…zonder een 2e en 3e enzovoort plek te noemen.
Gewoon, je enige echte favoriete kinderboek!
1 Titel dus!
Shoot!! :
Bommes!
Maar bedoel je jouw favoriete kinderboek voor je kind(eren), of wat jij zelf vroeger(?) het leukst/mooist/etc vond?
Oh Bommes die is leuk :inlove:
Herkende niet gelijk de naam, dus even op Bol gekeken, maar wij hebben blijkbaar een boek in het Duits van Bommes :lol: Zie dat de versie in het Nederlands ‘Bommes komt te hulp’ heet.
Ga over mijn favoriete titel een nachtje slapen…
Sorry, geheel voorbij je strekking, maar volgens mij is dat ook onmogelijk te zeggen (voor mij dan :shifty: ) bij iedere ontwikkelingsfase, iedere stemming past weer een ander boek… :shifty:
Jeetje eentje maar?
Dan kies ik voor Matilda van Roald Dalh, maar eigenlijk zijn er een heleboel van zijn boeken favoriet.
in de categorie kleine kinderen/prentenboeken toch echt wel rupsje nooitgenoeg… geweldig boek, een klassieker die elk kind moet kennen!
@hermione wrote:
in de categorie kleine kinderen/prentenboeken toch echt wel rupsje nooitgenoeg… geweldig boek, een klassieker die elk kind moet kennen!
Die heb ik vorige week van het cb gekregen voor Yari, hier krijgen ze met anderhalf een zogenaamde taaltas met info over psz en de bieb en dergelijke. En er zat een leuk cadeautje bij een tasje met het prenteboek en een pluchen rups hartstikke leuk.

joop ter heul :thumbup:
Die heb ik vorige week van het cb gekregen voor Yari, hier krijgen ze met anderhalf een zogenaamde taaltas met info over psz en de bieb en dergelijke. En er zat een leuk cadeautje bij een tasje met het prenteboek en een pluchen rups hartstikke leuk.
Krijg je die zomaar??? Wat leuk!
Die heb ik net deze week als kraamkadootje gegeven voor mijn kleine neefje dat geboren is (want inderdaad, deze moet ieder kind gewoon hebben).
Mijn boek: De gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren
De kinderen: Wij gaan op Berenjacht van Helen Oxenbury
Voor mij Pluk van de Petteflet
Voor Laurens Wij gaan op berenjacht :thumbup:
Pinkeltje en de biblebonse berg :mrgreen:
Voor mij zijn dat 2 boekenseries.
Zijn beide even leuk omdat ze in dezelfde stijl zijn geschreven.
Jentsje (in het Nederlands Max geloof ik) en Tomke (rijmversie)
Deze boekjes zijn in het Fries.
Die taal staat het dichtst bij mij, daarom vind ik ze ook leuker denk ik.
Ook van ander boeken heb ik een Friese versie (Mol wil de maan en de andere 3 boeken over mol, de verhalen van kleine beer e.d.)
Kruimeltje, die heb ik vroeger helemaal stuk gelezen
Hmmm Ik hou erg van lezen als kind al.
Maar ik las meer een oudere versie kinderboek, ik vond kinderboeken zooo kinderlijk :mrgreen:
Maar ik las de gebroeders leeuwenhart zo vaak… Als ik die ergens zie is hij van mij :inlove:
Maar ja ben echt een boekenwurm en heb nog veel meer titels die ik als kind las )
Voor mij persoonlijk: Sjakie en de chocolade fabriek
En tigo: Sssst de reus slaapt
monkie van dieter shubert is hier favoriet bij de kinderen
Voor mijzelf is dat kinderen van moeder aarde van Thea Beckman… die lees ik zelfs NU nog wel eens
Sjakie en de chocolade fabriek!!!
Voor mij: Met Korilu de Griemel rond
Voor Noah: Horrid Henry
Voor Ava: Maakt niet uit, als ze het maar kan opeten.
Ow en voor Sam; alles met auto’s :mrgreen: