kinderboek… wij gaan op berenjacht :inlove:
Dave mama wat zit er in je buik ( veel voorgelezen toen ik zwanger was van Jade)
Jade het knisperboekje :lol:
Laura’s favoriet is Floddertje
Voor de heren: Jip en Janneke van Annie M.G. Schmidt
Van mezelf: Mathilda van Roald Dahl
En De kleine kapitein en Sjakie en de chocoladefabriek en Floddertje en Otje en de boeken van Carry Slee.
Sorry, kon echt niet kiezen… :oops: :oops:
Oja, als stripboek was ik helemaal wild van Billie en Bessie Turf en Jan, Jans en de kinderen. :inlove:
ik ga er niet eens aan beginnen :mrgreen:
als ik zou moeten kiezen zouden de twee keuzes van madre redelijk in de buurt komen, maar dan zou ik een boek of 20 te kort doen, en dat doe ik ze niet aan.
Voo rmij: Sjakie en de chocoladefabriek.
Voor MIk: Jip & Janneke
@fiep klophout wrote:
ik ga er niet eens aan beginnen :mrgreen:
als ik zou moeten kiezen zouden de twee keuzes van madre redelijk in de buurt komen, maar dan zou ik een boek of 20 te kort doen, en dat doe ik ze niet aan.![]()
Ik vind het ook een onmogelijke vraag

voor mij zelf puk & muk ( avonturen van twee hele ondeugende dwergen)
en alle sprookjes en toen ik ouder werd alle boeken van evert hartman
voor Elize: alle boeken van dikkie dik
Ik was zelf helemaal weg van ‘het verrotte leven van Floortje Bloem’
Toen ik jonger was las ik vaak in een prentenboek over een meisje met een tover spar, ben helaas de naam vergeten.
Mijn kinderen worden het liefst voorgelezen uit “het groot elfenboek” dat gaat over elfjes uiteraard
Helaas hier ook meerdere favo kinderboeken… :mrgreen:
@Guinevere wrote:
Volgens mij word dit boek verfilmd. Met georgina Verbaan in de rol van..?
@Guinevere wrote:
Maar dat kan je toch niet je favoriete kinderboek noemen?
Ik heb hem heel toevallig een maand geleden weer gelezen. Ik vind er veel van, maar het is nou niet echt een geweldig leuk kinderboek toch?
Deze vonden wij toch wel echt geweldig :thumbup:
Sofie wordt wakker, ze schrikt, denkt dat ze te laat op school gaat komen en papa en mama slapen nog. Ze regelt alles zelf en gaat alleen naar school. Daar aangekomen blijkt het zaterdag te zijn en dus gaat ze weer naar huis.
Alwaar het een bende is a la huize hier, en ze gaat opruimen en papa en mama verrassen met een ontbijtje. Gewoon leuk prentenboekje.
Ik was helemaal gek op het boek Andertje van J.M. Selleger-Elout
Andertje gaat over het arme weesmeisje Mignon dat in een
Zeeuws dorpje opgroeit bij een oude Opie.
Omdat ze zowel in taal als gedrag erg afwijkt van de andere
kinderen wordt ze door hen Andertje genoemd.
Andertje heeft goede vrienden aan jaap, haar buurjongen, en
aan de zwerfhond Sander. Het meisje maakt nare dingen mee
maar ook veel goede en op het eind loopt natuurlijk altijd alles goed af.
Ik kan ook niet kiezen,maar denk dat ik Pinkeltje het meest heb gelezen… :inlove:
Oh ik heb ook meerdere favorieten hoor maar ik heb er geen moeite mee om er 1 te noemen en de rest in mijn hoofd te laten.
Maar goed, als je 5 nummer 1’s wilt roepen, be my guest
En het boek van Floortje Bloem is inderdaad geen kinderboek, deze hoort in het rijtje niet thuis. Even offtopic, maar degene die dit boek hebben gelezen en interessant vonden, lees dan ook eens het boek van “De moeder van David S”.
Voor de wat oudere kids :
De torens van Februari van Tonke Dragt
Super boek :thumbup:
Hierzo nog een keer Tonke Dragt en dan De zevensprong.
Ryan’s favoriet is Jan Jappie en de veelvraat :inlove:
Tussen bad en bed/tussen doezel en dut (= 1 boek) heel oud boek nog van mijn moeder geweest toen zei klein was, met daarin veel verhaaltjes, mijn lievelings verhaaltje daaruit was: De verdwenen sprinkeltjes.
Stilte, van ??? komt uit een verzamelalbum… straks even spieken, maar ben het wel met Fiep eens je doet zo snel boeken te kort en net als mijn kind ga ik mee in zijn fase van favoriet boek.
Maar Jungle book met Mogli en Mickey Mouse en de bonestaak blijf ik ook erg favoriete disney (klassiekers?) vinden.
Wie heeft er op mijn kop gepoept!
en en en… nog een heleboel anderen.
natas