Hallo, ik ben Wilma, 32 jaar en mijn Gerard 35, we zijn al 16 maanden bezig om zwanger te worden.
mmm zijn we in december 2005 begonnen. Sperma was goed, cyclus gevolgd, samenlevingstest, eisprong gecheckt, en tot nu toe is er niks gevonden wat een zwangerschap in de weg zou staan.
Toch heb ik sterk het gevoel dat er bij mij iets niet helemaal goed gaat.
Eileiders of eierstokproblemen, eisprong misschien niet oke.
Het is een gevoel… in februari 2006 had de gyn.een kijkoperatie gepland, omdat ik 3 jaar daarvoor ook een kijkoperatie heb gehad i.v.m. blindedarm, waar uiteindelijk niets mee aan de hand bleek te zijn.
De eileiders zagen er normaal uit, zeiden ze toen.
Intussen zijn we nu al 4 jaar verder, kan het dat er in die tussentijd veranderingen optreden, verklevingen of endo???
In februari en in maart 2006 ben ik zwanger geweest, maar had beide keren een heel vroege miskraam. De kijkoperatie ging daardoor niet door, want ik was vruchtbaar volgens de gyn.
Toen heb ik tot mei 2006 geen echte menstruatie meer gehad, en daarna is mijn cyclus langer geworden als voorheen. Na de miskraam heeft er nog HCG in mijn bloed gezeten, waardoor ik elke week moest laten bloedprikken tot dat het op nul stond. Ik heb sinds december 2005 mijn cyclus bijgehouden.
We hebben ook een chromosoomonderzoek gehad, en ook dat was goed.
We hebben toen het advies gekregen om het een half jaar zelf nog maar eens te proberen.
Als ik in januari 2007 nog niet zwanger ben, mag ik opnieuw een afspraak maken bij de gyn. Tegen die tijd zijn we al 17 maanden bezig zwanger te worden.
We klussen om de dag, en ik hou mijn vruchtbare dagen goed bij, als ik tenminste een eisprong heb.
Soms klussen we ook dagen achter elkaar, maar het levert niks op tot nu toe. Steeds weer die k.t rode duivels. Vaak voel ik vanalles in mijn buik, ook nu weer, lichte kramp, en vol gevoel.
Toch word ik telkens ongi. Sinds deze maand ben ik begonnen met tempen. Mijn temperatuur begon na mijn menstruatie met 34.7 C, en vanmorgen had ik 36.4, gisteren 36.5, daarvoor 35.9, daarvoor 36,7, het schommelt nogal en begrijp weinig hiervan, maar ben wel pas 2 weken bezig. Ik heb me voorgenomen om dat nu een paar maanden bij te houden, dan hebben we ook nog wat info. voor de gyn. in januari a.s.
Als we elke dag of om de dag klussen, is dat dan te vaak, ook buiten de vruchtbare periode??? Gaat de kwaliteit van het zaad dan achteruit?
Ik slik al een aantal maanden tabletten om de zwangerschap te bevorderen waarin ook alle vitamine incl.foliumzuur in zit wat een zwangere nodig heeft, daarvoor alleen foliumzuur, sinds een tijdje gebruik ik ook vitamine C en visoliecapsules omega 3 erbij.
Het enige nadeel: ik rook, wel teruggebracht al sinds vorig jaar naar max. 10 sigaretten per dag. Ik weet dat dit ook de vruchtbaarheid kan beïnvloeden en het daardoor ook langer kan duren.
Maar ik vraag me af of het uitmaakt of ik zou stoppen met roken.
Na de feestdagen wil ik proberen om te stoppen met roken, of ik moet al eerder zwanger zijn. Ik stop direct als ik zwanger ben, maar mijn motivatie is nog niet groot genoeg, omdat het maar niet wil lukken zakt me de moed nog meer in de schoenen en rook ik verder.
Hebben jullie nog aandachtspunten voor mij??
Ik zie het soms erg somber in, en op het moment dat ik ongi ben geworden, ben ik ontzettend down en teleurgesteld die dag.
Ik haat mijn lichaam dan, omdat het me compleet voor de gek houdt, zeker ook met alles wat ik voel en af en toe misselijkheid komt ook veel voor voordat ik ongi moet worden. En dan blijft mijn ongi een paar dagen uit, en begin ik net wat positiever te denken, maar dan…zijn de duivels er toch weer.
Ik ben al blij dat ik hier kan lezen en schrijven.
Groetjes Wilma32
bijgehouden.
In juli 2006 het laatst bij de
Hoi Wilma, welkom hier, hoor. Heerlijk, hé, als je zo even je verhaal kwijt kan. Ik snap hoe rot je je kan voelen als die rode vrienden er weer zijn.
Wat erg ook dat je al twee miskramen hebt gehad. Eerst de blijheid dat je zwanger bent, en dan het verdriet dat je het kindje weer kwijt bent. Moeilijk, hoor.
Ik zou het tempen als ik jouw was maar even volhouden, dan krijg je een beter inzicht in je cyclus. (is mijzelf nog niet echt gelukt, :), maar dat is een ander verhaal…) Zelf weet ik ook niet goed of het nu beter is om elke dag te klussen of om de dag. De meningen zijn daar geloof ik ene beetje over verdeeld. Wij laten het tegenwoordig afhangen van hoeveel zin we hebben. Eerder deden we het elke dag als ik vruchtbaar was, maar dan wordt het echt een ‘moeten’, vooral als je doodmoe bent, dus dat werkt ook niet. Verder vinden we het ook belangrijk om van elkaar te blijven genieten…
Als ik heel eerlijk ben, zou ik het roken wel acuut stoppen. Het is wetenschappelijk bewezen dat dat de vruchtbaarheid verminderd. Al kan ik ook wel weer begrijpen, dat als je je zo down voelt, je sneller naar een sigaret grijpt.
Tja, en al die gevoelens, dat herken ik wel. Ik ben ook heel vaak misselijk, soms een gek gevoel in m’n buik. Echt, ik heb me al wel honderd keer zwanger gevoeld. Maar nog nooit geweest . Ik denk niet dat ons lijf ons voor de gek houdt, maar dat je in je hoofd er zó mee bezig bent dat je lijf erop gaat reageren.
Heel veel sterkte, hopelijk heb je je frustratie een beetje van je afgeschreven.
Liefs, Sam
Ik zou ook zeker stoppen met roken… En het is beter om om de dag te vrijen ivm de kwaliteit van het zaad. Dan heeft het even de tijd om tot rust te komen zeg maar… En om het “moeten” op te lossen kunnen jullie ook afspreken dat jullie elkaar verrassen, de ene keer doe jij dat bij hem en de andere keer gaat hij dat bij jou doen, en dan heb je niet zo het idee dat het moet Verzin dan ook steeds een andere plek in huis, of een ander standje, al wil het ms niet zo lukken om dat voor elkaar te krijgen, je houd het wel spannend en niet zo eentonig, om het zo maar even te zeggen. En jij verrast hem er mee en hij jou…
hoi meiden
welkom wilma…
Ik weet dat het heel moeilijk is… maar probeer het zo spontaan mogelijk te houden… en blijf hopen…
Hoe gaat het met jullie dames???
Deedee morgen je nod… spannend :thumbup:
natuurlijk duim ik ook voor de andere dames hier hoor… :thumbup: :thumbup: :thumbup: ik hoop dat het zwanger lijstje vol mag geraken en de nodlijst weg mag… daar duim ik voor :thumbup: en bid ik voor
groetjes
els
??? Kaela ??? ff niet op lijstje want kan niet wijs geraken van haar cyclussen, maar we blijven superhard duimen voor je meid :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ook ik blijf voor jou duimen hoor meis! Het mag er nu wel eens van komen, vind je niet? Een mooi kado voor 2007? :hug:
mercikes danja… ik zou het heel graag willen… zeker na 3 jaar proberen… maar hoe langer we bezig zijn hoe minder hoop ik heb… Maar dat wil niet zeggen dat we er niet meer voor klussen hoor… Het enigste is dat ik nu DUBBEL ben beginnen te genieten van mijn meisje… want ik weet hoe kostbaar kinderen zijn… en dat ze grote wonderen zijn…
voor iedereen :thumbup: :inlove: :thumbup: :inlove:
hallo,
ik ben weer nieuw ingeschreven op deze site.
ik ben in september weer begonnen om zwanger te raken. nu ben ik ondertussen alweer 2 en een halve week over tijd.
bij yvette heb ik dit ook gehad toen heb ik na 3 maanden overtijd medicijnen gehad van de gyn. om ong. te worden toen bleek ik door die med. zwanger geworden te zijn.
ik hoop niet dat het dit keer weer zo moet en dat het spontaan gaat.
welkom Inge… Hopelijk lukt het inderdaad nu spontaan…
groetjes en toi toi toi :thumbup: :thumbup:
Hoi allemaal,
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
Ik heb het er heel moeilijk mee, en ik probeer mijn roken zoveel mogelijk te beperken. max. 10 p.d. Ik probeer nog minder.
Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt in mijn lichaam, en steeds weer die teleurstellingen elke maand. De dag dat in ongi wordt ben ik ongelofelijk emotioneel, chagrijnig en verdrietig. Het bevestigd dat weer dat het weer niks is deze maand. Weer naar de volgende maand…
Ik wordt er moedeloos van, gebruik al 10 jaar geen pil meer. Heb daarvoor met mijn ex-partner ook onbeschermde sex gehad, en ook toen ben ik nooit zwanger geraakt. Toen deden we het wel niet om zwanger te raken. Mijn ex wilde geen kinderen, en ik wel heel graag, maar er zijn nog andere redenen waarom we uit elkaar zijn gegaan.
Met mijn huidige partner is het gewoon heerlijk om sex te hebben en we houden ontzettend veel van elkaar en willen allebei dolgraag een kindje.
Hij is ook gek met kinderen.
Ook sinds deze week heb ik last van lichte misselijkheid met vlagen, borrelende buik en soms lichte kramp, en daarbij veel boeren.
Verder heb ik geen verschijnselen die ik opgemerkt heb, maar ik ben begonnen met tempen 2 weken geleden.
Ben begonnen met 34,6 graden, daarna oplopend tot 36,8, toen weer even naar 36,4, daarna ineens 37 ( hoogst gemeten ), dat was 3 dagen geleden, gisteren en eergisteren van mijn temp. 35,6 graden.
Betekent dit dat ik weer gewoon ongi ga worden, omdat mijn temp. omlaag gaat??? En behoorlijk lager.
Tenminste je temp moet hoog blijven als je zwanger bent, dacht ik.
Over 4 dagen is mijn NOD.
Groetjes Wilma
Ik geloof inderdaad dat je temperatuur na de eisprong hoog blijft als je zwanger bent. Maar ik heb ook begrepen dat je het beste rectaal kunt temperaturen. Ik gebruikte namelijk een oorthermometer lekker makkelijk maar niet zo nauwkeurig en dat is in dit geval wel heel belangrijk. Ik ben op een gegeven moment overgestapt op ovulatietesten om mijn eisprong te bepalen, was het temperaturen meer dan zat.
Succes in ieder geval.
Petra
Dit keer maar een cyclus van 26 dagen. Volgende NOD is 29 december…
Hier ook weer een nieuwe NOD, 21 december, ronde 32!
:-* Deedee
Ik probeer toch maar weer een nieuwe NOD, en dan op 19 Dec…
het staat alleen wel op een erg laag pitje, aangezien het tussen vriendlief en mij niet geweldig gaat en ik helaas ook al cóntinu vanaf mijn menstruatie last heb van bruine (vrij veel) afscheiding. :eh: Dat maakt het klussen er niet bepaald frisser op :oops:
Meiden ik blijf superhard duimen voor jullie, alvast voor iedereen een dikke knuffel
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Ik wilde jullie graag mijn temp. laten zien vanaf 15 november. Kunnen jullie hierin een eisprong herkennen??? Het wisselt heel erg.
6-11 was de 1e dag van mijn menstruatie. Ik ben pas op 15-11 gaan tempen. de 10e dag van mijn cyclus.
Hier de temperaturen tot vandaag:
15-11 (dag 10 ) : 34,0
16-11 ( dag 11 ): 35,3
17-11 ( dag 12 ): 35,0
18-11 ( dag 13) : 35,7
19-11 ( dag 14) : 35,4
20-11 ( dag 15) : 36,0
21-11 ( dag 16) : 36,3
22-11 ( dag 17) : 35,6
23-11 ( dag 18) : 36,1
24-11 ( dag 19) : 36,9
25-11 ( dag 20) : 36,2
26-11 ( dag 21) : 36,5
27-11 ( dag 22) : 36,4
28-11 ( dag 23) : 36,6
29-11 ( dag 24) : 37,0
30-11 ( dag 25) : 36,3
1-12 ( dag 26) : 35,9
2-12 ( dag 27) : 36,5
3-12 ( dag 28) : 36,3
4-12 ( dag 29) : 36,7
Mijn NOD verwacht ik tussen de 28e en 31e dag!!!
Ben nog niet ongi, mijn temp is wat hoger dan 3 dagen geleden. Heb soms wat last van mijn buik, opstoten, boeren, gapen, en sinds vanmorgen flink last van mijn borsten. Met BH gaat het wel weer.
Kunnen jullie hier een eisprong uit opmaken, of zien of ik zwanger kan zijn???
Ik vind het erg verwarrend en wisselend, maar hoop dat iemand van jullie wat meer kijk er op heeft of al langer tempt.
Groetjes Wilma
Hoi,
Ben morgen (5 december) jarig, wordt ik 32 jaar.
Het zou een geweldig verjaardagscadeau zijn als ik eindelijk eens zwanger zou zijn. ( die eeuwige onzekerheid he )
Mooie suprise!!!
Groetjes Wilma
Meiden ik blijf superhard duimen voor jullie, alvast voor iedereen een dikke knuffel
Hey wilma
ik zou zeggen dag 19… Omdat je dan 36.9 hebt en dan terug zakt naar 36.2 en dan steeds wat hoger gaat tot dag 24…
Ik ben ook eens met tempen bezig geweest, en ik zag wel steeds ongeveer wanneer mijn eisprong was… maar mijn temp zakte nooit voor NOD enkel erna…
Ik lees dat je 16 maanden bezig bent meid… ik hoop voor je dat het niet langer moet duren… ik duim alvast :thumbup:
Ik heb nooit getempt dus ik kan je helaas daar niet bij helpen…