beste prentenboek vind ik Woeste Willem :inlove:
maar andere boeken o.a. van de Schuberts vind ik ook prachtig (Abracadabra, Monkie, Platvoetje om er een paar te noemen)
prachtig kinderboek vind ik Kleine Sofie en Lange Wapper van Els Pelgrom. Maar ook Nachtverhaal van Paul Biegel, de Kleine Kapitein boeken, Daantje de Wereldkampioen en Mathilda van Roald Dahl…kan niet kiezen eigenlijk. Wel een beetje alle klassiekers.
En natuurlijk Annie!!! Die blijft gewoon super. Hier is Floddertje echt favoriet maar Pluk en Otje vinden ze ook heel leuk (wel nog wat moeilijk)
Jeugdboeken van Thea Beckman blijven favoriet, ik heb ze allemaal :thumbup: Die serie over Frankrijk vind ik mooi, de serie over Thule ook. Kruistocht in spijkerbroek natuurlijk, Hasse Simonsdochter.
Enne de Wereld van Sofie, Torak en Wolf, Brief voor de koning en de HP boeken.
ik vind kinderboeken niet zo leuk eigenlijk :roll: :silenced:
Het oneindige verhaal…
@Madre wrote:
@Guinevere wrote:Ik was zelf helemaal weg van ‘het verrotte leven van Floortje Bloem’
Maar dat kan je toch niet je favoriete kinderboek noemen?
Ik heb hem heel toevallig een maand geleden weer gelezen. Ik vind er veel van, maar het is nou niet echt een geweldig leuk kinderboek toch?
Ik heb hem gelezen toen ik een jaar of 10 was en daarna nog 10 keer gelezen, dus eigenlijk wel ja. Favoriet hoeft toch niet een leuk verhaal te zijn, het heeft mij heel erg aangegrepen. Vanaf dat moment wist ik eigenlijk ook dat ik kinderen die weinig kansen hebben wil helpen hun leven richting te geven en dat is ook het werk wat ik nu doe.
Maar dat prentenboek is ook meer een kinderboek, dat gaat over een meisje dat met een toverspar haar dorp red door te tekenen :D
Toen ik jong was had ik 2 favorieten:
Het kale koppenhuis
De man in de toren
mathilde
het boek dat ik vroeger versleten heb (tenminste mijn moeder dan he) was poesje nel van dick bruna
en raad eens welke (uit de tientallen dickbruna boekjes) mijn zoontje tot favoriet heeft gekozen. hihi ja poesje nel.
ik vind het zo bijzonder
favoriet van mijzelf: meneertje Kietel
favoriet van M.ilou: rupsje nooitgenoeg
favoriet van Y.annick: over de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.
Van mezelf als kind: de verwisseling van Margaret Anderson. Ik las het als kind steeds weer opnieuw.
Ik heb dit boek laatst weer gevonden bij Bol.com, en weer ben ik zooooooo gefrustreerd door het einde. Echt zo’n roteinde, maar eigenlijk toch ook weer een heel goed en mooi einde. PRACHTIG BOEK, echt een aanrader!!!
Voor de kinderen heb ik geen favoriet. Wel een categorie: prentenboeken! :dance:
Kan echt niet kiezen hoor…teveel mooie boeken!!!
Nog steeds Jip en Jannke en dikkie dik.
Verhaaltjes vind hij Roahl dahl, met de krokodil… ( ben de titel ff kwijt)
Oh en die ik als kind veeeeeeel heb gelezen en helemaal gek van was is ook van roahl Dahl: mathilda ( ik wou haar zijn!!)
Jip en Janneke van Annie M.G. Schmidt vind esmay helemaal super
jayden lees ik eigenlijk nog niet voor.
ik vond zelf afke’s tiental altijd mooi
Door dit topic lag ik vannacht eens te denken aan vrugah…welke boeken ik me nog goed kon herinneren en ik moest denken aan Brammert en Tissie. :inlove: Kennen jullie die nog? Zo vertederend en zie de plaatjes nog voor me…iets met een knuffeltje wat kwijt is in de sneeuw…die ga ik eens even opsporen, was vroeger denk ik wel 1 van mijn mooiste boeken…naast alle andere toppers!
Zonder meer: Levende Bezems van Liza Tetzner
Heb het ook aan mijn twee oudste kinderen laten lezen en die vonden het ooke en prachtig boek!
Ik heb alles van Thea Beckman wel tien keer van voor tot achter gelezen. Vroeg ik ook altijd aan sint en met mijn verjaardag. Zelfs nu lees ik ze nog wel eens!
@Jeremy wrote:
het boek dat ik vroeger versleten heb (tenminste mijn moeder dan he) was poesje nel van dick bruna
en raad eens welke (uit de tientallen dickbruna boekjes) mijn zoontje tot favoriet heeft gekozen. hihi ja poesje nel.
ik vind het zo bijzonder
die kan ik uit mijn hoofd voorlezen. zo vaak heb ik hem gelezen. Zit hem ook geregeld op de fiets te vertellen aan Stijn. Mijn man heeft een antipatie voor Dick Bruna, vind het helemaal niets maar de heren vonden deze alle drie geweldig!