 zwarte keukenstoelen. Wil alleen nog een leuk tafelzeil op de tafel en daar ook meteen een kussentje van maken voor in Suus d’r stoel.

Wat erbij… zwarte gordijnen en dan rood of groen tafelzeil? of beige gordijnen en dan zacht roze of iets aan tafelzeil…

Zie foto’s voor de kleur van de keuken…

Ruud mijn man zegt beige gordijnen (wist ik al voor ik het aan hem vroeg :shifty: ) en voor een kleurtje zeil op tafel kan hij niet kiezen… vind alles even fleurig…

de muur boven de tegels in je keuken een mooie donkere kleur geven? Zelfde als je vloer misschien?

Heb ik hier ook gedaan en komt de lichte keuken enorm mooi in uit! Je kan dat doortrekken in de gordijnen en dan een lekker kitsch kitchen zeil op de tafel?

Waarom zou je rood of groen tafelzeil willen? Ik zie dat nergens in terug in de keuken , of kijk ik niet goed?

De muur word niks aangedaan… dat vind Ruud 3x niks…

En we hebben daar al 2 x een tint op gehad, maar meestal verveeld dat ons snel omdat het dan niet matched met de keuken zelf.

Dus het opfleuren moet hem echt komen van de gordijnen en iets op tafel.

ik hou van kleur en onze woonkamer mag best een beetje kneuterig… vink wel leuk.

Er moeten zowieso gordijnen komen, die rolgordijnen laten alles door.

En ik vind met alles wat de kinderen morsen, zeil wel fijn…

Ik zie bewaarbussen in blauw/groen en een aquablauwe handdoek. Iets in die tinten een idee?

@Cell wrote:

ik hou van kleur en onze woonkamer mag best een beetje kneuterig… vink wel leuk.

Er moeten zowieso gordijnen komen, die rolgordijnen laten alles door.

En ik vind met alles wat de kinderen morsen, zeil wel fijn…

Ja, zeil snap ik maar die kleurkeuze kon ik niet volgen. Nu nog niet, maar dat is een kwestie van smaak. :angel:

Hoe dan ook: zwarte gordijnen en dan een rood zeil, wellicht met een tikje zwart (motiefje?).

t is een oude foto hoor… de lantaarns in de vensterbank hangen bijvoorbeeld alweer een jaar boven tafel.

De aquablauwe handoeken gaan meestal in de wc, voor de keuken heb ik rood en paars.

Op het lege stukje muur boven het aanrecht naast het raam, hangt nu een kookboekenplank… en ik heb fleurige groene planten in zwarte potten staan.

Vandaar dat ik dacht aan rood of groen… :think:

smaak verschilt natuurlijk… ik houd erg van rood, roze, paars en groen… heb de woonkamer ook in roze/paars tinten en voorheen was alles groen… kan me indenken als je niks met groen hebt, dat je het niet kan volgen… :mrgreen:

ik zou rode overgordijnen doen en een leuk tafelzeil ook in rood doen :thumbup:

Ik zou voor zwarte gordijnen gaan een een leuk kitch kitchen tafelzeil gaan :wink:

En even off topic…

Wat een mooie keuken :wink: Die hapjes voor de 16e moet dus helemaal goedkomen :mrgreen:

Sowieso beige of ecru kleurige gordijnen.

Een tafelzeil heb je zo vervangen, maar gordijnen zou ik persoonlijk zo neutraal mogelijk houden.

Het zeiltje kun je ook in verschillende kleuren nemen, gewoon Kitsch Kitchen inderdaad, of vaak hebben ze die bij Marskramer ofzo ook aan een rol hangen.

Iets met een gezellig motiefje erop.

Hou zelf overigens helemaal niet van tafelzeil.

Ik veeg liever de tafel af, en tijdens het eten hebben we een tafelkleed.

Maar ik heb dan ook maar 1 eettafel, voor een keukentafel is het wellicht anders.

Wat erg ook…

Ik krijg dan ook zin om weer dingen om te gaan gooien thuis…

Zeker nu straks met het voorjaar weer enzo…

Of liever verhuizen eigenlijk, dat eerst… :shifty:

tis dat je net bevallen bent… anders zou ik met al die ‘klus en interieur’ vragen van jouw kant denken dat je last van nesteldrang had :mrgreen:

whahahaha…

Nou… dat is mij eigen hoor… daar hoef ik niet zwanger voor te zijn.

Nieuw jaar, dan loop ik enorm te poetsen en wil ik nieuwe planten en van alles opfrissen… :shifty:

Ik zou niet voor zwart gaan, eerder voor beige of een andere vrolijk kleurtje… Wel zacht want dat matchts weer met de tegels en de kleur van de keuken.

Oww en wij hebben een rolgordijn in de keuken… Vind dat juist wel weer leuker dan gordijnen in de keuken… : :wink:

Ik vind juist wat harde kleuren ook wel leuk.

Zwart en rood en paars

Supermooie keuken zeg !

de tegelstjes met een goede tegellak wit schilderen, de muren wit schilderen en de assecoires limegroen. Kan ook met beige op zich, maar ik ben antibeige…

De ex van mijn vent hield heel erg van beige. De vloer is dus beige, de keuken zelf is beige, de gordijnen waren beige, de slaapkamer aankledingen waren beige, de kinderkamers waren beige kortom, het hele huis was beige. Geen wonder dat dat huwelijk verdord is…

Dus toen ik hier introk heb ik zoveel mogelijk geschilderd. De keuken heeft dus 2 limegroene muren en in de witte lammellen 4 lime groene ertussen gehanden. Groene lamp aan het plafond En met 2 fotowissellijsten waar ik aan de binnenkant het glas van heb getext met de tex van de muren als whiteboard. Hier dus een greenboard. :mrgreen:

Wit matched echt niet bij de keuken… Echt no way niet…

Wat ik wel kan doen is een " band" maken horizontaal en dan met een dun randje zwart (1 cm) en lime…

En dan zwarte gordijnen met een stipje ofzo en een lime groen tafelzeil.

Past ook erg leuk bij de limegroende babyset die we op de zwarte tripp trapp hebben en bij de planten en appeltjes die ik altijd heb staan en liggen op de fruitschaal…

Maar ik ga mijn zelf aangebrachte tegeltjes echt niet wit schilderen… dan bik ik ze nog liever af en doe er een ander tegeltje op.

Dat is zowieso misschien binnenkort nodig, ze gaan mijn aanrechtblad vervangen ivm een breuk door fabrieksfout en krijgen het er nooit zonder schade uit…