NOD-lijst DEEL 6,we blijven volhouden, uiteindelijk lukt het

Hoi Lunastar,

Dank je wel. Ik dacht zelf ook de 19e dag, maar een week later is er ook een verhoging tot 37. Mijn partner dacht dat dit mijn eisprong was.

Zou dat erg laat vinden dan.

Alhoewel dat mijn 19e dag ook al laat is, normaal is de eisprong toch rond de 14e dag?

We klussen sowieso altijd om de andere dag, soms ook een paar dagen achter elkaar, maar niet alleen om zwanger te raken, maar ook omdat we zoveel van elkaar houden en van elkaar genieten!!

Maar ik begin eigenlijk goed te letten op mijn vruchbare periode vanaf dag 10 t/m dag 16, ik dacht dat ik daar wel vanuit kon gaan dat ik dan wel een eisprong zou hebben.

Dag 19 hebben we het waarschijnlijk ook wel al geklust, maar met het idee dat mijn vruchtbare periode dan al voorbij was.

De temperatuurverhoging en omdat die hoog blijft wil dus niet meteen zeggen dat je dan zwanger bent, want je temp. kan dus ook pas zakken als je ongi bent geworden of een paar dagen later zelfs???

Heb ik het dan goed begrepen, ik temp wel oraal, weet niet of daardoor meer schommelingen in de temp. zitten dan rectaal.

Vindt rectaal niet zo’n lekker idee, maar als het beter te tempen is en betrouwbaarder, dan wil ik wel vanaf mijn volgende cyclus rectaal tempen. Maar ja, krijg ik misschien wel weer verschil met deze temps.

Groetjes Wilma32

hey wilma

Het hangt dus van persoon tot persoon af… ik ken iemand die zag meteen aan haar temp. dat ze ongi ging worden, terwijl het bij mij dus op dag 2 pas terug zaktte…

Ik tempte altijd via oor want rectaal vind ik ook maar niks… maar normaal maakt dat niet zoveel uit… zolang je op dezelfde methode blijft houden.

Ik heb normaal altijd rond dag 18 eisprong… dus het hangt zoals ik al zei van persoon tot persoon af… en je kunt inderdaad beter klussen wanneer je zin hebt dan wanneer je zogezegd in je vruchtbare periode zit… alé dat vind ik persoonlijk toch… ik vind het anders zo gemaakt

toi toi toi

ook voor de andere dames :thumbup:

ik ben bij me huisarts geweest en volgens hem heb ik hetzelfde toch wel weer dat ik niet ongi word en ook niet zwanger ben.

toch wil me huisarts het nog even aankijken en ik mag elke week urine inleveren om het in de gaten te houden we blijven toch hopen op moeder natuur.

Lieve Inge, een dikke knuf voor jou :hug:

Hoi,

Vanochtend weer getempt, en temp. is hetzelfde dan gisteren. 36,7 C

Ben nog steeds niet ongi, maar als mijn eisprong pas op de 19e dag is geweest, dan zal mijn ongi ook wel een paar dagen later zijn.

Zoals jullie hier al schreven, wachten tot mijn NOD, ik wil donderdag of vrijdag pas gaan testen, zeker niet eerder. Als ik dan nog niet ongi ben, tenminste. Maar ja…afwachten weer…pffff…

Duurt altijd zo lang, en ik weet niet meer wat ik hoor te voelen.

Ik heb nog steeds gespannen borsten, af en toe beetje lichte buikpijn, en ik voel mijn buik zo nu en dan borrelen of bewegen, net onder de navel voel ik dat dan.

Wat kan dit zijn??? Darm of wat anders, hoop ik natuurlijk.

Ik begin het nu weer moeilijk te krijgen met het wachten, voel me dan zo onzeker over mijn lichaam, ga regelmatig naar de w.c. om te kijken of ik nog niet ongi ben.

Het zou zo geweldig zijn om nu zwanger te zijn, voor de kerstdagen.

Ik zou het dan graag willen vertellen met oud op nieuw.

Maar is misschien wel wat snel, stel je voor dat het mis gaat.

Op 15 juni 2007 gaan we trouwen, alles erop en eraan. Een huwelijksreis zit ook in de planning, gewoon Kreta waarschijnlijk. Kijken naar een leuk hotel wat romantische kamers heeft.

Uiteraard heb ik al eens uitgerekend wanneer ik uitgeteld zou zijn als ik zwanger zou zijn. Je zal maar net moeten bevallen als je huwelijk ingezegend wordt !!!

Moet je niet hebben natuurlijk, maar als ik het uitreken komt het 2 maanden na ons huwelijk.

Dat zou wel kunnen dan, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Ik hoop hoop en hoop…

Groetjes Wilma

Laten we hopen op een zwangerschap Wilma.

Petra

wilma… het is naar mijn idee duidelijk aan je tempcurve te zien dat je oraal tempt… die temperaturen zijn voor een temp-curve niet betrouwbaar… Te veel risico op valse lucht, zou het toch rectaal gaan doen… Die ene dag 37 wil niks zeggen omdat je daarna ook weer gestaag zakt en variabel laag en hoog blijft zitten… als het je eisprong was blijft je temp na die dag rond die koers hangen, met hoog uit een tiende graad of twee verschil…

Ik kan er, als redelijke rot in het ‘vak’ geen eisprong uit vissen

Hoi Beebiedream,

Helaas…ben vannacht ongi geworden. Dus 6 december ongi.

Vorige keer was ik op 6 november ongi geworden.

31 dagen precies.

Je denkt dat er geen eisprong is geweest?? Of kan dat omdat het zo onduidelijk is met die wisselende temperaturen ivm. oraal tempen.

Ik ga vanaf morgenochtend rectaal tempen, eens kijken of daar meer uit te halen valt voor deze nieuwe cyclus.

Heb echt een baaldag vandaag…alweer niet gelukt, ik zie het ook niet gebeuren dat het nog spontaan gebeurt.

Wie weet, heb ik wel vaker in een cyclus geen eisprong gehad, en dan kan je lang wachten natuurlijk. Misschien eisprong opwekken met medicatie, maar daar ben ik nog niet zo in thuis hoe dat precies gaat.

De vruchtbaarheidsonderzoeken in februari 2006 waren wel goed, zei de gyn. Eisprong hebben ze ook gespot toen, en was ook goed, en daarna moeten bloedprikken om te kijken of het een goede eisprong was.

Ook dat was goed, maar dat is 1 cyclus gebeurt, dus dat zijn ook momentopnames natuurlijk.

In januari 2007 mogen we opnieuw contact opnemen met de gyn. Denk je dat ze dan weer van voor af aan beginnen met vruchtbaarheidsonderzoeken???

Denk je dat het verstandig is voor mij om ovulatietesten te gaan gebruiken??? Ik vind het een duur grapje als je dat elke maand moet doen. Hoe gaat dat in zijn werk, en welke kan ik daarvoor gebruiken?

Niet te duur, maar wel die goed werken en begrijpelijk zijn af te lezen.

Ik maak me behoorlijk zorgen waarom het zo lang duurt, ben nu al dik 16 maanden bezig, en ook wij zijn in juli 2006 verhuisd en we hebben verbouwd en zo, maar ook dit heeft niet mogen baten. Er wordt weleens gezegd dat je er dan minder mee bezig bent, dat klopt wel, maar het blijft in je achterhoofd hangen.

In juli 2007 gaan we trouwen, dus binnenkort krijg ik gelukkig ook weer wat meer afleiding, hopelijk werkt dat nog.

Ik rook wel nog, maar max. 10 sigaretten per dag. Want ik weet ook wel dat het de vruchtbaarheid vermindert.

Heb ik gisteren nog gelezen in een tijdschrift, zware rokers is het ergste.

Tot max. 10 sigaretten per dag is de invloed op vruchtbaarheid licht.

En ik probeer echt onder die 10 sigaretten te blijven, en dat lukt me gelukkig wel. Alleen nu ik weet dat ik weer ongi ben, komt die drang weer om meer te roken. Maar ik wil het niet, ik hou gewoon vol onder de 10. Stoppen zou het beste zijn, maar lukt me nu gewoonweg niet, en ik weet dat als ik zwanger zou zijn dat ik dan acuut zou stoppen. Maar dan heb ik motivatie en weet ik waar ik het voor doe. Niet dat het dan niet moeilijk is, maar het is beter vol te houden dan.

Toch wil ik na de feestdagen proberen om te stoppen, maar ik ga dan zo gigantisch stressen, en ook dat vermindert de vruchtbaarheid.

Dus ja, wat moet ik dan.

Groetjes Wilma

Hoi,

Mijn temp. was vanochtend gezakt naar 35,7, gisteren en eergisteren was het nog 36,7.

Bah, wat baal ik zeg. Wat een teleurstelling.

Groetjes Wilma

wilma… ik ben natuurlijk geen gyn… maar als je cyclus redelijk regelmatig is, kun je er bijna van uit gaan dat je wel een eisprong hebt hoor… als die namelijk wegblijft is je cyclus lang, erg lang af en toe… 31 dagen klinkt prima.

Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat je oraal tempt… probeer het eens een maandje rectaal, en kijk dan hoe je curve loopt. Dat gevoel dat je denkt dat het toch niet meer spontaan gaat gebeuren ken ik helaas maar al te goed… hier waren we al 19 maanden bezig toen het eindelijk spontaan kwam en dat werd nog een miskraam ook nog. 6 maanden daarna was het pas raak, en op die beeb zit ik nu te wachten :mrgreen: . Ik kan je alleen als tip meegeven… probeer gewoon zo min mogelijk ermee bezig te zijn. Ik snap dat je nu even je temp wilt bijhouden om iets van zekerheid te krijgen, maar ik moet je eerlijk zeggen dat bij mij pas een beetje de rust erin kwam toen ik al die ’ controlemiddelen’ aan de kant schoof…

Als je in januari gaat denk ik dat ze toch niet de hele rataplan weer opnieuw gaan doen… Dat onderzoek wat je gehad hebt is nog vrij recent… maar ja, zoals ik al zei, ik ben geen gyn, dus wellicht zou je de stap eens moeten wagen en eens een afspraak moeten maken…

In elk geval balen dat je ongesteld bent geworden, maar probeer hier ook iets positiefs uit te halen… je bent niet een van de ‘gelukkigen’ die een lange cyclus heeft… en de kans is groot dat je gewoon een eisprong hebt gehad… :thumbup:

Hé dominique en Deedee,

Jammer zeg, dat jullie weer een nieuwe NOD hebben. De sint had gisteren voor mij ook een rotcadeautje, rode vriendjes. Grrrrrrrr

Zucht… op naar m´n nieuwe NOD, 3 jan. Hopelijk een nieuwjaarscadeautje…

Danja, hoe gaat het met je zwangerschap? Succes morgen met je echo!! Geniet ervan, meid.

Wilma, jammer joh, dat je weer ongesteld bent. Niet de moed laten zakken, hoor. Sterkte in deze rotperiode.

Spannend Inge, zolang je niet ongesteld bent is er nog steeds goede hoop! Dikke :thumbup: voor jou.

Succes meiden.

Liefs, Sam

Hoi meiden, ik lees hier al enige tijd mee. Mag ik ook op het NOD lijstje?? Is veel leuker om samen af te tellen :wink:

Ik ben Patricia, 26 jaar en wij gaan sinds oktober voor ons eerste kindje.

Mijn NOD is 18/12.

Succes allemaal! :thumbup:

Hoi dames

Wilma spijtig dat je ongi bent geworden… je gewoon niet zo druk maken meid… ik weet is makkelijker gezegd dan gedaan… Maar je moet proberen te blijven genieten… Intussen blijf ik natuurlijk ook duimen voor je hé meid

Hey beebiedroom alles goed met jouw???

Patricia je staat bij in het lijstje… welkom hier en veel succes en hopelijk ben je vlug zwanger, want ik wens het niemand toe om er lang over te doen om een wondertje te krijgen

Samantha ook voor jouw een dikke knuffel… spijtig van die ongi’s…

voor iedereen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

hey meiden ,

mag ik ook meedoen.

Mijn (Vermoedelijke) NOD is 28/12

Liefs Danielle

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie steun, doet me wel goed hoor.

Het gaat alweer iets beter met me gelukkig.

Vanochtend mijn temp. rectaal gemeten: 36,7, dus mijn temp. is met 1 hele graad gestegen tegenover gisteren, was toen nog 35,7, de de 2 dagen daarvoor was het ook 36,7.

Ben benieuwd of het rectaal tempen wat minder verschillen heeft. Was de 1e keer vanochtend rectaal, eens kijken of mijn temp. wat stabieler wordt.

Volgende week is mijn vriend van maandag tot vrijdag weg voor zijn werk, en ben ik volgende week dus alleen. Snik snik, zal hem gaan missen. Heb al vanalles bedacht wat ik volgende week allemaal ga doen.

Overdag werk ik gewoon. Krijg mijn tijd dus gelukkig wel om.

Natuurlijk bellen we elkaar wel.

Groetjes Wilma

hoi dames

hoe gaat het hier???

ik ga ff mijn hart luchten… heb zo’n verdriet

Het is niet eerlijk

Zoals titel zegt… Ik snap het gewoon niet… wat doen wij verkeerd of hebben we verkeerd gedaan…

Ik kan alleen maar janken. :cry: :cry: :cry:

Gisteren avond belde mijn zus om iets te vragen en het gesprek kwam op het punt dat het leven duur is geworden… Ik antwoord daarop “Inderdaad, en het gaat nog erger worden” en dit bedoelde ik over het algemeen… En zij zegt " ja, inderdaad, zeker nu er een 3de op komst is" Toen was er een minuut stilte, ik heb haar toen proficiat gewenst en ben toen in tranen uitgebarsten :cry: :cry: Haar jongste is de 7de november 1 jaar geworden en ze ging dan stoppen met borstvoeding en een maand later is het weer raak… Ik heb nog tegen haar gezegd tussen de tranen door dat ik blij voor hun ben, MAAR dat het zeer pijnlijk is… Omdat ons het niet gegund is… En wat doe ik toch verkeerd… SORRY maar ik kan ze op dit moment niet onder ogen komen… Ik voel me zo verraden zo een zwart schaap van de familie… en dat is altijd al zo geweest… Ik voel me niet meer door hun begrepen… Want mijn zus haar reactie was dat we geen moeite doen voor hun. En dit ging dan over het nieuwjaarsfeest bij hun. We moeten maar zien hoe we er geraken en terug thuis geraken… Maar op dit moment heb ik geen zin in feesten… Alles slaat tegen en dan heb ik het nog maar over dit jaar…

De enigste die mij dierbaar aan het hart liggen zijn mijn ventje en Luna en die wil ik van de wereld niet missen… Dus hebben ventje en ik besloten nieuwjaar onder ons te vieren en niet onder de hele familie… Hij weet goed genoeg dat ik het niet zou aankunnen.

Ik trek me omhoog uit de put waar ik gisterenavond ben ingevallen. En alleen mijn ventje en Luna zullen er zijn om mij op te vangen… :inlove: :inlove:

EN ik zal altijd voor hun klaar staan… mijn 2 grootste geschenken hier op aarde…

:inlove: :inlove: :inlove:

Het interreseert jullie misschien niet, maar ik moest het eventjes van mijn hart luchten…

Lieverd, lucht je hart alsjeblieft wel hier, wij zijn er ook voor je!! :hug:

Helaas zijn er sommige mensen die alleen aan zichzelf denken en er niet bij stilstaan dat er ook nog anderen zijn die ook een leven hebben die niet gemakkelijk is…

Mijn zus heeft niets gezegd of gedaan toen ik een mk had, maar ze is wel blijven lullen over haar eigen ellende… Nu is zij wat relaties betreft wereldvreemd hoor, maar het doet wel zeer. Ik kreeg meer sympatie van “vreemden” dan van mijn bloedeigen zus… Nu zij van haar dochter hoorde dat er bij ons een kindje op komst is, kwam ze huilend naar mij toe en zei dat ze hoopte dat het de komende maanden goed zou gaan met dit kindje… nou sorry, maar ik heb geen behoefte aan haar verdriet die zij op een totaal verkeerd moment op mij projecteerd. En ik heb haar dus half genegeerd. En gezegd dat het heus wel goed komt.

Mijn moeder is ook altijd een soort zwart schaap van mijn vaders fam geweest, en ik heb ze voor geen cent gemist, nog niet.

Wat ik hiermee wil zeggen is dit; zorg voor positieve en lieve mensen om je heen die vragen hoe het met je gaat en ook nog blijven luisteren, dat zijn de echte vrienden, die niet weggaan.

Dikke knuf van mij… :hug: :hug: :hug:

Hoi Lunastar,

He meid, kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt dat je zus weer zo snel zwanger is. Ik weet hoe het voelt als anderen maar zwanger lijken te worden. Ik heb dat op het werk met collega’s, ook dat is pijnlijk.

Ik weet waar je het over hebt, soms valt het dan opeens heel zwaar en schiet je vol emoties.

Kom op…het komt wel een keertje. Ik moet me dit zelf ook doen geloven, en ik weet dat het moeilijk is, maar toch is het mogelijk.

P.S. ik temp.nu sinds 5 dagen rectaal. Inderdaad veel stabieler.

In die 5 dagen is het nu steeds: 36.7, 36,8 of 36,9 Daar wisselt het nu tussenin.

Bedankt voor de tip.

Groetjes Wilma

Hoi dames

mercikes nogmaals voor jullie lieve woorden

Maar nu heb ik het helemaal gehad… ik kom nog eens zeveren… ik had mijn zus dus een smsje gestuurd, maar gisteren ook aan de telefoon gezegd dat we liever onder ons 3en nieuwjaar wilden vieren… ze stuurde terug: ja zeg dan meteen dat je ons nooit meer wilt zien, en dat nadat we zoveel voor jullie gedaan hebben en jullie doen nooit iets terug. Ik heb ze dit jaar maar 3 keer gezien en zit me nu af te vragen wat ik verkeerd gezegd en gedaan heb en wat zij voor mij gedaan hebben. Ook vroeg ik dat ze haar cadootje VAN LUNA voor haar in de vakantie maar komt halen… Begint ze uit te vliegen dat ik maar dat moet langsbrengen… Sorry maar als ze zo tegen me uitvliegt dan is dat ook zo tegen Luna… want ik sprak toen in de naam van Luna… Het hoeft voorlopig niet meer voor mij… Ik heb al lang sorry gezegd… zolang zij niet sorry zegt, ben ik niet meer thuis voor hun…

SORRY dames, maar moest ff van mijn hart…

familie soms zo om de nek om te wringen…

Dus wilma rectaal dan toch stabieler… Hopelijk veraad je temp binnenkort iets leuks en wonderlijks

Danja inderdaad ze begrjipen inderdaad niet wat wij meemaken, want het intereseert hun niet… Hun leventje is belangrijker… en ik maar om de maand smsen om te vragen hoe het met hun gaat en met de kindjes… SMS ik niet dan hoor ik ze ook neit… Wie is dan degene die fout is???

Ik weet het allemaal niet meer… sorry dames

maar mercikes voor jullie steun, hier heb ik meer aan dan aan mijn familie… mijn ventjes familie is ook liever en begrijpelijker en dan verschieten ze er van dat ik mijn ventjes familie liever verkies dan hun

nogmaals sorry meiden

toi toi toi voor jullie :thumbup: :thumbup: :thumbup: [/i]

Hoi Lunastar,

Stop alleen nog energie in positieve mensen om je heen. Ik kan me voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt, want je verwacht toch wel wat steun van je zus en familie.

Ik ben enigkind, heb er geen ervaringen mee, maar ik heb wel 2 schoonzussen en 1 schoonbroer, maar gelukkig kan ik wel goed met ze overweg.

Mijn oudste schoonzus is bij me komen slapen vannacht omdat ik bang was thuis alleen. Mijn vriend is pas vrijdag terug, is voor zijn werk weg.

Ik mis hem vreselijk, heb bijna geen honger, en ik voel me niet zo goed.

Last van mijn buik en maag, voel me gewoon niet lekker. Vannacht blijven mijn ouders slapen, en vanavond ga ik de kerstboom opzetten.

We hebben wel al diverse keren met elkaar gebeld, we blijven wel op de hoogte en knuffelen doen we virtueel. hihi.

Maar, ik vind het jammer dat je zus zo gereageerd, en totaal niet met jou meeleeft, maar alleen aan haar eigen leven denkt.

Beetje egoïsitisch hoor!

Lucht je hart maar hier als dat nodig is. Hier zul je ook steun krijgen en begrijpen ze je wel.

Het is frustrerend om zo lang te wachten of we nog zwanger raken.

Hoop het voor ons allemaal, maar af en toe raak je het geloof er in kwijt, en is het telkens weer een teleurstelling als je weer ongi bent geworden.

Weer een cyclus verder… weer wachten, nog meer wachten…tot je weer ongi wordt of niet!!!

Hoop dat we snel zwanger zijn.

O ja, ik ben geslaagd voor mijn bruidsjurk afgelopen zaterdag!!!

Groetjes Wilma32